AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #41 Del Skrevet 1. februar 2017 Når hun slutter å være psykologen din, da kan dere vel ha kontakt på privaten uten problem? Hvis begge ønsker det? Det er vel lov å spørre? Anonymkode: b64bd...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 1. februar 2017 #42 Del Skrevet 1. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir helt rørt av de fine ordene dine..tusen takk betyr så sykt mye.. det er ikke en periode eller fase for har vært sånn de 3siste årene.. jeg klarer ikke miste hun men vil ikke snakke om det fordi ds mister jeg hun sikkert Anonymkode: 6ee5b...716 Bare hyggelig. Når noen betyr mye er redselen for å miste større. Det betyr dermed ikke sagt at redselen er reel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #43 Del Skrevet 1. februar 2017 Psykologen din har ikke lov til å ha en relasjon til deg privat, da kan hun risikere å miste jobben sin. Unner du henne det? Det er forståelig at hun betyr mye for deg, og det er bra dere har et godt behandler-pasient forhold sammen. Det er slik det skal være, men psykologen din har regler hun må forholde seg til. Jobben hennes er å hjelpe deg, men hun har ikke lov til å ha en relasjon til deg på privaten, eller fortsette kontakten med deg etter avsluttet behandling. Du må jobbe med tankene dine angående det her for å akseptere at når behandlingen hos henne er over, er også relasjonen slutt. Anonymkode: 6830e...4db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caduceus Skrevet 1. februar 2017 #44 Del Skrevet 1. februar 2017 20 minutter siden, gjestvest skrev: Hei TS Du begynte din behandling i en veldig ung alder. Du er fremdeles veldig ung. Tilknytningen du kjenner på er ikke rart. Når tryggheten vi endelig har funnet er truet det er da jakten for å beskytte den godt starter. Men det er da vi må være på vakt, handle klokt. Sand i din håndflate. Lukker du din hånd, i et forsøk på å beholde, begynner sandkornene sakte men sikkert å renne ned mellom dine fingre: Hun er i ditt liv, hun er glad i deg, du har ingenting å frykte. Med tiden vil også komme mer styrke. Du har allerede hatt mye: Du har hatt et vanskelig familieforhold. Du er her. Det vil også komme flere viktige personer inn i ditt liv. Du behøver ikke å være redd for å være avhengig av din behandler. Det er kun nå det føles slik. klem Så nydelig skrevet!❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 2. februar 2017 #45 Del Skrevet 2. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En psykolog er en profesjonell som får penger for å prate med deg. Det er nesten som prostitusjon. En prostituert er sjeldent oppriktig "glad i" kundene sine. Det er ikke psykologer heller. Fint for deg at du liker henne, men hun er ikke vennen din.. Anonymkode: 8ff62...cbb Dust. Om psykologen sier hun er glad i pasienten, så er hun det. Det er nærmest umulig å bedrive lange terapiforløp uten å bli knyttet til, og glad i, pasientene. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig for psykologer å si til pasientene sine at de er glad i pasienten? Og hvorfor sier de det hvis det ikke stemmer? Stygt gjort. Anonymkode: e9462...6c7 Det er vanlig å si det, men de sier det ikke uten å mene det. Slapp av. 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nesten "vokst" opp med hun og føler liksom at jeg MÅ ha henne i livet mitt.. har hatt en vanskelig bsrndom og hun har sagt "hadde jeg visst dette, hadde jeg tatt deg for lenge siden" altså at jeg kunne være der, slik jeg tolker det.. har ikke ord blir snart kastet ut av fosterhjem og nei tenker kun på hun.. Anonymkode: 6ee5b...716 Det er ikke nødvendig å slutte hos henne bare fordi du er ekstremt knyttet til henne. Dette er noe dere må prate dere gjennom, det er ikke verre enn det. Du trenger ikke bekymre deg for at hun sender deg til en annen behandler, for dette er noe psykologer må håndtere titt og ofte, både blant yngre og eldre pasienter. Hun har vært en trygg og stabil person i livet ditt lenge, det ville vært rart om du ikke følte det sånn. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når hun slutter å være psykologen din, da kan dere vel ha kontakt på privaten uten problem? Hvis begge ønsker det? Det er vel lov å spørre? Anonymkode: b64bd...9f8 Nei. En gang psykolog, alltid psykolog. Det er noe med at pasientene skal ha mulighet til å komme tilbake til terapirommet om det skulle bli behov for det senere. Sist, men ikke minst, det handler om maktbalanse. Det hjelper ikke om psykologen er personlig i samtale med pasienten, hun kommer aldri til å bli privat. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #46 Del Skrevet 2. februar 2017 Kanskje når du ikke har henne som psykolog lenger, ts? Anonymkode: eb34e...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. februar 2017 #47 Del Skrevet 2. februar 2017 Nei. La det være. Psykologen din kommer aldri til å akseptere forespørselen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #48 Del Skrevet 2. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje når du ikke har henne som psykolog lenger, ts? Anonymkode: eb34e...da8 Nei, det er ikke lov til å ha en relasjon til sin tidligere psykolog etter avsluttet behandling. Sett deg inn i reglene i helsevesenet. Anonymkode: 6830e...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 2. februar 2017 #49 Del Skrevet 2. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje når du ikke har henne som psykolog lenger, ts? Anonymkode: eb34e...da8 Det har vært nevnt her flere ganger at det ikke er et alternativ. Jeg synes det er ganske råttent gjort mot TS som har et avhengighetsforhold til psykologen sin, at folk hele tiden gir henne falskt håp i form av å nevne dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #50 Del Skrevet 2. februar 2017 Som profesjonell psykolog vet hun nok at pasienter kan bli knyttet til en, slik som i ditt tilfelle. Tror ikke du skal tenke så mye på det, hun vet nok hvor grensa går og vet nok allerede at det er en "Fare" for at du blir knyttet til psykologen din. Anonymkode: 1f9b3...a63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 2. februar 2017 #51 Del Skrevet 2. februar 2017 Eh, å bli så knyttet til psykologen sin ... er merkelig i seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #52 Del Skrevet 2. februar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: En psykolog er en profesjonell som får penger for å prate med deg. Det er nesten som prostitusjon. En prostituert er sjeldent oppriktig "glad i" kundene sine. Det er ikke psykologer heller. Fint for deg at du liker henne, men hun er ikke vennen din.. Anonymkode: 8ff62...cbb Dette er bare tull. Det er vel mer vanlig enn mange tror at psykologer blir glad i (bryr seg om) pasientene sine. Man er ikke venner, og har et profesjonelt forhold, men man kan bry seg om hverandre likevel. Anonymkode: 1e198...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 2. februar 2017 #53 Del Skrevet 2. februar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, er så knyttet til psykologen min.. er det rart å bli venn med hun på Facebook/ sende venneforespørsel ???? er noen av dere venn med psykologen på Facebook?? Anonymkode: 6ee5b...716 Er vedkommende profesjonell så vil en venneforespørsel ikke bli akseptert. Han/hun vil nok snakke med deg og prøve å finne ut sammen med deg om hvorfor du ønsker vedkommende som venn. For du er jo i kontakt med psykologen fordi du har et problem? Når problemet er løst så avsluttes også kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #54 Del Skrevet 2. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke lov til å ha en relasjon til sin tidligere psykolog etter avsluttet behandling. Sett deg inn i reglene i helsevesenet. Anonymkode: 6830e...4db Hvor har du dette fra? Hvilke regler sier at man ikke kan ha en relasjon til sin tidligere psykolog etter avsluttet behandling? Har du hørt om doble relasjoner? F.eks hvis man begynner å jobbe på samme arbeidssted som sin psykolog i fremtiden vil man ha en relasjon som ikke bare er psykolog-pasient, men kollegaer. Dette er lov. Anonymkode: 1e198...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #55 Del Skrevet 2. februar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke?? Har kjent henne sååå lenge og hun sier selv hun er glad i meg samtidig som hun også kan si ting en psykolog kanskje ikke skal nevne.. liksom ikke private ting men ting man ikke sier til en pasient. Har hennes private nummer men bruker d kun i nød. Anonymkode: 6ee5b...716 Jeg tror at hvis du adder henne på face vil forholdet deres bli veeeldig anstrengt og hun kommer til å ta mer avstand til deg, som er det motsatte av det du ønsker. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du psykolog?? Tror jeg må bytte siden er så glad i hun og ønsker å ha hun i livet mitt videre.. møtte hun første gang som 6 åring og har ikke hatt noe særlig bra familieforhold hjemme, selvom vi bare snakket har jeg følt at hun har "oppdratt " meg .. vil liksom bo hos hun, alt er veldig ekstremt.. hun vet så klart ikke dette men jeg tror ikke jeg orker mere. Vil ikke gå der og bli mer avhenig hvis jeg vet at jeg ikke kan møte hun etter behandlingen er ferdig. Om jeg slutter i behandling for å møte privat, er det mulig?? Og skaffer meg ny psykolog ? Anonymkode: 6ee5b...716 Sorry ass, tror ikke det vil funke. Du kan alltids spørre, men du er tross alt en pasient, og det ville vært særdeles uprofesjonelt av henne å tre utenfor rollen som behandler. Det er liksom sånn det funker, enten du vil det eller ei, og det kommer ikke til å endre seg om du bare håper hardt nok. Har forøvrig vært i en lignende situasjon, og jeg turte ikke spørre, men behandleren min tok ikke initiativ til videre kontakt da jeg sluttet, så dett var dett og livet gikk videre. Anonymkode: da5e4...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 2. februar 2017 #56 Del Skrevet 2. februar 2017 1 time siden, Nøste~ skrev: Eh, å bli så knyttet til psykologen sin ... er merkelig i seg selv. Hvorfor er det merkelig? Som psykolog har man kunnskaper om menneskelig atferd, følelser, tanker osv. Det at noen forstår mens andre ikke gjør det, er i seg selv helende. Tenk på psykotiske pasienter. De fleste i samfunnet skjønner ikke deres lidelse, men en helsefagarbeider klarer å stå i merkelig oppførsel, rare tanker osv. At en person med schizofreni skulle oppleve at psykologen er til å stole på, og det blir medvirkende til en trygg tilknytning, hva er merkelig ved det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #57 Del Skrevet 2. februar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, er så knyttet til psykologen min.. er det rart å bli venn med hun på Facebook/ sende venneforespørsel ???? er noen av dere venn med psykologen på Facebook?? Anonymkode: 6ee5b...716 Psykologer, leger og annet helsepersonell skal ikke ha et venneforhold til sine pasienter/klienter. Forstår ikke pasienten/klienten dette, så vil en hver fornuftig behandler sørge for at pasienten/klienten må bytte behandler. Behandler og den som blir behandlet skal ikke ha venneforhold, det står i diverse lover, er flere rettssaker på og noe alle innen helsevesenet skal vite og skal ha kontroll på. Der er nok av de som har mistet både jobb og lisens fordi de har gått utover sine grenser som helsepersonell. Ønsker du å bytte behanlder? Ja, da kan en venneforespørsel være måten å gå frem på. Respekter og at behandleren din har et privatliv utenfor behandlingsrommet. Behandleren har og mange andre klienter/pasienter, du er ikke den eneste. Anonymkode: 9d4b7...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 2. februar 2017 #58 Del Skrevet 2. februar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: En psykolog er en profesjonell som får penger for å prate med deg. Det er nesten som prostitusjon. En prostituert er sjeldent oppriktig "glad i" kundene sine. Det er ikke psykologer heller. Fint for deg at du liker henne, men hun er ikke vennen din.. Anonymkode: 8ff62...cbb Med den logikken er alle prostituerte siden de tilbyr tjenester i en eller annen form? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 2. februar 2017 #59 Del Skrevet 2. februar 2017 22 minutter siden, 007_008_007 skrev: Hvorfor er det merkelig? Som psykolog har man kunnskaper om menneskelig atferd, følelser, tanker osv. Det at noen forstår mens andre ikke gjør det, er i seg selv helende. Tenk på psykotiske pasienter. De fleste i samfunnet skjønner ikke deres lidelse, men en helsefagarbeider klarer å stå i merkelig oppførsel, rare tanker osv. At en person med schizofreni skulle oppleve at psykologen er til å stole på, og det blir medvirkende til en trygg tilknytning, hva er merkelig ved det? Med tanke på hvordan mange psykologer er, så ja. Men hun var vel kanskje heldig som fant en dugende person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #60 Del Skrevet 2. februar 2017 1 time siden, Nøste~ skrev: Eh, å bli så knyttet til psykologen sin ... er merkelig i seg selv. Overhodet ikke. Det kommer litt frem av tråden at trygge relasjoner har vært en mangelvare for TS gjennom oppveksten. Når du da får en trygg person som er til å stole på, som alltid er der, som forstår på en måte andre ikke gjør osv, så blir man selvsagt knyttet til dem. I dette tilfellet er den trygge personen psykolog. Det kunne like gjerne vært en lærer eller en nabo som viste henne omsorg. Anonymkode: 428ed...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå