Elaine Marley Skrevet 9. februar 2017 #21 Del Skrevet 9. februar 2017 Hun likte det ikke, og derfor er det nok ok med en unnskyldning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #22 Del Skrevet 9. februar 2017 Noen folk er så kjedelige! Hadde du sagt det til meg hadde jeg bare ledd og sagt "hold kjeft a". Anonymkode: 5fe7c...3e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 9. februar 2017 #23 Del Skrevet 9. februar 2017 3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Nå har ikke jeg sagt noe om at andre lo men en annen gjorde det (siterte du feil innlegg ..?) men om andre lo eller ikke så var det nok uansett åpenlyst ydmykende for denne kvinnen. Slik @Overrasket sier så er det egentlig irrelevant om vi andre synes denne kommentaren var innafor; den var jo ikke på vår bekostning. Skal man fleipe på andre sin bekostning (og de er tilstedet..) - sier det segselv at den det gjelder bør også like/akseptere spøken. Viss ikke beveger vi oss farlig nære ren uthenging og mobbing. Akkurat. Lunsjen (og alle andre jobbarenaer) er først og fremst profesjonelle situasjoner, ikke sosiale (selv om mange liker å tenke på det som kjempesosialt). God humor er det selvfølgelig plass til, men litt risikabel humor er slikt vi kan ta over en øl på privaten med venner, ikke på jobb med folk som først og fremst er kollegaer. "Kollegial tone" betyr ikke det samme som "henge med venner". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 9. februar 2017 #24 Del Skrevet 9. februar 2017 Den var mer slem enn morsom, synes jeg. Humor som går ut på å gi spark til andre kan lett feile, så hvis man ikke tåler en smell er det best å droppe det. Hun føler sikkert at du angrep hennes moral. Hvis du blir plaget og satt ut av denne dårlige stemningen må det nok en unnskyldning til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 9. februar 2017 #25 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget var vel at kollegaen kom med en humoristisk kommentar om at oldemoren var skikkelig "løs", og så har hun gjort nærmest eksakt det samme selv. Var nokså på kornet vil jeg si. Anonymkode: b0937...e07 Jeg tenker at det ikke er greit å vitse om at en kollega er løs. En spøk er ikke en spøk om et annet mennesket blir såret - da er det hets. På en arbeidsplass så er slikt upassende og svært lite profesjonelt. Hadde jeg vært vedkommende som ble utsatt for disse "morsomhetene" ville jeg tatt opp dette med lederen. Endret 9. februar 2017 av WubWub 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #26 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg synes det var helt klart over streken, og veldig taktløst. En ting er at en person kan spøke med noe selv; det er noe helt annet når en annen gjør det. Det er langt ifra utenkelig at hun har komplekser for det at hun har tre forskjellige fedre til ungene sine, og gjerne har blitt baksnakket og mobbet for dette. Da er det veldig lite ok at du, foran hele jobben, setter fokus på det. Anonymkode: 86c87...54f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 9. februar 2017 #27 Del Skrevet 9. februar 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Jeg tenker at det ikke er greit å vitse om at en kollega er løs. En spøk er ikke en spøk om et annet mennesket blir såret - da er det hets. På en arbeidsplass så er slikt upassende og svært lite profesjonelt. Gode poenger. At det skjedde på jobben gjør det ekstra ille. Enig med deg, WubWub. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #28 Del Skrevet 9. februar 2017 4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Nå har ikke jeg sagt noe om at andre lo men en annen gjorde det (siterte du feil innlegg ..?) men om andre lo eller ikke så var det nok uansett åpenlyst ydmykende for denne kvinnen. Slik @Overrasket sier så er det egentlig irrelevant om vi andre synes denne kommentaren var innafor; den var jo ikke på vår bekostning. Skal man fleipe på andre sin bekostning (og de er tilstedet..) - sier det segselv at den det gjelder bør også like/akseptere spøken. Viss ikke beveger vi oss farlig nære ren uthenging og mobbing. Absolutt! Helt enig. Nei, jeg tror ikke jeg siterte feil tror jeg. Selvfølgelig er det ydmykende med en slik spøk i en gruppesammenheng. Men når en gruppe ler høyt av spøken så føler man selffølgelig ikke at man får "støtte" i like stor grad som når en person ikke ler. Jeg føler ihvertfall at om jeg blir spøkt med og noen ler av meg og den andre ikke, så er den som ikke ler i større grad en støttespiller. Men sånn fungere mitt hode Anonymkode: 66519...