Gå til innhold

Når dere kjører folk hjem, kjører dere vedkommende helt til døra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg først kjører noen hjem, kan jeg jo likesågodt kjøre dem til utenfor hjemmet. Men om det er som TS sier en bratt bakke på vinteren hvor man risikerer å ikke komme opp eller sette seg fast hadde jeg spurt om ikke det gikk greit om heg stoppet i bunn av bakken.

Anonymkode: b39c4...063

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sirah skrev:

Enig i denne. Folk som mener at man kommer frem overalt bare dekkene er gode nok har ikke vært der jeg bodde før iallefall. Jeg bodde sånn til at jeg til tross for god 4x4 og topp kvalitets piggdekk innimellom hadde store problemer med å komme meg opp bakken hjemme. Jeg har også kjørt MYE bil på vinterføre i bygdenorge og anser meg selv som en relativt god sjåfør på slike forhold. Jeg ba alltid folk slippe meg av ved veien. Det tok meg 2-3 minutter å gå opp bakken, men det tok meg en halv evighet å eventuelt dra folk som ikke klarte bakken opp med traktor. Nå bor jeg også en plass med en rimelig seig bakke opp til huset. Ber alltid folk sette meg av i bunnen. Skulle noen sette seg fast så vekker vi gjerne hele nabolaget i forsøket på å få løs bilen igjen. Jeg ber ofte folk sette meg av i bunnen av bakken på sommeren også da gårdsplassen er veldig trang og det er vanskelig å snu her i mørket eller om man ikke er kjent. Koster meg fire kalorier og gå de meterne opp og jeg sparer sjåførene for mye frustrasjon.

Ellers kjører jeg som regel alltid folk til døra, med mindre de har en bakke som meg. Da ber folk flest som regel om å bli satt av ved veien uansett.

Virker som noen i tråden ikke har peiling på vinterføre og bratte bakker. Bestemor bodde på toppen av en bratt og vanskelig bakke. En bratt og skarp sving på toppen. Veldig mange hadde problemer med den bakken selv om folk hadde knall bra dekk. Etter jeg satt meg fast, så parkerte jeg i bunnen av bakken når jeg var på besøk. Glad hun flyttet :) 

Anonymkode: 89bd7...29b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som noen i tråden ikke har peiling på vinterføre og bratte bakker. Bestemor bodde på toppen av en bratt og vanskelig bakke. En bratt og skarp sving på toppen. Veldig mange hadde problemer med den bakken selv om folk hadde knall bra dekk. Etter jeg satt meg fast, så parkerte jeg i bunnen av bakken når jeg var på besøk. Glad hun flyttet :) 

Nemlig. Det kan være svinger osv som gjør at man mister all fart. Treffer du i tillegg på is rundt denne svingen så er det game over uansett hvor gode dekk du har. Da er du faktisk nødt til å kjenne veien godt for å vite nøyaktig hvor mye du kan satse rundt den dumme svingen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører folk så nært døra som det er mulig å få til, men er det ting som gjør det vanskelig (f.eks. bratt og svingete vei kombinert med dårlig føre) må folk finne seg i å gå de siste meterene hjem om de er i stand til det og ikke har masser av bagasje, bæreposer etc.  Er så egoistisk at jeg ikke risikerer å kjøre ut og sette meg fast for at noen skal slippe å gå noen skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Nemlig. Det kan være svinger osv som gjør at man mister all fart. Treffer du i tillegg på is rundt denne svingen så er det game over uansett hvor gode dekk du har. Da er du faktisk nødt til å kjenne veien godt for å vite nøyaktig hvor mye du kan satse rundt den dumme svingen. 

Den skarpe svingen der bestemor bodde før var helt umulig å komme opp på vinterføre. Helt håpløst. Jeg tar ingen sjanser og folk må bare finne seg i å gå litt, hvis de bor på vanskelig og kronglete veier. Heldigvis har folk forståelse for det :) Å sette seg fast og måtte kanskje vente flere timer før du får hjelp,  er ikke noe jeg vil risikere altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem det er og hvor hen bor, hvor, hvor god tid jeg har og diverse andre ting. Er det kjempestor omvei kjører jeg til nærmeste sted å stoppe.

Anonymkode: c39b3...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...