Gå til innhold

Når dere kjører folk hjem, kjører dere vedkommende helt til døra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg varierer det. Som regel kjører jeg ikke helt fram til døra (med mindre det regner eller snør) og jeg forventer heller aldri å bli kjørt til døra. De fleste setter meg av ved veien og tar 2 minutter å gå derfra. Ikke noe problem. Er bare glad folk gidder å kjøre meg hjem :) 

Har en venninne som bor på toppen av en bakke og er vanskelig å få snudd der. Jeg stopper alltid i bunnen av bakken. Men hun forventer å bli kjørt til døra. Stopper jeg i bunnen av bakken (som er veldig glatt nå og jeg kan lett sette meg fast pga dårlig bil) så blir hun sur. "Ah kan du ikke kjøre meg til døra da?" Sorry :) 

Kjører dere folk helt til døren?

Anonymkode: f0ee3...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke spørsmålet helt tror jeg. Kjører inn på gårdsplassen, eventuelt ved porten dersom det er mest praktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjører folk helt til døra (eller hageporten). Hvis du har så dårlige dekk at du ikke kommer deg opp en bakke er det på tide å kjøpe nye.

Anonymkode: 0387e...460

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjører alltid til døra da jeg selv forstår at det er veldig hyggelig for vedkommende som sitter på : ) Hadde syntes det samme tilbake er ikke noe problem å kjøre litt til enn å "dumpe" dem på veien

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dårlig vær gjør jeg det, ellers dør de ikke av å måtte gå noen få meter. Venninnen din burde være litt mer takknemlig for hun kan sitte på med deg og slipper å ta buss. Bussen kjører heller ikke folk til døren. 

Anonymkode: 89bd7...29b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kjører folk helt til døra (eller hageporten). Hvis du har så dårlige dekk at du ikke kommer deg opp en bakke er det på tide å kjøpe nye.

Anonymkode: 0387e...460

Kanskje ikke ts har råd til nye dekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kjører folk helt hjem. Som regel er det lite ekstra tid og omvei og kjøre de helt frem. Noen ganger er det raskere å slippe de av langs veien og de kan svippe inn gjerdet enn det er for meg å kjøre rundt og inn, men det er unntakene.

Sier som den over at kommer du ikke opp bakken er det på tide med nye dekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel gjør jeg det, men hender jeg må dumpe de av ved veien hvis jeg har dårlig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører folk helt hjem om de ikke sier noe, men oftest sier folk, bare slipp meg av her, på type nærmeste busshodeplass eller noe

Anonymkode: 34fca...e2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest kjører jeg de helt hjem, og noen ganger en 50-200 meter fra. Kommer an på hvor praktisk de bor til. Selv blir jeg sluppet av gaten nedenfor eller 100 meter borte fordi jeg bor så knotete til med bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjører som oftest helt til døra. :) Men ville ikke blitt irritert hvis noen ikke gjorde det, er uansett mye  hyggeligere å bli kjørt enn å ta buss.

Endret av Mummikopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kjører jeg til døra og andre ikke. Noen bor knotete til med bil og er lettere å slippe de av med veien. Dette har de full forståelse for. Jeg bor litt knotete til med bil. Sitter jeg på med noen, så sier jeg de bare kan slippe meg ved veien. Tar meg bare 1 min å gå til døra :) 

Anonymkode: cf74e...814

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på omgivelsene og hvor langt det er fra veien dit de bor. Hvis det er utrolig kronglete å komme seg til døra, så stopper jeg på veien, eller mest naturlige stoppested nærmere huset, om det er langt fra "hovedvei". 

Jeg har f.eks. ei venninne som bor på bunnen av en bratt bakke, og selv om jeg har gode dekk og ikke ser på meg selv som inkompetent bak rattet, så kjører jeg ikke ned den bakken på vinterstid. Å påstå at man kommer seg opp og ned bratte bakker på vinterføre bare dekkene er gode, vitner om lite erfaring med å kjøre i bratte bakker, tenker jeg. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg varierer det. Som regel kjører jeg ikke helt fram til døra (med mindre det regner eller snør) og jeg forventer heller aldri å bli kjørt til døra. De fleste setter meg av ved veien og tar 2 minutter å gå derfra. Ikke noe problem. Er bare glad folk gidder å kjøre meg hjem :) 

Har en venninne som bor på toppen av en bakke og er vanskelig å få snudd der. Jeg stopper alltid i bunnen av bakken. Men hun forventer å bli kjørt til døra. Stopper jeg i bunnen av bakken (som er veldig glatt nå og jeg kan lett sette meg fast pga dårlig bil) så blir hun sur. "Ah kan du ikke kjøre meg til døra da?" Sorry :) 

Kjører dere folk helt til døren?

Anonymkode: f0ee3...3f2

jeg gjore det samme engang. var en mann jeg ikke kjørte helt til døren så ble han sur. jeg var trøtt, sliten og veldig sulten, hadde nesten ikke spist noe. så ble jeg litt irritert og ba ham komme seg ut av bilen. endte med at jeg måtte slåss med ham før han gav seg og gikk hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke ts har råd til nye dekk da.

Da har man ikke råd til bil i det hele tatt.

Anonymkode: 02d1e...5f8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på vær, hvor langt unna min kjørerute de skal, hvem de er, hvorfor jeg kjører de hjem og hvor god tid jeg har. 

Hvis de bor langt fra hovedveien og det vil ta lang tid setter jeg dem av på et busstopp, med mindre det er gode grunner for å kjøre hele veien.

Selvsagt, hvis jeg kjører noen som er syk eller skadet går jeg helt til døren. Og hvis de egentlig hadde tenkt til å gå men at jeg kan la dem sitte på siden jeg skal bort likevel kjører jeg dem nærmere og setter de av på nærmeste busstopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør som regel det. 

Kjørte en kollega hjem en gang, helt frem til døra. Omvei for meg på ca. 6 km. Senere spurte om jeg kunne få sitte på hjem med henne en gang jeg ikke hadde bil, og noe motvillig sa hun ja. Hun kjører forbi huset mitt, men da slapp hun meg av ved hovedveien og ville ikke kjøre meg til døra fordi "det var så vanskelig å kjøre der". Ikke noe problem, tar 10 minutter å gå, men ble ganske overraska når jeg selv hadde kjørt stor omvei for henne. Jaja, ble ikke flere turer på henne for å si det sånn.

Endret av Blådiamant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, brownbrown skrev:

jeg gjore det samme engang. var en mann jeg ikke kjørte helt til døren så ble han sur. jeg var trøtt, sliten og veldig sulten, hadde nesten ikke spist noe. så ble jeg litt irritert og ba ham komme seg ut av bilen. endte med at jeg måtte slåss med ham før han gav seg og gikk hjem

Hvor langt var det for han å gå til døren? Han hørtes utrolig lat og utakknemlig ut.

Anonymkode: cf74e...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...