Gå til innhold

Dårlig stemning på jobben etter spøk i lunsjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, den var jo litt uheldig. Selv om det er sant så kjenner hun nok veldig på den selv, tenker jeg. 

Jeg er en sånn som plumper ut med det ene og det andre selv og har fått mange smeller tilbake. Men jeg tåler en trøkk da.

Ville ryddet opp i det så fort som mulig. Snakk med henne så fort som mulig, bare si rett ut at du beklager veldig og at det bare plumpet ut. Og ikke gni det mer inn. INgen videre roing. Si å glemmer dere det.

Så får hun ta det som hun vil. Om hun gidder å gå i dagevis videre og være sur for det så får hun det da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig hadde jeg syns en slik kommentar var morsom, og det var jo i utgangspunktet hun som "brakte temaet på bane" på en måte.  Men utifra reaksjonen hennes er det vel klart at hun syntes det var sårt.  Jeg synes du skal ta en prat med henne, selv om jeg synes du ikke gjorde noe galt i utgangspunktet. Det viktige her er at alle tar ting forskjellig og har ulike grenser for hva som er sårt og vanskelig.  

Anonymkode: fc433...ed8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom kommentar! Hadde nok ledd selv!

Men det ér på kanten, og når man kødder slik må man nesten vite at det er OK. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hun sikkert ble lei seg. Hadde gått å snakket personlig med henne sakt sorry, kanskje kjøpt en sjokolade boks eler noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var vel at kollegaen kom med en humoristisk kommentar om at oldemoren var skikkelig "løs", og så har hun gjort nærmest eksakt det samme selv. Var nokså på kornet vil jeg si.

Anonymkode: b0937...e07

Ah okei. Kommentaren din var jo faktisk veldig frekk. Hadde du likt å få en sånn kommentar? 

Av og til lurer jeg på hvordan folk bare kan dure ut med noe sånt uten å tenke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alt være så morsomt på andre sin bekostning? Du kunne vel sagt noe "morsomt" om deg selv istedenfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia med å være morsom og vitse med andre mennesker er jo at man må kjenne sitt publikum. Det man selv hadde tålt og syntes hadde vært morsom kan virke sårende og fornærmende på andre, folk er forskjellige rett og slett. Man skal være forsiktig med å vitse på andre sin bekostning, så lenge man ikke vet hva den personen tåler og hvor grensa går

Så ja, du feila litt der. Det er ikke krise eller noe, bare si unnskyld og legg deg litt flat. 

Anonymkode: 91870...ed7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri morsomt å si slikt på andres bekostning. Det er slemt og mobbete. 

Anonymkode: d5875...e49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Du var råfrekk, rett og slett. Det lønner seg å skru på de sosiale antennene når man er på jobb.

Endret av Sugemerke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Minitroll skrev:

Jeg tenker at det kommer veldig an på stemningen rundt. Der jeg jobbet i sommer hadde vi ledd godt av den spøken. Men enkelte er hårsåre og tåler ingenting. Det er vel ikke hemmelig at hun har flere barn med to forskjellige? Da må man kunne le litt av det, synes jeg.

Det er ikke hemmelig at folk er overvektige heller. Skal de også måtte le litt av det..? At noe ikke er hemmelig, betyr ikke at det ikke er sårt og vanskelig, og et veldig ømt tema, gjerne tvert imot. 

Anonymkode: 86c87...54f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du var frekk ts.

En ting hadde det vært ei venninne som du kjenner veldig godt og vet tåler en sånn form for spøk, men å slenge i en kollega en spøk foran mange andre der du antyder at kollegaen din er løs i trusestrikken er å gå langt over streken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hemmelig at folk er overvektige heller. Skal de også måtte le litt av det..? At noe ikke er hemmelig, betyr ikke at det ikke er sårt og vanskelig, og et veldig ømt tema, gjerne tvert imot. 

Anonymkode: 86c87...54f

Om unger med flere menn er et ømt tema, så hadde hun ikke behøvd å si det hun gjorde om oldemoren sin. Det er akkurat som om en veldig tykk person hadde sittet å ledd av oldemoren sin som også var veldig tykk.

Endret av Minitroll
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike spøker som går på noen andres bekostning må alltid sies med varsomhet. Det er en fordel å kjenne vedkommende godt nok og vite at en slik spøk er innenfor. Når man tydelig ser at vedkommende ikke liker kommentaren bør man selvsagt trekke den tilbake og legge seg flat. Hun er ikke urimelig her, og jeg føler at du drar den litt vel langt nå når du henger henne ut for reaksjonen hennes. Får håpe at hun hvertfall ikke vandrer rundt på KG... 

Anonymkode: 0714b...7d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minitroll skrev:

Om unger med flere menn er et ømt tema, så hadde hun ikke behøvd å si det hun gjorde om oldemoren sin.

På meg høres det ikke ut som kollegaen hånet oldemoren hennes for å ha barn med flere menn. Det var vel heller en deling av familiehistorie sett i lys av diskusjonen rundt folkeregisteret. Deretter hånet TS henne (ja, det opplevdes nok slik fra kollegaens side). 

Anonymkode: 0714b...7d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, syns den var morsom. Ok, så tålte hun den ikke, men folk er så jævlig hårsåre. neste gang får du spøke på dine egne vegne så si unnskyld, så går det nok over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var litt frekk og hun reagerte. Beste du kan gjøre er å beklage deg. Man skal kjenne folk godt før man kommer med slike vitser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du var veldig morsom og kunne lett sagt det samme selv. Men kommer selvfølgelig helt an på konteksten. Kan se for meg mange situasjoner med kollegaer der det ville vært upassende, og da ville jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: 3fe1c...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg tror de færreste kvinner er stolt av å ha flere barn med flere menn, (og attpåtil en ny partner..) det er fortsatt tabu den dag idag. Jeg kan godt forstå at hun opplevde det som vel nært og derfor sårende. 

Jammen hun gjorde jo det samme selv! Hun satt og fortalte om sin "løse" oldemor. Selvfølgelig kan man da påpeke at man faktisk har en bjelke i eget øye da. 

Hvis jeg sitter og vitser om at min mor er småtjukk fordi hun elsker fet mat, så fortjener jeg da virkelig å få det i fleisen at det gjør jeg jo selv også. 

Anonymkode: d453f...963

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hånte ikke sin oldemor men mente at folk tilogmed gikk fra hverandre på den tiden. Mange tenker at folk ikke skilte seg før.

Anonymkode: 66519...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...