Gå til innhold

Såret, skuffet og lei av foreldrene mine..

Bimle

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Bimle skrev:

For å si det sånn, alt må sorteres når man skal til utlandet, det må jeg gjøre selv. Om vi skal leie inn folk til å kjøre boss, male vegger og lister + pakking og vasking så blir vi nok gjeldsslaver. Det kommer sikkert opp i 150000. Utvask skal jeg unne meg, det er helt sikkert!

jeg mener ikke at besteforeldre på død og liv skal stille opp, jeg er bare såret! Og jeg synes ikke de kan klage når de ikke gidder å se barnebarna mens vi bor i Norge!

Du virker litt lite løsningsorientert. Det koster ikke 150.000 kr å få gjort alt det der. Legg ut jobben på mitt anbud og få noen polakker eller lignende til å hjelpe deg. 

Jeg fikk malt en stooor leilighet, tak, vegger og lister for 20.000. 

Pakking gjør du selvsagt selv. Utvask får du for 2000-3000. På mittanbud.no. 

Alt går. 

Anonymkode: 081ed...873

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo god tid. Ta en ting om gangen så kommer dette til å gå helt fint. 

Anonymkode: bba59...0eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

skjønner at det er leit, men de er faktisk ikke forpliktet til å stille opp. Har du noen venner du kan spørre om hjelpe til å flytte? Eller hva med å leie inn en barnevakt og ta noen timer eller dager til å bare tenke på deg selv? 

Anonymkode: bba59...0eb

Enig i at de ikke er lovmessig forpliktet til å hjelpe til, men uskreven regel nr. 1; Er vi i familie - hjelper vi hverandre!

Hvis man velger bort å hjelpe sine egne barn - eller foreldre -  synes jeg man er ingenting annet enn en egoist :(

Mine foreldre hadde aldri sagt nei, uansett hva jeg ba dem om! Jeg hadde aldri sagt nei til å hjelpe mine egne barn! Hadde heller aldri sagt nei til å hjelpe mine foreldre. 

Anonymkode: f5b76...eb8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ego familie du har ts. Jeg fatter ikke at det går ann !😠 du trenger ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for å flytte , hadde sagt rett ut til dem hva jeg mente og kuttet kontakten.  

Anonymkode: abb6c...128

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en ego familie du har ts. Jeg fatter ikke at det går ann !😠 du trenger ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for å flytte , hadde sagt rett ut til dem hva jeg mente og kuttet kontakten.  

Dette.

Må si jeg skjønner deg veldig godt ts. Det er ikke dere som skal måtte tilrettelegge livet rundt foreldrene deres, og hvertfall ikke når ting er som de er med jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er veldig fortvilet og ser på gru med det som ligger foran deg. Jeg skjønner også at du er skuffet over foreldrene dine som ikke viser litt vilje til å hjelpe. Ufattelig at famile ikke gidder å stille opp! Det er lov å være lei seg, og det er lov å være skuffet! Da får du bare ta ting deretter:

Mitt råd er som følgende: lag deg en plan over det som skal gjøres fremover. Siden mannen din har flyttet allerede og du/barna ikke skal flytte før juni så regner jeg med at han kommer hjem for en eller flere perioder. 

Start med å rydde en og en etasje. Gå først gjennom kleskap og lever til Fretex det du tror/vet dere ikke kommer til å bruke. Lag en bossekk der du systematisk legger klær som skal til Fretex. Når sekken er full legger du den bak i bilen, og du svipper innom Fretex på vei hjem etter jobb. Å gå løs på et helt hus føles maktesløst, men med å legge en plan og å kaste gradvis: rom for rom, etasje for etasje blir det ikke så håpløst likevel. 

Neste steg er det du ikke vil ta med til utlandet: ta bilder og selv på Finn eller på en kjøp/salggruppe på hjemstedet ditt. Ingen reagerer på at du ikke har bilder på veggen eller pynt på skjenken fremover, alle vet jo at dere skal flytte. Bruk en kasse i garasjen til å legge ting du regner med du ikke får solgt og når denne er full: legg i bilen, svipp innom Gjenbruksbutikk på vei hjem fra jobb. 

Så er det bodene: ta for deg en og en bod og lag til små minnebokser til hver av ungene og til dere selv. Det er utrolig hvor mye man samler på, men utrolig lite som faktisk er viktig. Vær streng med deg selv og gi bort/kast det du vet dere vil ha, ikke samle på det som kanskje kan være kjekt å ha en vakker dag. 

Når mannen din forhåpentligvis kommer hjem må han hjelpe til med litt tyngre ting som fasadevask og storopprydding/snekring som krever hjelp. Bortkjøring av tyngre ting må han også ta. Få hjelp på forhånd av han til å lage plan for hva som MÅ gjøres utvendig, gå også gjennom med megler om hva dere MÅ gjøre, det er lettere å se ting utenfra enn med egne øyne. 

Jeg har selv tømt et helt hus alene, og vet det er tøft, men med en god plan går alt så mye lettere. Synes også du  bør alliere deg med feks vennenes foreldre om litt hjelp ved at dine barn er litt ekstra hos vennene. Det er utrolig hvor mye man får gjort på en ettermiddag etter jobb når huset er tomt. Er barna veldig små, så skaff deg en trillepike, det er nok helt sikkert noen kjekke jenter i nabolaget som kan trille minsten mens du styrer. 

Ønsker deg lykke til :)

Anonymkode: 0e50e...2da

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ganske negativt innstilt ut og det er her det stopper for deg tror jeg. I stedet for å bare se hindringer må du se muligheter. Jeg flyttet 60 mil og med god hjelp fra venner klarte jeg det helt supert alene med ungene på slep. 

Jeg spurte på facebook om hjelp til pakking og kjøring av ting. Jeg sto for bensin og leie av henger og det kom virkelig ikke på mange tusenlappene. Gode venner stilte gladelig opp og vi fikk unna hele lasset på en helg. Jeg vasket en del mens ungene sov og resten tok vi på dugnad mens vi pakket flyttelasset. 

Jeg er helt sikker på at folk trør til og hjelper bare du SPØR om det. Ikke sett deg i offerrollen med at folk sikkert har nok med sitt eget liv. Hvis ikke du er en type som stadig ber om hjelp uten å gjøre noe tilbake så stiller folk opp.

Begynn å pakke alle ting du ikke bruker nå og la det stå i kasser på områder du ikke bruker. Jeg pakket mye klær, kjoler, sengetøy, elektriske dubeditter, kjøkkensaker som jeg visste jeg ikke kom til å bruke, lekene til ungne osv. Begynn allerede nå. Fikk også solgt en del på finn og ga bort sikkert ti sekker til fretex.

Lykke til!

Anonymkode: f19d6...06b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd at de ikke stiller opp, men dere har kanskje aldri hatt den gode kontakten? Ikke alle besteforeldre som har lyst å være barnevakt hvis de aldri henger me barnebarna. Kanskje nyter de å være for seg selv. Så synes jo jeg det også er litt relevant å vite hvor mye du har stilt opp for dem? Tatt initiativ til en middag osv? Hjelp skal ikke bare gå en vei fordi du har barn.

Du må nok finne en annen løsning og ser du har fått forskjellige tips. Stå på og hvis dem at du fikser det selv.

Anonymkode: afd7f...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2017 den 23.19, Bimle skrev:

Ikke snakk om at jeg leier inn en fremmed til å passe barna mine! Da sliter jeg meg heller ut! Alle vennene mine har familie og jobber selv så de har ikke mer energi til å dele bort. 

Skulle tro du var datteren min pga det du sier. Hun bestemmer også at alle vennene hennes ikke har tid til noe som helst, uten å spørre de først! Hadde jeg vært din venn og hørt at du sa at jeg ikke hadde tid, uten at du hadde spurt meg først, så hadde jeg blitt veldig lei meg. Selv om folk har jobb, barn og samboer, så skal du ikke utelukke at de kanskje ville hjelpe deg hvis de ble spurt! De fleste orker å ha et eller to barn ekstra noen timer i helger eller litt på ettermiddagen. Du MÅ bare spørre først! Enten får du ja eller så får du nei, men det vet du ikke før du har spurt dem.
Mener ikke å såre deg med dette innlegget. :klemmer:

Endret av Belima
La til mer informasjon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 23.38, AnonymBruker skrev:

For en ego familie du har ts. Jeg fatter ikke at det går ann !emoji unicode: 1f620 du trenger ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for å flytte , hadde sagt rett ut til dem hva jeg mente og kuttet kontakten.  

Hvor lett gjennomførbart tror du det er å "bare kutte kontakten" med foreldre?

Anonymkode: 5e4cf...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...