Gå til innhold

operasjon for å slippe mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er for privat til å spørre den det gjelder, men å legge ut detaljer om andre og spekulere på et åpent form er helt greit...?

Anonymkode: c463d...570

Ja det synes jeg er helt greit. Jeg har ikke skrevet noe som gjør at personen kan gjenkjennes.  Jeg har heller ingen planer om å spørre moren ytterligere om hva slags operasjonen dette her. Hvilke operasjoner som kan gjøre at man slipper mensen synes jeg er et interessant spørsmål og noe jeg selv kunne tenke meg, hvis jeg var helt sikker på at jeg ikke skal ha barn selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den metoden fjerner ikke menstruasjon og menstruasjonssmerter. Blant helsepersonell er det heller ikke vanlig å bruke ordet "ablasjon" i for den metoden du beskriver nærmere her.  

Anonymkode: 46244...899

Nei vel da,  ab har jo alltid peil. :)

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Silfen skrev:

Nei vel da,  ab har jo alltid peil. :)

Har du vært i arbeid etter endt utdannelse og praktisert det du har lært? 

Anonymkode: 46244...899

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at de ikke rett og slett anbefaler at hun prøver hormonspiral. Da slipper hun et kirurgisk inngrep, og mensen forsvinner som regel helt eller nesten. Det er ingen ting i veien for å bruke hormonspiral selv om man ikke har født, og hun slipper også potensielt skikkelig slitsomme overgangsalderplager som fjerning av eggstokkene vil gi. 

Anonymkode: f4f8b...eaa

Hvordan i all verden kan du avgjøre hva som er rart når du verken er klar over hennes helsetilstand eller det kirurgiske inngrepet det er snakk om? Og hvordan vet egentlig du at hormonspiral ikke har vært et samtaletema? 

Anonymkode: a2102...911

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan du avgjøre hva som er rart når du verken er klar over hennes helsetilstand eller det kirurgiske inngrepet det er snakk om? Og hvordan vet egentlig du at hormonspiral ikke har vært et samtaletema? 

Vil ikke en slik spiral også kunne føre til humørsvingninger? Jeg tør ikke å begynne på noe sånt, da jeg er veldig sensitiv for alt mulig i utgangspunktet.

Skrevet
6 minutter siden, Pipaluk skrev:

Vil ikke en slik spiral også kunne føre til humørsvingninger? Jeg tør ikke å begynne på noe sånt, da jeg er veldig sensitiv for alt mulig i utgangspunktet.

Hvorfor er dette relevant? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette relevant? 

Hvis man ønsker å bli kvitt noe så ønsker man samtidig ikke å få et annet problem på kjøpet. Jeg kan godt tenke meg at flere med utviklingshemming kan slite med humørsvingninger i utgangspunktet. Da er det jo en ekstra belastning å få enda mer av det, selv om mensen blir borte.

Skrevet
Akkurat nå, Pipaluk skrev:

Hvis man ønsker å bli kvitt noe så ønsker man samtidig ikke å få et annet problem på kjøpet. Jeg kan godt tenke meg at flere med utviklingshemming kan slite med humørsvingninger i utgangspunktet. Da er det jo en ekstra belastning å få enda mer av det, selv om mensen blir borte.

1. Det at du er sensitiv for hormonpreparater er jo slettes ikke relevant med mindre du er den beskrevne kvinnen.

2. Hormonspiral virker lokalt, og de færreste opplever store hormonforstyrrelser. 

3. Du generaliserer kraftig når du skriver at "flere med utviklingshemming kan slite med humørsvingninger". Hva i all verden legger du i dette? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Det at du er sensitiv for hormonpreparater er jo slettes ikke relevant med mindre du er den beskrevne kvinnen.

2. Hormonspiral virker lokalt, og de færreste opplever store hormonforstyrrelser. 

3. Du generaliserer kraftig når du skriver at "flere med utviklingshemming kan slite med humørsvingninger". Hva i all verden legger du i dette? 

Jeg er en særdeles sensitiv person selv  som også reagerer på de fleste p-piller. Det skulle ikke forundre meg om mange utviklingshemmede også vil kunne reagere på det. At de færreste opplever hormonforstyrrelser er jo bra, hvis det stemmer.

at flere med utviklingshemming kan oppleve humørsvingningene er vel heller forsiktig sagt.  Det er vel ikke så uvanlig at mennesker som har ulike diagnoser, går på ulike medisiner, bor på boliger med høy utskifting av personale kan  ha flere dårligere dager enn andre. Dessuten vil det for mange være frustrerende å ikke alltid bli forstått når man kommuniserer et behov.

alt dette må en ta i betraktning når en gjør mer eller mindre drastiske inngrep.

Skrevet
3 timer siden, Pipaluk skrev:

Veldig sensitiv kan man også kalle svak selvkontroll. 

Anonymkode: 3f606...831

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sensitiv kan man også kalle svak selvkontroll. 

Anonymkode: 3f606...831

utdyp gjerne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...