Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til god babycall generelt?

Anbefales med kamera (slik at man feks kan se om dyne er kommet i ansiktet osv), eller holder det med kun lyd?

Anonymkode: bd09b...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en uten kamera i gave og kunne ikke brydd meg mindre. Tenker at kamera er falsk trygghet. Da er det bedre å satse på dyneklyper og nattposer, for du ser ikke om dyna ligger over ansiktet når du sover selv. Kamera er i mine øyne mer for moro skyld, så man kan se på de.

Skrevet
7 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Jeg fikk en uten kamera i gave og kunne ikke brydd meg mindre. Tenker at kamera er falsk trygghet. Da er det bedre å satse på dyneklyper og nattposer, for du ser ikke om dyna ligger over ansiktet når du sover selv. Kamera er i mine øyne mer for moro skyld, så man kan se på de.

Er du fornøyd med den dere bruker? Hvilken er det?

Anonymkode: bd09b...dde

Skrevet

Har hatt uten kamera til mine tre barn og har klart meg helt fint uten.

Problemet med mine er ikke at de får dynen over hodet, men at de sparker den av seg og blir kald. Så må innom soverommet og legge på de dynen et par ganger om kvelden uansett.

Anonymkode: b0823...6bf

Skrevet

Jeg foretrekker uten kamera. Har en fra neonate med temperaturmåler. Det er heller ikke must. Men jeg liker batterilevetiden og rekkevidden som gjør at jeg kan jobbe i hele hagen mens barnet sover inne eller i skyggen av terassen. Kamera tenker jeg gir falsk trygghet, og jeg vil heller gå inn til barnet og sjekke enn å studere kameraet. God lyd er absolutt viktigst, for å fange oppmerksomheten min og vekke meg om jeg sover.

Phillips avent (en helt enkel uten noe display) har vi også hatt. God lyd, og helt ålreit, men savnet batteriindikator.  

Anonymkode: 8fa56...f1a

Skrevet

Med kamera? Hva skal man med det? Nei, så mye overvåkning er vel unødvendig.

Anonymkode: a6e95...b92

• Liker 2
Skrevet

Vi har med kamera og er veldig fornøyd med det. Da hun var mindre rakk vi ofte inn for å putte inn smokken i det vi så at den falt ut og skjønte på faktene at hun kom til å våkne hvis hun ikke fikk den tilbake, og nå ser vi hva hun gjør etter at vi har sagt god natt og gått ut. Funker veldig bra å soverommet, men er altfor stor og klønete til å feks bruke i vogna. 

Skrevet

Vi har babycall med kamera og jeg kunne ikke klart meg uten. Jeg føler at jeg har mye bedre kontroll når jeg kan se henne. Vi har den siste modellen fra Philips. Den er helt OK og gjør jobben sin, men den er langt unna iPhone-nivå for å si det sånn. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt uten kamera til mine tre barn og har klart meg helt fint uten.

Problemet med mine er ikke at de får dynen over hodet, men at de sparker den av seg og blir kald. Så må innom soverommet og legge på de dynen et par ganger om kvelden uansett.

Anonymkode: b0823...6bf

Anbefaler sovepose!

uansett, vi har med kamera og syns det er helt greit :) Ikke nødvendig akkurat, men litt artig er det jo :P 

Anonymkode: 736e3...b8f

• Liker 1
Skrevet

Kamera har vært kjempegreit når de har vært litt eldre, har en viss idé om hva de gjør når man forlater rommet. Til små babyer og vognbruk er en uten kamera like greit. 

Skrevet

Jeg har hørt at de med kamera kan bli hacket, slik at hackeren får tilgang til å se barnet. Det er kanskje ikke så stor sannsynlighet for at det skjer, men den sjansen tar jeg ikke når det gjelder barnet mitt, så jeg kommer aldri til å ha en modell med kamera. 

Skrevet

Vi har kamera, men det er fordi vi bor i et stort, knirkete hus med trapper og ganger mellom stue og soverom. Og babyen lager ofte lyder i søvne, men de er vanskelig å skille fra våkne lyder. Og når jeg går i knirkete trapper såkan det vekke babyen. Da er det greit å bare kunne ta en titt på kamera og sjekke om han surver litt i søvne elle om han har våknet.

Vi har en fra neonate, den går ikke på wifi, så den kan ikke hackes som en over her skriver. Hadde aldri kjøpt en av de babycallene som går på wifi. Hadde vi bodd i en mindre og moderne leilighet så hadde jeg droppet kamera :)

Anonymkode: e55a5...d10

Skrevet
1 time siden, lalaB skrev:

Jeg har hørt at de med kamera kan bli hacket, slik at hackeren får tilgang til å se barnet. Det er kanskje ikke så stor sannsynlighet for at det skjer, men den sjansen tar jeg ikke når det gjelder barnet mitt, så jeg kommer aldri til å ha en modell med kamera. 

Dette gjelder bare de som må kobles til wifi.

• Liker 1
Skrevet

Har uten kamera, den fra ikea, billig og trådløs. 

Føler ikke kamera er nødvendig, men hadde ikke gjort meg noe om vi hadde hatt det. Da hadde jeg kunne sett om han faktisk var våken eller bare skriker i søvne før jeg springer ned når han lager lyd. 

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe uten kamera. Jobber på en psykriatisk avdeling på ett sykehus og det er LETT å hacke disse med kamera. Siste tiden har vi hatt tre pasienter som er tatt for dette, og jeg kjenner det skremmer meg litt. 

Men som noen over her nevner, dette gjelder de som man kobler opp mot wifi! Så uten det bør det gå greit :) kommer allikevel til å kjøpe uten selv, hadde nok ikke klart å slå meg til ro etter de personlige erfaringene. 

Anonymkode: a21fd...5bb

Skrevet

Har en Phillips Avent uten kamera. Funker som bare det. Men den er klumpete å ta med seg i bag og sånn om du er på farten.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å kjøpe uten kamera. Jobber på en psykriatisk avdeling på ett sykehus og det er LETT å hacke disse med kamera. Siste tiden har vi hatt tre pasienter som er tatt for dette, og jeg kjenner det skremmer meg litt. 

Men som noen over her nevner, dette gjelder de som man kobler opp mot wifi! Så uten det bør det gå greit :) kommer allikevel til å kjøpe uten selv, hadde nok ikke klart å slå meg til ro etter de personlige erfaringene. 

Anonymkode: a21fd...5bb

Tror dessverre mange går for de babycallene med wifi fordi de er veldig mye billigere og fordi man kan bruke mobil og pc som monitor, det er jo egentlig bare webkameraer. Den vi har kostet over 2000 kr. Det er uten wifi og videon har en rekkevidde på under 200 meter. Kan jo være en eller annen tulling i nabohuset som på en eller annen måte får tilgang, men da ser de bare et nærbilde av trynet til babyen :P har også skrudd av slik at man kan snakke til babyen via babycallen. Litt paranoid selv, haha

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 6.2.2017 den 16.11, lalaB skrev:

Du vet det er større sannsynlighet for at folk hacker seg inn på smart TV ditt i stua og kan se deg? 🙈 Eller hacker tlf din å kan se alt du har på den uten at du vet om det? 

Anonymkode: a47da...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket med med kamera  fordi jeg ved forrige barn ikke klarte å stole på at babycalen virka. Var så redd babyen gråt uten at jeg hørte det. Men kamera kunne jeg jo se at den funka  liksom. Ellers syntes jeg det er fint å heller gå innom å sjekke babyen enn å sjekke kamera, menneskelig kontkt er en fin ting og foreldre har godt av den nærheten til barna og. Det er jo godt å gå inn og se at de sover liksom. Vi er ikke laga for å overvåke barna med kamera, vi er laga for å være nær dem hele tia.

Fordelen med kamera tenker jeg er nettopo at man kan SE at den virker når en er paranoid som meg  Endte opp med babycal uten kamera likevel pga pris, så får paranoiaen min  om at den kanskje ikke virker heller få råde fritt. Får gå inn og sjekke av og til tenker jet. 

Anonymkode: 04633...03d

Skrevet

Jeg kjenner noen som har med kamera. Moren sitter å ser på skjermen hele tiden, hun er nervøs og stresset for at alt ikke er perfekt hele tiden. 

Vi kommer definitivt til å velge uten kamera. Slik overvåking orker jeg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...