sssssae Skrevet 10. februar 2017 #81 Del Skrevet 10. februar 2017 1 time siden, antbug skrev: Kan selvkritikk komme fra andre enn en selv, mener du? Når andre kritiserer dem* bedre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #82 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg synes spøken din var spot on! Hun har ikke noen grunn til å bli fornærmet. Her har en i svært nær familie også barn med tre ulike andre personer, men avkommene spøker bare med det selv. Som man reder, så ligger man. Bokstavlig talt. Ikke ha klump i halsen for den spøken, bare prøv å unngå å spøke mer med henne på en stund. Gå med hodet høyt hevet (normalt hevet). Anonymkode: e5529...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #83 Del Skrevet 10. februar 2017 30 minutter siden, sssssae skrev: Når andre kritiserer dem* bedre? Ordet du leter etter er helt enkelt "kritikk". At noen eventuelt mener de forstår meg bedre enn jeg gjør selv gjør heller ikke forståelsen deres til en selvforståelse av meg, det er det bare selvet som kan ha. Anonymkode: 27038...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #84 Del Skrevet 10. februar 2017 Nå er det jo strengt tatt ikke uvanlig i disse tider å ha barn med to forskjellige personer. At det ikke gikk med den siste barnefaren føles antakeligvis ikke så greit, særlig ikke når det blir påpekt på denne måten, men skal hun da leve i sølibat resterende del av livet? Med mindre hun har planer om barn med den siste synes jeg slike kommentarer egentlig ikke er særlig rettmessige. Anonymkode: 0714b...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #85 Del Skrevet 10. februar 2017 Man sier ikke det om man har de skarpeste sosiale antennene Anonymkode: e0cb8...615 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #86 Del Skrevet 10. februar 2017 Hun fikk som fortjent! Anonymkode: f44d1...111 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 11. februar 2017 #87 Del Skrevet 11. februar 2017 Altså, hun sitter og "baksnakker" oldemoren sin og så blir hun sint når noen påpeker at hun har gjort omtrent det samme som henne? Da er det jo hun som ikke har antenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #88 Del Skrevet 11. februar 2017 Den "spøken" der var ikke morsom. Det var stygt og en bør bruke hjernen før en åpner munne Anonymkode: 9ca74...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #89 Del Skrevet 11. februar 2017 På 2/9/2017 den 11.29, AnonymBruker skrev: Vi diskuterte litt om slekt og sånn i lunsjen i går, at selv om man har tilgang til folkeregisteret så er det ikke sikkert alt der stemmer, og så var det en kollega som nevnte oldemoren sin som hadde barn med tre forskjellige og ble skilt i mellomkrigstiden, at ikke var sikkert at hennes oldefar var den som oldemoren hadde oppgitt at var det. Og det ironiske her er at hun, altså kollegaen min, har tre barn med to forskjellige og er nå sammen med en som ikke er far til noen av dem. Har ikke vært gift, men uansett så utbrøt jeg, sånn litt på spøk "så det er der du har det fra!", og hun ble kjempesur og nå i dag ignorerer hun meg helt Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten? Anonymkode: f44d1...111 At hun eventuelt la opp til det, betyr ikke at du trengte å bite på. Du er ansvarlig for det du selv sier. Jeg synes du gikk over streken. Det er noen tema man skal være veldig forsiktige med å spøke med, -dette er en av dem. Si unnskyld, lær av det og gå videre. Anonymkode: c8b16...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusk Skrevet 12. februar 2017 #90 Del Skrevet 12. februar 2017 Som jeg skønner ut i fra det du skriver så mente du ikke å bli oppfatta slik du ble. Du har nok litt annen humor enn kollegaen din, og tolker ting annerledes. Jeg kan forstå hvorfor hun tok seg nær av det. Selv hadde jeg nok syntes den hadde stukket litt men skjønt at det ikke var sånt ment, så hadde vel prøvd å vitse det bort selv. Men ikke alle er sånn, og hun føler seg sikkert latterliggjort. Tror det hadde vært best at du rett og slett gikk bort til henne og snakka om det, sagt unnskyld og at det ikke var intensjonen å såre henne eller noe. At du nok har litt annen humor og var litt ubetenksom der og da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #91 Del Skrevet 12. februar 2017 En del humor fungerer når man snakker sammen en-til-en, men i en stor gruppe føles det som utdriting. Ikke greit. Du må lære deg forskjellen. Anonymkode: c2ec9...1e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 12. februar 2017 #92 Del Skrevet 12. februar 2017 Sånne situasjoner er litt vanskelige. På en side forstår jeg kollegaen din godt. Sett fra en annen vinkel synes jeg kommentaren din var ganske så festlig. Når man drar slike vitser er det viktig å tenke over hva slags type person vedkommende er, i hvilken setting det er i og måten du sier det på. Det er mange faktorer som kan påvirke utfallet av hele smørja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #93 Del Skrevet 12. februar 2017 Hun la jo opp til det selv..!! Anonymkode: 358b9...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 12. februar 2017 #94 Del Skrevet 12. februar 2017 På 2/10/2017 den 19.46, AnonymBruker skrev: Jeg synes spøken din var spot on! Hun har ikke noen grunn til å bli fornærmet. Her har en i svært nær familie også barn med tre ulike andre personer, men avkommene spøker bare med det selv. Som man reder, så ligger man. Bokstavlig talt. Ikke ha klump i halsen for den spøken, bare prøv å unngå å spøke mer med henne på en stund. Gå med hodet høyt hevet (normalt hevet). Anonymkode: e5529...8b6 Er det så viktig om spøken var "spot on" eller morsom, da? Faktum er jo at den som ble utsatt for spøken, ikke likte den, og er sur. Er det ikke da enklest å bare pent be om unnskyldning for denne spøken, for så å gå videre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louisandsteve Skrevet 12. februar 2017 #95 Del Skrevet 12. februar 2017 Hadde jeg vært deg hadde jeg unnskyldt meg for spøken. Si at du innså ikke før etterpå at den var litt drøy, og at du ikke mente noe frekt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 12. februar 2017 #96 Del Skrevet 12. februar 2017 TS, har kollegaen din løyet om hvem som er far til noen av barna sine? Ikke det nei? Men da har hun ikke gjort det samme som oldemoren, har hun vel? For det var det du antydet. Det var det som var frekt, ikke at de begge har flere fedre til sine barn. Du får be om unskyldning. Du kan jo prøve å ro og si at du bare mente at begge hadde flere barnefedre, ikke at begge løy om hvem som var far til barna. Og håpe at kollegaen din tror deg ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #97 Del Skrevet 12. februar 2017 Nei, hun la ikke opp til at du skulle dra en spøk på hennes bekostning. Og slutt å bruke det som unnskyldning for at du dreit på draget. Sannsynligvis traff du et ømt punkt. Be om unnskyldning, rett ut antennene og se ditt publikum an neste gang du skal dra en lignende spøk. Anonymkode: 0d37c...3a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #98 Del Skrevet 12. februar 2017 Nei, hun la ikke opp til at du skulle dra en spøk på hennes bekostning. Og slutt å bruke det som unnskyldning for at du dreit på draget. Sannsynligvis traff du et ømt punkt. Be om unnskyldning, rett ut antennene og se ditt publikum an neste gang du skal dra en lignende spøk. Anonymkode: 0d37c...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 12. februar 2017 #99 Del Skrevet 12. februar 2017 På 10.2.2017 den 20.29, AnonymBruker skrev: Hun fikk som fortjent! Anonymkode: f44d1...111 TS? Ja, da har du vell bestemt deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #100 Del Skrevet 13. februar 2017 4 minutter siden, Solstrålen. skrev: TS? Ja, da har du vell bestemt deg. Jepp. Og hun sa det ikke for å være morsom, men ekkel. Sympatisk... Anonymkode: 0d37c...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå