Gå til innhold

Såret, skuffet og lei av foreldrene mine..

Bimle

Anbefalte innlegg

Nå har jeg det så vondt at jeg ikke får sove. Jeg vet at man som voksen ikke kan kreve noe av foreldrene sine, men alt jeg ber om er litt hjelp..

Jeg er alene med flere små barn. Faren deres måtte flytte utenlands rett før jul pga jobb. Planen er at vi skal flytte etter så snart eiendelene våre er pakket og huset solgt. Vi håper på begynnelsen av Juni. Foreldrene våre har stort sett oppholdt seg i syden de siste månedene og jeg har ingen annen familie. Begge foreldreparene med mødrene våre i spissen har grått sine modige tårer på telefonen over at vi tar med oss barnebarna så langt bort! De får jo ikke se de mer! De tenker ikke selv på at nå bor vi en halvtime unna men ser ikke barnebarna mer enn 1 gang i halvåret. 

Nå i månedsskiftet kom mine foreldre hjem igjen og alt jeg fikk høre var at det var så nydelig der og at de hadde fått så mye energi av all solen. Da jeg ymtet frempå at det kunne ha vert godt med litt hjelp fikk jeg slengt i trynet at de hadde mer enn nok med sitt eget. Mamma kunne fortelle at hun visste veldig godt hva jeg slet med (pappa var hjemmeværende og de har aldri flyttet med meg og min søster) og det ville nok alle andre som hadde familie også forstå. Men først måtte de rydde bort julen og så måtte de se litt om de ikke kunne avse litt tid utpå våren en gang, kanskje. Kanskje pappa kunne hjelpe å bære noen kasser. 

Hva gir du meg? Besteforeldre som gråter fordi vi drar men ikke har tid til oss de usle få månedene vi har igjen hjemme? Jeg kan male, bære, vaske, kaste, sortere, og rydde, men jeg trenger faktisk hvile også. Det er komplett umulig nå... 

I tillegg er min mor en mormor som satte sin jul foran barnebarna. De fikk nemlig ikke pakkene sine på julaften fordi hun ville se når de pakket opp. Selv om hun takket nei til å feire jul med oss.. 

Nei, det blir nok ikke store savnet når vi flytter, er jeg redd..

Jeg trengte bare en utblåsning, takk for at du leste...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner at det er leit, men de er faktisk ikke forpliktet til å stille opp. Har du noen venner du kan spørre om hjelpe til å flytte? Eller hva med å leie inn en barnevakt og ta noen timer eller dager til å bare tenke på deg selv? 

Anonymkode: bba59...0eb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt irritert, sint, såret, alt. 

Dette skal du nok komme deg igjennom. Det er foreldrene dine sitt tap dette her, bare husk det. 

Håper likevel de kommer til fornuft og at alt ordner seg mellom dere 😊

Anonymkode: 1bfd4...374

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

skjønner at det er leit, men de er faktisk ikke forpliktet til å stille opp. Har du noen venner du kan spørre om hjelpe til å flytte? Eller hva med å leie inn en barnevakt og ta noen timer eller dager til å bare tenke på deg selv? 

Alltid noe sånt oppgulp å få fra folk her inne. Følelsene hennes er såret! Du sier ikke sånn. Tydelig at du ikke er mor/ far

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk om at jeg leier inn en fremmed til å passe barna mine! Da sliter jeg meg heller ut! Alle vennene mine har familie og jobber selv så de har ikke mer energi til å dele bort. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimle skrev:

Ikke snakk om at jeg leier inn en fremmed til å passe barna mine! Da sliter jeg meg heller ut! Alle vennene mine har familie og jobber selv så de har ikke mer energi til å dele bort. 

Og der mistet du all sympati. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig mange på kg som klager over at besteforeldrene stiller lite opp. Men det er dine barn, det er du som har valgt å få flere barn, du kan ikke få barn og starte livendrende prosesser og satser på at besteforeldre skal gjøre avlastningsjobbe. Det gjorde de kanskje i forige generasjon, men slik er det ikke lenger. Du får leie deg en barnepine da, som kan passe ungene dine mens du pakker. Evt et flyttebyrå som pakkerr og et vanskebyrå til å ta utvasken.

Anonymkode: 0eb17...ea1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eikenøtt skrev:

Og der mistet du all sympati. 

Fordi jeg ikke vil ha folk jeg ikke kjenner til å passe det kjæreste jeg har? I dagens samfunn skal du lete lenge etter et godt menneske!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
3 minutter siden, Bimle skrev:

Hadde tenkt å gi deg litt sympati jeg, men.....neh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alltid noe sånt oppgulp å få fra folk her inne. Følelsene hennes er såret! Du sier ikke sånn. Tydelig at du ikke er mor/ far

Det er faktisk trådens mest konstruktive forslag. :klo:

ts er i en emosjonelt og fysisk krevende situasjon. Hun og mannen må ha tenkt på hvordan de praktisk ville løse flytting + alenemor-situasjonen uten familie som stiller opp.

ts: du passer på nå at du ikke ender opp med å gjøre alt og mere til? Dere har satt av penger til å leige inn nødvendig hjelp til vask, pakking, barnevakt, plenklipping, og alt sånn som nå faller på deg. Uavhengig av deres felles valg om at din mann flytter foran: dere tok høyde for hvor (sinnssykt) mye som nå faller på deg alene og har delegert bort deler av dette? 

Ts sine foreldre er nok ikke av verdens mest fungerende besteforeldre, nei. Men en ting er skuffelse over dette, en annen er å påstå de har noe (som helst) med at ts behøver avlastning å gjøre. Det er en selvskapt situasjon som det er (meget) lett å komme seg utav. Jeg leser dessuten mellom linjene her at vi har en klassiker: enhver konflikt har to, ikke en, skyldige parter. ;) 

Anonymkode: 72c2a...5f4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bimle skrev:

Hvis du velger å slite deg ut isteden for å betale for en barnevakt, så er det faktisk et valg du tar selv. Skjønner at det er frustrerende at familien din ikke stiller opp, men leser også av innlegget ditt at det har vært sånn lenge, så det er ingen grunn til at det skulle snu nå "bare" fordi du skal flytte. Skjønner frustrasjonen, altså, men man får ikke endret andre med mindre de ønsker å endre seg selv, og da er barnevakt nest best, om du trenger avlastning for å rekke alt. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Hadde tenkt å gi deg litt sympati jeg, men.....neh. 

Høres veldig ut som dere ikke har barn selv. En vilt fremmed voksen person som skal hjelpe barna mine på do og med på og av kledning? Jeg har dessverre møtt monstre i denne verden så jeg vet at de kler seg ut i fåreklær!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil altså kun ha hjelp av besteforeldre, og de er ikke interessert. Å leie inn annen hjelp (pakk, flytt, vask) er tydligvis helelr ikke verdt  å kommentere, jaja da får du bare slite deg ut da.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
1 minutt siden, Bimle skrev:

Høres veldig ut som dere ikke har barn selv. En vilt fremmed voksen person som skal hjelpe barna mine på do og med på og av kledning? Jeg har dessverre møtt monstre i denne verden så jeg vet at de kler seg ut i fåreklær!

Joda, har barn - og kjøpte meg litt fritid nå og da hvis jeg trengte det. Hadde ikke foreldre som ønsket å bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye er misforstått her. Det jeg mener er ar jeg gjerne tar imot hjelp fra folk jeg kjenner, men jeg bruker ikke fremmede på barna mine. Situasjonen ble kastet på oss da nedgangstidene gjorde til at min mann mistet jobben og ikke fikk ny i Norge. Han ble flyttet ila 5 dager så jeg sitter med resten alene. Pengesterke er vi ikke, så det blir kjøpt lite hjelp. Noe har vi selvsagt kjøpt, men det er ting jeg absolutt ikke klarer selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil altså kun ha hjelp av besteforeldre, og de er ikke interessert. Å leie inn annen hjelp (pakk, flytt, vask) er tydligvis helelr ikke verdt  å kommentere, jaja da får du bare slite deg ut da.

For å si det sånn, alt må sorteres når man skal til utlandet, det må jeg gjøre selv. Om vi skal leie inn folk til å kjøre boss, male vegger og lister + pakking og vasking så blir vi nok gjeldsslaver. Det kommer sikkert opp i 150000. Utvask skal jeg unne meg, det er helt sikkert!

jeg mener ikke at besteforeldre på død og liv skal stille opp, jeg er bare såret! Og jeg synes ikke de kan klage når de ikke gidder å se barnebarna mens vi bor i Norge!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Bimle skrev:

For å si det sånn, alt må sorteres når man skal til utlandet, det må jeg gjøre selv. Om vi skal leie inn folk til å kjøre boss, male vegger og lister + pakking og vasking så blir vi nok gjeldsslaver. Det kommer sikkert opp i 150000. Utvask skal jeg unne meg, det er helt sikkert!

jeg mener ikke at besteforeldre på død og liv skal stille opp, jeg er bare såret! Og jeg synes ikke de kan klage når de ikke gidder å se barnebarna mens vi bor i Norge!

Nei, det er merkelig, du har min fulle støtte. Hev deg over den anonyme brukeren som bare sier "ok" og andre som bare slenger med leppen, kv er ikke rette sted å ta slike ting på.

Anonymkode: 61f59...269

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bimle skrev:

Jeg tror mye er misforstått her. Det jeg mener er ar jeg gjerne tar imot hjelp fra folk jeg kjenner, men jeg bruker ikke fremmede på barna mine. Situasjonen ble kastet på oss da nedgangstidene gjorde til at min mann mistet jobben og ikke fikk ny i Norge. Han ble flyttet ila 5 dager så jeg sitter med resten alene. Pengesterke er vi ikke, så det blir kjøpt lite hjelp. Noe har vi selvsagt kjøpt, men det er ting jeg absolutt ikke klarer selv. 

Hva med å legge ut annonse på Finn.no eller andre steder for å få hjelp til litt praktiske ting? Vet ikke hvor du bor, men her er det i hvert fall mange studenter som gjerne tar slike oppdrag for å spe på studentøkonomien. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
14 minutter siden, Bimle skrev:

Du har ingen søsken eller andre du stoler på da? Skjønner at dette er sårende, men vil de ikke så får du ikke gjort så mye med det. Da må du tenke litt bredere løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vil at fremmede skal ta vare på barna dine, har du da valgt å ikke la de gå på barnehage og skole? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...