Gå til innhold

mykoplasma

Gjest meya84

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt mykoplasma infeksjon å blitt 100% frisk i ettertid? Altså kunne trene for fullt igjen?

Jeg har til gode å høre om noen som er 100% i etterkant, og i tillegg ikke har fått luftveisplager... så jeg bare lurer.. :roll:

Noen med erfaring??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt det. Tror jeg var i full trening igjen etter ganske kort tid, men da trente jeg ikke noe mens jeg var syk. Jeg vil anbefale deg å høre med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meya84 (ikke innlogget(

da er du den første jeg hører om som er blitt helt frisk, det var jo bra :-) :-)

Jeg hadde mykoplasma for snart 3år siden, å fikk kronisk tretthetsyndrom i etterkant. (har det fortsatt) Vet om hvertfall 4 stykker som ikke har kunnet trene på alt fra noen mnd, til et halvt år i etterkant.. Var derfor jeg lurte på om noen faktisk var blitt helt frisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest anonym

Hei,

Jeg har hatt mykoplasma og mononukleose (kyssesyken) for snart 4 år siden. Ble aldri den samme etter dette. Ble kvalm sliten ved de første treningene etter at sykdommen skulle være over, og sliter fortsatt med nedsatt fysisk form.

har vært hos flere leger som ikke har kommet til bunns i dette dessverre, men er inne i en ny runde med lege nå som forhåpentligvis kan være til hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Her gjennomgikk eldste barn (da 16 år) en heftig runde med mycoplasmapneumoni. Legen mistolket symptomene, så hun kom sent under behandling, og var temmelig avkreftet, gått ned i vekt og generelt syk lenge.

Hun kom seg imidlertid relativt kjapt etter å ha startet behandling, og 5-6 mnd. senere var hun som før, men et høyt aktivitetsnivå.

Et par år etter dette fikk hun kyssesyke. Hun var igjen veldig dårlig, og var vel skikkelig syk (sengeliggende, borte fra skole) i nesten 3 mnd. I ytterligere 6 mnd var hun noe redusert, men gjennopptok aktivieteter sakte men sikkert. Dette er nå vel 1 år siden, og hun er atter frisk og rask, og har ingen plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...