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #29 Del Skrevet 9. februar 2017 Hun er seg selv nærmere enn oldemoren, så jeg forstår at hun ble lei seg. Folk flest har en del ting som de utad prøver å leve med, men som kanskje de skammer seg over eller er lei seg for. Men du burde jo prøve å snakke med henne og be om unnskyldning. Anonymkode: 21463...a0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #30 Del Skrevet 9. februar 2017 Hun har nok ikke så mye selvinnsikt og tar seg selv litt mer seriøst.. Anonymkode: 3772b...25d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #31 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg tror det er noe som kunne gått mellom to nære venner, men hvis hun ikke er mer enn en kollega så er det litt over streken. Anonymkode: 165d1...329 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. februar 2017 #32 Del Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Absolutt! Helt enig. Nei, jeg tror ikke jeg siterte feil tror jeg. Selvfølgelig er det ydmykende med en slik spøk i en gruppesammenheng. Men når en gruppe ler høyt av spøken så føler man selffølgelig ikke at man får "støtte" i like stor grad som når en person ikke ler. Jeg føler ihvertfall at om jeg blir spøkt med og noen ler av meg og den andre ikke, så er den som ikke ler i større grad en støttespiller. Men sånn fungere mitt hode Anonymkode: 66519...c94 Jo, det er jeg helt enig i. 5 minutter siden, WubWub skrev: Jeg tenker at det ikke er greit å vitse om at en kollega er løs. En spøk er ikke en spøk om et annet mennesket blir såret - da er det hets. På en arbeidsplass så er slikt upassende og svært lite profesjonelt. Hadde jeg vært vedkommende som ble utsatt for disse "morsomhetene" ville jeg tatt opp dette med lederen. Nettopp!! Jeg har gjort dette selv, noen spøkte med noe (dette var privat, familie) aom gjaldt seg selv. Vi var flere som "hang oss på" spøken, også sa jeg noe som tydeligvis ble oppfattet sårende. Vedkommende lo det bort der og da, men jeg fikk vite i ettertid at det jeg sa hadde vært sårende. Jeg la meg såklart helt flat og ba umiddelbart om unnskyldning til den det gjaldt. TS: var intensjonen å såre? Viss ikke; hva koster det å be om unnskyldning og rette opp skaden? Vi er alle forskjellige og har ulike sårbare punkter. De fleste av oss (spesielt som voksne) forsøker å kamuflere dem, ofte gjennom selvironi og humor. Men skulle noen komme til skade for å treffe blink i dette sårbare punktet i oss, kan man ikke da bare be om unnskyldning og vise forståelse ..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 9. februar 2017 #33 Del Skrevet 9. februar 2017 5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Jo, det er jeg helt enig i. Nettopp!! Jeg har gjort dette selv, noen spøkte med noe (dette var privat, familie) aom gjaldt seg selv. Vi var flere som "hang oss på" spøken, også sa jeg noe som tydeligvis ble oppfattet sårende. Vedkommende lo det bort der og da, men jeg fikk vite i ettertid at det jeg sa hadde vært sårende. Jeg la meg såklart helt flat og ba umiddelbart om unnskyldning til den det gjaldt. TS: var intensjonen å såre? Viss ikke; hva koster det å be om unnskyldning og rette opp skaden? Vi er alle forskjellige og har ulike sårbare punkter. De fleste av oss (spesielt som voksne) forsøker å kamuflere dem, ofte gjennom selvironi og humor. Men skulle noen komme til skade for å treffe blink i dette sårbare punktet i oss, kan man ikke da bare be om unnskyldning og vise forståelse ..? Jepp. Det eneste riktige her er å legge seg paddeflat for her har TS bommet til de grader. Kan tenke meg at det er mye stigmatisering rundt kvinner som har barn med forskjellige menn og så møte latterliggjøring av dette på sin egen arbeidsplass samtidig som man blir påminnet om et vanskelig og ulykkelig kjærlighetsliv helt uoppfordret? For meg så minner dette om hets og ikke humor. Som sagt ville jeg gått høyere opp i systemet med dette om jeg var offeret for denne uthengingen. Kan umulig se for meg at det vil skape et godt psykososialt arbeidsklima å bli hånet på denne måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. februar 2017 #34 Del Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi diskuterte litt om slekt og sånn i lunsjen i går, at selv om man har tilgang til folkeregisteret så er det ikke sikkert alt der stemmer, og så var det en kollega som nevnte oldemoren sin som hadde barn med tre forskjellige og ble skilt i mellomkrigstiden, at ikke var sikkert at hennes oldefar var den som oldemoren hadde oppgitt at var det. Og det ironiske her er at hun, altså kollegaen min, har tre barn med to forskjellige og er nå sammen med en som ikke er far til noen av dem. Har ikke vært gift, men uansett så utbrøt jeg, sånn litt på spøk "så det er der du har det fra!", og hun ble kjempesur og nå i dag ignorerer hun meg helt Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten? Anonymkode: f44d1...111 Hadde hun tenkt seg om litt, så hadde vært noe tema😂😂 Men, ordtaket med at eplet faller ikke langt fra stammen passa jo godt på henne da😁😁 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 9. februar 2017 #35 Del Skrevet 9. februar 2017 Hun er kanskje litt hårsår, men jeg ville sagt unnskyld. Bare sånn det ikke blir dårlig stemning mellom dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 9. februar 2017 #36 Del Skrevet 9. februar 2017 Syns vel det er like ufint av henne å utlevere slekta på denne måten, så den får hun tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #37 Del Skrevet 9. februar 2017 Nå er det veldig sannsynlig at denne kvinnen har opplevd vonde brudd, sladder, baksnakking og fordømmelse fra venner og famile, så det kan være et ganske sårt tema for henne. Du bekreftet det hun tror andre tenker, at de ler av henne og dømmer henne bak hennes rygg. Du latterliggjorde at hun har havnet i den situasjonen hun er i, noe som sannsynligvis ikke har vært morsomt eller lett for henne. Kanskje hun til og med underbevisst tok opp det med oldemoren fordi hun ville føle seg bedre med seg selv om dere aksepterte at oldemoren var slik også. Men så skjedde det motsatte Det handler ikke alltid om man er hårsår eller ikke, det handler om noe er sårt for individet. Har du blitt mobbet for nesen din vil en kommentar om nesen din såre deg selv om du ikke er selvhøytidelig på andre områder Anonymkode: 9c711...c4f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #38 Del Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, canacas skrev: Syns vel det er like ufint av henne å utlevere slekta på denne måten, så den får hun tåle. Nå er vel oldemoren dau for lenge, lenge siden, og ble dermed ikke såra av kommentaren... Anonymkode: 86c87...54f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #39 Del Skrevet 9. februar 2017 Du sa nok det mange tenkte, og ja, det var morsomt - men ikke for henne. Ja, det var frekt å si det. Skjønner godt at hun ble sur. At det var mye sannhet i det, gjorde det nok bare ekstra vondt. Anonymkode: ea893...ff5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 9. februar 2017 #40 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg tenker at det kommer veldig an på stemningen rundt. Der jeg jobbet i sommer hadde vi ledd godt av den spøken. Men enkelte er hårsåre og tåler ingenting. Det er vel ikke hemmelig at hun har flere barn med to forskjellige? Da må man kunne le litt av det, synes jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå