Gå til innhold

Blir ikke invitert lenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en veldig sosial person med mange venner, og jeg vet at det er flere som verdsetter å ha meg i livet sitt. Jeg er relativt selvstendig, og har ikke noe imot å ikke sitte sammen med "gjengen" i forelesning, eller å dra alene på ulike foredrag. Likevel klarer jeg ikke å legge fra meg disse hendelsene som har dukket opp i det siste.

I fjor startet jeg på en ny skole. Det var en utrolig vellykket start. Jeg engasjerte meg i mye, og gjorde det jeg ville gjøre - jeg dro på fester og foredrag selv om jeg ikke egentlig kjente noen andre som skulle, og jeg ble kjent med mange nye. Det ble etter hvert en jente jeg var mer med enn andre, fordi hun syntes alt jeg gjorde virket så gøy så hun ville slenge seg på. Hun var av den typen som feks. absolutt ikke tenke seg å dra på et foredrag alene, eller sitte alene i forelesning, og å engasjere seg hadde hun ikke vurdert en gang. Jeg oppfordret henne likevel til å blant annet engasjere seg, og å gjøre ting fordi hun ville det, uavhengig om hun måtte gjøre det alene eller ikke, noe hun etter hvert tok sjansen på og gjorde. Hun ble etter hvert engasjert i mye, og ble kjent med mange nye hun også. Disse var stort sett folk som gjorde at vi fortsatt var i samme gjeng.

I det siste føler jeg meg derimot skikkelig left out. Det er nesten som om hun føler hun har blitt for god for meg? Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Jeg blir ikke invitert med på ting med mindre hun skjønner at jeg hører at noe planlegges. Senest i kveld sitter jeg alene hjemme, og hun er på fest med halve resten av gjengen. Og jeg bare kan virkelig ikke skjønne hvorfor jeg ikke blir invitert. Virkelig ikke, fordi det virker jo fortsatt som vi er gode venner. Vi prater sammen omtrent hver dag, enten over sosiale medier eller om vi møtes, sånn som vi alltid har gjort, og det virker ikke som om noe er gærent. Hun oppfører seg helt normalt, og jeg ville vel kanskje heller beskrevet henne som mer naiv enn en som bevisst holder noen utenfor. Likevel blir jeg altså plutselig ikke invitert lenger, og jeg blir skikkelig lei meg av det, fordi det er jo ikke bare av henne - halve resten av "gjengen" er jo også på fest, men ingen av dem har sagt et ord til meg, og jeg kan ikke huske å ha havnet på feil side med dem heller.

Hvordan kan noen bare plutselig "glemme" vennene sine og alt man har gjort sammen? Så mye som jeg oppmuntret venninnen min, og så er jeg plutselig bare ingenting?! Kan folk virkelig være så naive? For meg er det helt unaturlig å holde et vors for jentene i klassen og invitere alle unntatt én i gjengen, uansett om jeg er på godfot med henne eller ikke. Jeg bare forstår virkelig ikke dette her :icon_frown: 

Joda, jeg kan "slutte å bry meg". Det ville vært det beste. Men det er vanskelig når man blir utestengt av folk man ser og er med hver dag.

Anonymkode: 3d17c...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, er i samme situasjon. Er en venninne som bevisst ikke inviterer meg til fester, selv når jeg har spurt om jeg kan bli med, selv når hun vet at jeg sitter hjemme alene. Jeg har ikke så mange sosiale kontakter utenom henne, de møter jeg i så fall mer sporadisk. Det er en skjev maktbalanse her jeg for lengst har fanget opp, men av en eller annen grunn er det så vanskelig å gjøre noe med. Føler jeg bare synker enda lenger under henne i en slags tenkt hierarki om jeg sier i fra at jeg føler meg sviktet. Har sagt i fra et par ganger, men da har hun enten spilt dum eller rett og slett vært naiv og ikke trodd at jeg kom til å bli brydd. Eller rett og slett bare glemt meg, eller tenkt at det ikke er så viktig at jeg blir med. Fordi hun ikke ser på meg med samme verdi som jeg gjør med henne.

Har prøvd å skaffe meg flere venner, og har kommet et lite stykke på vei. Det er utrolig hvor befriende det er å få venner som er utelukkende positive til deg, og som ikke rangerer deg ubevisst. Nå er jo de nye vennene bare overfladiske hittil, og dette kan jo fort endre seg om man får et nært forhold til de, har jeg erfart. Jo mer man bryr seg om en person, jo mer bryr man seg også om man blir ekskludert.

Anonymkode: 9786c...ee7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du anledning å invitere folk til ting selv?  Enten middag/samling hos deg (vet ikke om du bo i kollektiv eller hva) eller om å invitere noen folk ut for middag osv?  Ikke sitte og vente å bli invitert - blir den som invitere folk til masse forskjellige - og hvis du er evil, ikke invitere hun dritt kjerring, hun er nok sjalu og vil ikke ha deg med på de festene. 

Anonymkode: d2ae2...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det gå. Kansje hun ikke er en så god veninne egentlig. :)

Anonymkode: 0ead5...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...