Gå til innhold

Du som har gått inn for simple living, less is more etc...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.7.2018 den 11.50, Hoppetaujenta skrev:

Jeg ser virkelig opp til folk som klarer å redusere sine eiendeler og så klare å holde det på akseptabelt nivå. :klappe: 
Jeg vil, jeg vil...men får det ikke til selv. Ja, jeg har lest "hvordan få det til"-bøker og de var stimulerende nok de,
men jeg er tydeligvis veldig motstandsdyktig. Jeg bor enten i et for lite hus, eller er veldig tingfiksert. 
Det er nok det første der som er sakens kjerne. :opplyser: 

Jeg tror ikke at det er husstørrelsen som er sakens kjerne, men det at du har for mange ting ;) Foreslår det samme her som jeg gjorde til en annen: Ta de tingene som er eldst/i minst bruk/står bakerst i skapet fordi du kanskje får bruk for dem en dag, og legg dem i en eske eller boks. Sett denne boksen et sted der du ikke ser den hver dag. Hvis du savner noe, kan du alltids hente det. Om du ikke har hentet noe fra boksen i løpet av 6 mnd, kan du gi den bort - med innhold. Ute av syne, ute av sinn er en grei metode når det gjelder å kvitte seg med klær og gjenstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.7.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Hvilke medier beholdt du? Jeg sliter med noe av det samme, hva skal jeg beholde av SoMe.

Jeg kjøper sjelden noe på finn, og i det siste er det blitt verre å få solgt ting. Jeg vurderer å slette finn brukeren og heller gi ting bort. Og slutte å shoppe.

Jeg skal rydde og kaste endel. 

Anonymkode: e9e29...fac

Beholdt bare facebook og instagram. Ingen av dem er jeg særlig aktiv på lenger. Istedetfor å bruke tid på chatting, likes og kommentarer ringer jeg eller møter venner ansikt til ansikt. Jeg har helt sluttet å ta "selfies" med venner når vi er ute, plutselig så jeg ikke lenger vitsen med å vise venner og en hel drøss jeg hadde på facebook som jeg aldri hadde kontakt med, hva vi drev med. Hvorfor hadde jeg dette behovet før? Hvorfor ikke nyte tiden man har sammen? Gratulerer aldri venner på facebook lenger, ringer eller sender melding. Føler det blir mer personlig.

Ja det er ikke så lett å få solgt på Finn lenge, hva med å ringe Krisesenteret og fattighuset og høre om de trenger klær og brukbare ting? Eller nærmeste asylmottak?

Anonymkode: b5d8c...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt å kjøpe bare tradisjonelle møbler. Derfor kan jeg bruke dem i mange år. I det siste, bestilte jeg garderobe soverom til meg og min man. Det er laget av naturlige materialer så jeg er veldig fornøyd med dem. Jeg brukker ikke poser, og kjøper bare store emballasjer av kosmetikker. 

Endret av karl1991
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...