AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg har en god venninne som jeg tilbringer mesteparten av dagene mine med (vi er begge studenter på samme studieprogram hvor mange av oppgavene baserer seg på samarbeid, i tillegg til at vi jobber deltid sammen). Vi har kjent hverandre i en årrekke, men for litt over et år siden fikk hun seg en ny kjæreste. Hun har hatt kjærester før i løpet av tiden jeg har kjent henne, men tydeligvis ingen som er som han her. ALT jeg hører om hele dagene er kjæresten hennes. Jeg føler jeg vet mer om ham enn jeg vet om henne i disse dager. Jeg vet hvilke fag han tar, hvilke karakterer han har fått, hvor han har bodd gjennom livet, hvilke filmer han liker, hvilke spill han liker, hvilken mat han liker, hvilken musikk han hører på, jeg vet alt om familien og vennene hans (mesteparten av dem har jeg aldri engang møtt), jeg vet hva han gjør på på til enhver tid fordi hun videreformidler dette til meg hver gang hun får en melding fra ham når vi er sammen... Jeg synes det er veldig slitsomt å høre alt om en person jeg egentlig ikke har en relasjon til, men vet ikke hvordan jeg skal ta opp med venninnen min at jeg er sykt lei av å høre om små detaljer om kjæresten hennes og skulle ønske hun kunne snakket om andre (og for meg mer interessante) ting. Jeg skjønner jo at hun er forelsket, men forstår ikke hvorfor hun absolutt må dele alt om ham med meg? Særlig når de nå har vært sammen i over ett år... Jeg er veldig konfliktsky og hun blir veldig fort sur og langsint hvis jeg sier noe "feil", så synes dette er vanskelig. Men etter over ett år med å høre alt om ham er jeg rett og slett drittlei, og kjenner at jeg gruer meg til hver dag jeg skal tilbringe med henne. Før hadde hun mange hobbyer og interesser som jeg syntes det var interessante å høre om, men nå snakker hun ikke om annet enn ham. Jeg finnes ikke interessert i hennes forhold, men hvordan kan jeg formidle det til henne? Jeg gjorde så godt jeg kunne for å være engasjert og virke interessert i begynnelsen, men nå er jeg så lei at jeg har gått over til å bare virke så uinteressert som mulig når hun begynner å legge ut om ting som har med han å gjøre, og jeg svarer gjerne bare "mhm" og "åja" mens jeg later som om jeg holder på med mobilen, men hun tar ikke hintet i det hele tatt. Finnes det noen måte å ta opp dette med henne uten at hun blir sur/fornærmet/ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger? Jeg føler jeg holder på å klikke. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. februar 2017 #2 Del Skrevet 3. februar 2017 Spør henne om hun har noe eiga liv utenom denne kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Del Skrevet 3. februar 2017 Hadde bare unngått å ha venner som ikke er single. de er bare slitsomme uansett og skal gni lykken sin i trynet på oss single. Anonymkode: 440f7...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 3. februar 2017 #4 Del Skrevet 3. februar 2017 Aaahh, nyforelskelsens rus! Husk at man er midlertidig sinnsyk når man er forelska. Bare si rett ut at du er glad i henne men drittlei av å høre om kjæresten. Gjør en avtale om at hun kan få snakke om han f.eks 3 * 5 minutter ved hvert møte. Sånn sett får hun snakke om det hun vil og du er ei real venninne, og du skånes for alt for mye kjæresteprat. Hold ut, rusen går over etterhvert og da blir hun normal igjen 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg var venninna di da jeg hadde nylig møtt mannen min 😂 den fasen går over etterhvert.. min varte kanskje 1,5-2 år det er som at man er litt gal rett og slett! Haha. Du får enten trekke deg litt unna eller si "det er jo veldig interessant å høre om ..., men nå skal vi jobbe/studere". En diplomatisk måte å si at man ikke gidder å høre mer ;p Anonymkode: 90cdd...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Del Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Aaahh, nyforelskelsens rus! Husk at man er midlertidig sinnsyk når man er forelska. Hold ut, rusen går over etterhvert og da blir hun normal igjen 😉 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var venninna di da jeg hadde nylig møtt mannen min 😂 den fasen går over etterhvert.. min varte kanskje 1,5-2 år det er som at man er litt gal rett og slett! Haha. Anonymkode: 90cdd...05a Moro at vi skre det samme men jupp! Man er gal. Jeg innser det nå i ettertid. 😂 takk Gud for mine tålmodige venninner. Man har SÅ behov for å fortelle alt Anonymkode: 90cdd...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine Grang Skrevet 3. februar 2017 #7 Del Skrevet 3. februar 2017 Hahaha, husker jeg ble kjent med en slik jente da jeg begynte å studere. Vi var på sånn bli-kjent-hyttetur og hun ene jenta ble kjent som "hun med kjæresten". Enkelte mennesker er bare sånn, de har stort behov om å snakke om seg selv eller i dette tilfelle kjæresten sin. Selv er jeg for konfliktsky til å si noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Del Skrevet 4. februar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Moro at vi skre det samme men jupp! Man er gal. Jeg innser det nå i ettertid. 😂 takk Gud for mine tålmodige venninner. Man har SÅ behov for å fortelle alt Anonymkode: 90cdd...05a Signerer denne. Jeg var den siste i gjengen som fikk kjæreste og hadde jo irritert meg i alle år over hvor teite de andre ble i forhold som kun snakket om kjæresten sin. Sånn skulle aaaaldri jeg bli! Hahaha den gang ei, elsker han så mye så jeg lar meg fascinere og glede av alt han gjør. Er mer stolt av han enn meg selv så derfor blir det veldig naturlig å snakke om han! Anonymkode: c197b...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #9 Del Skrevet 4. februar 2017 Fortsettelse dessuten med følelser så har man ofte behov for å få en tredjepart sin mening og tanker om ting ang de følelsene Anonymkode: c197b...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #10 Del Skrevet 4. februar 2017 Takk for alle svar. Trodde liksom at denne voldsomme "forelsekselse"perioden skulle avta på et tidspunkt, men det har tydeligvis ikke inntruffet helt ennå. Jeg og venninnen min er laget av ganske ulikt materiale: hvis hun ikke utviser interesse for noe jeg tar opp slutter jeg å snakke om det sporenstreks, mens hun tydeligvis ikke evner å ta hint i det hele tatt. Jeg skjønner forsåvidt at hun har behov for å snakke om dette, men stiller spørsmål ved hvorfor jeg må være kontaktpersonen. Såvidt jeg vet har hun sunn kontakt med både foreldre og søsken, og sliter litt med å forstå hvorfor hun tror jeg vil ha all denne informasjonen. Jeg synes det er vanskelig hver gang jeg treffer kjæresten hennes, for jeg vet jo egentlig alt som er verdt å vite om ham. Før hun traff han pleide hun av og til å spørre spørsmål om meg, men nå er disse totalt fraværende. Jeg trenger ikke nødvendigvis at hun spør spørsmål rundt min helse, men for meg føles det rart å late som om jeg ikke vet hans helsesituasjon ned til detaljnivå eller å late som om han ikke vet min. Hun vet særdeles lite om meg, kontra alt jeg vet om ham. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. februar 2017 #11 Del Skrevet 4. februar 2017 Hva gjør hun dersom du bare begynner å snakke om noe annet da TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #12 Del Skrevet 4. februar 2017 På 3.2.2017 den 21.01, AnonymBruker skrev: Jeg har en god venninne som jeg tilbringer mesteparten av dagene mine med (vi er begge studenter på samme studieprogram hvor mange av oppgavene baserer seg på samarbeid, i tillegg til at vi jobber deltid sammen). Vi har kjent hverandre i en årrekke, men for litt over et år siden fikk hun seg en ny kjæreste. Hun har hatt kjærester før i løpet av tiden jeg har kjent henne, men tydeligvis ingen som er som han her. ALT jeg hører om hele dagene er kjæresten hennes. Jeg føler jeg vet mer om ham enn jeg vet om henne i disse dager. Jeg vet hvilke fag han tar, hvilke karakterer han har fått, hvor han har bodd gjennom livet, hvilke filmer han liker, hvilke spill han liker, hvilken mat han liker, hvilken musikk han hører på, jeg vet alt om familien og vennene hans (mesteparten av dem har jeg aldri engang møtt), jeg vet hva han gjør på på til enhver tid fordi hun videreformidler dette til meg hver gang hun får en melding fra ham når vi er sammen... Jeg synes det er veldig slitsomt å høre alt om en person jeg egentlig ikke har en relasjon til, men vet ikke hvordan jeg skal ta opp med venninnen min at jeg er sykt lei av å høre om små detaljer om kjæresten hennes og skulle ønske hun kunne snakket om andre (og for meg mer interessante) ting. Jeg skjønner jo at hun er forelsket, men forstår ikke hvorfor hun absolutt må dele alt om ham med meg? Særlig når de nå har vært sammen i over ett år... Jeg er veldig konfliktsky og hun blir veldig fort sur og langsint hvis jeg sier noe "feil", så synes dette er vanskelig. Men etter over ett år med å høre alt om ham er jeg rett og slett drittlei, og kjenner at jeg gruer meg til hver dag jeg skal tilbringe med henne. Før hadde hun mange hobbyer og interesser som jeg syntes det var interessante å høre om, men nå snakker hun ikke om annet enn ham. Jeg finnes ikke interessert i hennes forhold, men hvordan kan jeg formidle det til henne? Jeg gjorde så godt jeg kunne for å være engasjert og virke interessert i begynnelsen, men nå er jeg så lei at jeg har gått over til å bare virke så uinteressert som mulig når hun begynner å legge ut om ting som har med han å gjøre, og jeg svarer gjerne bare "mhm" og "åja" mens jeg later som om jeg holder på med mobilen, men hun tar ikke hintet i det hele tatt. Finnes det noen måte å ta opp dette med henne uten at hun blir sur/fornærmet/ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger? Jeg føler jeg holder på å klikke. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Nei uff da. Det er dårlig gjort hvis hun gjør det. Hun kunne heller ha delt ting om seg selv til kjæresten sin enn om deg som er en venninne. Ja, du får si det til henne, og til han også. Han burde få høre det like mye som henne. Anonymkode: ad2cf...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #13 Del Skrevet 5. februar 2017 6 timer siden, Sirah skrev: Hva gjør hun dersom du bare begynner å snakke om noe annet da TS? Begynner å holde på med mobilen, for eksempel. Eller prøver desperat å skifte tema over til noe annet. Får inntrykk av at hun synes alt jeg snakker om er gørrkjedelig så lenge det ikke er direkte knyttet til hennes livsssituasjon. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #14 Del Skrevet 5. februar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynner å holde på med mobilen, for eksempel. Eller prøver desperat å skifte tema over til noe annet. Får inntrykk av at hun synes alt jeg snakker om er gørrkjedelig så lenge det ikke er direkte knyttet til hennes livsssituasjon. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Høres ut som hun kan ha litt små angst. Skravler i vei bare for å ha noe å prate om og føler seg litt teit når andre prater og ikke vet hvordan hun skal sitte hvor hun skal se eller hva hun skal si og gjøre. Veldig selvbevisst uten å vite det og angst uten å forstå det. Jeg er sånn selv. Kan nok oppfattes veldig uinteressert når andre snakker men faktum er jo at jeg sitter å oversender hva jeg skal svare hvordan ansiktsuttrykk jeg skal ha osv! Og blir klein av mine egne tanker og kaster meg plutselig ned mot mobilen for å gjøre noe "normalt " Anonymkode: c197b...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 5. februar 2017 #15 Del Skrevet 5. februar 2017 10 timer siden, Sirah skrev: Hva gjør hun dersom du bare begynner å snakke om noe annet da TS? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynner å holde på med mobilen, for eksempel. Eller prøver desperat å skifte tema over til noe annet. Får inntrykk av at hun synes alt jeg snakker om er gørrkjedelig så lenge det ikke er direkte knyttet til hennes livsssituasjon. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Er vel det samme som ble skrevet i en annen tråd her om hvor slitsomt det er med venner, hun er ikke lenger interessert i deg og ditt liv, du er der kun for å være følelsesmessig avfallsbøtte. På tide du setter skiten på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. februar 2017 #16 Del Skrevet 5. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynner å holde på med mobilen, for eksempel. Eller prøver desperat å skifte tema over til noe annet. Får inntrykk av at hun synes alt jeg snakker om er gørrkjedelig så lenge det ikke er direkte knyttet til hennes livsssituasjon. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Huff slikt er så slitsomt. Har en sånn venninne jeg også, føler at jeg kjenner kjæresten hennes ut og inn. Hun høres dog ikke like ekstrem ut som venninnen din. Jeg har bare brått skiftet tema til noe HELT annet. Noen ganger funker, det andre ganger ikke.... De må vel bare komme ut av "rusen" dessverre.... 6 timer siden, O.G. skrev: Er vel det samme som ble skrevet i en annen tråd her om hvor slitsomt det er med venner, hun er ikke lenger interessert i deg og ditt liv, du er der kun for å være følelsesmessig avfallsbøtte. På tide du setter skiten på plass. Innimellom er nok det det eneste som funker dessverre ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #17 Del Skrevet 5. februar 2017 Jeg for min del hadde dritt i om hun ble sur. Hva om du hadde snakket om stein saks papir på inn og utpust hvert ledige sekund. Selvfølgelig hadde venninnen din sagt ifra. Jeg har selv fått den i fleisen at jeg snakket for mye om en gutt og det gikk da helt fint. Jeg fikk tenkt meg og innså at jeg snakket om han konstant. Var glad vennene mine var såpass ærlige. Si i fra med god samvittighet Anonymkode: 801d2...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #18 Del Skrevet 5. februar 2017 På 3.2.2017 den 21.01, AnonymBruker skrev: Jeg har en god venninne som jeg tilbringer mesteparten av dagene mine med (vi er begge studenter på samme studieprogram hvor mange av oppgavene baserer seg på samarbeid, i tillegg til at vi jobber deltid sammen). Vi har kjent hverandre i en årrekke, men for litt over et år siden fikk hun seg en ny kjæreste. Hun har hatt kjærester før i løpet av tiden jeg har kjent henne, men tydeligvis ingen som er som han her. ALT jeg hører om hele dagene er kjæresten hennes. Jeg føler jeg vet mer om ham enn jeg vet om henne i disse dager. Jeg vet hvilke fag han tar, hvilke karakterer han har fått, hvor han har bodd gjennom livet, hvilke filmer han liker, hvilke spill han liker, hvilken mat han liker, hvilken musikk han hører på, jeg vet alt om familien og vennene hans (mesteparten av dem har jeg aldri engang møtt), jeg vet hva han gjør på på til enhver tid fordi hun videreformidler dette til meg hver gang hun får en melding fra ham når vi er sammen... Jeg synes det er veldig slitsomt å høre alt om en person jeg egentlig ikke har en relasjon til, men vet ikke hvordan jeg skal ta opp med venninnen min at jeg er sykt lei av å høre om små detaljer om kjæresten hennes og skulle ønske hun kunne snakket om andre (og for meg mer interessante) ting. Jeg skjønner jo at hun er forelsket, men forstår ikke hvorfor hun absolutt må dele alt om ham med meg? Særlig når de nå har vært sammen i over ett år... Jeg er veldig konfliktsky og hun blir veldig fort sur og langsint hvis jeg sier noe "feil", så synes dette er vanskelig. Men etter over ett år med å høre alt om ham er jeg rett og slett drittlei, og kjenner at jeg gruer meg til hver dag jeg skal tilbringe med henne. Før hadde hun mange hobbyer og interesser som jeg syntes det var interessante å høre om, men nå snakker hun ikke om annet enn ham. Jeg finnes ikke interessert i hennes forhold, men hvordan kan jeg formidle det til henne? Jeg gjorde så godt jeg kunne for å være engasjert og virke interessert i begynnelsen, men nå er jeg så lei at jeg har gått over til å bare virke så uinteressert som mulig når hun begynner å legge ut om ting som har med han å gjøre, Finnes det noen måte å ta opp dette med henne uten at hun blir sur/fornærmet/ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger? Jeg føler jeg holder på å klikke. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Det beste for deg må vel være å spørre henne rett ut. Du skriver følgende (det som er sitert nederst), og når du står sånn så er det sikkert ikke så lett for venninnen din og ta et hint annet enn at du er opptatt med noe helt annet. Sitat og jeg svarer gjerne bare "mhm" og "åja" mens jeg later som om jeg holder på med mobilen, men hun tar ikke hintet i det hele tatt. Anonymkode: ad2cf...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveenka Skrevet 6. februar 2017 #19 Del Skrevet 6. februar 2017 På 5.2.2017 den 3.35, AnonymBruker skrev: Begynner å holde på med mobilen, for eksempel. Eller prøver desperat å skifte tema over til noe annet. Får inntrykk av at hun synes alt jeg snakker om er gørrkjedelig så lenge det ikke er direkte knyttet til hennes livsssituasjon. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Kanskje du skal gjøre som henne når hun legger ut om kjæresten? Finn frem mobilen og desperat bytt samtaletema. Evt ta en hvit løgn og si: Omg, en jeg kjenner har fått seg kjæreste og det eneste hun kan snakke om er han. Det er så kjedelig å høre på, jeg mener det går ann å ha to tanker i hodet samtidig liksom. Ikke sant? Mulig hun tar det hintet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #20 Del Skrevet 7. februar 2017 På 3.2.2017 den 22.01, AnonymBruker skrev: Jeg har en god venninne som jeg tilbringer mesteparten av dagene mine med (vi er begge studenter på samme studieprogram hvor mange av oppgavene baserer seg på samarbeid, i tillegg til at vi jobber deltid sammen). Vi har kjent hverandre i en årrekke, men for litt over et år siden fikk hun seg en ny kjæreste. Hun har hatt kjærester før i løpet av tiden jeg har kjent henne, men tydeligvis ingen som er som han her. ALT jeg hører om hele dagene er kjæresten hennes. Jeg føler jeg vet mer om ham enn jeg vet om henne i disse dager. Jeg vet hvilke fag han tar, hvilke karakterer han har fått, hvor han har bodd gjennom livet, hvilke filmer han liker, hvilke spill han liker, hvilken mat han liker, hvilken musikk han hører på, jeg vet alt om familien og vennene hans (mesteparten av dem har jeg aldri engang møtt), jeg vet hva han gjør på på til enhver tid fordi hun videreformidler dette til meg hver gang hun får en melding fra ham når vi er sammen... Jeg synes det er veldig slitsomt å høre alt om en person jeg egentlig ikke har en relasjon til, men vet ikke hvordan jeg skal ta opp med venninnen min at jeg er sykt lei av å høre om små detaljer om kjæresten hennes og skulle ønske hun kunne snakket om andre (og for meg mer interessante) ting. Jeg skjønner jo at hun er forelsket, men forstår ikke hvorfor hun absolutt må dele alt om ham med meg? Særlig når de nå har vært sammen i over ett år... Jeg er veldig konfliktsky og hun blir veldig fort sur og langsint hvis jeg sier noe "feil", så synes dette er vanskelig. Men etter over ett år med å høre alt om ham er jeg rett og slett drittlei, og kjenner at jeg gruer meg til hver dag jeg skal tilbringe med henne. Før hadde hun mange hobbyer og interesser som jeg syntes det var interessante å høre om, men nå snakker hun ikke om annet enn ham. Jeg finnes ikke interessert i hennes forhold, men hvordan kan jeg formidle det til henne? Jeg gjorde så godt jeg kunne for å være engasjert og virke interessert i begynnelsen, men nå er jeg så lei at jeg har gått over til å bare virke så uinteressert som mulig når hun begynner å legge ut om ting som har med han å gjøre, og jeg svarer gjerne bare "mhm" og "åja" mens jeg later som om jeg holder på med mobilen, men hun tar ikke hintet i det hele tatt. Finnes det noen måte å ta opp dette med henne uten at hun blir sur/fornærmet/ikke vil ha noe med meg å gjøre lenger? Jeg føler jeg holder på å klikke. Anonymkode: 0c1bf...eb5 Er i samme situasjon. Bortsett fra at hun har holdt på med denne fyren i 2 år + at jeg bor med henne / ergo ingen måte å komme meg unna disse samtalene på. Så jeg sa det rett ut: jeg blir snart gal om vi skal prate om han HELE TIDEN. Du/dere lager deres eget drama ved å ikke bli ekslusive, bestemm dere eller så dropper du han. Med andre ord, du må si til venninnen din som det er. Men er hun semi oppegående burde hun jo merke det på deg da hun babler om han 24/7? For min del gir jeg veldig korte svar og himler litt med øyenen i skjul.. hhheheh Anonymkode: f3047...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå