Maleficenta Skrevet 29. januar 2017 #41 Del Skrevet 29. januar 2017 6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Nei. Aldri. Jeg har vært forelsket i gutter som ble sammen med den pene venninna mi, og jeg har gjennom spesielt barne og ungdomsårene vært hun kleine, tykke mindre pene som var venn med de pene jentene. Men jeg har aldri følt meg stygg og verdiløs. Såklart jeg drømte om å være pen og beundret (sikkert vanlig for alle i den alderen) men vennskapet med disse jentene sto foran alt annet. De var glade i meg og om noen hakket på meg eller mobbet meg var disse pene og populære jentene ofte de som stilte seg foran meg og beskyttet meg. Og ingen (gutter eller jenter) ville være uvenn med den populære pene jenta. De "pene jentene" har det ikke nødvendigvis enklere i livet heller, enn de "mindre pene", de har bare andre type problemer. Jeg ble heller ikke sett på som noe trussel, så om jeg var småforelska i kjæresten deres var det greit. Det var ikke noe som ble snakket høyt om men det var sikkert ikke så vanskelig å se; jeg var jo ikke så vant med gutter, og meg var de ikke spesielt innteresert i, så jeg ble ofte litt sjenert, rødmende og kjeitete når kjærestene var med oss jentene. Jeg fikk dog sitte i armkroken og ble inkludert av gutta også, og lærte meg å bli kjent med dem, og kanskje utviklet evnen til å flørte og forstå og snakke med gutter, takket være kjærestene til disse pene jentene og jeg lærte mye om kjærlighetssorg, sjalusi, parforhold, gjennom å være god venn med disse pene jentene. isteden for å la sjalusi ødelegge noe for meg lærte jeg heller masse takket være slike relasjoner og brukte det til min egen fordel. Det er jeg veldig glad for idag Jeg hadde følt meg sykt mindre verdt av å ikke bli sett på som en trussel. Jeg liker ikke å føle meg som hun stygge venninna. Hadde vært grusomt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 29. januar 2017 #42 Del Skrevet 29. januar 2017 Nei, ikke fordi noen er penere enn meg - det er ikke der jeg legger verdien min. Jeg kan dog bli litt snurt om noen virker være smartere enn meg, det er ikke kult å føle seg underlegen når noe er viktig for en selv. Men for å være ærlig så må jeg bare dra til meg geipen og komme meg videre når slike situasjoner oppstår, det burde du også. Verden er full av mennesker som er smartere og penere enn oss og vi kan ikke henge med hodet eller forbli sjalu fordi noen er "bedre", da går vi glipp av mye. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 29. januar 2017 #43 Del Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg hadde følt meg sykt mindre verdt av å ikke bli sett på som en trussel. Jeg liker ikke å føle meg som hun stygge venninna. Hadde vært grusomt for meg Så du vil at venninnene dine skal se på deg som en trussel ovenfor deres kjærester..? 😳 Veldig merkelig i mine øyne. Men jeg var uansett ikke en trussel. Jeg følte meg aldri stygg, men heller ikke attraktiv. Jeg var kanskje stygg, men jeg følte meg aldri sånn. Jeg var bare meg. Det finnes en mellomting vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. januar 2017 #44 Del Skrevet 29. januar 2017 6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Så du vil at venninnene dine skal se på deg som en trussel ovenfor deres kjærester..? 😳 Veldig merkelig i mine øyne. Men jeg var uansett ikke en trussel. Jeg følte meg aldri stygg, men heller ikke attraktiv. Jeg var kanskje stygg, men jeg følte meg aldri sånn. Jeg var bare meg. Det finnes en mellomting vet du Ikke slik. Men det var måten du formulerte det på. At de så iallefall ikke på DEG som en trussel og det var linsom null grunn til å være musunnelig på deg fordi du liksom var stygg . Da betyr jo det at de mente du var stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 29. januar 2017 #45 Del Skrevet 29. januar 2017 Ja, jeg har kjent på det. Spesielt før jeg fylte 20 og tidlig i 20-årene da absolutt ingen viste interesse for meg, og jeg ofte var ute med ei venninne som fikk masse oppmerksomhet. Da følte jeg meg ofte stygg og verdiløs. Fortsatt kan jeg jo kjenne et lite stikk om kjæresten prater med pene kvinner, men stort sett så er det ikke noe jeg tenker særlig mye på. Vet jo godt at jeg ikke er særlig pen selv, men det er egentlig ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #46 Del Skrevet 29. januar 2017 6 timer siden, Superbruker7 skrev: Så lenge pene jenter har noen venner og ikke blir ekskludert av alle så klarer jeg ikke synes synd på dem. ALLE blir ekskludert av noen. INGEN er venner med alle. Tror jeg aldri har sett pene jenter være venneløse eller bli ekskludert av andre enn en liten gruppe mennesker. Og som sagt INGEN får være venn med alle så der skiller ikke pene jenter seg ut. Men forstår at pene kvinner som er vant med å få såpass mye gratis i livet føler at livet blir urettferdig om de ikke blir sett på som midtpunktet av absolutt ALLE. Mitt inntrykk er at dette kan gå begge veier. Er man sjenert og sosialt klønete tror jeg faktisk det hjelper å være mindre pen. "Nobody roots for Goliath" er det noe som heter. Man tolkes automatisk som overlegen og en som forventer å få alt gratis (som du så fint illustrerer). Jeg synes i hvert fall veldig pene jenter kan være skremmende. Det er et interessant fenomen og det hadde vært fint hvis det kunne diskuteres uten det faste "Buuhu, stakkars pene damer som ikke får alt de peker på" Anonymkode: b2b3a...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 29. januar 2017 #47 Del Skrevet 29. januar 2017 8 timer siden, Silfen skrev: Nei. Kan fint se at jeg er stygg rundt pene kvinner, men jeg lar det selvsagt ikke affektere meg. Jeg kan ikke noe for hvordan jeg ser ut like lite som de kan for hvordan de ser ut. Skal jeg bli sur for at noen er heldig liksom? Jeg er jo heller glad på deres vegne. selvfølgelig kan du noe for hvordan du ser ut.....trening, sminke, klesstil kan gjøre at en person blir mer attraktiv utseende messig...du er bare lat/gidder ikke...ditt valg ikke si at du ikke kan noe for det, for det kan du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil swisha sweet Skrevet 30. januar 2017 #48 Del Skrevet 30. januar 2017 Hvis du føler dette så er det en bra mulighet til å gå inn i deg selv og vokse, dette er følelser du kan fjerne hvis du ønsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 30. januar 2017 #49 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg synes jeg er nydelig. Måten kroppen min kurver seg på er noe mange damer kan drømme om, selv de overvektige. Selv med mine mindre problemer som gjør meg overvektig av å til, så har jeg en nydelig kropp. Jeg har en timeglass kropp så den kurver veldig pent. Hva som er pent, avhenger veldig av personen som ser det også, men jeg føler meg ikke stygg eller verdiløs når det kommer til utsende. Alle har sin styrke, og alle har sin svakhet. Jeg er meg, og jeg trenger ikke sammenligne meg selv med ett annet individ sitt utsende, om en de ser bedre ut enn meg eller ikke. Så klart har jeg blitt mobbet store deler av livet, men jeg vet at de "pene" jente har gått i sjokk når de har sett meg pyntet opp. Så jeg tror alle kan se bra ut for sin egen del om de ønsker det. Så klart, om andre drar deg ned ved å være stygg mot deg, er en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superbruker7 Skrevet 30. januar 2017 #50 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at dette kan gå begge veier. Er man sjenert og sosialt klønete tror jeg faktisk det hjelper å være mindre pen. "Nobody roots for Goliath" er det noe som heter. Man tolkes automatisk som overlegen og en som forventer å få alt gratis (som du så fint illustrerer). Jeg synes i hvert fall veldig pene jenter kan være skremmende. Det er et interessant fenomen og det hadde vært fint hvis det kunne diskuteres uten det faste "Buuhu, stakkars pene damer som ikke får alt de peker på" Anonymkode: b2b3a...ebb Det er bare å gå ut på byen med en pen og en mindre pen jente og se hvem av dem som får mest oppmerksomhet. Det er ingen tvil den pene jenta. Det er jo derfor TS har problemstillingen sin fordi jenter er misunnelige på hun pene jenta. Det er ingen som noensinne kommer til å lage en tråd om at hun mindre pene jenta som får all oppmerksomheten siden menn har fordommer mot pene jenter. Er alt annet likt så får den pene jenta desidert mest oppmerksomhet. At du synes veldig pene jenter er skremmende betyr jo ikke at veldig pene jenter får lite oppmerksomhet. Jeg synes ALLE jenter er skremmende, men jeg tolker ikke det som at INGEN jenter får oppmerksomhet. Dette med "ingen heier på Goliat" synes jeg blir malplassert. Ja folk heier på undedogen når de tror han kan vinne, men det er jo ikke relevant for hvem man sjekker opp. Det at man synes det er gøy at underdogen vinner betyr jo ikke at man selv har lyst til å date den styggeste dama siden det hadde vært gøy om hun fikk oppmerksomhet for en gangs skyld. Endret 30. januar 2017 av Superbruker7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 30. januar 2017 #51 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg har aldri følt meg stygg og/eller verdiløs. Men jeg har følt mange ganger at jeg er den dama det synges om "alle pene damer har ei stygg venninne" Tenkt at jeg ser helt grei ut, men mindre pen enn venninene osv. Det har aldri plagd meg egentlig. Hva andre syns om meg har generelt vært lite viktig for meg. Har jo hatt ganske bra draget på det motsatte kjønn, og har også blitt fortalt at jeg var drømmedama på videregående. Jeg tror muligens jeg ikke har sett meg selv med de mest objektive øynene. Blir ofte stirret på, og da lurer jeg på om det er fordi jeg er pen, fordi jeg er stygg eller fordi jeg har en snørrklyse hengende ut av nesa Alle alternativene er helt innafor, for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. januar 2017 #52 Del Skrevet 30. januar 2017 14 minutter siden, Superbruker7 skrev: Det er bare å gå ut på byen med en pen og en mindre pen jente og se hvem av dem som får mest oppmerksomhet. Det er ingen tvil den pene jenta. Det er jo derfor TS har problemstillingen sin fordi jenter er misunnelige på hun pene jenta. Det er ingen som noensinne kommer til å lage en tråd om at hun mindre pene jenta som får all oppmerksomheten siden menn har fordommer mot pene jenter. Er alt annet likt så får den pene jenta desidert mest oppmerksomhet. At du synes veldig pene jenter er skremmende betyr jo ikke at veldig pene jenter får lite oppmerksomhet. Jeg synes ALLE jenter er skremmende, men jeg tolker ikke det som at INGEN jenter får oppmerksomhet. Dette med "ingen heier på Goliat" synes jeg blir malplassert. Ja folk heier på undedogen når de tror han kan vinne, men det er jo ikke relevant for hvem man sjekker opp. Det at man synes det er gøy at underdogen vinner betyr jo ikke at man selv har lyst til å date den styggeste dama siden det hadde vært gøy om hun fikk oppmerksomhet for en gangs skyld. HEr tar du jo helt feil. En god del menn går etter den minst pene, for de da antar at sjansen til en ONS er størst der. Trodde virkelig det var noe alle visste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #53 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg har aldri vært pen eller hatt en stil som veier opp for det, i mine øyne. Har heller aldri vært populær eller blitt lagt merke til noe særlig, da jeg er stille og går litt "anonymt" kledd. Likevel er jeg mer fornøyd med utseende nå enn det jeg var på ungdomskolen, heldigvis. Jeg syntes nesa mi var veldig stor og bred, nå synes jeg den den passer godt til ansiktet mitt. Jeg ser også ganske ung ut for alderen (ikke at jeg er så gammel, altså), som jeg nok har etter moren min, noe jeg er fornøyd med. Jeg følte meg nok mer stygg og verdiløs da jeg gikk på barneskolen og ungdomskolen, men ikke nå lenger. Jeg er enda litt misunnelig på de som ser skikkelig fresh ut og stråler, men da tenker jeg bare at de er heldige og ikke mer enn det. Jeg har skjønt at hodet er viktigere enn kroppen, og at man kan ikke endre mye på seg selv uansett. Det er bedre å gjøre det beste ut av det man har, og heller veie opp med personligheten eller utstråling Anonymkode: 5acd8...c86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superbruker7 Skrevet 30. januar 2017 #54 Del Skrevet 30. januar 2017 6 minutter siden, Silfen skrev: HEr tar du jo helt feil. En god del menn går etter den minst pene, for de da antar at sjansen til en ONS er størst der. Trodde virkelig det var noe alle visste. At også mindre pene jenter får oppmerksomhet betyr ikke at de får mest og best oppmerksomhet. Det som diskuteres er jo om det er en fordel å være mindre pen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 30. januar 2017 #55 Del Skrevet 30. januar 2017 Ikke siden jeg var en usikker tenåring. Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut og synes jeg er pen nok selv om jeg sjelden er den peneste i rommet nå for tiden. Da jeg var ung og på mitt peneste var det heldigvis også andre ting enn utseendet jeg verdsatte mest hos meg selv. Et godt utseende er bare et lykketreff og noe man ikke har gjort et dugg for å fortjene, og det er noe som forsvinner med tiden enten man vil eller ikke. Man kan ikke basere verdien sin på noe så forgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 30. januar 2017 #56 Del Skrevet 30. januar 2017 På Sunday, January 29, 2017 den 18.03, Superbruker7 skrev: Så lenge pene jenter har noen venner og ikke blir ekskludert av alle så klarer jeg ikke synes synd på dem. ALLE blir ekskludert av noen. INGEN er venner med alle. Tror jeg aldri har sett pene jenter være venneløse eller bli ekskludert av andre enn en liten gruppe mennesker. Og som sagt INGEN får være venn med alle så der skiller ikke pene jenter seg ut. Men forstår at pene kvinner som er vant med å få såpass mye gratis i livet føler at livet blir urettferdig om de ikke blir sett på som midtpunktet av absolutt ALLE. Lurer veldig på dette. Of topic jeg vet. Hva er en super bruker ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #57 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg skal ærlig innrømme jeg føler meg ikke særlig pen når jeg ser alle de vakre Instagram modellene som er smellvakre og har perfekt kropp. Veldig tullete av meg, men jeg får litt dårlig selvtillit. Jeg er ikke så pen eller slank men men. Anonymkode: ca485...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. januar 2017 #58 Del Skrevet 30. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ærlig innrømme jeg føler meg ikke særlig pen når jeg ser alle de vakre Instagram modellene som er smellvakre og har perfekt kropp. Veldig tullete av meg, men jeg får litt dårlig selvtillit. Jeg er ikke så pen eller slank men men. Anonymkode: ca485...d97 Men noen må være mindre pene for at noen skal være pene. Akkurat som at et flott maleri ikke hadde vært flott om alle hadde samme standard. Du får trøste deg med det, at hadde det ikke vært for folk som deg og meg, så hadde ikke de fine visst at de var det. Vi gjør de en kjempetjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2017 #59 Del Skrevet 30. januar 2017 12 timer siden, Drakan skrev: Jeg synes jeg er nydelig. Måten kroppen min kurver seg på er noe mange damer kan drømme om, selv de overvektige. Selv med mine mindre problemer som gjør meg overvektig av å til, så har jeg en nydelig kropp. Jeg har en timeglass kropp så den kurver veldig pent. Hva som er pent, avhenger veldig av personen som ser det også, men jeg føler meg ikke stygg eller verdiløs når det kommer til utsende. Alle har sin styrke, og alle har sin svakhet. Jeg er meg, og jeg trenger ikke sammenligne meg selv med ett annet individ sitt utsende, om en de ser bedre ut enn meg eller ikke. Så klart har jeg blitt mobbet store deler av livet, men jeg vet at de "pene" jente har gått i sjokk når de har sett meg pyntet opp. Så jeg tror alle kan se bra ut for sin egen del om de ønsker det. Så klart, om andre drar deg ned ved å være stygg mot deg, er en helt annen sak. . Dagens! Fantastisk innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #60 Del Skrevet 30. januar 2017 11 timer siden, Superbruker7 skrev: Det er bare å gå ut på byen med en pen og en mindre pen jente og se hvem av dem som får mest oppmerksomhet. Det er ingen tvil den pene jenta. Det er jo derfor TS har problemstillingen sin fordi jenter er misunnelige på hun pene jenta. Det er ingen som noensinne kommer til å lage en tråd om at hun mindre pene jenta som får all oppmerksomheten siden menn har fordommer mot pene jenter. Er alt annet likt så får den pene jenta desidert mest oppmerksomhet. At du synes veldig pene jenter er skremmende betyr jo ikke at veldig pene jenter får lite oppmerksomhet. Jeg synes ALLE jenter er skremmende, men jeg tolker ikke det som at INGEN jenter får oppmerksomhet. Dette med "ingen heier på Goliat" synes jeg blir malplassert. Ja folk heier på undedogen når de tror han kan vinne, men det er jo ikke relevant for hvem man sjekker opp. Det at man synes det er gøy at underdogen vinner betyr jo ikke at man selv har lyst til å date den styggeste dama siden det hadde vært gøy om hun fikk oppmerksomhet for en gangs skyld. TS spurte om det er vanlig å føle seg truet av pene damer, ikke om hvem som får mest oppmerksomhet på byen. Selvfølgelig har de peneste en fordel på kjærlighetsfronten, men her er det snakk om (hetrofile) jente imellom og da er det ikke like selvfølgelig at det er en fordel å være pen. Anonymkode: b2b3a...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå