AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #21 Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vi aldri hørt noe mer til. Så det gikk veldig greit Anonymkode: dad35...02a Fint jeg er en enslig jente med hund, så er avhengig av å kunne gå alene ute sent på kvelden. Anonymkode: 88656...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #22 Skrevet 8. februar 2017 Asylmottaket er jo uansett lagt ned Anonymkode: f4596...eb7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #23 Skrevet 8. februar 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, visste ikke at Kongsberg er så "lite" at alle vet om alle. Det kan jo være både positivt og negativt Hvorfor tør du ikke å gå fra et utested alene? Anonymkode: 88656...8e2 Opplevde en gang 3 menn fulgte etter meg som krysset veien på 1 sekund da jeg løp i mine venninners armer. Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #24 Skrevet 8. februar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c8a5c...f1e Ift hvor det er dyrt da. Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #25 Skrevet 8. februar 2017 Flyttet hit for snart to år siden for å jobbe. Inger nettverk her fra før. Trives helt greit, men kjeder meg en del. Lite å finne på. Er noen arrangementer, men jeg har mest inntrykk av at det skjer mest i kirka for å si det sånn Utrolig dårlig utvalg av kafeer!! Det eneste stedet som er oppe etter arbeidstid er en ved stasjonen, eller inne på kjøpesenteret, og det er ikke så koselig der. Mye folk, småbarnsfamilier.. Et par gode restauranter da. Museene er fine, men har du dratt dit 3 ganger begynner det å bli kjedelig. Aldri noe nytt. Var på julemarked ved det mynt-museet i år, men det var ganske skuffende greier. Et par OK konserter i byen i blant. Fine turområder både vinter og sommer. Gode skoler og barnehager. Dårlig uteliv. Eneste stedet jeg drar er kristians kjeller. God øl og mat, koselig atmosfære, hyggelige folk i baren. Føler meg trygg i byen. Er ikke redd for å gå hjem alene på natta. Tror boligprisene er ganske gjennomsnittlige i forhold til andre byer på samme størrelse, men ikke noe jeg har sett så mye på da jeg ikke har planer om å kjøpe enda. Anonymkode: 3598f...c05
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #26 Skrevet 8. februar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tullete bare fordi du er uenig. Det var min opplevelse, veldig mange av de jeg gikk i klasse med fikk seg jobb som servitør, taxisjåfør eller butikkmedarbeider, fikk et par unger og det virker som de har slått seg til ro med det. Ikke at det er noe galt i det selvfølgelig, alle de yrkene trengs jo, men det virker sykt kjedelig. Ja og en annen ting, min søster forteller at veldig mange av gutta der har helt forferdelige holdninger mot kvinner. Anonymkode: 78758...2e0 Jeg er fra bygda og flytta til byen og kjenner ikke til beskrivelsen i det hele tatt. Mulig det er 10 år siden du bodde her? De fleste jeg kjenner er veldig opptatt av jobb, karriere og vente til de er over 30 med barn. De fleste vennene mine har enten fagbrev eller ferdig utdannet. Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #27 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fra bygda og flytta til byen og kjenner ikke til beskrivelsen i det hele tatt. Mulig det er 10 år siden du bodde her? De fleste jeg kjenner er veldig opptatt av jobb, karriere og vente til de er over 30 med barn. De fleste vennene mine har enten fagbrev eller ferdig utdannet. Anonymkode: fe40f...14b Det stemmer at det er en liten stund siden jeg flyttet derfra, men jeg har en søster som flyttet derfra ganske nylig og hun sier mye av det samme. Anonymkode: 78758...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #28 Skrevet 8. februar 2017 Bor ikke i Kongsberg selv men har veldig godt inntrykk av byen. Kjenner en som gikk på folkehøyskole der, han er fra vestlandet men bor der nå med nesten voksne barn. Han trives veldig godt og gjorde et bevisst valg om å bo der når han fikk familie. Anonymkode: 74276...299
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #29 Skrevet 8. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bor ikke i Kongsberg selv men har veldig godt inntrykk av byen. Kjenner en som gikk på folkehøyskole der, han er fra vestlandet men bor der nå med nesten voksne barn. Han trives veldig godt og gjorde et bevisst valg om å bo der når han fikk familie. Anonymkode: 74276...299 Han bor i Kongsberg altså, skjønner ikke at det er mulig å ordlegge seg så vanskelig. Anonymkode: 74276...299
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #30 Skrevet 8. februar 2017 Jeg bor i kongsberg. Bodd her i 7 år. Gjort stort sett det som er anbefalt for å få et godt nettverk. Fått mange hyggelige bekjente men ikke noe mer. Jeg kjeder meg enormt mye her og skal flytte nå. Veldig lite å finne på. Egentlig veldig kjedelig by som jeg begynner å bli mett av Anonymkode: 204d8...b96 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #31 Skrevet 8. februar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at det er en liten stund siden jeg flyttet derfra, men jeg har en søster som flyttet derfra ganske nylig og hun sier mye av det samme. Anonymkode: 78758...2e0 Da er det så fall 50/50. For de aller fleste fra min barneskoleklasse har tatt høyere utdanning, reiser verden rundt og stsrter egne firmaer. Først ute med å få barn i fra den klassen var 24 år. Først nå når jeg er 25 at mine venninner begynner å få barn. Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #32 Skrevet 8. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i kongsberg. Bodd her i 7 år. Gjort stort sett det som er anbefalt for å få et godt nettverk. Fått mange hyggelige bekjente men ikke noe mer. Jeg kjeder meg enormt mye her og skal flytte nå. Veldig lite å finne på. Egentlig veldig kjedelig by som jeg begynner å bli mett av Anonymkode: 204d8...b96 Det er hva man gjør ut av det vet du. Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #33 Skrevet 8. februar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men gikk det greit med det asylmottaket? Det var jo fakkeltog osv mot det. Anonymkode: 88656...8e2 Opplevde ikke så mye av det sånn egentlig og det er jo tross alt lagt ned nå så det må å gå tur med hunden går nok fint! Jeg er selv mørkredd så jeg er redd uansett når jeg går på kvelden haha men føler meg generelt trygg i byen. Det med at det er liten å finne på er jo at det er en liten by. Er jo arrangementer på utestedene omtrent hver helg føles det ut som. Sånn sett er jo Kongsberg og sentral iforhold til at det ikke er langt å ta toget videre til feks Drammen eller Oslo. Anonymkode: f776c...207
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #34 Skrevet 8. februar 2017 Bor og trives i Kongsberg,men skal jeg ha uteliv drar jeg helst til Drammen. Hus prisene er litt høyere enn steder man kan sammenligne med men er nok preget av oljekrisa og nedbemanning. Fine turområder og et bra skisenter. Kvalifiserte og stort sett oppegående mennesker,dette med harry og hjemmebrent er ikke utbredt i det miljøet jeg kjenner til. Asylmotaket er nedlagt noe som er bra mener jeg. Anonymkode: eeb43...9db 1
must Skrevet 8. februar 2017 #35 Skrevet 8. februar 2017 Jeg flytter til Kongsberg til sommeren og gleder meg. Kjenner byen sånn passe godt og vet hva jeg får, tror det passer ypperlig for meg og mine to barn. Når det gjelder boligmarkedet er det stor spredning i priser, noen områder er dyre, andre rimeligere. Prisene har gått en del ned det siste drøye året da en del har mistet jobben etter nedbemanning i næringsparken. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #36 Skrevet 8. februar 2017 Bodd i Kongsberg i 4 år nå og stor trives :-) ! Føler at Kongsberg er en veldig trygg og koselig by. Ikke den største byen, men så er det ikke langt til Drammen eller Oslo. Anonymkode: ce674...ba2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #37 Skrevet 8. februar 2017 Jeg er innflytter til Kongsberg, og trives godt her. Syns det er en koselig by, med flere små og søte butikker i sentrum. To store "byfester" i løpet av året (vinterfestivalen (med Kongsbergmarken), og jazzfestivalen). Mye flotte turmuligheter, og har inntrykk av at det er et godt oppvekstmiljø for barn her. Anonymkode: c9e24...4f9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #38 Skrevet 8. februar 2017 Så bra at mange trives der. Har hørt så mye negativt om den byen, så er nesten litt overrasket. Føler meg ganske overbevist til å flytte dit nå Anonymkode: 88656...8e2 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #39 Skrevet 8. februar 2017 Du kan egentlig bare drite i å dra ut i Drammen og Oslo. Siste toget går tidlig og Timekspressen går ikke hver time. Anonymkode: 65b89...6dd
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #40 Skrevet 8. februar 2017 Jeg har vokst opp i en annen by på Østlandet, men har familie på Kongsberg og har vært der mye. Jeg har et godt inntrykk av byen. Ikke veldig spennende, men hyggelig og trygt og appellerer mer til meg enn de fleste jevnstore byer gjør. Næringslivet har jo hatt ekstrem suksess, det er ikke alle såpass små byer som har firmaer som skriver milliardkontrakter om høyteknologi. Nå er riktignok teknologibedriftene inne i en litt tung periode, men ståa er nå likevel bedre enn i tilsvarende byer rundt omkring på Østlandet. Dette med lite ambisiøse ungdommer kjenner jeg i hvert fall ikke igjen i dagens Kongsberg, det var nok mer treffende for noen år siden. Det er ingen av de jeg kjenner (født tidlig 90-tall) som ikke har tatt høyere utdannelse, og ikke overraskende er det svært mange av dem som valgte å bli ingeniører. Ikke så rart, med tanke på teknologibedriftene i området og hvor mye de satser på å profilere seg overfor skoleungdommen. Jeg tror selvfølgelig ikke at mine bekjente er fullstendig representative, man statistikken viser nå at Kongsberg kommer langt bedre ut enn de fleste byer av lignende størrelse hva gjelder utdannelsesnivå. Fikk også en eller annen statlig pris for mest attraktive sted for noen år siden og er topp 10-15 på denne rangeringen til NHO år etter år. Så hvis Kongsberg preges av lave amibsjoner, da kan man bare tenke seg hvordan det står til andre steder. Det er i hvert fall en hyggelig, mellomstor norsk by. Ikke fryktelig mye å ta seg til til enhver tid, men trygt og fint. Nok av turområder og relativt kompakt sentrum. Stortorvet (kjøpesenter) i sentrum er ikke særlig vakkert, men ved å akseptere et storsenter ved gågaten har man i hvert fall unngått at sentrum dør fordi det opprettes et storsenter utenfor sentrum i stedet. Ikke er Oslo mer enn en time-halvannen unna heller, med timesavganger på både buss og tog det meste av tiden. Anonymkode: 86cd3...e96 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå