Gå til innhold

Sastras skal bli mamma!


sastras

Anbefalte innlegg

Ja, da var tiden inne for å starte min egen dagbok! 

Litt om meg: jeg er i midten av 20-årene, gift med en herlig mann og nå venter vi vårt første barn etter fire runder med prøverør! Det var de herlige folka på klinikk Hausken som hjalp oss denne fjerde gangen :biggrin: Det ble satt inn to flotte egg fredag 13. januar og i følge kalkulatoren så har jeg termin 05. oktober! 

Jeg merker jeg er veldig usikker på om dette faktisk stemmer, og tror ikke jeg helt klarer å slappe av før vi har passert de magiske tolv ukene. Heldigvis skal jeg på ultralyd når jeg er 7 uker på vei, så får jeg i alle fall sett om det er liv, og evt, hvor mange :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi fortalt nærmeste familie om graviditeten selv om planen egentlig var å holde det hemmelig til etter ultralyden. Mamma er så fæl å spørre om ting, og jeg gikk rett og slett tom for unnskyldninger og hvite løgner :fnise: Men det er helt greit at vi har sagt det allerede. De har jo på en måte vært med på denne prosessen og de er jo nesten like spente som oss, så det skulle egentlig bare mangle. Bare litt bekymret for at jeg har jinxet det nå, men satser på at spiren klamrer seg fast i 35 uker til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 i dag, siden klokken har bikket midnatt. Jeg er så utrolig nervøs og alle vondter i kroppen skremmer meg. Det stikker og river i nedre del av magen, hovedsakelig på høyre side, så jeg er bekymret for at jeg kanskje er gravid utenfor livmoren. Jeg vet ikke hvor tidlig det kan bekreftes/avkreftes og ikke finner jeg det ut med google heller.

Jeg skal jo på ultralyd i uke 7 på Klinikk Hausken, men det er så lenge til. 11 dager. Og jeg er på tur å bli gal. Jeg er redd for å måtte opereres igjen, for å miste en eggleder, og selvfølgelig for at det ikke er liv i magen min likevel. Så jeg har sendt en mail til en privat klinikk som utfører ultralyd for å høre hvor tidlig jeg kan sjekke om det befinner seg på rett plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :yvonne: Vi er ganske likt kommet og jeg har samme smertene som deg. Stikker mest på høyre side og i går kjentes det ut som det revnet skikkelig. Har funnet ut at det mest sannsynlig er ligamentbåndene som strekker seg. Håper det kan berolige deg litt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2017 den 9.52, Jill skrev:

Gratulerer! :yvonne: Vi er ganske likt kommet og jeg har samme smertene som deg. Stikker mest på høyre side og i går kjentes det ut som det revnet skikkelig. Har funnet ut at det mest sannsynlig er ligamentbåndene som strekker seg. Håper det kan berolige deg litt. :) 

Takk for det :biggrin: Godt å høre at det ikke bare er jeg som opplever disse smertene. Det er så utrolig mye skumlere å være gravid enn jeg hadde trodd! 

Jeg er heldigvis begynt å bli kvalm, men kaster ikke opp ennå. Bare en svak kvalme gjennom hele dagen. Puppene har gjort forferdelig vondt, men de er blitt litt bedre. Ultralydplassen sa at det ikke er vits med ultralyd før slutten av neste uke, når jeg er godt ut i uke 6. Så da dropper jeg det og venter til kontrollen på Klinikk Hausken. 

Dagene går sakte, men sikkert framover. Jeg er utrolig trøtt og sliten så jeg sover mye, og når jeg er våken ser jeg serie. Akkurat nå går det i "90 days to wed" på TLC. Litt som en bilulykke, klarer ikke se bort. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2017 den 20.14, sastras skrev:

Takk for det :biggrin: Godt å høre at det ikke bare er jeg som opplever disse smertene. Det er så utrolig mye skumlere å være gravid enn jeg hadde trodd! 

Jeg er heldigvis begynt å bli kvalm, men kaster ikke opp ennå. Bare en svak kvalme gjennom hele dagen. Puppene har gjort forferdelig vondt, men de er blitt litt bedre. Ultralydplassen sa at det ikke er vits med ultralyd før slutten av neste uke, når jeg er godt ut i uke 6. Så da dropper jeg det og venter til kontrollen på Klinikk Hausken. 

Dagene går sakte, men sikkert framover. Jeg er utrolig trøtt og sliten så jeg sover mye, og når jeg er våken ser jeg serie. Akkurat nå går det i "90 days to wed" på TLC. Litt som en bilulykke, klarer ikke se bort. :fnise:

Ja, det er skikkelig skummelt! Har begynt å bli småkvalm innimellom jeg også nå, så det tar jeg som et godt tegn. :) De vil sikkert vente med TUL fordi det er større sjanse for å se hjerte i uke 7. Neste mandag du skal avgårde? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2017 den 8.46, Jill skrev:

Ja, det er skikkelig skummelt! Har begynt å bli småkvalm innimellom jeg også nå, så det tar jeg som et godt tegn. :) De vil sikkert vente med TUL fordi det er større sjanse for å se hjerte i uke 7. Neste mandag du skal avgårde? :) 

På tirsdag blir det ultralyd! 

Jeg er nå skikkelig kvalm, men kaster fortsatt ikke opp. Klarer ikke spise særlig mye, så det går i salt potetgull og lyse rundstykker. Har også en del murringer som blir sterkere ved bevegelse så her sitter jeg mye i ro. 

Akkurat i dette øyeblikket står mannen på kjøkkenet og lager min "signaturrett" mens jeg sitter i sofaen og maser i ekte "backseatdriver" stil. "Pass på kyllingen, skjær paprikaen. Passer du på kyllingen?" :fnise: Stakkars mannen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg blir liggende i senga i dag på grunn av murringene. De blir skikkelig vonde når jeg beveger på meg altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer fine deg <3 så utrolig spennende!! Også 2 stk da :) herlig!!!

Gleder meg til å følge veien din videre her i dagboka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Gratulerer fine deg <3 så utrolig spennende!! Også 2 stk da :) herlig!!!

Gleder meg til å følge veien din videre her i dagboka :) 

Tusen takk :hjerte: 

Det er helt sykt, tenk at det er to bankende små hjerter inni magen min :rodmer: Jeg skjønner jo litt mer nå hvorfor jeg er så plaget, er jo ikke så rart når det er ekstra mye hormoner. Nå gleder jeg meg bare til å komme over uke 12 så jeg kan slappe litt mer av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sastras skrev:

Tusen takk :hjerte: 

Det er helt sykt, tenk at det er to bankende små hjerter inni magen min :rodmer: Jeg skjønner jo litt mer nå hvorfor jeg er så plaget, er jo ikke så rart når det er ekstra mye hormoner. Nå gleder jeg meg bare til å komme over uke 12 så jeg kan slappe litt mer av!

Bare tanken på to små bankende hjerter inni der får meg nesten på gråten! Noe så fantastisk <3 Virkelig ikke rart at du er plaget nei, hehe...blir kanskje noen tøffe uker utover sånn sett, men uten tvil verdt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig å oppdatere, men det har mye med at jeg er ganske dårlig og for det meste ligger og sover :sFun_sleeping: 

Familien ble veldig glad når vi delte nyheten om tvillinger, mest fordi de er glade for at vi slipper å gå gjennom dette igjen. Det har vel ikke helt sunket inn ennå for meg, men det kommer seg nok om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi kjøpt de første plaggene, 2 nattdrakter og en body. Mest fordi vi er på besøk hos mamma og hun synes det er så koselig med bittesmå klær. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.2.2017 den 19.12, tr.heimspia83 skrev:

Spennende med 2 da :nordvesta:

Double the trouble, double the fun :yvonne:

 

På 25.2.2017 den 19.15, Nautika skrev:

Gratulerer så mye med de 2 små i magen! :nordvesta:

Tusen takk :biggrin: 

 

Vi er på "ferie" hos familien. "Ferie" fordi det ikke er avslappende å reise på besøk. Det er så mye stress og to uker er plutselig veldig kort tid og vi stresser rundt for å møte alle. Heldigvis skal vi hjem igjen på søndag. Eller, heldigvis er det vel kanskje ikke. Vi kjører, 160 mil en vei :haar: Dårlig idè altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.3.2017 den 9.48, Jill skrev:

Hvordan går det her da? Har kvalmen begynt å avta? :) 

Hyggelig at du titter innom i den kjempeaktive dagboka mi :fnise: Jeg har faktisk ikke giddet å oppdatere for jeg sliter med litt tanker og følelser som ikke er de beste for tiden.. 

Kvalmen er ikke begynt å avta, men jeg har heldigvis begynt å spise mer! Det vil si at jeg to ganger om dagen spiser barneporsjoner med frokost og middag, men det er i alle fall noe. Kaster opp hver kveld.. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...