Gå til innhold

Verdens mest effektive middel mot edderkopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 8.2.2017 den 22.53, Evilposelos skrev:

Jeg tror jeg vet hva hun snakker om, den er djevelsk effektiv ja, men skadelig for andre dyr. Dessuten lever edderkoppen i lang tid før den dør, men den vimser rundt uten å ha helt kontroll på beina. Er ekkelt å se på :haar: 

Hadde gått for kjerringråd eller støvsugeren jeg altså.

Fysj :haar:
Hvilke kjerringråd tenker du på? Støvsuger har jeg hørt ikke er anbefalt...de dør jo ikke, så de kan formere seg inni støvsugeren, og krype ut igjen...:ohmy:

På 8.2.2017 den 23.02, Frk. Violeta skrev:

Men jeg må advare mot at hvis du sprayer listene dine kommer du antagelig til å ha mareritt om edderkopper en stund! 😂 Da kryper de frem i flokker og du får se hvor mange leietakere du egentlig har hatt 🤢😱 Heldigvis er de helt i svime og dauer etter noen sekunder da. 

Å herrejemini..! :haar: Tror jeg hadde dødd! Heldigvis tror jeg ikke vi har stå stort problem med edderkopper innendørs/i lister. Det er bare at av en eller annen grunn er det enorme mengder med en veldig ekkel type edderkopp ute her, det kryr av de på terrassen, så da vil jo alltids en og annen forville seg inn. 

På 8.2.2017 den 23.11, Nøste~ skrev:

Katten min dreper alle edderkopper for meg og spiser dem opp. 

Flinke pusen! ^_^ De hjelper på ja ^_^ 

På 8.2.2017 den 23.12, Forundret.. skrev:

Rød Sedertre! 

Ha for eksempel en skål med rød sedertrespon stående.

Å, det har jeg aldri hørt! Smart, det må testes :) Det er vel også det som er bra for å holde møllen unna? 

På 8.2.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

TS, du skriver at dere har dyr. Hvilke dyr har dere? 

Jeg har edderkoppfobi de-luxe. Men etter at jeg fikk 2 katter i hus, er edderkopp-problemet borte. Ingen edderkopper lever mer enn et par små minutter i vårt hus. Kattene jakter dem, og vinner alltid. Dreper dem. Og spiser dem :kvalm:

Anonymkode: f8abb...520

Vi har katter! :) De gjør en god innsats, spesielt ene pusen. Men det var helt absurde mengder da vi flyttet hit i fjor sommer/tidlig høst. Og de kunne være svære :( Jeg håper at de kan "forebygge" når våren kommer, så det ikke blir så ille i år.

På 8.2.2017 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Peppermynte.

Du kan kjøpe planter, poser (designet mot mus, fungerer på edderkopper også), duftessens eller oljer. Funke fjell.

Du kan også kjøpe en liftfukter og spraye med super permetrin i tillegg. Da skal du i alle fall ikke se noe særlig til edderkopper :)

Anonymkode: b6f14...dda

Supert, jeg elsker peppermynte, så da skal jeg definitivt plante ut noen store krukker med peppermynte på terrassen ^_^  Ville ikke risikere å plante noe som tiltrekker dem. Krydderplantene jeg kjøper i butikk og har inne dør så fort..

På 8.2.2017 den 22.53, Rumle skrev:

Og disse midlene er som oftest ekstremt giftige for katter og sikkert for andre dyr også. Vær veldig obs på dette før du kjøper/bruker det, Ts!

Selvsagt! :) I fjor brukte jeg et middel som skal være effektivt mot insekter, men ufarlig for "varmblodige" (mennesker og dyr). Må kanskje bare holde meg til den. Den så ut til å fungere bra, men må bestilles, litt dyr og syntes jeg måtte spraye litt ofte. Skulle vært noe som hadde laaaang virkning og hindret at de ville lage bol i nærheten... men det hjelper kanskje om jeg begynner tidlig, og at kattene allerede er her før "sesongen" starter :) *krysser fingrene* 

Anonymkode: d38f3...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man bli kvitt edderkopper uten å drepe de?

Jeg er livredd edderkopper, men vil ikke drepe de. Finner jeg en edderkopp hyler jeg høyt og løper. Mannen eller sønnen får det ærefulle oppdraget med å slippe ut edderkoppen for meg. Akkurat nå har jeg en på badet, så nå blir det lite dusjing på meg framover for den har gjemt seg. :alice:

Anonymkode: c2c25...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man bli kvitt edderkopper uten å drepe de?

Jeg er livredd edderkopper, men vil ikke drepe de. Finner jeg en edderkopp hyler jeg høyt og løper. Mannen eller sønnen får det ærefulle oppdraget med å slippe ut edderkoppen for meg. Akkurat nå har jeg en på badet, så nå blir det lite dusjing på meg framover for den har gjemt seg. :alice:

Anonymkode: c2c25...4bc

Skulle ikke være anonym, da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt permetrin ekstra i mange år. Aldri opplevd at det kommer krypende ut store mengder krypdyr etter å ha brukt den på lister, for vi har aldri edderkopper inne lenger. Jeg bruker den på lister, dør- og vinduskarmer, samt i inngangspartiet ute (da hender det at det kommer ned litt av hvert, så her må en plassere seg lurt så man kan spraye og bli borte på et blunk). Jeg har som sagt brukt denne i maange år, og nå sprayer jeg ca en gang i året, knapt det. Til å begynne med sprayet jeg noen ganger hvert år, og har alltid tenkt at den har en virketid på ca et halvt år. Men de senere årene har vi ikke hatt edderkopper inne. 

Ute er det verre med, for sprayen forsvinner i vær og vind. Inngangsparti og veranda/terrasse ville jeg sprayet forebyggende allerede nå, og så sprayet noen runder gjennom sommersesongen. Hagen ville jeg ikke rørt, for det er veldig mye annet som lever i hagen din, som du ikke ønsker å ta livet av. 

Ang problematikk med katt osv, så er det jo noe du selv må ta en avgjørelse på. Jeg brukte den tidligere mens jeg hadde katt, men jeg ville passet på å kaste ut katten på forhånd. Sprayen skal jo tørke inn, og da ville jeg regnet den som ufarlig. Men jeg har ikke greie på akkurat dette. Det er uansett såpass små mengder fordelt over hele huset at jeg personlig ser ikke det som en stor fare.

Pass på at det er permetrin ekstra, og ikke super permetrin. Førstenevnte er luktsvak og har preventiv effekt, sistenevte stinker og tar kun livet av krekene der og da, den forhindrer ikke at nye krek kommer inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for vane å gå rundt og drepe dyr du ikke liker, altså? Tragisk!

Anonymkode: de3d9...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2017 den 22.37, AnonymBruker skrev:

...er jeg på jakt etter, verken mer eller mindre :fnise: Enkelt og greit, jeg hater edderkopper med hvert fiber i kroppen min. Følgelig er det litt vanskelig å google etter middel og metoder, for alt skal jo pepres med bilde av de ekle beistene! :frkk: Jeg er ikke overtroisk, så jeg vil mer enn gjerne drepe smådjevlene! Vi har dyr, så vil ikke bruke noe som er skadelig for dem eller lyd de kan høre. Noe som virker både med en gang og har langtidsvirkning for å holde de borte hadde vært fint! Har en svær terrasse og tujahekk som drittsekkene elsker, samt rundt vinduer og lamper på blokka. Allerede har de begynt å komme inn når vi lufter, så de har visst våknet til liv allerede :( håper at om vi starter med noe effektivt tidlig, så kanskje det kan bli levelig på terrassen i sommer? Så, har du noen tips til gode midler mot edderkopp? 

Anonymkode: d38f3...770

Permetrin, funker mot det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
På 8. februar 2017 den 23.33, Frk. Violeta skrev:

Denne. 810 ett eller annet. De har den på Felleskjøpet 

IMG_1943.PNG

Knallbra. Ingen over, ingen ved siden av. 2 snurr og stein dau! :)

Veldig bra forebyggende også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...