Gå til innhold

Er jeg kjip, hvordan ville du reagert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en dag hvor dere vasker sammen, så får du vist henne hva som skal gjøres. Si at du forventer at det blir slik når det er hennes tur.

Anonymkode: 62906...b04

Beste forslaget så langt. Da kan du prate med henne på en fin måte, ha det litt koselig sammen samtidig, forklare at det er viktig for deg at dere holder det fint og hva det innebærer. Prøv å unngå å snakke ovenfra og ned til henne.

Hvis hun demonstrativt nekter å følge opp fremover, så kan du si til henne at du er glad i henne, men du synes ikke det er en god løsning at dere bor sammen fordi dere vil så forskjellig. Du ønsker å bevare vennskapet så derfor er det best at hun bor et annet sted.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, ViljaH skrev:

Beste forslaget så langt. Da kan du prate med henne på en fin måte, ha det litt koselig sammen samtidig, forklare at det er viktig for deg at dere holder det fint og hva det innebærer. Prøv å unngå å snakke ovenfra og ned til henne.

Hvis hun demonstrativt nekter å følge opp fremover, så kan du si til henne at du er glad i henne, men du synes ikke det er en god løsning at dere bor sammen fordi dere vil så forskjellig. Du ønsker å bevare vennskapet så derfor er det best at hun bor et annet sted.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Altså, for ordens skyld; hun leier 50 kvm for 4800,- eller ett rom i din leilighet som er tilsammen 50kvm..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om venninnen din rett og slett ikke har lært dette hjemme. Du har vel egentlig ett valg. Beholde vennskapet eller ikke. Vil du ikke beholde vennskapet setter du hardt mot hardt eller hiver henne ut. Vil du beholde vennskapet er det kameler som må svelges. Som en over nevner, kanskje dere skal vaske leiligheten sammen hver uke? (Da vil hun jo lære av deg). Eller kanskje hun kan lage middag hver dag, mot at du holder rent?  Jeg vet ikke jeg. Kan du finne på noe hun kan gjøre i bytte mot at du vasker? (Husk også at dette ikke er personen du skal leve resten av dine dager med:-) 

Lykke til:-)

Anonymkode: d832d...227

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun veldig ung? Kan jo virke som om hun er rimelig ukjent med husarbeid, og kommer rett fra "hotell mamma og pappa".

Jeg tenker at du/dere setter opp en detaljert vaskeliste, sånn at hun vet hva som forventes av henne den uken hun skal vaske. Kan rett og slett hende at hun ikke helt "ser" eller vet hva som bør gjøres.

Du er ikke kjip som sier ifra. Hun må jo lære seg dette på et eller annet tidspunkt. Alternativt så er hun bare lat, og da er det jo hun som er kjip.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde ikke jeg orka å hatt det! Hun oppfører seg som en unge. Bor man sammen må man lære seg å vaske.

Hadde ikke godtatt at hun kunne betalt ekstra for vasking. Da ender du opp med å alltid kaste søpla, tørke av komfyren og vaske opp etter henne. Nei vet du hva, få inn noen som tar ansvar!

Anonymkode: 0855c...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...