AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Trives dere? Er det et godt og trygt sted å bo? Fint å vokse opp for små barn? Greit boligmarked? Anonymkode: 88656...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Har bodd der. Kjedelig lite sted. Typisk sted hvor ungdommen utafor sentrum tar traktorlappen og fyller tida med hjemmebrent og hasj. Anonymkode: 65b89...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bodd der. Kjedelig lite sted. Typisk sted hvor ungdommen utafor sentrum tar traktorlappen og fyller tida med hjemmebrent og hasj. Anonymkode: 65b89...6dd Haha Jeg har hørt at det er et livlig uteliv der. Anonymkode: 88656...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Har bodd der og det var helt greit, det. Hyggelig og trygg by, men ikke så mye å finne på. Litt dyrt med bolig, men ikke helt ekstremt. Anonymkode: 8276a...e1a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bodd der og det var helt greit, det. Hyggelig og trygg by, men ikke så mye å finne på. Litt dyrt med bolig, men ikke helt ekstremt. Anonymkode: 8276a...e1a Så bra det var jo en del styr der ifjor om de nye asylmottakene, men jeg regner med at det gikk greit? Fortsatt trygt for kvinner der å gå alene om kvelden? Anonymkode: 88656...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Har vokst opp der, syns det var ålreit. Men det bærer preg av å være litt bygdeaktig, mye hjemmebrent og lite ambisiøse ungdommer. Endel tenåringsgraviditeter og generell middelmådighet. Som barn var det ålreit, som ungdom var det pyton. Jeg flyttet så fort jeg fikk mulighet, og kommer ikke til å flytte tilbake. Men det er en fin by. Har ikke noe imot den. Anonymkode: 78758...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Flyttet dit i voksen alder, og ble kjent med mange på jobben, og folk fra mange ulike land som jobbet på næringsparken. Synes det var trygt å bo der, ja. Savner det faktisk Anonymkode: f4596...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trives dere? Er det et godt og trygt sted å bo? Fint å vokse opp for små barn? Greit boligmarked? Anonymkode: 88656...8e2 Ikke alle kjører traktor her altså. Jeg trives veldig godt her, født og oppvokst og vil ikke ut av byen. Det er et sted hvor alle vet alt om alle, på godt og vondt. I det siste så har jeg ikke turt å gå fra et utested til et annet alene på natta. Sørger også alltid for å bli fulgt hjem. Jeg har godt inntrykk av hver eneste barnehage her i byen, det samme med skolene. På boligmarkedet spørs det helt på hvem side av byen man ønsker å bo, men det finnes i alle prisklasser. Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vokst opp der, syns det var ålreit. Men det bærer preg av å være litt bygdeaktig, mye hjemmebrent og lite ambisiøse ungdommer. Endel tenåringsgraviditeter og generell middelmådighet. Som barn var det ålreit, som ungdom var det pyton. Jeg flyttet så fort jeg fikk mulighet, og kommer ikke til å flytte tilbake. Men det er en fin by. Har ikke noe imot den. Anonymkode: 78758...2e0 Det der er så tullete. Jeg kjenner ikke mange her som er slik du forklarer! Anonymkode: fe40f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle kjører traktor her altså. Jeg trives veldig godt her, født og oppvokst og vil ikke ut av byen. Det er et sted hvor alle vet alt om alle, på godt og vondt. I det siste så har jeg ikke turt å gå fra et utested til et annet alene på natta. Sørger også alltid for å bli fulgt hjem. Jeg har godt inntrykk av hver eneste barnehage her i byen, det samme med skolene. På boligmarkedet spørs det helt på hvem side av byen man ønsker å bo, men det finnes i alle prisklasser. Anonymkode: fe40f...14b Ok, visste ikke at Kongsberg er så "lite" at alle vet om alle. Det kan jo være både positivt og negativt Hvorfor tør du ikke å gå fra et utested alene? Anonymkode: 88656...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle kjører traktor her altså. Jeg trives veldig godt her, født og oppvokst og vil ikke ut av byen. Det er et sted hvor alle vet alt om alle, på godt og vondt. I det siste så har jeg ikke turt å gå fra et utested til et annet alene på natta. Sørger også alltid for å bli fulgt hjem. Jeg har godt inntrykk av hver eneste barnehage her i byen, det samme med skolene. På boligmarkedet spørs det helt på hvem side av byen man ønsker å bo, men det finnes i alle prisklasser. Anonymkode: fe40f...14b Anonymkode: c8a5c...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Jeg bor i Kongsberg flyttet hit for 5 år siden da min mann fikk jobb i næringsparken. En kjempe koselig liten by som har det meste. Byen bærer preg av å ha næringsparken med en del høyt utdannede mennesker og et internasjonalt miljø. Mens det finnes jo enkelte harry folk fra notoden osv som tar seg en tur innom en gang i blant Byen er vel også kåret til åres beste by for barn og ungdom i 2015 mener jeg å huske Turmulighetene her er også veldig fine. Det jeg ikke liker er at det er jævla mye snø her om vinteren Anonymkode: dad35...02a 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der er så tullete. Jeg kjenner ikke mange her som er slik du forklarer! Anonymkode: fe40f...14b Det er ikke tullete bare fordi du er uenig. Det var min opplevelse, veldig mange av de jeg gikk i klasse med fikk seg jobb som servitør, taxisjåfør eller butikkmedarbeider, fikk et par unger og det virker som de har slått seg til ro med det. Ikke at det er noe galt i det selvfølgelig, alle de yrkene trengs jo, men det virker sykt kjedelig. Ja og en annen ting, min søster forteller at veldig mange av gutta der har helt forferdelige holdninger mot kvinner. Anonymkode: 78758...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vokst opp der, syns det var ålreit. Men det bærer preg av å være litt bygdeaktig, mye hjemmebrent og lite ambisiøse ungdommer. Endel tenåringsgraviditeter og generell middelmådighet. Som barn var det ålreit, som ungdom var det pyton. Jeg flyttet så fort jeg fikk mulighet, og kommer ikke til å flytte tilbake. Men det er en fin by. Har ikke noe imot den. Anonymkode: 78758...2e0 Du må ha vokst opp i en av bygdene rundt. Jondalen?? Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i dine beskrivelser. Anonymkode: dad35...02a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tullete bare fordi du er uenig. Det var min opplevelse, veldig mange av de jeg gikk i klasse med fikk seg jobb som servitør, taxisjåfør eller butikkmedarbeider, fikk et par unger og det virker som de har slått seg til ro med det. Ikke at det er noe galt i det selvfølgelig, alle de yrkene trengs jo, men det virker sykt kjedelig. Ja og en annen ting, min søster forteller at veldig mange av gutta der har helt forferdelige holdninger mot kvinner. Anonymkode: 78758...2e0 Hvor bor du nå da? Anonymkode: 88656...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må ha vokst opp i en av bygdene rundt. Jondalen?? Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i dine beskrivelser. Anonymkode: dad35...02a Nope, bodde nært sentrum, gikk på Gamlegrendåsen og Tislegård. Myyye harrytasser der også gitt, ikke bare i Jondalen. Anonymkode: 78758...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du nå da? Anonymkode: 88656...8e2 Bergen. Anonymkode: 78758...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 Jeg synes Kongsberg er en veldig fin liten by! Bodd her nesten hele livet (hele 25 år) bortsett fra da jeg bodde borte for å studere litt. Kjenner ikke igjen utsagnet med traktorlappen og hjembrent. Vil ikke flytte vekk igjen. Og er absolutt ikke alle som kjenner alle hah. Gikk og på Tislegård. Er godt og blanda vil jeg si. Mye bra turmiljø og. Anonymkode: f776c...207
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Kongsberg er en veldig fin liten by! Bodd her nesten hele livet (hele 25 år) bortsett fra da jeg bodde borte for å studere litt. Kjenner ikke igjen utsagnet med traktorlappen og hjembrent. Vil ikke flytte vekk igjen. Og er absolutt ikke alle som kjenner alle hah. Gikk og på Tislegård. Er godt og blanda vil jeg si. Mye bra turmiljø og. Anonymkode: f776c...207 Men gikk det greit med det asylmottaket? Det var jo fakkeltog osv mot det. Anonymkode: 88656...8e2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men gikk det greit med det asylmottaket? Det var jo fakkeltog osv mot det. Anonymkode: 88656...8e2 Har vi aldri hørt noe mer til. Så det gikk veldig greit Anonymkode: dad35...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå