AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg har et fast håndtrykk, holder blikkontakt og tror også jeg introduserer meg selv korrekt mtp navn; bruker kun fornavn når jeg introduserer meg for nye venner og bekjente, mens fullt navn i jobbsammenheng f.eks på intervju. MEN jeg får aldri med meg navnet på den jeg håndhilser på fordi jeg er så opptatt av egen presentasjon og hvordan jeg selv fremstår (har dårlig selvtillit og er generelt litt usikker av meg, dessverre) Mange ganger sier også både jeg og den jeg håndhilser på navnene i munnen på hverandre. Noen tips til hvordan jeg kan bli en bedre håndhilser? Hvordan gjør dere andre det for å unngå at man sier hvert sitt navn i munnen på hverandre? Anonymkode: d86b3...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 9. februar 2017 #2 Del Skrevet 9. februar 2017 Den som rekker ut hånda først sier navnet først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg tenker at jeg kan få med meg navnet etterpå, hvis det er viktig.... F eks på jobbmøter fanger man ofte opp navnet i løpet av møtet, men om ikke, kan jeg gjerne spørre hyggelig "hva var det du het igjen?" Ingen som tar seg nær av det, skjer også andre veien, at folk spør meg. Anonymkode: 9c9a4...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Del Skrevet 9. februar 2017 2 timer siden, Cathrine88 skrev: Den som rekker ut hånda først sier navnet først. Er dette noe de fleste praktiserer? Jeg har aldri tenkt over det faktisk Er jo veldig logisk! Men føler det blir mye i munnen på hverandre jeg altså. At begge rekker ut hånden på likt og sier navnet sitt. Anonymkode: d86b3...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 9. februar 2017 #5 Del Skrevet 9. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe de fleste praktiserer? Jeg har aldri tenkt over det faktisk Er jo veldig logisk! Men føler det blir mye i munnen på hverandre jeg altså. At begge rekker ut hånden på likt og sier navnet sitt. Anonymkode: d86b3...59a Jeg tror det er noe de fleste praktiserer. Jeg spurte svigermoren min nå og hun sier det samme. Hun er ikke norsk, så jeg satser på at hun har hatt mer opplæring i høflighet enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #6 Del Skrevet 9. februar 2017 4 minutter siden, Cathrine88 skrev: Jeg tror det er noe de fleste praktiserer. Jeg spurte svigermoren min nå og hun sier det samme. Hun er ikke norsk, så jeg satser på at hun har hatt mer opplæring i høflighet enn meg. Da skal jeg prøve å innføre det. At jeg heller venter et par sekunder ekstra så vedkommende som tar ut hånden rekker å introdusere seg først, fremfor at jeg hiver meg på med en gang med mitt navn Men så er det dette med å huske navnet på de man hilser på da, jeg har visst litt å jobbe med på dette området Jaja, jeg har hvertfall ikke et slapt håndtrykk og ser ned i bakken når jeg hilser på noen, føler det er verre. hehe Anonymkode: d86b3...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #7 Del Skrevet 9. februar 2017 Dette har jeg inntrykk av er ganske vanlig:P Så jeg pleier å gjenta navnet deres. Om noen tar meg i hånda og sier, Ola Nordmann f.eks., så svarer jeg "Hei Ola, Jeg heter Kari Snøfrisk." Pleier å hjelpe litt til meg i alle fall:) Men kan jo bli unaturlig for noen. Anonymkode: 0db97...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Del Skrevet 9. februar 2017 Rekk frem hånden og vent litt, ofte vil den andre da si sitt navn først. Og fokusere på å få med det hva den andre heter, det er jo ikke som om man glemmer sitt eget navn.. Forøvrig bruker jeg også trikset med å gjenta den andres navn. Og hilser du på flere, etter å ha hilst på Nr 2, gjenta navnet til nr 1 inni deg, da får du repetert med en gang.. funker ofte, men ikke alltid Anonymkode: a79c3...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #9 Del Skrevet 10. februar 2017 Den med lavest rang hilser først, den andre svarer ved å rekke hånden frem og hilse. Anonymkode: 7d3cc...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 10. februar 2017 #10 Del Skrevet 10. februar 2017 Den som rekker ut hånden snakker først, er vel kotymet. TS: jeg også er helt ekstrem til å gremme navn på de jeg hilser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå