AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Hei, er veldig "hoven" under armene og mistenker at det er brystvev. Skal til legen med dette på onsdag. Noen andre som har hatt dette og fjernet det? Hvor mye skal til for at man får fjernet det? Er veldig sjenerende og ubehagelig.. Anonymkode: 7a424...112
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Ikke hovne lymfeknuter da? Har du vært forkjøla/syk? Anonymkode: e2fa0...b02
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Er ikke svettekjertelbetennelse da? Anonymkode: 93df4...4a4 1
Gjest End Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Det finnes ikke brystvev under armene. Det du har er nok hovne lymfeknuter.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Det er større grunn til å undersøke hvorfor det hovner opp. Hverken brystvev, annet vev eller lymfekjertler skal hovne, da er det noe som ikke er helt som det skal. Anonymkode: 6fa6f...767
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Har hatt det slik i over 4 år.. Så tviler på at det er sykdomsrelatert. Har googlet svettekjertelbetennelse men har ikke slike sår(?) som er vanlig, er kun hoven. Jeg svetter nesten aldri dog, kan jeg ha det selv om jeg ikke har de sårene? Har vært til legen 2 ganger før med dette men ingen av de brydde seg.. Men denne gangen nekter jeg å gå før han har funnet ut hva det er 😝 TS Anonymkode: 7a424...112
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt det slik i over 4 år.. Så tviler på at det er sykdomsrelatert. Har googlet svettekjertelbetennelse men har ikke slike sår(?) som er vanlig, er kun hoven. Jeg svetter nesten aldri dog, kan jeg ha det selv om jeg ikke har de sårene? Har vært til legen 2 ganger før med dette men ingen av de brydde seg.. Men denne gangen nekter jeg å gå før han har funnet ut hva det er 😝 TS Anonymkode: 7a424...112 Sårene kommer ikke med en gang. Jeg gikk i et par år der jeg hovnet opp i ny og ne uten at det sprakk opp. Jeg svetter heller aldri under armene, hvor mye du svetter har ikke så mye betydning egentlig. Anonymkode: 93df4...4a4
Anonym2467 Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sårene kommer ikke med en gang. Jeg gikk i et par år der jeg hovnet opp i ny og ne uten at det sprakk opp. Jeg svetter heller aldri under armene, hvor mye du svetter har ikke så mye betydning egentlig. Anonymkode: 93df4...4a4 Hvordan finner en lege ut at det er svettekjertelbetennelse? Endret 6. februar 2017 av Anonym2467
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, Anonym2467 skrev: Hvordan finner en lege ut at det er svettekjertelbetennelse? Det vet jeg egentlig ikke for jeg gikk ikke til lege før 10 år etter første utbrudd... Etter hva jeg har lest meg til så finnes det ingen test man kan ta, man må nesten bare se om det utvikler seg. Finnes ingen behandling som tar det helt vekk uansett, må leve med det. Nå er det jo ikke sikkert at det er dette du har heller.☺ Er du bare hoven? Føles det ømt? Vondt å løfte armen? Anonymkode: 93df4...4a4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg egentlig ikke for jeg gikk ikke til lege før 10 år etter første utbrudd... Etter hva jeg har lest meg til så finnes det ingen test man kan ta, man må nesten bare se om det utvikler seg. Finnes ingen behandling som tar det helt vekk uansett, må leve med det. Nå er det jo ikke sikkert at det er dette du har heller.☺ Er du bare hoven? Føles det ømt? Vondt å løfte armen? Anonymkode: 93df4...4a4 Det føles ømt ja og er hovent, mer på venstre side enn høyre. Ikke vondt å løfte armen nei, men vondt å trykke under armene, og hvis jeg masserer meg under armen kan hevelsen gå ned men kommer tilbake neste dag 😕 TS Anonymkode: 7a424...112
ajarRun Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 2 timer siden, End skrev: Det finnes ikke brystvev under armene. Det du har er nok hovne lymfeknuter. Dette tror jeg ingenting på. I en episode av House M. D. stakk han inn en sprøyte under armen på en pasient og sugde ut brystmelk som han deretter sprutet inn i munnen hennes. Så det går nok ann.
Gjest End Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Dette tror jeg ingenting på. I en episode av House M. D. stakk han inn en sprøyte under armen på en pasient og sugde ut brystmelk som han deretter sprutet inn i munnen hennes. Så det går nok ann. Det var film AR. Film. Og ellers har du det gøy?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt det slik i over 4 år.. Så tviler på at det er sykdomsrelatert. Har googlet svettekjertelbetennelse men har ikke slike sår(?) som er vanlig, er kun hoven. Jeg svetter nesten aldri dog, kan jeg ha det selv om jeg ikke har de sårene? Har vært til legen 2 ganger før med dette men ingen av de brydde seg.. Men denne gangen nekter jeg å gå før han har funnet ut hva det er 😝 TS Anonymkode: 7a424...112 Hvis legen ikke tar deg på alvor så anbefaler jeg deg å bytte fastlege. Ved kul under armen skal du sendes til sykehus for undersøkelse. Det kan være byll, kreft, problem med ødem (da skal det og være hevelse i armen). Så gå til lege og krev full undersøkelse. Blodprøve, ultralyd, biopsi osv. Anonymkode: 4e4f9...c23
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, End skrev: Det var film AR. Film. Og ellers har du det gøy? Man har melkekjærtler helt opp til armhulene jo. Det er derfor man skal sjekke seg for kuler der også når man sjekker brystene sine Anonymkode: e5bc5...082 2
Gjest End Skrevet 6. februar 2017 #15 Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man har melkekjærtler helt opp til armhulene jo. Det er derfor man skal sjekke seg for kuler der også når man sjekker brystene sine Anonymkode: e5bc5...082 Nei. Når bryst sjekkes for brystkreft er det kuler og hovne lymfekjertler det sjekkes for i armhulen. Melkekjertlene er ikke i armhulen.
Anonym2467 Skrevet 6. februar 2017 #16 Skrevet 6. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis legen ikke tar deg på alvor så anbefaler jeg deg å bytte fastlege. Ved kul under armen skal du sendes til sykehus for undersøkelse. Det kan være byll, kreft, problem med ødem (da skal det og være hevelse i armen). Så gå til lege og krev full undersøkelse. Blodprøve, ultralyd, biopsi osv. Anonymkode: 4e4f9...c23 Dette blir lege nr 3 som skal sjekke, så 2 andre som ikke tok det seriøst.. Ble aldri nevnt brystkreft feks, kul under armen er vel meget typisk brystkreft. Endret 6. februar 2017 av Anonym2467
Muscae Skrevet 6. februar 2017 #17 Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, End skrev: Det finnes ikke brystvev under armene. Det du har er nok hovne lymfeknuter. Jeg har det samme som ts beskriver. Etter masse undersøkelser, inkludert røntgen, ct, ultralyd og vevsprøve fikk jeg beskjed om at jeg hadde en brystkjertel under armen. Jeg har ikke fått fjernet min, men det hørtes ut som det var forventet at jeg skulle fjerne den. Jeg flyttet lang vekk en stund etterpå, og har ikke tatt det opp igjen med nåværende lege. Den er øm, og skjemmende når jeg bruker kjole/singlet, men ikke veldig vond og plagsom.
Gjest End Skrevet 6. februar 2017 #18 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, Muscae skrev: Jeg har det samme som ts beskriver. Etter masse undersøkelser, inkludert røntgen, ct, ultralyd og vevsprøve fikk jeg beskjed om at jeg hadde en brystkjertel under armen. Jeg har ikke fått fjernet min, men det hørtes ut som det var forventet at jeg skulle fjerne den. Jeg flyttet lang vekk en stund etterpå, og har ikke tatt det opp igjen med nåværende lege. Den er øm, og skjemmende når jeg bruker kjole/singlet, men ikke veldig vond og plagsom. Brystkjertler skal ikke befinne seg oppi armhulen, og hadde jeg vært deg så hadde jeg sørget for å få den fjernet før problemet blir enda større.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #19 Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt det slik i over 4 år.. Så tviler på at det er sykdomsrelatert. Har googlet svettekjertelbetennelse men har ikke slike sår(?) som er vanlig, er kun hoven. Jeg svetter nesten aldri dog, kan jeg ha det selv om jeg ikke har de sårene? Har vært til legen 2 ganger før med dette men ingen av de brydde seg.. Men denne gangen nekter jeg å gå før han har funnet ut hva det er 😝 TS Anonymkode: 7a424...112 Dette er noe du selv har funnet på, fordi brystvev får du ikke i armhulen. At legene ikke har brydd seg bør du ta som et godt tegn på.at du er helt normal, og ikke bør bry deg du heller. Anonymkode: eaffd...096
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #20 Skrevet 6. februar 2017 7 minutter siden, Anonym2467 skrev: Dette blir lege nr 3 som skal sjekke, så 2 andre som ikke tok det seriøst.. Ble aldri nevnt brystkreft feks, kul under armen er vel meget typisk brystkreft. Det kan være kreft, det kan også være en ufarlig byll, men uansett bør du sjekke den og evt fjerne den. Anonymkode: 4e4f9...c23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå