AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #61 Del Skrevet 10. februar 2017 19 timer siden, Superbruker7 skrev: Spør henne om oldemoren var hårsår og langsint. Hahaha 😂 denne!! Anonymkode: e038f...7e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #62 Del Skrevet 10. februar 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi diskuterte litt om slekt og sånn i lunsjen i går, at selv om man har tilgang til folkeregisteret så er det ikke sikkert alt der stemmer, og så var det en kollega som nevnte oldemoren sin som hadde barn med tre forskjellige og ble skilt i mellomkrigstiden, at ikke var sikkert at hennes oldefar var den som oldemoren hadde oppgitt at var det. Og det ironiske her er at hun, altså kollegaen min, har tre barn med to forskjellige og er nå sammen med en som ikke er far til noen av dem. Har ikke vært gift, men uansett så utbrøt jeg, sånn litt på spøk "så det er der du har det fra!", og hun ble kjempesur og nå i dag ignorerer hun meg helt Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten? Anonymkode: f44d1...111 Jeg synes ikke hun "la opp til" en sånn spøk. Egentlig synes jeg aldri det er greit å spøke om den slags temaer på andres bekostning - med mindre man kjenner hverandre svært godt, og vet at den andre synes det er artig. Når det er sagt. Jeg har også en kollega fullstendig blottet for sosiale antenner som kan finne på å dra tåpelige vitser på andres bekostning, uten at noen andre synes det er morsomt. Det blir alltid litt sånn klein stemning, og folk tenker sitt (om den som dro vitsen). Forhåpentligvis har ikke du for vane å komme med sånne utsagn, for man blir ikke populær av det akkurat, mer det motsatte. Personlig hadde jeg nok tatt denne kollegaen til side og lagt meg langflat. Sagt at det var en lite gjennomtenkt kommentar, og at jeg ikke mente å såre henne. Du har jo åpenbart fått med deg at hun tok det ille opp, og da er du utelukkende tjent med å si unnskyld. Anonymkode: a5906...94d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sssssae Skrevet 10. februar 2017 #63 Del Skrevet 10. februar 2017 På 2/9/2017 den 11.29, AnonymBruker skrev: Vi diskuterte litt om slekt og sånn i lunsjen i går, at selv om man har tilgang til folkeregisteret så er det ikke sikkert alt der stemmer, og så var det en kollega som nevnte oldemoren sin som hadde barn med tre forskjellige og ble skilt i mellomkrigstiden, at ikke var sikkert at hennes oldefar var den som oldemoren hadde oppgitt at var det. Og det ironiske her er at hun, altså kollegaen min, har tre barn med to forskjellige og er nå sammen med en som ikke er far til noen av dem. Har ikke vært gift, men uansett så utbrøt jeg, sånn litt på spøk "så det er der du har det fra!", og hun ble kjempesur og nå i dag ignorerer hun meg helt Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten? Anonymkode: f44d1...111 Slike spøk kan bare menn takle, kvinner takler ikke selvkritikk når det kommer fra andre enn dem selv, selv om det er spøk. Ofte grunnen til at kvinner generelt ikke er morsomme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #64 Del Skrevet 10. februar 2017 1 minutt siden, sssssae skrev: Slike spøk kan bare menn takle, kvinner takler ikke selvkritikk når det kommer fra andre enn dem selv, selv om det er spøk. Ofte grunnen til at kvinner generelt ikke er morsomme. Menn slipper lettere unna med den type ting. Fiolk tenker med negativt om en mor med barn med ulike fedre, enn en far som har det. Menn "skal" liksom ligge rundt, kvinner skal være voksne og ansvarlige. Og det er selvsagt moren sin skyld at hun fikk barn med dem, ikke mannen. Så det blir ikke riktig å sammenligne menn og kvinner i denne situasjonen. Når det er sagt er jeg ganske sikker på at det er flust av menn som hadde blitt forbanna om noen gjorde narr av privatlivet deres. Noen menn blir veldig snurt av sånt Anonymkode: 9c711...c4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hypes Skrevet 10. februar 2017 #65 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg synes dette var morsomt jeg.. Men jeg ser også hennes side av saken, du tullet med noe sårt og personlig, men sånt kan da alle få gjort. Hun burde ikke være langsint. Men spør du meg er det eneste rette å gå å beklage deg for henne, og si at det kom litt feil ut og at det virkelig ikke var vondt ment, at du ikke tenkte deg helt om. Da er det opp til henne, og om hun velger å fortsette å være sur får det være hennes problem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sssssae Skrevet 10. februar 2017 #66 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn slipper lettere unna med den type ting. Fiolk tenker med negativt om en mor med barn med ulike fedre, enn en far som har det. Menn "skal" liksom ligge rundt, kvinner skal være voksne og ansvarlige. Og det er selvsagt moren sin skyld at hun fikk barn med dem, ikke mannen. Så det blir ikke riktig å sammenligne menn og kvinner i denne situasjonen. Når det er sagt er jeg ganske sikker på at det er flust av menn som hadde blitt forbanna om noen gjorde narr av privatlivet deres. Noen menn blir veldig snurt av sånt Anonymkode: 9c711...c4f Vi lever i 2017, ingen tenker slik. Og det er da morens skyld hun kunne jo tatt abort Og jeg sammenlignet da heller ikke det første du nevner men noe helt annet. Og jeg snakker generelt, kvinner er generelt ikke morsomme og menn er generelt morsomme. Kvinner generelt takler ikke selvkritikk men menn generelt takler selvkritikk. Endret 10. februar 2017 av sssssae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liss-Lina Skrevet 10. februar 2017 #67 Del Skrevet 10. februar 2017 Synes det var en dårlig spøk. Be om unnskylding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #68 Del Skrevet 10. februar 2017 Med mindre du vet at hun har gått fra tidligere barnefedre etter eget ønske, synes jeg du var temmelig tankeløs. Det er vel ingen som ønsker å få det gnidd inn over lunsj at verken barnefar 1 eller barnefar 2 ville være sammen med henne over tid, hvis det er tilfellet. Anonymkode: 664c0...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katthult Skrevet 10. februar 2017 #69 Del Skrevet 10. februar 2017 På 9.2.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev: Det er aldri morsomt å si slikt på andres bekostning. Det er slemt og mobbete. Anonymkode: d5875...e49 Jeg antar at det var ment som en humoristisk kommentar, som kom spontant, og slo feil ut. En uheldig kommentar er på ingen måte det samme som å mobbe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #70 Del Skrevet 10. februar 2017 Unødvendig kommentar, og ikke spesielt morsom. Men det er da en del av oss som har plumpet ut med noe. Ta det på tabbekvoten, si beklager hvis hun ble veldig såra og gå videre. Arbeidslivet er langt, og man kan ikke unngå å tråkke noen på tærne i blant, i dagens hektiske arbeidsliv. Ikke alltid man har tid til å tenke nøye gjennom hva man sier. Men, da har du lært at det ikke er lurt å gi kommentarer på andre kollegers familieforhold. Anonymkode: a4777...2e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 10. februar 2017 #71 Del Skrevet 10. februar 2017 På 9.2.2017 den 13.03, AnonymBruker skrev: Nå er vel oldemoren dau for lenge, lenge siden, og ble dermed ikke såra av kommentaren... Anonymkode: 86c87...54f Nei, men det handler om hvordan man tillater seg å snakke om andre, og hvordan man tåler å bli snakket om selv. Det er faktisk ikke greit å snakke nedlatende om andre, bare fordi de ikke finner ut av det. Når denne kollegaen viste at hun synes det er ok å snakke slik om andre må hun akseptere å få det samme i retur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #72 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg synes ikke dette var så veldig morsomt heller, men litt smålig av henne å bli snurt for det. Klein stillhet eller falsk latter tenker jeg du måtte forvente, men vi kommer da alle med en spøk i ny og ne som i slår feil. Anonymkode: cfa27...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #73 Del Skrevet 10. februar 2017 Hun hadde godt av å tenke på sitt eget liv som løs, bra ts. Anonymkode: bb7b6...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 10. februar 2017 #74 Del Skrevet 10. februar 2017 5 timer siden, sssssae skrev: Slike spøk kan bare menn takle, kvinner takler ikke selvkritikk når det kommer fra andre enn dem selv, selv om det er spøk. Ofte grunnen til at kvinner generelt ikke er morsomme. Kan selvkritikk komme fra andre enn en selv, mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #75 Del Skrevet 10. februar 2017 På 2/9/2017 den 10.29, AnonymBruker skrev: Var retten over streken? La hun ikke litt opp til det, når hun så muntert snakket om oldemoren på den måten? Hvis en person med vektproblemer latterliggjør seg selv og sin egen vekt så er ikke det en invitasjon til å følge opp og fullføre ydmykelsen. Du skriver at du sa det "litt på spøk" og for å legge godviljen til så var du ubetenksom, men det er over streken. Faktisk ganske langt over. Anonymkode: b9e7c...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #76 Del Skrevet 10. februar 2017 Du buste ut med en "morsomhet" uten å sjekke om det var passende i den situasjonen og med den du spøkte med. Du tråkket i salaten, og det var din feil. Selvsagt skal du beklage. At en kommentar er morsom eller treffende betyr ikke at det er greit å si det høyt. Anonymkode: ea893...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dacini Skrevet 10. februar 2017 #77 Del Skrevet 10. februar 2017 Slik jeg ser det kunne denne spøken slå ut begge veier, og det endte med at kollegaen din tok det ille opp. Da er det ryddigste du gjør å ta kontakt og beklage deg. -dacini- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 10. februar 2017 #78 Del Skrevet 10. februar 2017 Vet om flere tilfeller hvor slike ting ser ut til å "gå i arv" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #79 Del Skrevet 10. februar 2017 På 9.2.2017 den 11.55, AnonymBruker skrev: Poenget var vel at kollegaen kom med en humoristisk kommentar om at oldemoren var skikkelig "løs", og så har hun gjort nærmest eksakt det samme selv. Var nokså på kornet vil jeg si. Anonymkode: b0937...e07 Nei, hun sa slik jeg tolket det at det var en sjanse(av grunner hun ikke oppgav direkte - muligens fordi du avbrøt henne) at hun ikke hadde full oversikt over hvem som var far til hvem, Hovedpoenget var ikke nødvendigvis at hun hadde 3 ektemenn/forskjellige fedre. Så sier du at hun selv som humoristisk kommentar at det er der hun "har det fra", altså at hun ikke kjenner til hvem som er far til hennes barn. Hvilket er noe helt annet enn å ha hatt sex med 3 forskjellige og så ha fått barn med dem. Om hun sa direkte at oldemor var ei løs skjøge fordi hun hadde 3 barnefedre hadde spøken vært betimelig - men du kommenterte jo på noe annet. Og i så tilfelle så har du faktisk vært jævlig frekk - selv om jeg jo ikke akkurat selv tenker det er genialt med 3 ulike barnefedre. Anonymkode: d76eb...cf0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #80 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg synes det er morsomt når jeg leser det her, men jeg hadde ikke syntes det hadde vært morsomt å enten være en kollega av dere og være vitne til dette, eller å være den personen som det ble sagt til. Synes ærlig talt at du skal be om unnskyldning, du gikk over streken. Kollegaer skal man ha en god tone med, man skal ikke kalle dem løs på denne måten. Anonymkode: 2ac8c...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå