Gå til innhold

Vil ta botox

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir seende ut som en reptil, kun øyne og tunge som kan beveges. Fett på halloween, ellers ikke. 

Anonymkode: 544a8...964

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Har du ikke større bekymringer enn at du med tiden kanskje kan risikere få noen rynker, synes jeg du er temmelig overfladisk. Latterlig å ta lammende injeksjoner i ansiktet.

Jeg vil jo ikke få rynker i ansiktet om man kan få det? Ingen vil jo det? Da ender det jo med at man helt sikkert må stramme fjeset hos kirugi. Det jeg vil er å ta botox for å slippe migrene, enn å ta medisiner hver eneste dag som kan være farlig for helsen. Har tatt medisiner nesten hver dag i noen år og legen pratet om at botox hjalp.

Anonymkode: 4b8be...931

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir seende ut som en reptil, kun øyne og tunge som kan beveges. Fett på halloween, ellers ikke. 

Det blåser jeg egentlig i. Helsen står først i kø egentlig.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Botox i pannen gjør ikke store forskjellen heller :) kan bevege resten av fjeset uansett. Har ikke rynker omtrent om jeg lager grimaser med fjeset, pannen min er ganske stram, får bare en strek når jeg prøver å klemme pannen nedover, så tror neppe det blir noe større forskjell en det det er fra før av :) 

Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)
På 6.2.2017 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Sinnarynken forårsaker vel ikke migrene? 

Men å få sinnarynken begrens med botox, så roer det ned for spenningshodepine. Har gjort det selv. Nå er det et år siden siste sprøyte og jeg har enda ikke fått tilbake spenningshodepinen. Ikke har jeg blitt mer rynkete heller. 

PS: husk magnesium. 

Anonymkode: 4f5bb...186

Endret av Rosetelys
Skrevet

Man får ikke mer rynker av Botox, snarere tvert imot. Det er forebyggende mot rynker, mange som tar det ganske unge nå om dagen av den grunn.

Jeg prøvde det en gang, for litt linjer i panna og antydning til sinnarynke. Likte ikke hvordan jeg så ut etterpå, følte jeg mistet litt mimikk i ansiktet siden jeg ikke kunne heve øyenbrynene på samme måte. Men har flere venninner som tar det hele tiden (rundt 30 år gamle), de ser bare freshe ut og som de har finere hud, så man ser det ikke nødvendigvis på alle selv når man vet de har tatt det. Legger bedre merke til det på andre etter jeg har testet det selv da, ser det noen ganger på øyenbrynene som kan få en overdreven bue (devil brows), og så er det jo selvsagt mystisk mange damer som er 40 pluss og har panne stram som et trommeskinn.

Forøvrig så har jeg og migrene, og det hjalp selv om det ikke var det jeg satt det mot (vet ikke om de setter det andre steder for migrene?), hadde ikke et eneste anfall på botox. Man merker også at man til vanlig anstrenger musklene i pannen en del gjennom dagen, og det er faktisk en utrolig deilig og avslappende følelse når musklene der er lammet, og da får man heller ikke vondt i hodet like lett, hverken vanlig hodepine eller migrene.

Anonymkode: 6b5bc...d58

Skrevet

Jeg har tatt Botox for spenningshodepine, og for meg hjalp det veldig. Tok det vel tre-fem ganger, etter det kjente jeg lite til anspentheten, men nå er det vel 3 år siden sist og jeg begynner å bli anspent igjen. For meg var Botox en lettelse, men det er jo dyrt da, så det er vanskelig å ta seg råd til det, synes jeg da.. Jeg var vel rundt 24 da jeg tok.. Merket ikke så mye til rynker fra eller til, men når jeg ser tilbake på bilder fra den tiden så jeg jeg litt annerledes ut.. Var også en helt fremmed person som sa jeg hadde et Botox tryne en gang jeg var ute på byen! Men dette var ikke noe jeg tenkte over selv så jeg synes bare det var morsomt. Lykke til :-)

Anonymkode: 64b3a...b61

Skrevet
1 time siden, Rosetelys skrev:

Jeg vet ikke akkurat hvilket stikk med botox som gjør at migrenen er borte. Satte flere steder i panna samt sinnarynka første gang, og siden det hjalp har jeg fortsatt med det. 

Tar stort sett smertestillende hver dag for vanlig hodepine som mest sannsynlig er spenningshodepine. Tar også magnesium,  og har p-stav for å sjekke om det også kunne hjelpe.

Har vært og tatt MR og CT, vært hos kiropraktorer, naprapater, fysioterapeut, friskvernklinikken,  to nevrologer og tre allmennpraktiserende leger. Sitter like fullt her med vondt i hodet.

Har også prøvd en hel haug med gode tips og råd.

TROr det er at man lammer musklene, musklene er vel årsaken til hodepine? 

hatt migreneanfall som er god nok grunn til at jeg ønsket meg selv død en god periode. grusomt å ligge der med de smertene. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TROr det er at man lammer musklene, musklene er vel årsaken til hodepine? 

hatt migreneanfall som er god nok grunn til at jeg ønsket meg selv død en god periode. grusomt å ligge der med de smertene. 

Jeg trodde muskelspenninger kom av migrene jeg. Ikke omvendt? 

Uansett hjalp botox for min spenningshodepine :) og ingen la merke til at jeg hadde tatt botox til tross for at jeg hadde rynker og en real sinnarynke. Den har ikke kommet tilbake selv ett år etter siste sprøyte :) 

Anonymkode: 4f5bb...186

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker på er om jeg får rynker om jeg ikke har botox i meg lenger. Om jeg slutter å få hodepine og ikke trenger botox lenger så plutselig dukker det opp rynker. Er det jeg er redd for.

Altså...det her er bare feil...tenk logisk...

Vet du hva botox er? De lammer musklene. Hva skjer med muskler som er lammet sammenlignet med en muskel som trenes hver dag? Jo den blir slapp og blir mindre og mindre etter hvert som det går tid uten at den blir brukt. Når du da slutter med botox så vil muskelen måtte trene seg opp igjen før den får lik kraft som de andre og først da kommer rynkene. Altså, rynker kommer når musklene brukes over tid, ikke fordi man slutter med botox.

Anonymkode: 56c14...717

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke så mye dyrere enn å kjøpe smertestillende å ta det hver dag, pluss det er sunnere å ta botox en å gå på smertestillende hele tiden. Fått bekymringer pga så mye medisiner, men jeg kan jo ikke gå rundt å ha vondt i huet hver eneste dag. 

Jeg kjenner ei som kan ta botox i panna mi til 1500kr. Ganske grei pris. Varigheten er mellom 3-5mnd. 

Å ta smertestillende hver dag kan føre til mer hodepine, så det er veldig lurt av deg å prøve en annen løsning. Vet du hvorfor du har hodepine? Kan du gjøre noe med årsaken i stedet for å bare fjerne smerten? Er det spenningshodepine kan kanskje massasje eller trening hjelpe. Nå bare tenker jeg litt høyt da jeg ikke vet noe om deg og ditt liv annet enn at du har mye hodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...