Mummikopp Skrevet 30. januar 2017 #61 Del Skrevet 30. januar 2017 På 29. januar 2017 den 18.03, Superbruker7 skrev: Så lenge pene jenter har noen venner og ikke blir ekskludert av alle så klarer jeg ikke synes synd på dem. ALLE blir ekskludert av noen. INGEN er venner med alle. Tror jeg aldri har sett pene jenter være venneløse eller bli ekskludert av andre enn en liten gruppe mennesker. Og som sagt INGEN får være venn med alle så der skiller ikke pene jenter seg ut. Men forstår at pene kvinner som er vant med å få såpass mye gratis i livet føler at livet blir urettferdig om de ikke blir sett på som midtpunktet av absolutt ALLE. Jeg kjenner flere pene jenter som har opplevd å bli mobbet og utestengt av på skolen og andre steder. Det er nok en myte at pene mennesker aldri blir ekskludert og mobbet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superbruker7 Skrevet 30. januar 2017 #62 Del Skrevet 30. januar 2017 2 timer siden, Jessica skrev: Lurer veldig på dette. Of topic jeg vet. Hva er en super bruker ? Jeg bare lagde et brukernavn, det betyr ingenting:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 31. januar 2017 #63 Del Skrevet 31. januar 2017 Ja. Siden jeg har blitt mobbet for nettopp utseendet mitt er dette en vond følelse å sitte igjen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 31. januar 2017 #64 Del Skrevet 31. januar 2017 Nei. Mine tanker og følelser av verdi om meg selv er ikke rotet i utseende. Jeg synes det er fint at noen jenter er superflotte, grattis til dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2017 #65 Del Skrevet 31. januar 2017 19 timer siden, Mummikopp skrev: Jeg kjenner flere pene jenter som har opplevd å bli mobbet og utestengt av på skolen og andre steder. Det er nok en myte at pene mennesker aldri blir ekskludert og mobbet. Det er ikke bare en myte, det er en løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 31. januar 2017 #66 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) Altså, jeg føler meg alltid stygg og verdiløs Når en dritfin jente med god personlighet som alle kommer overens med er i samme rom som meg, så kjenner jeg at jeg føler meg enda verre, det må jeg ærlig si... Men aldri, og da mener jeg ALDRI har jeg hata en jente fordi hun er finere enn meg. Det er noe av det dummeste syns jeg... Jeg er ingen sjalu type, og jeg liker ikke drama. Jeg mener at jenter skal stå sammen og støtte hverandre, oppmuntre hverandre og gi hverandre selvtillit, IKKE dra hverandre ned for å føle seg selv bedre. Det ser jeg ikke vitsen med. Jeg dømmer ingen, og iallefall ikke folk jeg ikke kjenner, da kan jeg gå glipp av mye, som feks. nye vennskap. Tvert imot jeg pleier å beundre fine jenter, og jeg har lyst til å bli venn med dem. Bli kjent med dem... Jeg må ærlig innrømme jeg respekterer fine jenter mye, og får en følelse av at jeg vil fremstå som en de kan like. Jeg har en dritfin jente i klassen min, og herregud så vakker hun er. Hver gang jeg ser henne vil jeg selv synke ned i stolen. Den jenta er nydelig, men jeg kunne aldri funnet på å hate henne eller baksnakke henne. Edit; ser folk over har nevnt at alt er lettere for fine jenter, fordi de ikne blir like mye ekskludert som andre... Jeg må ærlig innrømme at jeg er enig i det. Finnes selvsagt unntak, men de skolene jeg har gått på har alle de fine jentene blitt populære og fått stol vennekrets, mens de mindre pene har vært grå mus... Jeg hadde en venninne på ungdomsskolen som var en mindre pen grå mus, da vi startet i 10 klasse og videregående ble hun dritpen og plutselig snakket alle guttene med henne, de populære jentene inviterte henne med på fest og snakket mye med henne. Jeg sto på sidelinjen og var den lille gråmusen som før... Men jeg mæ si myehar med selvtillitt å gjøre... Denne venninna mi fikk bedre selvtillitt da hun så finere ut, og folk la merke til dette. Mer av personligheten kom frem og folk likte henne... Husker da jeg var yngre og ønsket at jeg hadde vært en av de fine jentene som tenkte jeg var stygg... Tenk å være dritfin, men ikke vite det liksom... Skammer meg over at jeg tenkte slik uff Endret 31. januar 2017 av Spiteful 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 31. januar 2017 #67 Del Skrevet 31. januar 2017 På 29.1.2017 den 15.52, AnonymBruker skrev: Jeg har vært så sint, bitter og forbannet så lenge jeg kan huske fordi jenter og kvinner har behandlet meg stygt eller unngått meg fordi jeg er pen. Har tenkt at de er bitchy fordi de blir sure når jeg prater vennsksapelig med typen deres. I går fikk jeg selv føle dette på kroppen da det var en veldig pen og sjarmerende jente på festen med ekstremt flott kropp. Klarte nesten ikke forholde meg til henne selv om jeg så klart var snill og høflig, og følte meg sjalu når typen snakket med henne. Vurderte til og med og dra hjem for følte meg så utrolig stygg og fæl. Har du følt på denne følelsen før? Anonymkode: bd475...e4c Hjelpes, så du er pen selv og tåler ikke andre pene damer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpinn9 Skrevet 31. januar 2017 #68 Del Skrevet 31. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ærlig innrømme jeg føler meg ikke særlig pen når jeg ser alle de vakre Instagram modellene som er smellvakre og har perfekt kropp. Veldig tullete av meg, men jeg får litt dårlig selvtillit. Jeg er ikke så pen eller slank men men. Anonymkode: ca485...d97 Du må huske på at de smellvakre Instagram modellene har photoshoppet alle bildene sine og jeg kan LOVE deg de ikke ser så perfekte ut i det virkelige liv. Hadde du sett de på gata, så hadde de sett annerledes ut enn på bildene de legger ut på sosiale medier. Pluss de poserer i stillinger der kroppen ser best ut. Rumpa ser større ut og de holder inn magen Alle kan se smellvakre ut med masse photoshopping. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spegel Skrevet 31. januar 2017 #69 Del Skrevet 31. januar 2017 Flaut å innrømme egentlig, men jeg har vært på samme måte.😁 hvis man skal på fest, og kjenner få folk f eks, så er jeg en smule mindre sjenert hvis jeg føler meg som en av de peneste 😂 skal vel sies at selvbildet ikke er helt på topp. Om det skulle være noen tvil om det da. Jeg er også godt voksen På 29.1.2017 den 22.30, KillerKitty skrev: Ja, og jeg er faktisk over 20. Jeg kan til og med innrømme at jeg må finne ut hvordan de andre jentene ser ut om jeg er bedt på fest. Og det verste? Har til og med meldt avbud fordi ei var "for pen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 31. januar 2017 #70 Del Skrevet 31. januar 2017 Mange sprengte damer som legger for mye betydning av utseendet sitt og andres her. Seriøst skjerp dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #71 Del Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, O.G. skrev: Hjelpes, så du er pen selv og tåler ikke andre pene damer.... Er ikke så pen lenger, var mer en refleksjon over hvordan jeg har hatt det tidligere. Og tåler det helt fint, koser meg med Victoria Secret på tv osv. Følte meg bare så ubegripelig stygg og liten da den veldreide skjønnheten kom inn i rommet. Anonymkode: bd475...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 31. januar 2017 #72 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 31. januar 2017 #73 Del Skrevet 31. januar 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så pen lenger, var mer en refleksjon over hvordan jeg har hatt det tidligere. Og tåler det helt fint, koser meg med Victoria Secret på tv osv. Følte meg bare så ubegripelig stygg og liten da den veldreide skjønnheten kom inn i rommet. Anonymkode: bd475...e4c Jeg er sikker på at du er like pen fremdeles, men at du slapper mer av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #74 Del Skrevet 31. januar 2017 Nei, det har ikke skjedd. Unner folk all lykke de kan få. Anonymkode: 21f84...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #75 Del Skrevet 1. februar 2017 Har aldri vært borte i så mange usikre utseende-fikserte damer som på KG, tenker det er ganske usunt mentalt og synes synd på dem. Ikke bare påvirker det deres relasjon til dem selv, og andre kvinner og menn generelt, men også til livet. Skrekk og gru. Anonymkode: 5bf0a...06e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #76 Del Skrevet 1. februar 2017 På 29.1.2017 den 16.01, AnonymBruker skrev: Jo, selv psykologen min var enig i at det var sjalusi. Men nå handler ikke tråden om det, og jeg er uansett ikke så pen lenger. Anonymkode: bd475...e4c Det er virkelig ingen psykolog som ville sagt seg enig i at du forfølges av sjalusi gjennom hele livet ditt, og at det er roten til sosiale problemer du har. Da har du enten misforstått hva psykologen har sagt, eller så er det en usedvanlig dårlig psykolog som ikke er verdt pengene. Når noe er er et mønster i livet ditt, så er det du som er fellesnevneren, ikke alle andre. Du leser noe inn i sosiale situasjoner som ikke finnes der, eller du støter folk fra deg av andre grunner enn utseende. En god psykolog ville tatt tak i disse tingene sammen med deg gjennom kognitiv terapi. Pene damer blir så klart like godt likt som alle andre mennesker. Klart det finnes noen ekstremt sjalu og bitre personer som behandler pene damer dårlig, men de er ikke flertallet. All forskning viser jo det motsatte: nemlig at folk er mer imøtekommende mot pene mennesker, og ubevisst tillegger dem positive kvaliteter som intelligens og troverdighet. Hvis du ser rundt deg, så ser du massevis av pene mennesker som har velfungerende sosiale liv med gode venner. Alle som er vennlige, blide, kontaktsøkende og viser ydmykhet og oppriktig interesse for andre mennesker, blir godt likt i det sosiale livet. Sannsynligheten er nok større for at du ikke fremstår som særlig kontaktsøkende eller åpen, og folk derfor ikke nærmer seg deg eller blir komfortabel i ditt selskap. Dette plasserer du på knaggen "utseende", fordi det er enklere å henge det på den enn å virkelig gå i seg selv og forbedre sine sosiale evner. Anonymkode: 23f7e...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #77 Del Skrevet 1. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er virkelig ingen psykolog som ville sagt seg enig i at du forfølges av sjalusi gjennom hele livet ditt, og at det er roten til sosiale problemer du har. Da har du enten misforstått hva psykologen har sagt, eller så er det en usedvanlig dårlig psykolog som ikke er verdt pengene. Når noe er er et mønster i livet ditt, så er det du som er fellesnevneren, ikke alle andre. Du leser noe inn i sosiale situasjoner som ikke finnes der, eller du støter folk fra deg av andre grunner enn utseende. En god psykolog ville tatt tak i disse tingene sammen med deg gjennom kognitiv terapi. Pene damer blir så klart like godt likt som alle andre mennesker. Klart det finnes noen ekstremt sjalu og bitre personer som behandler pene damer dårlig, men de er ikke flertallet. All forskning viser jo det motsatte: nemlig at folk er mer imøtekommende mot pene mennesker, og ubevisst tillegger dem positive kvaliteter som intelligens og troverdighet. Hvis du ser rundt deg, så ser du massevis av pene mennesker som har velfungerende sosiale liv med gode venner. Alle som er vennlige, blide, kontaktsøkende og viser ydmykhet og oppriktig interesse for andre mennesker, blir godt likt i det sosiale livet. Sannsynligheten er nok større for at du ikke fremstår som særlig kontaktsøkende eller åpen, og folk derfor ikke nærmer seg deg eller blir komfortabel i ditt selskap. Dette plasserer du på knaggen "utseende", fordi det er enklere å henge det på den enn å virkelig gå i seg selv og forbedre sine sosiale evner. Anonymkode: 23f7e...23c Du driter deg ut på flere punkter her. For det første har jeg fått drinker i håret av fremmede på byen, blitt knuffet til og faktisk fått juling av en fremmed jentegjeng på VGS. Veldig mange har i eldre alder innrømmet at de var sjalu, og også på den tiden innrømmet enkelte venninner at de ikke ville ha meg rundt kjæresten sin. At du er typen til å legge skylden på mobbeofre får være din sak, men MANGE opplever mobbing, utestengelse og bitchy kvinnfolk når de har et vakkert utseende. Jeg er som sagt ikke like pen den dag i dag, og kommer nå godt overens med jenter. Er helt lik i personligheten som før. Og gode venner har jeg alltid hatt! Anonymkode: bd475...e4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 2. februar 2017 #78 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) På 2/1/2017 den 22.25, AnonymBruker skrev: Du driter deg ut på flere punkter her. For det første har jeg fått drinker i håret av fremmede på byen, blitt knuffet til og faktisk fått juling av en fremmed jentegjeng på VGS. Veldig mange har i eldre alder innrømmet at de var sjalu, og også på den tiden innrømmet enkelte venninner at de ikke ville ha meg rundt kjæresten sin. At du er typen til å legge skylden på mobbeofre får være din sak, men MANGE opplever mobbing, utestengelse og bitchy kvinnfolk når de har et vakkert utseende. Jeg er som sagt ikke like pen den dag i dag, og kommer nå godt overens med jenter. Er helt lik i personligheten som før. Og gode venner har jeg alltid hatt! Anonymkode: bd475...e4c Jeg tror faktisk det har noe å si hvor du kommer fra, og hvilken subkultur du vokste opp i. Ser ikke for meg at folk oppfører seg slik i "dannete" miljøer. Det du beskriver kunne skjedd der jeg kommer fra, men i typiske høyre miljøer tviler jeg sterkt på at du hadde opplevd å bli behandlet slik. Endret 3. februar 2017 av Minesveiper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #79 Del Skrevet 2. februar 2017 Jeg har ingen slike "overpene" venninner eller bekjente. Men kan vel en sjelden gang når jeg ser en fremmed veldig pen og sjarmerende kvinne føle meg litt liten, at jeg plutselig kan kjenner på "grå-mus-følelsen", som jeg ikke føler meg som ellers. Ser på meg selv som litt pen da, men ikke blant de aller peneste. Da jeg var tidlig tenåring var jeg mindre pen enn nå. Så noen andre pene venninner var mer populære blant gutta. Husker jeg tenkte den gangen at selv om jeg ikke var så pen som dem, så var jeg nå litt spesiell allikevel, som person. Jeg var smart og sensitiv, og hvis guttene ikke la merke til meg, så var det vel deres tap. Ha ha, kan ikke si jeg har den samme selvtilliten som voksen. Anonymkode: 75e73...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #80 Del Skrevet 3. februar 2017 På 1.2.2017 den 22.25, AnonymBruker skrev: Du driter deg ut på flere punkter her. For det første har jeg fått drinker i håret av fremmede på byen, blitt knuffet til og faktisk fått juling av en fremmed jentegjeng på VGS. Veldig mange har i eldre alder innrømmet at de var sjalu, og også på den tiden innrømmet enkelte venninner at de ikke ville ha meg rundt kjæresten sin. At du er typen til å legge skylden på mobbeofre får være din sak, men MANGE opplever mobbing, utestengelse og bitchy kvinnfolk når de har et vakkert utseende. Jeg er som sagt ikke like pen den dag i dag, og kommer nå godt overens med jenter. Er helt lik i personligheten som før. Og gode venner har jeg alltid hatt! Anonymkode: bd475...e4c Her får du et veldig fint svar, og så reagerer du med å gå rett i strupen på vedkommende? Du har da ingen steder skrevet noe om at du har blitt mobbet før dette svaret? Etter hva jeg har lest du har skrevet i denne tråden tror jeg personen du svarte oppsummerte det veldig greit i siste avsnitt - det er nok ikke nødvendigvis utseende ditt som er årsaken. Tror ikke det er vanlig å føle seg stygg og verdiløs bare fordi noen penere er i nærheten, da har man latt utseende ta alt for mye plass i livet sitt. Anonymkode: e72e3...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå