Gjest GreenSky Skrevet 7. desember 2004 #1 Del Skrevet 7. desember 2004 Kvinner er kvinner verst. Påstand eller fakta? Fakta, mener jeg. Kvinner er så harde mot hverandre. Raske til å stemple, og komme med drittslenging og utfrysing. Vi skal helst ikke være noe spesielt. Helst ikke skille seg ut. Pen/vakker? Da gjelder det å passe seg. Høy utdanning? Det snakker vi helst ikke om, kan ikke tråkke andre kvinner med mindre utdanning på tærne. Bra jobb? Fysj og fy! Draget på gutta? Enda verre. Da kan hun sikkert stikke av med typen din. Profilert i media? La oss analysere alt med henne, kritisere klær, utseende og intelligens. Det gjelder å passe på. For tenk om det er en der ute som er bedre, penere og smartere enn deg? Hva kan en gjøre med det? Baksnakke litt? Hvorfor dette? Hvor mange av oss jenter har vel baksnakket noen, bare fordi vi kjenner sjalusien stikke et sted baki der? Sjalusi, mobbing og baksnakking. Eller med andre ord; Splitt og hersk, en taktikk kvinner er ganske flinke til. Det er så mye mer å vinne på litt samhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #2 Del Skrevet 7. desember 2004 Tja, splitt og hersk kan man jo vinne en del på også :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. desember 2004 #3 Del Skrevet 7. desember 2004 Det gjelder å skaffe seg gode venninder, som faktisk unner hverandre fremgang og som er generøse mot hverandre. Man får så uendelelig mye igjen for det selv, dersom man klarer å glede seg på andres vegne uten å føle misunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. desember 2004 #4 Del Skrevet 7. desember 2004 Det var ikke venninner jeg tenkte på nå heldigvis, men kvinner generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunky Dory Skrevet 7. desember 2004 #5 Del Skrevet 7. desember 2004 Kvinner er kvinner verst. Påstand eller fakta? Påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. desember 2004 #6 Del Skrevet 7. desember 2004 Hehe, ok, det var da veldig analytisk, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. desember 2004 #7 Del Skrevet 7. desember 2004 Det var ikke venninner jeg tenkte på nå heldigvis, men kvinner generelt. Jeg skriver det med venninder, fordi jeg sjeldent har opplevd dette med å bli frosset ut eller sett ned på av andre kvinner. Dersom det skjer i min bekjentskapskrets, så er dette kvinner jeg ikke lenger ønsker å ha så mye mer med å gjøre. Jeg synes kvinner rundt meg, og på min alder (30 og opp) er flinke til å backe hverandre opp, men det er min helt subjektive erfaring, og jeg er sikker på at det finnes de som opplever noe helt annet. Jeg husker også tilbake til ungdomsskolen, da var det kanskje mer misunnelse og drittslenging blandt jentene, men dette er nok mye på grunn av usikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #8 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg synes det er viktig at kvinner lever opp til sitt rykte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #9 Del Skrevet 7. desember 2004 De kvinner som opplever samhold er kanskje netopp de som mangler de egenskapene som skaper missunnelse, nei nå var jeg slem, men vi er jo på skråblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunky Dory Skrevet 7. desember 2004 #10 Del Skrevet 7. desember 2004 Hehe' date= ok, det var da veldig analytisk, da. :-) hehe... kanskje det. Men det var det du spurte om Jeg har selv ikke vært i slike bitche-gjenger om man kan kalle det for det. Har sett og hørt, men har aldri vært noe som engasjerte meg. For meg er det sløsing med tid og tankekraft. Jeg finner det at jeg bare overser komentarer og lite konstruktiv kritikk når det gjelder enkelt personer Jeg opplevde på kroppen 1.år på høgskolen. Det var noe jeg ikke hadde interesse av å engasjere meg i, da jeg syntes det er ekstremt barnslig (ala barneskole) og viser til dårlige sosiale egenskaper og usikkerhet i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. desember 2004 #11 Del Skrevet 7. desember 2004 Enig med Hunky Dory, det beste er å bare ignorere drittslenging, og ignorere de som driver med det. Det vitner egentlig bare om at de som slenger dritt om andre har dårlig selvtillitt og er usikre på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. desember 2004 #12 Del Skrevet 7. desember 2004 Er ganske enig med Grønn, det er rart at noen er så fiendtlige til andre jenter! Men opplever slikt stort sett kun med ukjente jenter (som er usikre?!). Beste måten å drepe slik oppførsel på er å ta kontakt, være hyggelig og kanskje gi et kompliment. Det virker stort sett alltid, selv om noen ser fryktelig rart på meg når jeg gjør det, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scruella Skrevet 7. desember 2004 #13 Del Skrevet 7. desember 2004 Fakta. Det betyr imidlertid ikke at alle kvinner er slik, eller at ikke menn også kan oppføre seg bedritent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. desember 2004 #14 Del Skrevet 8. desember 2004 Valhalla skrevDe kvinner som opplever samhold er kanskje netopp de som mangler de egenskapene som skaper missunnelse, nei nå var jeg slem, men vi er jo på skråblikk. Mener du at de som ikke opplever misunnelse er schtøgge som juling? Kanskje man bare har begynt å gi f.... i hva folk man ikke bryr seg om mener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #15 Del Skrevet 8. desember 2004 Se på våpenet til den aller mest kjente superheltinnen WONDERWOMAN. Våpenet er altså en lasso som hun fanger folk med og denne lassoen er spesiell slik at man kan manipulerer den som er fanget. Kvinner i et nøtteskall hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamla Skrevet 9. desember 2004 #16 Del Skrevet 9. desember 2004 Gudskjelov så har jeg passert 35 og er ikke så opptatt av om mine venninner ser bedre ut enn meg eller er flinkere enn meg. Jeg gir komplimenter og er mere opptatt av hvordan de er som mennesker og venner. Men jeg tror nok at når man er yngre så skal det ikke så mye til å dømme en venninne nord og ned av ren misunnelse. Bare se på alle kommentarene her inne i enkelte fora.... det hogges mot kvinnelige kongelige, kjendiser osv. "som liksom tror de er noe" i følge mange kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 9. desember 2004 #17 Del Skrevet 9. desember 2004 Bare se på alle kommentarene her inne i enkelte fora.... det hogges mot kvinnelige kongelige, kjendiser osv. "som liksom tror de er noe" i følge mange kommentarer. Det er mye av det, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 9. desember 2004 #18 Del Skrevet 9. desember 2004 Greit nok at kvinner kanskje kan misunne hverandre, men jeg synes det er like mye komentarer fra menn her inne på KG som går på feks: "dumme kvinfolk", "kvinner har det så enkelt når de skal sjekke", "kvinner er late" osv osv osv. Jeg blir litt overrasket over all kvinnehetsen fra menn i enkelte av diskusjonene. Men jeg skjønner poenget ditt, selv om jeg ikke er helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #19 Del Skrevet 9. desember 2004 Greit nok at kvinner kanskje kan misunne hverandre, men jeg synes det er like mye komentarer fra menn her inne på KG som går på feks: "dumme kvinfolk", "kvinner har det så enkelt når de skal sjekke", "kvinner er late" osv osv osv. Jeg blir litt overrasket over all kvinnehetsen fra menn i enkelte av diskusjonene. Men jeg skjønner poenget ditt, selv om jeg ikke er helt enig Blir du ikke like overrasket over mannehetsen, så går du rundt med skylapper, eller bedriver det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. desember 2004 #20 Del Skrevet 9. desember 2004 Såkaldte flinke vellykede menn, har jeg oftere opplevd som overlegende drittsekker, enn flinke, vellykkede kvinner. For å snu det litt på hodet. Vet ikke jeg Grønnska. Mulig kvinner er "flinkere" til å vise missunnelse enn menn er. Merket mye baksnakking, mobbing (ikke direkte, men ved f.eks baksnakking) av andre soldater i militæret også. Det var ikke bare vanlige meninga som stod for det. Min teori er at hvis mange av samme kjønn er samlet i ett miljø, blir det bare sånn, enten det er kvinner eller menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå