AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #41 Del Skrevet 5. februar 2017 Her må du være streng med venninna di og kreve QT hun kjøper ny telefon til deg. Alt vissvasset om at du skal betale mellomlegget for en ny modell skal du bare se bort i fra. Dersom hun ikke hadde ødelagt telefonen din hadde du jo ikke måttet kjøpe ny, ergo skal du ikke ha noen utgifter i forbindelse med dette og du skal ha en ny telefon av minst tilsvarende kvalitet som den hun ødela. Siden du skriver at hun kan be om å få låne penger av foreldrene hennes til ny telefon antar jeg at dere er unge. Dersom hun ikke hoster opp penger til ny telefon til deg sporentreks ville jeg da informert foreldrene hennes om hva slags oppførsel poden har i fylla, samt informere om at hun ikke vil kjøpe ny telefon til deg. Anonymkode: 4302f...548 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 6. februar 2017 #42 Del Skrevet 6. februar 2017 Her må du være streng, og IKKE gå med på å "vente til hun får penger". Jeg kan garantere at om du "venter" så ser du aldri noe til pengene. At hun er blakk er ikke ditt problem. Hun får selge noe eller ta lån. Du skal heller ikke betale noe mellomlegg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 6. februar 2017 #43 Del Skrevet 6. februar 2017 Du fikk en gjenstand ødelagt. Som en god venninne tilbyr hun selvsagt å erstatte mobilen din. Stå på krava! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #44 Del Skrevet 6. februar 2017 Det skal erstattes. Om hun nekter lån ALDRI tlf til henne, eller bare dropp henne. Mobil koster jo flesk, det er ikke du som skal betale for at hun ble sinna. Uansett hvor full du er så kaster du ikke gjenstander i vegger, hun må da klare å beherske seg, slik oppførsel er ikke normalt. Hadde ei venninne som ødela tingene mine før å nektet å erstatte, ikke noe å være med. Si ifra hvordan det går, om hun er god venninne så erstatter hun det. Husk: Du skal ikke betale noe hun har ødelagt. Du var snill å lånte bort, men hun hadde lite respekt for deg og utakknemmelig når hun knuser den med vilje pga raseri. Anonymkode: 9f81c...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #45 Del Skrevet 6. februar 2017 Send regning. Du må ikke vente til hun får penger. Anonymkode: 9f81c...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #46 Del Skrevet 6. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal godt gjøres å finne en Samsung galaxy s5 nå for tiden. Det er et vanlig prinsipp for erstatning at man skal ha erstattet det økonomiske tapet, men ikke tjene på skaden. Må hun kjøpe en nyere modell, som S6, så går verdien av oppgraderingen til fradrag. Det vil si at du må betale henne verdien mellom en s6 og s5. Det beste er heller om dere blir enig om en fast erstatningssum, som du kan bruke til å kjøpe den mobilen du selv vil ha eller bruke til å kjøpe et annet merke. Anonymkode: fab74...a77 Hun kan jo erstatte for summen til s5, så får TS betale resten. Men husk også at TS må gå uten mobil en stund, det er jo det verste som er, å bruke en gammel nokia. Anonymkode: 9f81c...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 6. februar 2017 #47 Del Skrevet 6. februar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg på fest og venninnen min har en tendens til å bli for full. I går ble hun kanonfull og var gått tom for strøm på tlf. Hun spurte om hun kunne låne mobilen min til å ringe kjæresten hennes. Det kunne hun. De begynte å krangle over tlf og han bare la på. Da tok hun å kastet mobilen min hardt inn i veggen! Den ble ødelagt Siden hun var full, så nyttet det ikke å snakke til henne. Hva mener dere er rett her? At jeg bare skal overse det siden hun var full, be henne om å betale halvparten eller kjøpe en ny tlf til meg? Anonymkode: 9c06f...0ca Jeg mener hun må erstatte telefonen din. Det var hun som kastet den i veggen, og ødela telefonen din. Selv om hun og kjæresten krangler, har hun ikke rett til å ødelegge andre sine ting. Full eller ei, hun må erstatte telefonen. Du gjør henne en dårlig tjeneste om du lar henne slippe unna. selv med bare halvparten... Prat med henne når hun er edru. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 6. februar 2017 #48 Del Skrevet 6. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Neida, de selges her. https://www.proshop.no/Mobiltelefon/Samsung-Galaxy-S5-Neo-Black/2518072?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Og 181 treff på finn, brukt, til en rimeligere penge. Anonymkode: cc031...a8c Neo er ikke den samme telefonen, den er billigere i utsalgspris og har andre specs. Og det som er så genialt med s5 er at den er vanntett, det er ikke s6. Her må du kreve å få en ny telefon ts, av samme verdi som en ny s5 vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cherrys Skrevet 6. februar 2017 #49 Del Skrevet 6. februar 2017 Ganske enkelt og kort svar til det: JA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #50 Del Skrevet 6. februar 2017 Drit i de som sier at du skal betale mellomlegget. Det hadde du ikke trengt hvis venninna di ikke hadde ødelagt telefonen. Hun skal kjøpe en som er så lik din gamle som mulig, men hun får betale hele summen sjøl. Ødelegger du ting så får du betale for det Anonymkode: 0dbac...92d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #51 Del Skrevet 6. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Sendte henne en melding. Jeg sa bare at det hadde vært fint om hun kjøpte en ny modell til meg siden hun ødela min i går. Fikk svar om at hun ikke husket det og hun var sikkert veldig full. Ikke hadde hun penger nå. Da sa jeg bare hun kunne kjøpe en ny tlf når hun fikk penger. I mellomtiden har jeg en gammel Nokia som jeg bruker. Har ikke fått noe svar. Anonymkode: 9c06f...0ca Send retur "ok - da leverer jeg anmeldelse til politiet i morgen. Send sms om du ombestemmer deg og tar fullt ansvar før den tid." Anonymkode: e52b8...1c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorAnita78 Skrevet 6. februar 2017 #52 Del Skrevet 6. februar 2017 synes henne bør erstatte den:) tenker på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #53 Del Skrevet 6. februar 2017 Hva er det dere tror? At hun bare kan ta opp så mye penger opp fra lommen og stikke rett ned og bare kjøpe en ny mobil på 1,2,3? Også hvis hun ikke husker noe av det, da kan jo hvem som helst si at ja du ødela min tlf bare for å få en ny tlf. Hvor gammel er mobilen? Er det snakk om en gammel mobil hadde jeg ikke forventet mer enn halvparten i hvertfall. Anonymkode: 7b9c1...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #54 Del Skrevet 6. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere tror? At hun bare kan ta opp så mye penger opp fra lommen og stikke rett ned og bare kjøpe en ny mobil på 1,2,3? Også hvis hun ikke husker noe av det, da kan jo hvem som helst si at ja du ødela min tlf bare for å få en ny tlf. Hvor gammel er mobilen? Er det snakk om en gammel mobil hadde jeg ikke forventet mer enn halvparten i hvertfall. Anonymkode: 7b9c1...73f Hun har åpenbart penger til å drikke seg møkk full. Da har hun penger til å erstatte det hun ødelegger når hun drikker seg møkk full, også. Anonymkode: cc031...a8c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #55 Del Skrevet 6. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere tror? At hun bare kan ta opp så mye penger opp fra lommen og stikke rett ned og bare kjøpe en ny mobil på 1,2,3? Også hvis hun ikke husker noe av det, da kan jo hvem som helst si at ja du ødela min tlf bare for å få en ny tlf. Hvor gammel er mobilen? Er det snakk om en gammel mobil hadde jeg ikke forventet mer enn halvparten i hvertfall. Anonymkode: 7b9c1...73f Hvem som helst kan også late som om de ikke husker noe fra fylla, for å slippe å måtte ta ansvar for det de gjorde. Anonymkode: 04b9d...883 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #56 Del Skrevet 6. februar 2017 Har du pratet med henne? Anonymkode: cdaf7...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpinn9 Skrevet 6. februar 2017 #57 Del Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem som helst kan også late som om de ikke husker noe fra fylla, for å slippe å måtte ta ansvar for det de gjorde. Anonymkode: 04b9d...883 Ja, dette er ganske vanlig faktisk. For å avskrive fra seg alt ansvar hvis man har gjort noe skikkelig dumt i fylla. "Ops, jeg husker ingenting jeg" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpinn9 Skrevet 6. februar 2017 #58 Del Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere tror? At hun bare kan ta opp så mye penger opp fra lommen og stikke rett ned og bare kjøpe en ny mobil på 1,2,3? Også hvis hun ikke husker noe av det, da kan jo hvem som helst si at ja du ødela min tlf bare for å få en ny tlf. Hvor gammel er mobilen? Er det snakk om en gammel mobil hadde jeg ikke forventet mer enn halvparten i hvertfall. Anonymkode: 7b9c1...73f Det burde hun tenkt på før hun kastet mobilen til ts i veggen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #59 Del Skrevet 6. februar 2017 Hun burde jo i løpet av et par dager kommet på døra med en vinflaske og en ny telefon til deg, lagt seg helt flat og bedt om unnskyldning. Det hadde hvertfall jeg gjort om jeg hadde driti meg ut sånn. Evt. Invitert deg med ut på mobilshoppping og lunsj eller noe. Og dette burde hun gjøre helt uoppfordret. Anonymkode: 67408...6be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #60 Del Skrevet 8. februar 2017 Hvordan går det, ts? Lyst til å oppdatere oss? Anonymkode: 2aff3...fe8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå