Gå til innhold

Koseklær, men hva med mannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min synes at jeg er på mitt mest sexy i onepiece, naken under. Ellers setter han også pris på at jeg dropper BH. Tilfeldigvis matcher preferansene hans med min komfort. I går da han kom hjem hadde jeg på vanlige klær som jeg kunne gått utendørs i, og da spurte han om ikke jeg kunne ta på onepiecen... 

Selv går han i pysjbukse all tid han er hjemme, og er overlykkelig over at jeg ikke kunne gitt mer faen. Jeg liker pysjbukse mer enn joggebukse, da. Pysjbukse ser mer koselig ut, mens joggebukse er mer "slaskete", særlig på menn. Likeså er jo onepiecen noe som kan se veldig søtt ut på et barnslig menneske som meg, og han liker søtt.

Men jeg er fullt i stand til å slappe av og kose meg med skjørt. De som synes det er ubehagelig lurer jeg på om bruker en annen type skjørt enn jeg gjør. Jeg bruker mye myke bomullsskjørt (jeansskjørt var det noen som nevnte her – det funker ikke som hjemmeklær!), og kombinert med den fulle bevegelsesfriheten jeg har i en myk strømpebukse under, synes jeg det er like digg som joggebukse.

Endret av artigsjokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker stort sett alltid skjørt/kjole når jeg er hjemme jeg. Synes det er merkelig at folk kan synes at skjørt er ukomfortabelt - jeg føler at det er mye mer fritt/uhindrende å bruke skjørt. Og så føler jeg meg litt mer feminin, og det liker jeg. Men bra at folk er forskjellige da :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Koseklær, men hva med mannen?", skrev jeg i HI. Jeg kunne selvfølgelig valgt en annen overskrift. Jeg kunne gjort den helt kjønnsnøytral og byttet ut "mannen" med "partneren".

Da ville nok tråden fått mindre respons og man ville unngått mange som bare så en egoistisk mannssjåvinist som krevde at kjærestene skulle "stå på pinne" for å være sexy og lekker til enhver tid. Dette skyldes vel at jeg nevnte mine preferanser. Hvis det nå var slik at jeg ønsket at kjærester gikk i jeans eller joggebukse hjemme, ville langt færre brydd seg, tror jeg.

Det virker på meg som skjørt/kjole provoserer enkelte. De klarer ikke å koble dette til annet enn pynting, selv om man understreker at man snakker om hverdagsklær. Jeg nevnte en eks - en eks og ikke en kjæreste. Jeg er single. Likevel får jeg råd om hvordan jeg bør behandle kjæresten min. En typisk skjørtedame som knapt nok hadde en bukse i garderoben. Stakkers, det var meg som "krevde" at hun gikk i skjørt hjemme. Makan til oppkonstruert problem!

Kjønnsnøytralt, hva mener jeg. Mitt inntrykk, bekreftet i denne tråden, er at mange ikke bryr seg om hvordan partneren fremstår hjemme. Andre igjen har preferanser. Jeg er en av de, og mener at begge kjønn bør ta et visst hensyn. Det går an å kose seg hjemme uten typiske koseklær.

 

 

 

Anonymkode: 48001...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Koseklær, men hva med mannen?", skrev jeg i HI. Jeg kunne selvfølgelig valgt en annen overskrift. Jeg kunne gjort den helt kjønnsnøytral og byttet ut "mannen" med "partneren".

Da ville nok tråden fått mindre respons og man ville unngått mange som bare så en egoistisk mannssjåvinist som krevde at kjærestene skulle "stå på pinne" for å være sexy og lekker til enhver tid. Dette skyldes vel at jeg nevnte mine preferanser. Hvis det nå var slik at jeg ønsket at kjærester gikk i jeans eller joggebukse hjemme, ville langt færre brydd seg, tror jeg.

Det virker på meg som skjørt/kjole provoserer enkelte. De klarer ikke å koble dette til annet enn pynting, selv om man understreker at man snakker om hverdagsklær. Jeg nevnte en eks - en eks og ikke en kjæreste. Jeg er single. Likevel får jeg råd om hvordan jeg bør behandle kjæresten min. En typisk skjørtedame som knapt nok hadde en bukse i garderoben. Stakkers, det var meg som "krevde" at hun gikk i skjørt hjemme. Makan til oppkonstruert problem!

Kjønnsnøytralt, hva mener jeg. Mitt inntrykk, bekreftet i denne tråden, er at mange ikke bryr seg om hvordan partneren fremstår hjemme. Andre igjen har preferanser. Jeg er en av de, og mener at begge kjønn bør ta et visst hensyn. Det går an å kose seg hjemme uten typiske koseklær.

 

 

 

Anonymkode: 48001...27f

Det er mer behagelig med koseklær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk. Jeg går i det jeg selv synes er komfortabelt. Strømpebukse er aldri comfy for min del. Og jeg har lår som gnisser så å gå med skjørt eller kjole med noe under er uaktuelt, og om vinteren så er jeg så frossenpinn at bare bein er uansett uaktuelt!. Jeg går med myke yogabukser eller tights, og uten bh i komfortable gensere og topper (både oversized collegensere/t-skjorter og tettsittende myke gensere/singleter). Om sommeren går jeg i løse skjorts, gjerne pysj-type skjorts. Jeg er kronisk syk med mye smerter, så for meg så er komfort prioritet nr 1 hjemme. Mannen har aldri klagd; han er rumpemann og synes yogabukser og tights er sexy.

Anonymkode: f86b4...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Både mannen og jeg er enig i at vi kler oss noen lunde anstendig i hverandres selskap selv hjemme. Ingen av oss eier hverken "kose"- eller joggeklær. Syntes det er viktig å kle seg litt ordentlig for de man bor sammen med.

Til og med barna er enig om at treningsklær er kun for trening.

Anonymkode: 63024...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann, og bytter egentlig ikke når jeg kommer hjem til "koseklær". Men når det er kaldt ute og jeg har strømpebukse under. Så tar jeg av meg buksa og går rundt hjemme i bare strømpebuksa. 

Har også noen onepiece liggenes. Så hvis jeg har dusjet og skal bare være hjemme. Tar jeg på meg en onepiece. Ev. strømpebukse og T-skjorte. 

Anonymkode: de3a0...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har på jeans hjemme så får jeg spørsmål om jeg ikke skal ta på meg koseklær xD 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at vi menn er like raske å komme oss i kosebuksa når vi kommer hjem som kvinner. Slik er det nå her i huset. 

Her er et par bilder fra sofaen akkurat nå i kveld. Både jeg og dama tar oss godt ut i kosebuksene våres ;)

FB_IMG_1529603018655.jpg

FB_IMG_1529603003961.jpg

Anonymkode: de3a0...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2017 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg hører mange menn ikke bryr seg. Jeg er en av de som ikke liker å se kjæresten i olabukser eller joggebukser hjemme. Jeg liker damer i skjørt eller kjole. Ikke noe pes eller pynting. Jeg bare liker å se kvinnebein. For de damene jeg har vært sammen med er dette helt ok.

Anonymkode: 48001...27f

Fins typ "joggeshorts" da. Da viser de jo beina. Er bare upraktisk å slacke på soffan i kjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 17.55, Thyra skrev:

De går jo i uniform. Men mener da jeg så flyvertinner i bukser sist jeg var ute og reiste...? 

Jo men jeg tenker på det med bukse kontra skjørt. Er jo mannlige flyverter og. Men jeg har ikke sett kvinnelige flyverter i bukse til uniformen så jeg lurer på om de må ha skjørt.. men om du har sett de i bukser så tar jeg nok feil

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 den 18.35, Thyra skrev:

Jeg synes det høres litt rart ut at det skal være lov å pålegge kvinnelige ansatte en ulempe pga deres kjønn i dag. At det ikke skal være i strid med likestillingsloven. Hvis det er lov å pålegge det,  må det vel også være lov å si opp noen fordi de ikke etterkommer det. 

De fleste uniformer for kvinner i dag gir vel mulighet for bukse? Det er ihvertfall ingen FORNUFTIGE grunner til at en kvinne ikke skal kunne bruke bukse i en hvilken som helst type jobb.

Problemer med beina som skjemmende åreknuter,  arr, brannskader e. l. kan jo dukke opp etter at de har begynt i jobben. Mange har jo samme (type) jobb i alle år. Dersom dette er noe som kan pålegges ansatte på alle kontorer med en viss kleskode,  kan det jo gjelde ganske mange. Men de fleste tenker vel ikke at de kan bli pålagt skjørt om de søker kontorjobb eller utdanner seg til advoka..

Jeg innrømmer at jeg er litt frossen av meg, men de fleste er nok ihvertfall enige i at skjørt er kaldt om de må bevege seg utendørs om vinteren. Men mange er vel også av den oppfatningen at man skal lide for skjønnheten.. 

Menn har rett til å bruke dameklær på jobb, selv om det er unforms plikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Hva med mannen? Han kan få bruke koseklær han også så lenge det er hjemme i stua. 

Anonymkode: 9e808...caa

Ja mannen kan vel bruke kosekjole også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2017 den 13.50, _popcorn_ skrev:

og det finnes mange som ikke synes det er komfortabelt med kjoler uansett type kjole.
Jeg har flere gode myke skjørt, og synes fortsatt det er noe forbanna herk å ha på hjemme i sofaen.

Jeg koser meg med fotside kjoler i sofaen

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 13.44, Maleficenta skrev:

Fins typ "joggeshorts" da. Da viser de jo beina. Er bare upraktisk å slacke på soffan i kjole

Er kanskje det for deg, for meg er det det mest praktiske siden jeg helst går med daffekjoler 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk sykdom og er derfor mesteparten av tiden hjemme. Og jeg fryser....Har kjøpt meg "fine" koseklær. Bl.a ull bukser som ser ut som vanlig bukser og ullundertøy som ser ut som vanlige trange gensere. Dette har jeg gjort for min egen del og mannen. Vil jo helst se ok ut. Og på gode dager tar jeg meg en dusj og skifter klær før mann og barn kommer hjem.

Men dette ønske om kjole/skjørt handler om andre ting... du setter dine ønsker over hennes ønske om å gå i koseklær?

Anonymkode: 40057...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver sin lyst. Jeg gidder ikke å dresse meg opp hjemme. Her går det enten i tights og singlet om vinteren, eller shorts og singlet om sommeren. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2017 den 0.28, Silfen skrev:

Fordi han kobler det mot komfortabilitet. Jeg går stort sett med kjoler,men ikke pokker om jeg hadde giddet det fordi noen skulle nekte meg en dag i joggis. Da får han stille opp i tilsvarende, noe som er dressbukse og skjorte.

 

Skjønner at du ikke har hatt på deg dress når du sammenlikner det med en kjole 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke? Du liker bein. Ok. Du liker at kjæresten viser beina. Ok. Men hva vil du liksom? Hva er poenget? 

Anonymkode: 6b88d...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS nevnte vel aldri at hun skulle ha på seg en pyntet kjole. Mang kjoler som er veldig behageige å gå i, samtidig som de ser fine ut. Altså trenger ikke kjole sammenliknes med dress.

Som nevnt i en annen trå, finner jeg ikke mannen mye sexy i joggis. Hadde han brukt det mye, så hadde det nok gått utover sexlivet i lengden. Noe jeg derimot finner ham sexy i, er ullundertøy. Longs og trøye. Mye fint på den fronten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...