Gå til innhold

Venninnen min ble fornærmet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en god venninne jeg liker kjempe godt. Jeg er veldig glad i henne, og koser meg alltid når vi er sammen. Problemet er bare det at hun er veldig åpen, mens jeg er mer privat som person. Hun er helt rett frem og har ingen filter for hva hun spør om. Noe jeg syns er ubehagelig... Jeg syns det er ubehagelig når noen spør om sexlivet mitt, økonomien min eller lignende.. Jeg syns det er veldig personlig. Hvertfall til en viss grad. Hun spør meg alltid (og da mener jeg alltid!) om sexlivet mitt. Helt uten filter. Type "Hvor mange har du pult siden sist?". Jeg har lenge kviet meg litt for å være med henne pga det, men har ikke sagt fra før nå nylig. Jeg fikk nok og sa at "Det er min sak". Hun reagerte meg å bli fornærmet. Hva syns dere? Jeg kan skjønne at man lurer, og at gode venninner gjerne prater om sex, men hun er altfor direkte etter min smak. Jeg syns det er ubehagelig.

Anonymkode: 3fb5a...809

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uavhengig hvor god venninne du er, så har du full rett til å ikke dele sexlivet ditt med henne. Det deler du med de du selv måtte ønske. Er hun virkelig en god venninne bør hun forstå dette. 

Anonymkode: 15a78...c36

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ble fornærmet over det, tyder det på at hun har en smule dårlig selvinnsikt og forståelse for at folk er forskjellige i forhold til utlevering av seg selv og sitt liv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig hvor god venninne du er, så har du full rett til å ikke dele sexlivet ditt med henne. Det deler du med de du selv måtte ønske. Er hun virkelig en god venninne bør hun forstå dette. 

Anonymkode: 15a78...c36

Ja, vet at jeg ikke trenger å dele mer enn jeg er komfortabel med. Syns det er skikkelig ubehagelig... Ellers liker jeg henne godt. Det er bare dette som er dumt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Clarity skrev:

Hvis hun ble fornærmet over det, tyder det på at hun har en smule dårlig selvinnsikt og forståelse for at folk er forskjellige i forhold til utlevering av seg selv og sitt liv. 

Hun skjønner det vel etterhvert håper jeg. Ingen av de andre vennene mine spør som henne forresten. Hun stiller i egen klasse når det kommer til å spørre om ting andre skjønner man ikke spør om. Dette gjelder ikke bare sex, men andre ting også 🙈 Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal si det som det er. Selv liker jeg å prate om litt mer private ting med mine venninner. I utgangspunktet føler jeg ikke at vi blir godt kjent, dersom vi ikke "gir litt" av oss selv. Har ei venninne som er litt som deg. Det tok lang tid før jeg forstod at hun anså meg som en god venninne, og at hun delte mye av seg selv - til henne å være. Etter det har jeg blitt fornøyd med "det jeg får", og er veldig takknemlig for det hun deler. Det er ikke nødvendigvis på langt nær så dypt som jeg ellers hadde ønsket, men det er så dypt som hun ønsker (kanskje vendt seg til å være litt mer åpen). Skal sies at sex ikke er et tema noen av oss snakker om.

Konklusjon: Si hva du tenker om å snakke om så private ting. Du skal jo ikke tvinges til å gå over dine egne grenser, når det gjelder hva du ønsker å dele.

Endret av L'amie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er kanskje vant til at venninnene hennes er mer åpne. Selv liker jeg at venninnene mine deler alt med meg, også deler jeg alt tilbake. Føler vi blir mye nærmere slik, men jeg skjønner fort hvem som syns det er greit å dele alt, og hvem som ikke syns det er greit. Selv syns jeg også det kan bli altfor mye innimellom når venninner snakker om intime ting.

Ts si det slik det er. Fortellhenne rett ut at du ikke liker åvære så åpen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, L'amie skrev:

Jeg syns du skal si det som det er. Selv liker jeg å prate om litt mer private ting med mine venninner. I utgangspunktet føler jeg ikke at vi blir godt kjent, dersom vi ikke "gir litt" av oss selv. Har ei venninne som er litt som deg. Det tok lang tid før jeg forstod at hun anså meg som en god venninne, og at hun delte mye av seg selv - til henne å være. Etter det har jeg blitt fornøyd med "det jeg får", og er veldig takknemlig for det hun deler. Det er ikke nødvendigvis på langt nær så dypt som jeg ellers hadde ønsket, men det er så dypt som hun ønsker (kanskje vendt seg til å være litt mer åpen). Skal sies at sex ikke er et tema noen av oss snakker om.

Konklusjon: Si hva du tenker om å snakke om så private ting. Du skal jo ikke tvinges til å gå over dine egne grenser, når det gjelder hva du ønsker å dele.

Jeg deler mye privat også. Om andre temaer. Bare enkelte ting jeg liker å holde for meg selv som lønn og sex blant annet. Hun har bare ikke filter. Da vi skulle i parken og jeg spurte om jeg skulle ta med hunden min sa hun "Ja, så vi kan kaste han i elven". Hvem sier sånt? Men jeg må bli flinkere til å kommunisere også. Når jeg endelig fikk sagt fra ble hun fornærmet. Håper ikke det varer lenge. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Spiteful skrev:

Hun er kanskje vant til at venninnene hennes er mer åpne. Selv liker jeg at venninnene mine deler alt med meg, også deler jeg alt tilbake. Føler vi blir mye nærmere slik, men jeg skjønner fort hvem som syns det er greit å dele alt, og hvem som ikke syns det er greit. Selv syns jeg også det kan bli altfor mye innimellom når venninner snakker om intime ting.

Ts si det slik det er. Fortellhenne rett ut at du ikke liker åvære så åpen

Skal forklare henne det bedre nesten gang vi snakker :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min beste venninne har kjent hverandre veldig lenge, og vi har alltid fortalt hverandre alt. Det er faktisk ganske fint å ha noen som er så nære. Og det høres for meg ut som om dere er veldig forskjellige, og jeg lurer litt hvordan dere fant hverandre i første omgang. Jeg skjønner ikke at det er så personlig å dele med gode venner hva man tjener... eller, da er man kanskje ikke så gode venner

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har en god venninne jeg liker kjempe godt. Jeg er veldig glad i henne, og koser meg alltid når vi er sammen. Problemet er bare det at hun er veldig åpen, mens jeg er mer privat som person. Hun er helt rett frem og har ingen filter for hva hun spør om. Noe jeg syns er ubehagelig... Jeg syns det er ubehagelig når noen spør om sexlivet mitt, økonomien min eller lignende.. Jeg syns det er veldig personlig. Hvertfall til en viss grad. Hun spør meg alltid (og da mener jeg alltid!) om sexlivet mitt. Helt uten filter. Type "Hvor mange har du pult siden sist?". Jeg har lenge kviet meg litt for å være med henne pga det, men har ikke sagt fra før nå nylig. Jeg fikk nok og sa at "Det er min sak". Hun reagerte meg å bli fornærmet. Hva syns dere? Jeg kan skjønne at man lurer, og at gode venninner gjerne prater om sex, men hun er altfor direkte etter min smak. Jeg syns det er ubehagelig.

Du er vel litt for ung til det mener jeg. Da må du ringe moren og faren din å si i fra!!!

Anonymkode: 6f58e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dele det meste med gode venninner, men ikke sexlivet  mitt. Det er mellom meg og min partner. Det er ikke ALT venninner trenger å vite om hverandre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kontormus skrev:

Jeg og min beste venninne har kjent hverandre veldig lenge, og vi har alltid fortalt hverandre alt. Det er faktisk ganske fint å ha noen som er så nære. Og det høres for meg ut som om dere er veldig forskjellige, og jeg lurer litt hvordan dere fant hverandre i første omgang. Jeg skjønner ikke at det er så personlig å dele med gode venner hva man tjener... eller, da er man kanskje ikke så gode venner

Ok? Hva i all verden har inntekt å gjøre med hvor gode venner man er?! Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, wintergirl skrev:

Kan dele det meste med gode venninner, men ikke sexlivet  mitt. Det er mellom meg og min partner. Det er ikke ALT venninner trenger å vite om hverandre. 

Samme her! Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, wintergirl skrev:

Helt enig i dette. Har hatt flere venninner opp gjennom årene som helt uten filter utleverer kjærestenes seksuelle preferanser, hva de faktisk gjør i senga, hva de er dårlige på, osv. Det er i grunnen respektløst ovenfor personen det gjelder. Jeg ville ikke likt det dersom min kjæreste snakket såpass åpent om vårt sexliv til sine kompiser.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

1. Du er ikke ansvarlig for andres følelser - så drit i hvordan hun tok det.

2. Kanskje hun faktisk lærte noe om hva som er passende å spørre andre mennesker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Hva i all verden har inntekt å gjøre med hvor gode venner man er?! Ts

Fordi, hvis en har bekymringer rundt egen økonomi er det ikke så uvanlig å søke råd blant de en kjenner godt. Eller, hvis noe er dyrt for meg, men ikke nødvendigvis ikke for mine venner. Hvis en planlegger tur, eller andre aktiviteter knyttet til kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, wintergirl skrev:

Går utifra at TS ikke er i et forhold utifra spørsmålet "hvor mange har du pult siden sist?".

Så er det jo forskjell på å fortelle at man har hatt sex med noen, og det å faktisk gi detaljer angående sexen, spesielt med en nær partner. Førstnevnte anser jeg som ganske naturlig mellom gode venninner, sistnevnte ikke nødvendigvis.

Når det er sagt virker TS' venninne ganske tacky og vulgær.

Anonymkode: 2bff9...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går utifra at TS ikke er i et forhold utifra spørsmålet "hvor mange har du pult siden sist?".

Så er det jo forskjell på å fortelle at man har hatt sex med noen, og det å faktisk gi detaljer angående sexen, spesielt med en nær partner. Førstnevnte anser jeg som ganske naturlig mellom gode venninner, sistnevnte ikke nødvendigvis.

Når det er sagt virker TS' venninne ganske tacky og vulgær.

Anonymkode: 2bff9...b3a

En ting jeg ikke har forstått er hvorfor det er så utrolig greit å spørre single mennesker ut om sexlivet dems? Men de i et forhold er det ikke så vanlig å spørre? Kunne aldri falt meg inn å spørre venninnene mine med type om "Hvor mange ganger har dere pult siden sist da?" For meg er det personlig uavhengig om man er i et forhold eller ikke.. Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kontormus skrev:

Fordi, hvis en har bekymringer rundt egen økonomi er det ikke så uvanlig å søke råd blant de en kjenner godt. Eller, hvis noe er dyrt for meg, men ikke nødvendigvis ikke for mine venner. Hvis en planlegger tur, eller andre aktiviteter knyttet til kostnader.

Altså, det er ikke i slike settinger hun spør om lønn.. Det er så fort man har fått en ny jobb så er det det første hun spør om... Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...