ops2 Skrevet 8. februar 2017 #21 Skrevet 8. februar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå mister vel han jobben snart. Anonymkode: 75606...792 Det er et vendepunkt nå. Facebookgruppen har nådd 120 000 medlemmer. Men hvor mange er det som jobber innen politiet som våger stå fram? Hvis bare en eller to gjør det, så blir de knust under politiets ledelse som gjør de "svartelistet" for opprykk for eksempel. Hvis derimot flere hundre, eller tusen, står fram, så klarer ikke politiet å erstatte de. For eksempel skal man ansette 1500 nye politifolk fram til 2020. Man kan ikke svarteliste eller forfølge juridisk like mange. Første halvår 2016 klarte bare 266 opptakskravene til politihøyskolen. Skal man da si opp like mange ferdig utdannete og erfarne folk? Tror ikke det, men så er det Sverige vi snakker om.... Noen er sikkert gale nok til å prøve. Og jeg vil nå se om det blir mer enn likes på Facebook. 1
Anglofil Skrevet 8. februar 2017 #22 Skrevet 8. februar 2017 Tråden er ryddet for innhold KG ikke ønsker å assosiere seg med, samt brukerdebatt og svar til dette. Yvonne (mod)
jabx Skrevet 8. februar 2017 #23 Skrevet 8. februar 2017 12 timer siden, jabx skrev: Støttegruppen hans på Facebook har snart 100K medlemmer... Tror det var 94 eller 95K medlemmer da jeg skrev dette. I skrivende stund er det gått opp til 104K medlemmer.
jabx Skrevet 8. februar 2017 #24 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Forresten så kan norske politifolk skrive under på sine svenske kollegers uttalelser. Ved mindre tjenestesteder sitter man og river seg i håret over galopperende utgifter til tolk. Det er ikke rart distriktene ikke har råd til å ansette nye politifolk når de har enorme utgifter til tolk samtidig som de må finansiere politireformen. Politikerne som er ansvarlige for masseinvandringen burde ta regningen for politiets bruk av tolk slik at politiet ikke må ta av egne midler. Endret 8. februar 2017 av jabx
jabx Skrevet 8. februar 2017 #25 Skrevet 8. februar 2017 (endret) 1 time siden, ops2 skrev: Facebookgruppen har nådd 120 000 medlemmer. Det er rart at jeg bare ser 104K medlemmer nå. Ser du fortsatt 120K? Det kan virke som folk driver og legger til venner uten å spørre først. Kanskje mange som blir lagt til av andre forlater gruppen igjen, men kan dette virkelig forklare en forandring på -16K medlemmer på en time? Endret 8. februar 2017 av jabx
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #26 Skrevet 8. februar 2017 Hvordan kan dette komme som noen overraskelse på noen? Immigranter og "flyktninger" har jo fått muligheten til å utfolde seg fritt i mange europeiske tiår, de siste par tiårene... Rosengård i Sverige har jo blitt ett virkelig koselig sted det.. Anonymkode: 4dd50...f8f 1
ops2 Skrevet 9. februar 2017 #27 Skrevet 9. februar 2017 22 timer siden, jabx skrev: Det er rart at jeg bare ser 104K medlemmer nå. Ser du fortsatt 120K? Det kan virke som folk driver og legger til venner uten å spørre først. Kanskje mange som blir lagt til av andre forlater gruppen igjen, men kan dette virkelig forklare en forandring på -16K medlemmer på en time? Jeg er ikke registrert på Facebook, så jeg har lest hva støtten er. http://www.nyhetsrullen.se/stdet-fr-peter-springare-vxer-r-strre-n-stefan-lfven-p-facebook/1904826.htm Jeg kan lese der siden gruppen er åpen, og det er reist spørsmålet: "Mainstreammedia sier vil legger til folk uten at de vil. Har noen av dere blitt lagt til av andre?". Naturlig nok sier de som svarer at de har meldt seg inn selv. Men tatt i betraktning hvilken politikk svenske journalister i Expressen og Aftonbladet støtter, så skulle de ha et stort oppslag om det hvis de klarer å finne noen titalls, eller kanskje hundre som sier de er lagt til uten å vite det.
ops2 Skrevet 9. februar 2017 #28 Skrevet 9. februar 2017 Ellers får faktisk folk med "feil" meninger beskjed om at de er uegnet til stillinger i Sverige, hvis de søker jobb og er med i innvandringskritiske sider på FB. Så at noen melder seg ut i frykt, etter å først ha blitt oppglødd, er vel trolig. Jeg trodde vendepunktet var nådd på Gotland, når en kvinne i rullestol anmeldte 5 "mindreårige flyktninger" for voldtekt, men etter at massemedia tok fram det tunge skytset og naziststemplet alle som demonstrerte, ble det stilt. Etter at saken ble henlagt har det vært helt stilt i media. Selv om begrunnelsen var mildt sagt merkelig. Svenskene er livredde for å stå fram offentlig. 1
julia83 Skrevet 9. februar 2017 #29 Skrevet 9. februar 2017 På 8.2.2017 den 1.27, AnonymBruker skrev: Peter Springare er under etterforskning for hets mot folkegruppe for sitt facebook-innlegg. Trolig vil han enten dømmes og miste jobben, eller så vil han presses/mobbes ut av jobben. Uansett er Peter Springare ferdig som politimann. Anonymkode: 5c66b...c1b Skjønner ikke at dette kan telle som "hets i mot folkegruppe". med mindre kriminelle regnes som en egen folkegruppe. 2
ops2 Skrevet 9. februar 2017 #30 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, julia83 skrev: Skjønner ikke at dette kan telle som "hets i mot folkegruppe". med mindre kriminelle regnes som en egen folkegruppe. Jeg har nettopp lest at dette er feil. Han er ikke under etterforskning, selv om hundrevis av avisoverskrifter sier det. Det er en forundersøkelse for å avgjøre om det er begått lovbrudd. At media da smører opp: "Mistenkt for hets mot folkegruppe" i krigsoverskrifter, så er det rett og slett for å brunbeise han godt og grundig fra starten av. Viktig med godt grunnlag før man fortsetter med de neste steg i drittpakken. Nå er vi alle overbevist om at han minst er mistenkt, mkay? http://nyheteridag.se/fake-news-springare-utpekas-felaktigt-som-brottsmisstankt/ Sitat När Nyheter Idag kontaktar åklagare Maria Sterup bekräftar hon att en förundersökning är inledd. Men det betyder inte att Springare formellt är misstänkt för brott, utan istället en åtgärd för att undersöka om något brott över huvud taget har begåtts. Det förklarar Sterup för Nyheter Idag. Visse ondsinnete venstrekrefter har lagt til Nyheter idag på en liste over "rasistiska hatsajter". Jeg vil med dette få påpeke at Nyheter Idag følger Sveriges presseetiske regler og det anerkjente fagbladet "Journalisten" hadde en stor sak på Nyheter idag, uten å benevne de som grumset på noe vis. http://journalisten.no/2016/01/overgrep-mot-unge-jenter-taust-i-dagens-nyheter Tvert imot intervjuer de Nyheter idags kilder, en politiinspektør og en politipsykiater, og skriver: Vi har ikke hatt anledning til å møte dem, men har gjennomført lange telefonintervjuer. De framstår som troverdige kilder. Fagbladet Jurnalistens redaktør Helge Øgrim sier i en Aftenpostenartikkel: Nyheter i dag har nå havnet i den situasjonen at de angripes hardt i svenske medier, men de kommer ikke til orde, sier Øgrim. http://www.aftenposten.no/kultur/De-onsker-a-vare-et-alternativ-til-den-lognaktige-pressen-Men-forteller-de-sannheten-11861b.html 2
jabx Skrevet 9. februar 2017 #31 Skrevet 9. februar 2017 10 timer siden, ops2 skrev: Jeg er ikke registrert på Facebook, så jeg har lest hva støtten er. http://www.nyhetsrullen.se/stdet-fr-peter-springare-vxer-r-strre-n-stefan-lfven-p-facebook/1904826.htm Jeg kan lese der siden gruppen er åpen, og det er reist spørsmålet: "Mainstreammedia sier vil legger til folk uten at de vil. Har noen av dere blitt lagt til av andre?". Naturlig nok sier de som svarer at de har meldt seg inn selv. Men tatt i betraktning hvilken politikk svenske journalister i Expressen og Aftonbladet støtter, så skulle de ha et stort oppslag om det hvis de klarer å finne noen titalls, eller kanskje hundre som sier de er lagt til uten å vite det. Jeg så på medlemslisten, og jeg fant ingen der det ikke står at de er lagt til av noen andre. Det finnes sikkert de som har blitt med i gruppen selv, men den absolutte majoriteten er lagt til som medlem av en annen person. Nå er det forresten nesten 133K medlemmer.
jabx Skrevet 9. februar 2017 #32 Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, ops2 skrev: Jeg har nettopp lest at dette er feil. Han er ikke under etterforskning, selv om hundrevis av avisoverskrifter sier det. Det er en forundersøkelse for å avgjøre om det er begått lovbrudd. Förundersökning er vel det svenske ordet for etterforskning. Men det stemmer sikkert at han ikke formelt sett er siktet eller mistenkt, men at de undersøker om det faktisk er gjort noe straffbart. For å finne ut det må de jo utføre etterforskningsskritt.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #33 Skrevet 22. mai 2017 Har han mistet jobben sin enda ? Anonymkode: d6d40...a53
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #34 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har han mistet jobben sin enda ? Anonymkode: d6d40...a53 Den har han mistet for lenge siden. Spørsmålet er om han har mistet livet enda, det er det det handler om nå for Springare. Anonymkode: 3d764...d1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå