Gå til innhold

Venninne kastet mobilen min inn i veggen i går. Bør hun kjøpe ny til meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hildur70

Hun må selvsagt erstatte det mobilen er verdt. Jeg ødela stuebordet til ei venninne i fylla. Kjøpte nytt bord til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en ny melding om at hun kun kunne gi meg 1000 kr. Mer hadde hun ikke råd til. Hun hadde visst ingen hun kunne låne penger av og foreldrene var på Gran Canaria. Jeg spurte når hun fikk mer penger  (vanskelig å finne en mobil til bare 1000 kr i dag) men har ikke fått noe svar og ser hun har lest meldingen. Jeg sa hun kunne komme hjem til meg i ettermiddag med pengene. 

Ts

Anonymkode: 9c06f...0ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en ny melding om at hun kun kunne gi meg 1000 kr. Mer hadde hun ikke råd til. Hun hadde visst ingen hun kunne låne penger av og foreldrene var på Gran Canaria. Jeg spurte når hun fikk mer penger  (vanskelig å finne en mobil til bare 1000 kr i dag) men har ikke fått noe svar og ser hun har lest meldingen. Jeg sa hun kunne komme hjem til meg i ettermiddag med pengene. 

Ts

Antar at dere er unge ettersom hun er økonomisk avhengig av foreldre? Isåfall syntes jeg det er greit at du tar imot disse 1000kr å gi henne anledning til å vente med resten av beløpet frem til foreldrene hennes har kommet hjem igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, WubWub skrev:

Antar at dere er unge ettersom hun er økonomisk avhengig av foreldre? Isåfall syntes jeg det er greit at du tar imot disse 1000kr å gi henne anledning til å vente med resten av beløpet frem til foreldrene hennes har kommet hjem igjen. 

Hun er 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 25

Oida, spesielt. Da ville jeg sagt at politiet vil motta en anmeldelse om alle pengene ikke var på plass innen rimelig tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifftomat

selvfølgelig skal hun kjøpe ny, evt betale deler av en ny, alt etter hvor gammel/ny den var. Merkelige folk du omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

1000 kr er ikke nok for en ny telefon, og det dekker ihvertfall ikke kostnaden for det hun ødela. HUN har jo telefon, så hun kan da ringe foreldrene sine og be dem overføre, det går helt fint selv om de er i utlandet. Si at du trenger ny telefon raskt og at hun bare må finne en løsning for å skaffe pengene innen fredag f.eks. For på lørdag skal du kjøpe ny telefon.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal selvfølgelig erstatte telefonen din. Om ikke hun har råd til erstatte den nå, så får hun låne deg sin egen til hun får råd.

Endret av Elliespelli
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hun prøver å unndra seg ansvaret og kjøre det over på deg. Ikke la henne det.

Si til henne at hun skylder deg en telefon siden hun ødela den du hadde, og du har ikke råd til å legge ut for henne. Enten må hun da punge ut det en telefon så lik som mulig koster, ellers så får hun gi deg sin telefon så får hun bruke et gammelt vrak. Det koster å være breial på fest.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke sagt unnskyld en gang?! :hakeslepp: Jeg hadde lagt meg paddeeflat og sagt unnskyld så fort jeg våknet neste dag. Ikke mye til venninne. Makan!

Anonymkode: 853a2...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2017 den 9.45, Loki Laufeyson skrev:

Hun skal selvfølgelig erstatte mobilen din.

Ja, men vil ts ha den i fra henne? Nei mener jeg.
Lat som ingenting og kjøp deg en ny... 

Det som er mest riktig er at den erstattes så klart.

Anonymkode: df519...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...