Nefarian Skrevet 7. februar 2017 #21 Del Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Man kan anmelde om man mistenker noe ulovlig. Men uansett er det ikke normalt at en på 25 er sammen med ei på 15, som bare er et barn. Det er ikke normalt nei, men det betyr selvfølgelig ikke at dette er straffbart. Det er ganske mange lignende tilfeller der ute, og det ville være helt tullete og anmelde et slikt forhold. Man kan selvfølgelig vurdere dette hvis jenta eller mannen forteller åpenlyst om at de har sex, eller om man har sterke misstanker til at jenta er tvunget inn i forholdet. Men man vil sannsynligvis aldri få bevis for at paret har et seksuelt forhold. Og hvis de har det er det helt usannsynlig at det blir en straffesak. Hvis jeg var i en lignende situasjon som TS ville jeg muligens ha forsøkt å kontakte foreldrene til den aktuelle jenta. Jenta er mindreårig og foreldrene bør så absolutt være inneforstått med forholdet. Hvis foreldrene er imot forholdet,er det deres oppgave å få gjort noe, ikke politiet eller barnevernet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. februar 2017 #22 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, Nefarian skrev: Det er ikke normalt nei, men det betyr selvfølgelig ikke at dette er straffbart. Det er ganske mange lignende tilfeller der ute, og det ville være helt tullete og anmelde et slikt forhold. Man kan selvfølgelig vurdere dette hvis jenta eller mannen forteller åpenlyst om at de har sex, eller om man har sterke misstanker til at jenta er tvunget inn i forholdet. Men man vil sannsynligvis aldri få bevis for at paret har et seksuelt forhold. Og hvis de har det er det helt usannsynlig at det blir en straffesak. Hvis jeg var i en lignende situasjon som TS ville jeg muligens ha forsøkt å kontakte foreldrene til den aktuelle jenta. Jenta er mindreårig og foreldrene bør så absolutt være inneforstått med forholdet. Hvis foreldrene er imot forholdet,er det deres oppgave å få gjort noe, ikke politiet eller barnevernet. Voksne normale mennesker har ikke sex med barn eller er i forhold med barn, for det er det hun er et barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #23 Del Skrevet 7. februar 2017 Viss jeg hadde godtatt at min datter hadde et slikt forhold, hadde grunnen vært at jeg allerede hadde et løst grep om henne. Frykten hadde vært større for å skyve henne fra meg enn at hun hadde sex med en 25-åring. Når foreldrene vet om det samtidig som de ikke lager bråk, har de jo fremdeles en viss form for kontroll. Anonymkode: ae7cd...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 7. februar 2017 #24 Del Skrevet 7. februar 2017 9 minutter siden, End skrev: Tull? Det er det vel ikke? Hun er under den seksuelle lavalderen, så her kan han anmeldes så mye ts orker. Når det ikke finnes bevis for at de har et seksuelt forhold? Det blir dessuten ikke en straffesak ut av et slikt forhold hvis de to blir sett på som forholdsvis likeverdige mentalt sett. Svært mange jenter på 15 år har sex, og ofte har de dette med gutter/menn som er noe eldre, Hvis politiet skal gidde å lage en sak på dette må det komme frem klare indisier på at jenta føler seg presset av denne mannen. Jeg personlig hadde reagert veldig negativt hvis min datter hadde blitt sammen med en på 25 år, når hun blir 15. Men når jeg tenker tilbake var jeg vel 16 år da jeg datet en på 25. Men det var ikke sex inne i bildet da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 7. februar 2017 #25 Del Skrevet 7. februar 2017 11 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Voksne normale mennesker har ikke sex med barn eller er i forhold med barn, for det er det hun er et barn. Nei, denne mannen er nok ikke helt normal, men det er ikke straffbart å ikke være "normal". Dette kan være et straffbart tilfelle hvis det kan bevises at de har sex, det tviler jeg på at man kan. Hvis ikke TS skal utstyre seg med spionkamera, bryte seg inn i hennes og hans hus, og stalke de aktivt? Men DET ville i såfall være straffbart... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 7. februar 2017 #26 Del Skrevet 7. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viss jeg hadde godtatt at min datter hadde et slikt forhold, hadde grunnen vært at jeg allerede hadde et løst grep om henne. Frykten hadde vært større for å skyve henne fra meg enn at hun hadde sex med en 25-åring. Når foreldrene vet om det samtidig som de ikke lager bråk, har de jo fremdeles en viss form for kontroll. Anonymkode: ae7cd...862 Helt riktig! Jeg kjenner til et par lignende tilfeller, da har datteren vært svært egen, selvstendig og "moden" som type, og foreldrene har faktisk foretrukket at datteren har vært i et forhold, selv om kjæresten har vært en del eldre. Når alternativet er at jenta drikker og fester og har sporadisk sex, er kanskje det like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 7. februar 2017 #27 Del Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, Nefarian skrev: Når det ikke finnes bevis for at de har et seksuelt forhold? Det blir dessuten ikke en straffesak ut av et slikt forhold hvis de to blir sett på som forholdsvis likeverdige mentalt sett. Svært mange jenter på 15 år har sex, og ofte har de dette med gutter/menn som er noe eldre, Hvis politiet skal gidde å lage en sak på dette må det komme frem klare indisier på at jenta føler seg presset av denne mannen. Jeg personlig hadde reagert veldig negativt hvis min datter hadde blitt sammen med en på 25 år, når hun blir 15. Men når jeg tenker tilbake var jeg vel 16 år da jeg datet en på 25. Men det var ikke sex inne i bildet da... Det er aldri mentalt likeverd mellom 15 og 25 åring uansett hvor mye du vrir dette. Så lurer jeg på hvor du tar påstandene ifra da det er stadig vekk i media politianmeldelser mot voksne menn som har hatt seksuelt forhold med mindreårige under 16 år. Og hvis du tror at en 15 åring som er sammen med en på hele 25 IKKE har sex, så tror jeg jammen du må tenke omatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 7. februar 2017 #28 Del Skrevet 7. februar 2017 31 minutter siden, End skrev: Tull? Det er det vel ikke? Hun er under den seksuelle lavalderen, så her kan han anmeldes så mye ts orker. Nei, det er selvfølgelig ikke slik at man skal anmelde alle 15 åringer som har sex? Herregud, halvparten av 15 år gamle jenter har hatt sex, og ofte er partneren noe eldre. Men man kan i prinsippet anmelde dette forholdet hvis man vet at de har sex. Spørsmålet er vel om det er særlig klokt. Hvordan vil dette virke inn på jenta? Jeg er nesten hundre prosent sikker på at hun vil komme til å hate de som anmeldte dette, hun vil oppleve opprivende forhør og hun vil sannsynligvis føle forakt mot myndighetene. Sannsynligheten er også liten for at man finner bevis for at seksuelt samkvem har funnet sted, og hvis man finner bevis men dette var frivillig fra jentas side, er det tvilsomt om det blir en straffesak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. februar 2017 #29 Del Skrevet 8. februar 2017 17 timer siden, End skrev: Du kan sende bekymringsmelding så lenge hun er under 16 år. Hvordan foreldre kan godta et forhold mellom datteren og en voksen mann på 25 er et veldig godt spørsmål. Jeg ville faktisk ha tipset politiet også. Enig, ville gjort det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå