Gå til innhold

Verdens mest effektive middel mot edderkopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...er jeg på jakt etter, verken mer eller mindre :fnise: Enkelt og greit, jeg hater edderkopper med hvert fiber i kroppen min. Følgelig er det litt vanskelig å google etter middel og metoder, for alt skal jo pepres med bilde av de ekle beistene! :frkk: Jeg er ikke overtroisk, så jeg vil mer enn gjerne drepe smådjevlene! Vi har dyr, så vil ikke bruke noe som er skadelig for dem eller lyd de kan høre. Noe som virker både med en gang og har langtidsvirkning for å holde de borte hadde vært fint! Har en svær terrasse og tujahekk som drittsekkene elsker, samt rundt vinduer og lamper på blokka. Allerede har de begynt å komme inn når vi lufter, så de har visst våknet til liv allerede :( håper at om vi starter med noe effektivt tidlig, så kanskje det kan bli levelig på terrassen i sommer? Så, har du noen tips til gode midler mot edderkopp? 

Anonymkode: d38f3...770

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edderkopper kommer bare inn i hus hvis det er fuktig, det er da de trives best.  Etter at vi fikk avfukter i kjelleren har jeg ikke sett en eneste edderkopp i noen etasjer på åresvis, og vi lufter hele sommeren.  Kjøp avfukter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddiser er jo bare så skjønne små vesener og de er jo nytteinsekt. Tenk så mange andre småkryp du må slite med istedenfor. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over her. Avfuktig, at det er lyst + vann og sitron i sprayflaske. Spray rundt omkring. Leste at edderkopper smaker med beina og de liker ikke smak så da stikker de :P

Anonymkode: 71b1b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ett djevelsk effektivt middel på felleskjøpet som man sprayer rundt viduskarmer og dører👍 husker ikke helt hva det heter, men det Gjør garantert de ansatte i butikken 😀 

Det dreper også andre uønskede småkryp 😊👌

Endret av Lavendela
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2017 den 22.42, Boomonster skrev:

Edderkopper kommer bare inn i hus hvis det er fuktig, det er da de trives best.  Etter at vi fikk avfukter i kjelleren har jeg ikke sett en eneste edderkopp i noen etasjer på åresvis, og vi lufter hele sommeren.  Kjøp avfukter. 

Har også hørt dette, så det stemmer sikkert, men her har vi faktisk veldig tørr luft (rundt 25%). Håret står i alle retninger, plantene må vannes flere ganger i uka og vi får stadig "støt"...så vi kan ikke ha det enda tørrere her :( 

På 6.2.2017 den 22.48, Bergtatt skrev:

Eddiser er jo bare så skjønne små vesener og de er jo nytteinsekt. Tenk så mange andre småkryp du må slite med istedenfor. 

Nei fysj. Itt'no knussel, je tar alle dem andre! Edderkopper skal jeg IKKE ha. 

På 6.2.2017 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Som over her. Avfuktig, at det er lyst + vann og sitron i sprayflaske. Spray rundt omkring. Leste at edderkopper smaker med beina og de liker ikke smak så da stikker de :P

Anonymkode: 71b1b...ab7

Ingen vits i å få det tørrere innendørs, og ute er det dessverre lite jeg kan gjøre med den delen ;)  Vil jo også at det skal være levelig utendørs. Og er de ute, så kommer de inn med en gang vi lufter også, sukk..skjønner det kan bli vanskelig med en kjemisk rensning av hele landsdelen, men vil hvertfall ha de unna vår terrasse og våre vinduer ;) Pga. dyrene kan jeg ikke bruke sitron.. :(  Noe annet de hater? Fins de planter de foretrekker eller misliker? Til våren kunne jeg godt plantet ut litt edderkopp-avskrekkende planter, om det finnes..

18 timer siden, Lavendela skrev:

De har ett djevelsk effektivt middel på felleskjøpet som man sprayer rundt viduskarmer og dører👍 husker ikke helt hva det heter, men det Gjør garantert de ansatte i butikken 😀 

Det dreper også andre uønskede småkryp 😊👌

Djevelsk effektivt, det høres bra ut! Jeg skal sjekke om det er en felleskjøpet i nærheten :) 

Anonymkode: d38f3...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Lavendela skrev:

De har ett djevelsk effektivt middel på felleskjøpet som man sprayer rundt viduskarmer og dører👍 husker ikke helt hva det heter, men det Gjør garantert de ansatte i butikken 😀 

Det dreper også andre uønskede småkryp 😊👌

Og disse midlene er som oftest ekstremt giftige for katter og sikkert for andre dyr også. Vær veldig obs på dette før du kjøper/bruker det, Ts!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hva hun snakker om, den er djevelsk effektiv ja, men skadelig for andre dyr. Dessuten lever edderkoppen i lang tid før den dør, men den vimser rundt uten å ha helt kontroll på beina. Er ekkelt å se på :haar: 

Hadde gått for kjerringråd eller støvsugeren jeg altså.

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta
18 timer siden, Lavendela skrev:

De har ett djevelsk effektivt middel på felleskjøpet som man sprayer rundt viduskarmer og dører👍 husker ikke helt hva det heter, men det Gjør garantert de ansatte i butikken 😀 

Det dreper også andre uønskede småkryp 😊👌

Sikkert det samme jeg har brukt. Og ja, det fungerer djevelsk godt! Og herregud for en skadefryd å se de svære, hårete krypene krympe seg sammen og krepere! 😅 Hater edderkopper! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta

Men jeg må advare mot at hvis du sprayer listene dine kommer du antagelig til å ha mareritt om edderkopper en stund! 😂 Da kryper de frem i flokker og du får se hvor mange leietakere du egentlig har hatt 🤢😱 Heldigvis er de helt i svime og dauer etter noen sekunder da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frk. Violeta skrev:

Men jeg må advare mot at hvis du sprayer listene dine kommer du antagelig til å ha mareritt om edderkopper en stund! 😂 Da kryper de frem i flokker og du får se hvor mange leietakere du egentlig har hatt 🤢😱 Heldigvis er de helt i svime og dauer etter noen sekunder da. 

Vet du hva den heter? Den jeg brukte fikk dem til å vimse rundt som sagt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød Sedertre! 

Ha for eksempel en skål med rød sedertrespon stående.

Endret av Forundret..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du skriver at dere har dyr. Hvilke dyr har dere? 

Jeg har edderkoppfobi de-luxe. Men etter at jeg fikk 2 katter i hus, er edderkopp-problemet borte. Ingen edderkopper lever mer enn et par små minutter i vårt hus. Kattene jakter dem, og vinner alltid. Dreper dem. Og spiser dem :kvalm:

 

 

Anonymkode: f8abb...520

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med sterke midler. De fleste fugler spiser døde edderkopper. Jeg spraya med Radar innsektspray utenfor huset mitt, og plutselig lå det masse døde spurv utenfor. Ble slutt på det middelet for å si det sånn.

Anonymkode: 2320c...7ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta
27 minutter siden, Evilposelos skrev:

Vet du hva den heter? Den jeg brukte fikk dem til å vimse rundt som sagt.

Denne. 810 ett eller annet. De har den på Felleskjøpet 

IMG_1943.PNG

Endret av Frk. Violeta
Spesifisering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peppermynte.

Du kan kjøpe planter, poser (designet mot mus, fungerer på edderkopper også), duftessens eller oljer. Funke fjell.

Du kan også kjøpe en liftfukter og spraye med super permetrin i tillegg. Da skal du i alle fall ikke se noe særlig til edderkopper :)

Anonymkode: b6f14...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Frk. Violeta skrev:

Men jeg må advare mot at hvis du sprayer listene dine kommer du antagelig til å ha mareritt om edderkopper en stund! 😂 Da kryper de frem i flokker og du får se hvor mange leietakere du egentlig har hatt 🤢😱 Heldigvis er de helt i svime og dauer etter noen sekunder da. 

Å, fy faen. Måtte du skrive det der? :haar: :fnise:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta
3 minutter siden, Clarity skrev:

Å, fy faen. Måtte du skrive det der? :haar: :fnise:

Hehe 😇 Er jo ikke sikkert det er like ille hos deg da, så kanskje blir du heller positivt overrasket 😅 Jeg brukte det på ei gammel hytte i skauen, så godt mulig det var mer ekstremt der enn i et vanlig hus 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rumle skrev:

Og disse midlene er som oftest ekstremt giftige for katter og sikkert for andre dyr også. Vær veldig obs på dette før du kjøper/bruker det, Ts!

Det kan være.  Spør om dette på butikken. Lurer på om jeg sprayet på kvelden,  og holdt min katt inne på natta? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...