Gjest Pusemamma Skrevet 8. desember 2004 #1 Del Skrevet 8. desember 2004 Har någen peiling på om katter blir nervøse på nyttårsaften? Pusen min har aldri opplevd nyttår før så jeg lure bare på om de reagerer som hundene. Jeg skal kanskje vekk da må jeg evnt. bare bli hjemme.? :nissekone: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 8. desember 2004 #2 Del Skrevet 8. desember 2004 Du burde bli hjemme. Vår katt er fullstendig hysterisk i hele romjula. Vi slipper han ikke ut på nyttårsaften, og stender han inne på do (der er det ingen vinduer) etter kl. 21.00. Et år snek han seg ut når vi luftet om morgenen og vi leita hele kvelden og natta. Han kom hjem sent neste kveld helt overnervør og forstyrret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 8. desember 2004 #3 Del Skrevet 8. desember 2004 Noen som ellers har tips til hvordan pusen kan bli minst mulig redd? Vår lille jente har heller ikke opplevd nyttårsaften før... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 8. desember 2004 #4 Del Skrevet 8. desember 2004 1. Katten kan dopes ned, med middel på resept fra dyrlegen. 2. Sperr den inne på et rom hvor det ikke er vinduer, evnt. det "stilleste" rommet i huset. 3. Vær hjemme hos pusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2004 #5 Del Skrevet 8. desember 2004 Vår pus opplevde nyttårsaften for førstegang i fjor. Det gikk veldig fint. Vi var oppmerksomme på at det kunne bli problemer og hanket han inn før det ble mørkt.Og holdt han inne resten av kvelden. Vi gjorde ikke noe spesielt, det endte med at han sov i sofakroken hele kvelden/natta. Mitt beste råd hjemmefra der vi hadde hunder. er ikke stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 8. desember 2004 #6 Del Skrevet 8. desember 2004 Vi har to innekatter. De skal oppleve nyttårsaften for femte gang. Det vi gjør er følgende: Vi finner en stor pappeske, og legger pledd og klær med vår lukt inni. Vi legger asken ned slik at de kan gå inni og ikke må hoppe oppi. Vi har esken i stua og da sitter vi hos de hele tiden. Går vi unna så gjør vi det hver vår gang. Det har fungert hos oss iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scruella Skrevet 8. desember 2004 #7 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvis han blir redd hjelper det ofte å holde ham godt inntil seg, la ham kjenne hjertet ditt som banker, varmen og den kjente stemmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 8. desember 2004 #8 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er ikkje alle katter som er redd for rakettar heller, pusedyret mitt sit i vindauga og følgjer med på utskytinga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. desember 2004 #9 Del Skrevet 8. desember 2004 Kun en av våre katter var redd nyttårsaften. Rundt 12-tiden stengte vi kattedøren og sørget for at han holdt seg inne. Han gikk stort sett og gjemte seg under sofaen eller en seng og vi så til ham nå og da. Ikke lag for mye styr heller, dyr plukker opp våre følelser og hvis vi oppfører oss annerledes og gir inntrykk av at dette er noe farlig vil dyrene reagere helt annerledes enn om dere oppfører dere mer normalt (det er selvsagt lov å kose og trøste da). Jeg synes ingenting om å dope katter (eller dyr generelt), å bli sløv og dårlig i tillegg til at man er redd. Jeg synes dere skal bli hjemme denne første nyttårsaften, for å se hvordan katten reagerer. Har den det fint kan dere la henne være inne de andre årene, helst innestengt, dyr kan bli skremt ute hvor lyden er høyere og stikke av og hvert år hører vi alltid om alle dyrene som har sprunget til fjells av redsel fordi eierne er uansvarlige, ingen dyr bør være utendørs og løse på nyttårsaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 8. desember 2004 #10 Del Skrevet 8. desember 2004 Siden hun ikke har opplevd det før, vet hun jo ikke om dette er noe farlig. Jeg ville anbefale dere å holde henne inne sammen med dere, og oppføre dere som om det noe er spesielt. Dersom dere gjør masse dere ikke pleier å gjøre (lage ny soveplass, stenge henne inne et sted hun ikke pleier å være innestengt osv), vil hun skjønne at dette er noe nytt, og kan bli redd av den grunn. Dersom dere ikke reagerer, er det ikke sikkert hun gjør det heller. Jeg mener selvsagt at dere skal trøste henne hvis hun blir redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kantalopa Skrevet 8. desember 2004 #11 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er ikkje alle katter som er redd for rakettar heller' date=' pusedyret mitt sit i vindauga og følgjer med på utskytinga...[/quote'] Ja, det er langt fra alle som blir redde. Mine tre står i vinduet og prøver å "fange" rakettene, og er skikkelig sure på oss tobente som får lov til å stå ute og se på. -Bente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 8. desember 2004 #12 Del Skrevet 8. desember 2004 Min pus liker heller ikke nyttårsaften. Vi pleier å sette åpen døra til vaskerom og soverom slik at hun kan gjemme seg om hun vil. Straks de verste rakettsmellene er over kommer hun fram igjen, så det går egentlig ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 9. desember 2004 #13 Del Skrevet 9. desember 2004 Kan nok være lurt å bli hjemme denne første nyttårsaftenen slik at du ser hvordan katten din reagerer, og katten må selvfølgelig holdes inne! Ellers er min erfaring at katter roer seg ned - når de ser at du ikke blir redd for de høye lydene/lysblinkene. Neddoping synes jeg ikke noe om - det bør være et ABSOLUTT siste alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 9. desember 2004 #14 Del Skrevet 9. desember 2004 Vi har tenkt å være hjemme på nyttårsaften, og muligens invitere et vennepar, så hos oss blir det ganske rolig.. (I alle fall inne.) Har heller ikke lyst å gi pusejenta tabletter så lenge vi ikke vet om hun vil bli redd.. :-? (Fant forresten brukernavnet & passordet mitt, så nå trenger jeg ikke kalle meg Gjest2 lenger.... 8) ) Arkana; håper det går bra med deg, forresten.. sånn i førjulstiden.... :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. desember 2004 #15 Del Skrevet 9. desember 2004 Arkana; håper det går bra med deg, forresten.. sånn i førjulstiden.... :klem2: Takk. :-) :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 9. desember 2004 #16 Del Skrevet 9. desember 2004 Du bør nok være hjemme hos katten din. Katter reagerer som jeg kan lese forskjellig på raketter, men på den sikre side bør katten være i et rom i kjelleren(som innredes kattevennlig med mat, teppe, vann etc. Evt et annet rom hvor rakettlyder ikke kan sees/høres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 10. desember 2004 #17 Del Skrevet 10. desember 2004 Samme problemet hvert år... Hunder, katter, hester og andre dyr blir livredd... Og hvordan reagerer de ville dyra? De er fredet i jule- og nyttårs-helga, men skremme "livet av de" med raketter, det kan vi... :-( Må være noe å gripe fatt i for en dyrevern-organisasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå