Gå til innhold

Hjelp! Skal på 90-talls fest. Hva kan jeg ha på meg?


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

22 timer siden, William Adelin skrev:

Det du burde gjøre er og møte opp i 1790 talls kostyme og late som ingenting.

Eller 1890-talls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adidas knappebukse er også en vinner :P Bukser med lavt liv. Bukser med skjørt over. Hadde helt glemt det :) Magetopper. Chokers er jo lett å få tak i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, February 06, 2017 den 9.58, aicelain skrev:

Jeg skal på 90s fest/konsert i helgen 😊 Noen som har litt inspirasjon til hva jeg kan ha på meg? Typisk 90s? Er ikke så god på tema fest og vil ikke dumme meg ut med å se vanlig ut. Jeg er 27 år 😊

Buffalo sko, Miss Sixty jeans, trange lår å vide legger, og kort trang topp som viser navlen, eller stroppe kjole, da glir du rett inn..

Anonymkode: 1f227...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av klærne som er foreslått her, er typisk nittitall, etter min mening. Muligens var jeans og korte topper på moten mot slutten av nittitallet. Jeg mener disse plaggene var mest i skuddet på begynnelsen av 2000-tallet. Men jeg har levd såpass lenge, at jeg var voksen i hele nittitallsperioden, og det plagget som går for å være selve ikonet på nittitallet, er jo GRILLDRESSEN! Den var i skuddet i alle fall i første halvdel av nittitallet. Et hesligere plagg skal man vel lete lenge etter.

Bilderesultat for grilldress

Anonymkode: a91d4...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Antoinette skrev:

Stor collegegenser, bootcut jeans, converse og masse hårspray i den tuperte luggen, lipgloss og tyggis. 

Er ikke det mer 80 tallet?

Anonymkode: 83b50...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antoinette skrev:

Stor collegegenser, bootcut jeans, converse og masse hårspray i den tuperte luggen, lipgloss og tyggis. 

Nei ikke converse, det kom tilbake på 2000 tallet :) også masse sånne små spenner gjerne med sommerfugler var veldig poppis. 

Anonymkode: d6e90...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det mer 80 tallet?

Anonymkode: 83b50...84f

På 80-tallet var buksene vide opp og litt smalere nederst. Det var også et godt utvalg i jeans med rette bein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke converse, det kom tilbake på 2000 tallet :) også masse sånne små spenner gjerne med sommerfugler var veldig poppis. 

Anonymkode: d6e90...6e0

Stemmer ikke, Converse One Star fikk et voldsomt oppsving etter Kurt Cobains selvmord i 1994 og dette ikoniske bildet: maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye 90-tallsinspirerte plagg i butikkene for tiden. Masse bodies, magetopper, chokere osv :) 

Anonymkode: 633de...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎02‎.‎2017 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er like gammel som deg og jeg har fremdeles mye av tøyet jeg brukte på 90-tallet. Det har sikkert du også. Gå på loftet å se hva du finner. 

Anonymkode: 74912...f87

Jeg er bare tre år eldre enn deg, og jeg har ikke ett eneste plagg som er eldre enn 3-4 år... Ikke har jeg bodd noen steder med loft heller de siste 12 årene, og de fleste som har studert har såpass begrenset lagringsplass på hybler at det å ta vare på 20 år gamle klær er ganske så nedprioritert...
 

Anonymkode: 5741f...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i: cowboyboots (firkantet tupp), Dr Martens. Svarte jeans (bootcut), store tømmermannsskjorter (tidlig 90-tall), stor islender (type Fredric Hauge, Bellona), mye sort, oilskinsjakke. Alt som ikke var 80-talls.

Anonymkode: ad6e3...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

festen og konserten ble en suksess 😊 Gjorde det enkelt. Kjøpte masse glowstics og tok på en litt gammel slitt dongeri shorts med fargerik tights, og en kort hvit topp. Takk igjen for alle tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du gjorde et bra 90-tallsvalg. Altfor mange kommer med buffalo på sånne fester. De ble in så sent, at det ikke definerer tiåret.

Men dongerishorts og sterke farger er veldig bra:)

075ee785ce069446b3caf5026c6c86aa.jpg

d9eba18839c8c25f454de637ff9a63aa.jpg

Endret av Minitroll
for sent å tipse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint at festen gikk bra men treningsdress, helst adidas eller kappa, og store collegegensere, igjen adidas men også umbro, champion og reebok var topp mote gjennom det meste av 90-tallet. Adidas kneppebukse er et ikonisk 90-tallsplagg. Hvite sokker fra nike eller champion, gjerne knelange eller aerobIcsokker. Enorme t-skjorter med trykk, særlig av fotomodeller eller filmer for jentene, filmer også for guttene men gjerne band. Igjen er også sportsmerkene hot. Turtleneckgenser under genser eller t-shirt er også klassiker fra 90-tallet. Basketdrakt over t-shirt også. Alle plagg var minst en størrelse større enn nødvendig og posete. Pilotjakker. Om man var litt mer rebell eller natur og ungdom freak gikk det i islender, hullete jeans og militærboots gjerne. Men sporty var hovedtrenden gjennom 90-tallet. Litt cowboy stil var også en kort trend, samme var slengbukser men etter 80-tallets pastell sporty mote beholdes det sporty men fargene blir signalfarger. Dette er med inn på tidlig 2000-tall hvor moten siden har vært veldig grå, svart, hvit og mørke farger. 

 

Anonymkode: f2e6e...264

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jenter var blomstrete sommerkjoler og skjørt in - har et bilde av meg som 14-åring i 1991, synes jeg er skikkelig fin med DEN bestemorkjolen :laugh: Tror faktisk det var en todelt drakt :alice:

Jeg skal selv på tv-nostalgi-treff neste lørdag, og vi skal kle oss enten i 80 eller 90-talls klær. Synes 90-talls høres gøyere ut, men en større utfordring. Har en olaskjorte liggende, og en bootcutbukse. Masse gode tips her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, caskerette skrev:

For jenter var blomstrete sommerkjoler og skjørt in - har et bilde av meg som 14-åring i 1991, synes jeg er skikkelig fin med DEN bestemorkjolen :laugh: Tror faktisk det var en todelt drakt :alice:

Jeg skal selv på tv-nostalgi-treff neste lørdag, og vi skal kle oss enten i 80 eller 90-talls klær. Synes 90-talls høres gøyere ut, men en større utfordring. Har en olaskjorte liggende, og en bootcutbukse. Masse gode tips her :-)

Ser ikke noe bilde jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...