brownbrown Skrevet 6. februar 2017 #21 Del Skrevet 6. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt var det for han å gå til døren? Han hørtes utrolig lat og utakknemlig ut. Anonymkode: cf74e...814 var en oppoverbakke. var så mørkt så kunne ikke se det. han var veldig full og ble vell fornærmet. så jeg brydde meg ikke så mye. han betalte meg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #22 Del Skrevet 6. februar 2017 Kjører som oftest alltid til døra fordi det ikke er noe problem for meg å rygge lengre strekninger om det skulle være vanskelig å snu, glatt føre er sjeldent/aldri et problem osv (firehjulsstrekk og flink bak rattet, I got this!!!). Men kan være lat som alle andre jeg også så det kommer helt an på hvem jeg kjører egentlig. Fulle folk blir fulgt til døra, enten med bilen eller hånd i hånd. Anonymkode: a77c8...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #23 Del Skrevet 6. februar 2017 28 minutter siden, Søgni skrev: Spørs på omgivelsene og hvor langt det er fra veien dit de bor. Hvis det er utrolig kronglete å komme seg til døra, så stopper jeg på veien, eller mest naturlige stoppested nærmere huset, om det er langt fra "hovedvei". Jeg har f.eks. ei venninne som bor på bunnen av en bratt bakke, og selv om jeg har gode dekk og ikke ser på meg selv som inkompetent bak rattet, så kjører jeg ikke ned den bakken på vinterstid. Å påstå at man kommer seg opp og ned bratte bakker på vinterføre bare dekkene er gode, vitner om lite erfaring med å kjøre i bratte bakker, tenker jeg. Jeg må le av sånne folk, de har neppe sett så mye geografi i Norge på vinterstid. Som regel bruker man ikke penger på bedre dekk enn man selv trenger, nå som jeg bor i Oslo kjører jeg helt fint på medium gode piggfrie dekk, men dersom jeg skulle brukt disse dekkene til min forrige bolig på bondelandet (hvor jeg hadde høykvalitets piggdekk) hadde jeg jo ikke hatt muligheten til å komme meg opp den bakken. Til HI: Kommer helt an på, er personen frisk, hvor mye bærer de, har vi spleisa på turen eller ikke. Uansett gidder jeg ikke bruke fem minutter på å snu på en trang og fremmed gårdsplass dersom de går det samme stykket på to minutter. Anonymkode: 2b79a...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #24 Del Skrevet 6. februar 2017 Kommer an på hvor de bor. Er det trangt å snu, så slippes de av i nærmeste kryss. Men da sier folk gjerne at man bør stoppe der, nettopp av den grunn. Trur ikke jeg kjenner et friskt menneske som forventer å bli sluppet av rett utenfor døra. Syke, gamle eller om de har handlet mye, så kjører jeg de helt hjem. Og ang bakker og vinter. Et sted jeg bodde kom kun de med 4wd opp de verste dagene på vinteren. Dårlig brøytet og null strøing. Så alle vi andre fikk parkere på toppen og gå de få minuttene hjem (brukte å ha akebrett til varer i bilen den tiden, for bare å ake ned med de!) Anonymkode: f4241...f7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #25 Del Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg kjører folk helt til døra (eller hageporten). Hvis du har så dårlige dekk at du ikke kommer deg opp en bakke er det på tide å kjøpe nye. Anonymkode: 0387e...460 Jeg kommer meg faktisk opp bakker og dekkene er helt fine, men nå bor hun på toppen av en veldig bratt bakke som er glatt. Vet om flere som har problemer med å komme seg opp den bakken selv om de har gode dekk. Anonymkode: f0ee3...3f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #26 Del Skrevet 6. februar 2017 Jeg ser også an hvor folk bor. Jeg er ikke glad i å snu på trange steder jeg ikke kjenner til, så da slipper jeg folk av på nærmeste naturlige sted å snu, vanligvis ikke mer enn et par hundre meter borte. Anonymkode: bb71a...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #27 Del Skrevet 6. februar 2017 Jeg tar det som en selvfølge å kjøre folk helt hjem når de sitter på. Det eneste unntaket er dersom de bor i boligfelt hvor det gjerne tar 3-4 minutter å kjøre til huset, kontra noen små sekunder å gå gjennom en snarvei eller lignende, men da kun om de selv insisterer på at det går greit. Må si jeg synes det er ganske smålig å sette folk av langs veien bare fordi man vil spare noen minutter selv. Anonymkode: 91b3c...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #28 Del Skrevet 6. februar 2017 En bekjent spurte om han skulle kjøre meg hjem. Jeg sa jeg heller ville gå/ta buss. Men han trodde jeg svarte av beskjedenhet, så han insistert på at jeg skulle sitte på. Jeg orker ikke diskusjonen så jeg setter meg i bilen og forteller hvor jeg bor. Han har ingen planer om å kjøre meg helt hjem, for det ville blitt en omvei for han så han setter meg av et "stykke" unna. Som viser seg å være lenger unna hjemme mitt enn der vi var i utgangspunktet. Jeg ble fly forbanna og måtte bestille en taxi. Ikke trådens tema, men jeg hater når folk insisterer på at jeg skal sitte på. Det er faktisk ikke av beskjedenhet at man sier nei. Anonymkode: 8f610...ca9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #29 Del Skrevet 6. februar 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: En bekjent spurte om han skulle kjøre meg hjem. Jeg sa jeg heller ville gå/ta buss. Men han trodde jeg svarte av beskjedenhet, så han insistert på at jeg skulle sitte på. Jeg orker ikke diskusjonen så jeg setter meg i bilen og forteller hvor jeg bor. Han har ingen planer om å kjøre meg helt hjem, for det ville blitt en omvei for han så han setter meg av et "stykke" unna. Som viser seg å være lenger unna hjemme mitt enn der vi var i utgangspunktet. Jeg ble fly forbanna og måtte bestille en taxi. Ikke trådens tema, men jeg hater når folk insisterer på at jeg skal sitte på. Det er faktisk ikke av beskjedenhet at man sier nei. Anonymkode: 8f610...ca9 Mange sier nei av beskjedenhet, jo. For all del, har man sagt nei tre ganger, så får den som byr akseptere det, men det er ganske normalt å spørre en gang til når noen sier nei. Og selv om jeg skjønner at det var irriterende, så synes jeg strengt tatt du kan takke deg selv for hvordan det ble. Ingen tvang deg inn i bilen, og om du "ikke orker diskusjonen" så er det din egen feil. Om man ikke vil virke krass, går det også an å si at man vil spasere for trimmens skyld, skal gå med en venninne eller lignende. Anonymkode: 91b3c...42c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 6. februar 2017 #30 Del Skrevet 6. februar 2017 Ville ikke kjørt opp den bakken, selv om jeg vanligvis kjører folk helt hjem. Spesielt av venninnen å kreve. (Og skal TS måtte bytte til piggdekk bare pga denne venninnen?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 6. februar 2017 #31 Del Skrevet 6. februar 2017 Altså er hjemmet mitt på veien til dit en sjåfør kjører, så ber jeg om å bli satt av på et busstopp eller lignende på veien, men jeg bor ganske avsides i en helt annen by enn alle vennene mine, så hvis en venn evt. kjører meg, så kjører de like godt inn på gårdsplassen til hjemmet mitt (Dette gjør det selvsagt helt av seg selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #32 Del Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg varierer det. Som regel kjører jeg ikke helt fram til døra (med mindre det regner eller snør) og jeg forventer heller aldri å bli kjørt til døra. De fleste setter meg av ved veien og tar 2 minutter å gå derfra. Ikke noe problem. Er bare glad folk gidder å kjøre meg hjem Har en venninne som bor på toppen av en bakke og er vanskelig å få snudd der. Jeg stopper alltid i bunnen av bakken. Men hun forventer å bli kjørt til døra. Stopper jeg i bunnen av bakken (som er veldig glatt nå og jeg kan lett sette meg fast pga dårlig bil) så blir hun sur. "Ah kan du ikke kjøre meg til døra da?" Sorry Kjører dere folk helt til døren? Anonymkode: f0ee3...3f2 Jeg kjører folk dit de indikerer at de vil bli satt av. Om jeg tilbyr deg skyss så er det fordi jeg har lyst til å tilby deg skyss. Av og til er det på veien og tar 30 sekund ekstra, andre ganger er det en omvei. Noen går fra hovedveien, andre viser vei til døra - jeg kjører uansett, jeg. Om det regner, blåser, er kaldt og/eller passasjeren er syk så kjører jeg til døren uansett protester. Den gang da jeg hadde en rævva 16 år gammel bil med alvorlige traumer knyttet til bratte bakker så spesifiserte jeg at bakker rett og slett ikke funker vinterstid. Så da måtte folk gå. (Til dere med manglende forståenlse for fenomenet bratte bakker og vinter - Vestlandet. Jeg sier ikke mer. Bratt bakke = firehjulsdrift heromkring) Anonymkode: 3cae7...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #33 Del Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg varierer det. Som regel kjører jeg ikke helt fram til døra (med mindre det regner eller snør) og jeg forventer heller aldri å bli kjørt til døra. De fleste setter meg av ved veien og tar 2 minutter å gå derfra. Ikke noe problem. Er bare glad folk gidder å kjøre meg hjem Har en venninne som bor på toppen av en bakke og er vanskelig å få snudd der. Jeg stopper alltid i bunnen av bakken. Men hun forventer å bli kjørt til døra. Stopper jeg i bunnen av bakken (som er veldig glatt nå og jeg kan lett sette meg fast pga dårlig bil) så blir hun sur. "Ah kan du ikke kjøre meg til døra da?" Sorry Kjører dere folk helt til døren? Anonymkode: f0ee3...3f2 Hvis hun spør på forhånd, ja. Hvis jeg har dårlig tid nei. Anonymkode: 8c499...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #34 Del Skrevet 6. februar 2017 4 timer siden, brownbrown skrev: var en oppoverbakke. var så mørkt så kunne ikke se det. han var veldig full og ble vell fornærmet. så jeg brydde meg ikke så mye. han betalte meg godt Tar du betalt for å kjøre, kjører du i praksis piratdrosje, og da kjører du naturligvis helt frem. At han ble sur fordi han ikke fikk det han betalte for, altså skyss helt hjem, skjønner jeg veldig godt. Anonymkode: 506da...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #35 Del Skrevet 7. februar 2017 Det kommer an på vær, føre, og form til dem jeg kjører. Friske folk setter jeg gjerne av et stykke unna om det er vanskelig å snu/komme seg ut igjen på hovedvei der de bor. Min bestemor kan jeg ikke kjøre, for hun er for skral til å gå opp bakken til huset deres, og det er umulig å komme opp der uten 4hjulstrekk og piggdekk (ja, faktisk, taxier nekter å kjøre opp der når det er vinter, så det er ikke bare å ha gode/dårlige dekk det kommer an på). Anonymkode: 257d8...000 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 7. februar 2017 #36 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg er oppvokst med at mamma alltid kjørte mine venninner eller andre som satt på helt til døra, og det har jeg tatt med meg Men som oftest sier folk at "du kan bare sette meg av her, så går jeg resten". Hvis jeg vet at de bor knotete til, så det er vanskelig å få snudd, så hører jeg på dem Eller, hvis det ikke er fryktelig langt å gå, så spør jeg om det er greit at jeg setter dem av her, siden det er litt vanskelig å snu, og det har de aller fleste forståelse for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #37 Del Skrevet 8. februar 2017 Kjører alltid til døra med mindre de sier jeg kan sette de av på busstoppet eller noe. Jeg gidder heller ikke å tilby meg å kjøre de helt til døra da, det blir bare kleint Litt sånn, nei legg på du da. Nei du legger på først! Anonymkode: 67bb5...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #38 Del Skrevet 8. februar 2017 Kjører jeg noen hjem, så kjører jeg så nærme det går an å kjøre. Om de har en "livsfarlig vei" ned/opp til huset, så beklager jeg at jeg ikke tør å kjøre siste 100m og slipper vedkommende av. Anonymkode: 956e9...d79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 8. februar 2017 #39 Del Skrevet 8. februar 2017 På 6.2.2017 den 15.46, Søgni skrev: Spørs på omgivelsene og hvor langt det er fra veien dit de bor. Hvis det er utrolig kronglete å komme seg til døra, så stopper jeg på veien, eller mest naturlige stoppested nærmere huset, om det er langt fra "hovedvei". Jeg har f.eks. ei venninne som bor på bunnen av en bratt bakke, og selv om jeg har gode dekk og ikke ser på meg selv som inkompetent bak rattet, så kjører jeg ikke ned den bakken på vinterstid. Å påstå at man kommer seg opp og ned bratte bakker på vinterføre bare dekkene er gode, vitner om lite erfaring med å kjøre i bratte bakker, tenker jeg. Enig i denne. Folk som mener at man kommer frem overalt bare dekkene er gode nok har ikke vært der jeg bodde før iallefall. Jeg bodde sånn til at jeg til tross for god 4x4 og topp kvalitets piggdekk innimellom hadde store problemer med å komme meg opp bakken hjemme. Jeg har også kjørt MYE bil på vinterføre i bygdenorge og anser meg selv som en relativt god sjåfør på slike forhold. Jeg ba alltid folk slippe meg av ved veien. Det tok meg 2-3 minutter å gå opp bakken, men det tok meg en halv evighet å eventuelt dra folk som ikke klarte bakken opp med traktor. Nå bor jeg også en plass med en rimelig seig bakke opp til huset. Ber alltid folk sette meg av i bunnen. Skulle noen sette seg fast så vekker vi gjerne hele nabolaget i forsøket på å få løs bilen igjen. Jeg ber ofte folk sette meg av i bunnen av bakken på sommeren også da gårdsplassen er veldig trang og det er vanskelig å snu her i mørket eller om man ikke er kjent. Koster meg fire kalorier og gå de meterne opp og jeg sparer sjåførene for mye frustrasjon. Ellers kjører jeg som regel alltid folk til døra, med mindre de har en bakke som meg. Da ber folk flest som regel om å bli satt av ved veien uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Kilmister Skrevet 8. februar 2017 #40 Del Skrevet 8. februar 2017 Mer eller mindre. Kan jo like godt gjøre det så lenge du har klart å åka deg fra sofaen å ut i bilen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå