AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg har en datter som går på ungdomskolen. Hun har en venninne som er like gammel(akkurat fylt 15) som har en kjæreste på 25 år. Datteren min sier at hun tror venninnen og kjæresten ligger sammen,men venninnen har aldri sagt dette rett ut. Foreldrene hennes vet om forholdet. Hva bør jeg gjøre i en slik situasjon? Bare tenke at "foreldrene hennes godtar jo forholdet, så da har jeg ingenting med det", eller er dette en barnevernssak? Anonymkode: c81f2...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. februar 2017 #2 Del Skrevet 7. februar 2017 Det er straffbart å ha sex med noen under 16 år i Norge, så her må 25 åringen anmeldes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Del Skrevet 7. februar 2017 Det er selvfølgelig ikke greit siden hun er under seksuell lavalder Anonymkode: 9f34c...910 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummikopp Skrevet 7. februar 2017 #4 Del Skrevet 7. februar 2017 Det er helt klart ikke greit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Del Skrevet 7. februar 2017 Hun sier hun tror de gjør det. At hun tror det betyr ikke at det skjer. uansett så er det ingen normale 25 åringer som blir sammen med en 15 åring. Anonymkode: e6fd2...ad0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg syns jo ikke det er greit,men hva kan jeg som utenforstående gjøre med dette? Jeg har jo heller ikke noe bevis på at de ligger sammen,men i følge datteren min så er det meget sannsynlig. Foreldrene vet om forholdet,men jeg vet ikke om de vet noe om den eventuelle sexen. TS Anonymkode: c81f2...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 7. februar 2017 #7 Del Skrevet 7. februar 2017 3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Det er straffbart å ha sex med noen under 16 år i Norge, så her må 25 åringen anmeldes. Jeg ser ikke helt den. For det første, ingen rettsak vil dømme noen på tredjehåndsinformasjon, i tillegg er dette bare indisier. Man anmelder ikke folk basert på sladder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamond99 Skrevet 7. februar 2017 #8 Del Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en datter som går på ungdomskolen. Hun har en venninne som er like gammel(akkurat fylt 15) som har en kjæreste på 25 år. Datteren min sier at hun tror venninnen og kjæresten ligger sammen,men venninnen har aldri sagt dette rett ut. Foreldrene hennes vet om forholdet. Hva bør jeg gjøre i en slik situasjon? Bare tenke at "foreldrene hennes godtar jo forholdet, så da har jeg ingenting med det", eller er dette en barnevernssak? Anonymkode: c81f2...108 Jeg tror det vil være mer skadelig for jenta på 15 år med en rettsak enn å fortsette å ha sex med en 25 åring. De fleste jenter i Norge debuterer i 16 årsalderen og vi mennesker er skapt til å ville ha sex. La det være. Husker dere virkelig ikke hvordan det var å være tenåring? Bare så lenge han ikke er voldelig mot henne burde det gå bra. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Del Skrevet 7. februar 2017 Prøve å snakke med foreldrene kanskje? Vansklig situasjon det her.. Anonymkode: 2e9f6...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 7. februar 2017 #10 Del Skrevet 7. februar 2017 Kanskje ikke helt bra, men enig med Diamond99. Man må passe på seg selv først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. februar 2017 #11 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Jeg ser ikke helt den. For det første, ingen rettsak vil dømme noen på tredjehåndsinformasjon, i tillegg er dette bare indisier. Man anmelder ikke folk basert på sladder. Man kan anmelde om man mistenker noe ulovlig. Men uansett er det ikke normalt at en på 25 er sammen med ei på 15, som bare er et barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 7. februar 2017 #12 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns jo ikke det er greit,men hva kan jeg som utenforstående gjøre med dette? Jeg har jo heller ikke noe bevis på at de ligger sammen,men i følge datteren min så er det meget sannsynlig. Foreldrene vet om forholdet,men jeg vet ikke om de vet noe om den eventuelle sexen. TS Anonymkode: c81f2...108 Du kan sende bekymringsmelding så lenge hun er under 16 år. Hvordan foreldre kan godta et forhold mellom datteren og en voksen mann på 25 er et veldig godt spørsmål. Jeg ville faktisk ha tipset politiet også. Endret 7. februar 2017 av End Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 7. februar 2017 #13 Del Skrevet 7. februar 2017 Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev: Man kan anmelde om man mistenker noe ulovlig. Men uansett er det ikke normalt at en på 25 er sammen med ei på 15, som bare er et barn. Selvsagt kan man, jeg kunne anmeldt Jens Stoltenberg for korrupsjon (jeg er jo tilnærmet hundre prosent sikker på at det stemmer), men hvor hensiktsmessig det er kan disktueres. Jeg er 26 og jeg kunne hatt en 16 år gammel kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 7. februar 2017 #14 Del Skrevet 7. februar 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Selvsagt kan man, jeg kunne anmeldt Jens Stoltenberg for korrupsjon (jeg er jo tilnærmet hundre prosent sikker på at det stemmer), men hvor hensiktsmessig det er kan disktueres. Jeg er 26 og jeg kunne hatt en 16 år gammel kjæreste. Nei det kunne du ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nefarian Skrevet 7. februar 2017 #15 Del Skrevet 7. februar 2017 13 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Det er straffbart å ha sex med noen under 16 år i Norge, så her må 25 åringen anmeldes. Tull!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. februar 2017 #16 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Selvsagt kan man, jeg kunne anmeldt Jens Stoltenberg for korrupsjon (jeg er jo tilnærmet hundre prosent sikker på at det stemmer), men hvor hensiktsmessig det er kan disktueres. Jeg er 26 og jeg kunne hatt en 16 år gammel kjæreste. Nå bare kverulerer du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #17 Del Skrevet 7. februar 2017 Du kan jo ta en tlf til foreldrene, deretter barnevernet og politiet og legge frem saken slik du gjorde her og hva de synes. Anonymkode: d48ce...ba7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. februar 2017 #18 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, Nefarian skrev: Tull!! Da må du fortelle meg hvorfor det er tull. For hun er under den sexuelle lavalder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 7. februar 2017 #19 Del Skrevet 7. februar 2017 6 minutter siden, Nefarian skrev: Tull!! Tull? Det er det vel ikke? Hun er under den seksuelle lavalderen, så her kan han anmeldes så mye ts orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #20 Del Skrevet 7. februar 2017 Tenker at dette blir foreldrenes business, ikke din. Ja, hun er under seksuell lavalder, men likevel gammel nok til å vite hva hun gjør. Skulle du gjort noen grep, var det heller å anmelde 25 åringen. Uten at du kommer noe vei med det, uten å i det hele tatt vite at de ligger sammen. Det er enkelt og greit ikke alt man KAN stikke nesa si oppi. Jeg er alltid for å si ifra om man mistenker omsorgssvikt av barn, men dette føler jeg var i noen ann gate. Anonymkode: cb5da...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå