Gå til innhold

Fox News

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ser at noen referer til denne eminente "nyhets"kanalen. I går gikk det et interessant program om den på nrk. Nrk2 sender den i reprise til søndagen. Verd å få med seg, og programmet gir et lite innblikk i noe som må være vestens minst frie journalistiske desk. En propogandamaskin uten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at noen referer til denne eminente "nyhets"kanalen. I går gikk det et interessant program om den på nrk. Nrk2 sender den i reprise til søndagen. Verd å få med seg' date=' og programmet gir et lite innblikk i noe som må være vestens minst frie journalistiske desk. En propogandamaskin uten like.[/quote']

Jeg vet. Hadde foxnews før. Man skal være rimelig blind for ikke å se hvor proamerikanske de er. Jeg så bl.a. dekninen av Afghanistankrigen der. Maken til heltedyrking av egne soldater. Skikkelig søppelnyheter. CNN er mange nivåer over Fox i sin journalistikk, og det sier en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hva er galt med heltedyrking når man er i krig' date=' skulle bare mangle.[/quote']

Ja, propoganda er jo vanlig det, og siden Usa er i en evilang krig mot terror, kan nyhetskanaler som Fox spy ut så mye propoganda de vil.

Synes litt synd på amerikanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med heltedyrking når man er i krig' date=' skulle bare mangle.[/quote']

Vi snakker tross alt om en stor nyhetskanal her, ikke Amerikanske myndigheter. Dersom ikke vestens medier er objektive, hvordan kan vi da forlange at f.eks Al Jazeera skal være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Tror du vestens nyheter er objektive?

Det er de ikke, men Fox driver med en helt annen fordreining av virkeligheten enn hva andre nyhetskanaler bedriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vestens nyheter er objektive?

Jeg tror de stort sett prøver å være objektive.. FOX prøver i så fall altfor dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det er også ganske vittig hvordan man kritiserer FOX sin mangel på objektivitet på bakgrunn av et ensidig program laget av folk med en klar agenda vist på en kanal som gjennomsyres av venstrevidde holdninger.

Stein i glasshus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er også ganske vittig hvordan man kritiserer FOX sin mangel på objektivitet på bakgrunn av et ensidig program laget av folk med en klar agenda vist på en kanal som gjennomsyres av venstrevidde holdninger.

Stein i glasshus?

Hvordan vet du at dette er eneste bakgrunn? Og mener du seriøst at nrk er like ille som Fox News? Vært hyggelig med et svar. Greit å vite hvor man skal plassere deg i det intellektuelle landskapet. Ditt svar vil si mye om din evne til (objektiv) refleksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er GANSKE mange amerikanere også som er kritiske til Fox News fordi de har en helt annen agenda enn andre store amerikanske tv-selskaper de later som de sammenlikner seg med. Det er klart, du vet hva du får; ukritiske beroligelser om at presidenten er grei, andre er slemme og at du lever i verdens beste land selv om vi skulle kneblet alle som måtte mene noe annet. Hvorfor noen måtte mene noe annet er uinteressant.

Fox er nesten litt som sånn kristen-tv her i landet - du vet at det du ser er helt på bærtur, men så forventer du heller ikke at du skal bli opplyst og klok...

Valhalla: Du må da tåle at man kritiserer Fox (selv om det er din viktigste informasjonskilde) uten å samtidig skrive like mye om andre medier som heller ikke er objektive? Sant nok, ingen medier kan påstå å til en hver tid gi oss den riktigste og viktigste informasjonen. Og de som bringer oss nyheter osv bør også reflektere over og påpeke at de bringer oss en DEL av sannheten. Men som andre her sier - det er forskjell på subjektivitet også, da.

(men du Valhalla - jeg tror ikke du har så mye til overs for demokrati og sannhet og sånt, jeg? Man mener det man gjør og ferdig med den saken - nå er det bare å sette i gang med dampveivals, liksom... Sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å "diskutere" her inne. Hehe - men du har vel ganske stor glede av å kverulere, kanskje...)

(hm. Lurer på om du bodde i etasjen under meg.. Er du en gammel mann fra Finnmark som roper høyt om natten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fox er nesten litt som sånn kristen-tv her i landet - du vet at det du ser er helt på bærtur, men så forventer du heller ikke at du skal bli opplyst og klok...

Nja, mange som ikke helt skjønner at de ikke får et fordreid bilde av virkeligheten. 63% av fox news seere trodde det var funnet en link mellom Al-Qaida og Irak. Tilsvarende fra en andre kanaler var 13%. Oppegående amerikanere skjønner det nok. Oppegånde folk generelt skjønner at de blir serert bull.

Vil heller sammenligne Fox News med gode gamle demokratiske statskontrolerte nyhetskanaler i Sovjet samveldet. Noen skjønte at dette ikke kunne være virkeligheten. Nyttige (?) idioter bet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vil heller sammenligne Fox News med gode gamle demokratiske statskontrolerte nyhetskanaler i Sovjet samveldet. Noen skjønte at dette ikke kunne være virkeligheten. Nyttige (?) idioter bet på.

Litt sånn som den statskontrolerte NRK? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Litt sånn som den statskontrolerte NRK? :tunge1:

Formoder dette var dine refleksjoner rundt likhetene mellom fox og nrk? Isåfall har du vel plassert deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Det er GANSKE mange amerikanere også som er kritiske til Fox News fordi de har en helt annen agenda enn andre store amerikanske tv-selskaper de later som de sammenlikner seg med.

Netopp en annen agenda. De andre har også sin agenda noe memogate viste. Falske papirer for å sverte Bush som kanalen ukritisk hev seg på. Så lenge man vet at FOX er høyrevendt spesielt der de skal kommentere så må vel det være greit, andre kanaler viser andre vridninger.

Valhalla: Du må da tåle at man kritiserer Fox (selv om det er din viktigste informasjonskilde)  uten å samtidig skrive like mye om andre medier som heller ikke er objektive?

Og du bør tåle at jeg forsvarer at en kanal kan være politisk orientert i et mylder av kanaler som også er det, men later som noe annet. Du er svært nedlatende, du er vel en patetisk fast bruker som ikke tør å signere med ditt eget nick tenker jeg. Jeg har såvidt sett på FOX, jeg forsvarer den av andre grunner, fordi de representerer noe annet enn venstrevridningen i andre kanaler.

(men du Valhalla - jeg tror ikke du har så mye til overs for demokrati og sannhet og sånt, jeg? Man mener det man gjør og ferdig med den saken - nå er det bare å sette i gang med dampveivals, liksom... Sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å "diskutere" her inne. Hehe - men du har vel ganske stor glede av å kverulere, kanskje...)

Demokrati og vestlige verdier er nesten en religion for meg, jeg er en fundamentalist på demokratiets vegne. Du liker kanskje å skåle over rødvinsglassene sammen med venninner som mener akkurat det samme om det slemme Usa og de onde høyrevidde. Jeg derimot liker å diskutere med de som er uenige, slik blir det de beste diskusjoner, jeg er ikke tilhenger av å stryke hverandre etter hårene og oppfører seg som to nyforelskende hoppende rundt i en blomstereng. Du burde lære deg respekt for de som mener noe annet en deg, jeg skulle tatt hardt i og gitt deg noen saftige verbale angrep , men det er ikke innenfor reglene for dette forumet. Og hva er sannhet? På hvilken måte får DU din sannhet? Se på det norske media med sin røde prosentandel på 80% og fortell meg at de har sannheten, men slikt tenker du vel ikke over, du er indoktrinert i den sosialdemokratiske drøm og nekter å tenke utenfor denne lille boksen. Andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og du bør tåle at jeg forsvarer at en kanal kan være politisk orientert i et mylder av kanaler som også er det, men later som noe annet. Du er svært nedlatende, du er vel en patetisk fast bruker som ikke tør å signere med ditt eget nick tenker jeg. Jeg har såvidt sett på FOX, jeg forsvarer den av andre grunner, fordi de representerer noe annet enn venstrevridningen i andre kanaler.

Men tåler du å se i hvitøyet at du svelger mye av hva programmet leverer av "we report you deside"-nyheter? Fox blir tatt i løgn, og du svelger det. Det virker som du svelger det like rått som de amerikanerne som gjør det, og det er ikke akkurat kremen av det amerikanske samfunn. Det er nyttige idioter som ga Bush det lille ekstra forspranget til Kerry.

Du driter deg ut ved å sammenligne Fox med andre. Det er ingen andre nyhetskanaler i Usa, eller Europa, som har en tilsvarende progandaform for venstreorienterte nyheter. Ser du ikke det, så er du vel en av kjerneseerene til Fox.

HAHA :) Ja, folk logger seg ut i frykt for at den store Fox skal komme og ta dem. Hvorfor tar du kritikk av denne kanalen som personlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Valhalla

Jeg regner med at også Wall Street Journal er dumme.

http://opinionjournal.com/taste/?id=110005362

Nicholas Lemann, the dean of the Columbia Journalism School--the only panelist who refused to let his logic get tied up in an activist knot--noted that Fox News was itself a backlash to the perception that there were too many left-leaning media conglomerates.

......

Yet to call these films propaganda is also to misunderstand them. They don't seek to convince the unconvinced or herd the untamed. They aim directly at the sheep. Little wonder that the main means of distributing "Outfoxed" is through house parties organized by MoveOn.org, the group whose Bush-bashing is at least as bald-faced as anything on Fox. Call them flockumentaries, movies people attend en masse, to nestle together in easy confirmation of their most cherished beliefs--to learn, really, what they already know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg regner med at også Wall Street Journal er dumme.

?

Du referer til en kommentar skrevet av en nyhetsredaktør i Publishers Weekly.

Det du sier er vel bare at WSJ lar mange forskjellige meninger komme på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...