Gå til innhold

Moccamaster, vanlig eller termokanne?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal kjøpe oss ny kaffetrakter, og har bestemt oss for Moccamaster. Dette er fordi de rett og slett lager best kaffe, er raskest, og "aldri" går i stykker (og fremdeles har det teite utseende som de alltid har hatt, men det er jo en annen sak...).

Så lurte jeg på om den modellen med termokanne i stedet for vanlig kolbe er noe bra? Den virker jo praktisk, men man vet jo aldri om man ikke har prøvd den...

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt moccamster 2 ganger.. begge gangene gikk den i stykker og kaffen smakte ikke bedre enn annen kaffe. Du kan sikkert finne en like bra modell til halve prisen.

Men over til spørsmålet:

Jeg har også hatt en type med termokanne. Den fungerte helt greit og jeg mener det er det samme. Det er jo praktisk da.. hvis du lager mer enn en kopp om gangen.

Nå var ikke den jeg hadde Moccamaster, men termokannen var ikke av de beste på å holde varmen, så jeg byttet den ut med en billig trakter av ukjent merke som lager super kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg hadde samme "valgets kval" til jul i fjor, da jeg skulle kjøpe en i julegave til mannen min. Jeg valgte den vanlige med kanne, ikke termokanne selv om den ser litt mer fancy ut.

Grunnen til det er at for det første er det bare han som drikker kaffi her i huset. Og når vi drar på tur og han har behov for å ha med kaffi i sekken, er en vanlig termos som er smalere lettere å ta med enn den som hører til moccamasteren.

Så tenkte jeg på renhold, termokannen er ikke alltid av de enkleste å gjøre ren?

Uansett, når man koker kaffe på moccamasteren går det jo så fort at den ferske kaffen er bedre enn den som står i kanna. Så tenkte jeg også på at det er greit å få ta i en ny glasskanne om den skulle gå i stykker, termos er kanskje dyrere?

Mannen min er iallefall svært glad for at jeg valgte den med kanne og ikke den med termos. Og kaffien i maccamasteren er veldig god sier han, han er en kaffismaker... Gjester kommenterer også at kaffien han koker er kjempegod.

Det som uansett er viktig er at når du skal koke kaffi skal du ALDRI bruke kaffikannen til å fylle rent vann i beholderen. Da kommer det kaffirester i systemet og gir avleiringer og dårlig smak i kaffien. Rens er selvsagt viktig i ny og ne. -Og skulle moccamasteren gå i stykker er det jo bare å reklamere til butikken!

Lykke til med valget!!

Hilsen meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som har hatt den med termokanne?

Holder den bra på varmen? Er den vanskelig å få ren? Gode innvendinger synes jeg...

Det hadde bare vært så praktisk hvis det viste seg at den var bra, for vi bruker ALLTID tv-kanne, både om morgenen og ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Moccamaster med termokanne. Den ble kjøpt for ca. 1/2 år siden. Jeg er veldig fornøyd med den. Holder varmen godt, og er enkel å gjøre rent. Kort og godt - anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeG

Jeg fikk Moccamaster m/ TV-kanne til jul ifjor og er kjempefornøyd med den.

Moccamaster trakter kaffen raskt og er derfor den eneste jeg har prøvd som lager god og skikkelig varm kaffe.

Det eneste du må huske på når du trakter direkte i TV-kannen, er å ta den av med en gang den er ferdig - dette for å få maks varme på kaffen din. Ellers så kan jeg anbefale den på det varmeste - og det gjør andre jeg kjenner som har anskaffet seg en slik.

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...