Ardwinna Skrevet 3. februar 2017 #341 Del Skrevet 3. februar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det skal diskuteres så mye om denne type operasjon. Hvis man er misfornøyd og det går utover det psykiske, uansett om man har fysiske plager eller ikke, så la folk få operere seg. Hva med de som tar silikon? Botox? Fettsuging? Rumpeløft? Neseoperasjon? Selv om dere mener det er unødvendig og man bare bør "skjerpe seg", så kan ikke dere styre hva andre føler og ønsker. Anonymkode: bbc2d...055 Jeg har ingen intensjon om å styre andres ønsker og følelser, men når dette temaet blir tatt opp så benytter jeg sjansen til å si hva jeg mener. Andre har selvbestemmelsesrett over egen kropp og jeg har ytringsfrihet. Sånt blir det debatt av Forøvrig synes jeg ikke det andre du ramser opp er stort bedre enn leppe-operasjoner heller. 19 timer siden, End skrev: Kirurger opererer virkelig ikke når de mener det er unødvendig. Da er kirurgen kjøpt og betalt. Ergo ikke seriøs. Jeg har inntrykk av at de fleste som bestemmer seg for å ta kosmetiske operasjoner (ikke fødselsskader, mye løs hud etter vektnedgang o.l. skader som kan dekkes av det offentlige), går rett til privatpraktiserende plastiske kirurger. Det finne både seriøse og useriøse. De privatpraktiserende plastiske kirurgene lever av andres ønske om å fikse på kroppen, så et hvert nei til å utføre en operasjon er penger tapt. Hvor grensene går for hvor ille noe må være før de opererer varierer nok en god del fra kirurg til kirurg. Noen tenker kun penger og opererer bare pasientene betaler, mens andre sier nei dersom de mener problemet ikke er ille nok. Et interessant spørsmål er jo også hvordan folk reagerer dersom de får et godt begrunnet nei fra en kirurg. Godtar de et nei eller går de videre til de finner en kirurg som er villig til å operere? Jeg tror de fleste er såpass bestemt at de går videre til neste. 18 timer siden, End skrev: Ja, og da hadde de voksne rundt seg som drakk hver helg og røkte pipe og skråtobbakk for det var jo så utrolig sunt. Nei vent, de holdningene finnes jo i dag også. Altså, du har en elendig tillit til de kommende generasjoner om du ikke tror at de klarer å tenke litt selv. Hvor mange unge vokser opp uten å prøve et eneste rusmiddel da? Selvsagt blir man påvirket av foreldrene sine. Det nytter ikke å si at ungene skal holde seg unna røyk og alkohol hvis man selv drikker og røyker. På samme måte nytter det ikke å fortelle ungene sine at de er fine som de er og ikke må ta plastiske operasjoner hvis man selv har tatt plastiske operasjoner for å justere på ting man har komplekser for. Selv om barn og unge klarer å tenke selv, og noen faktisk lar være å gjøre som foreldrene, så er det en kjensgjerning at alle barn blir påvirket av det foreldrene gjør, på godt og vondt. 18 timer siden, End skrev: Lever du med det, eller vil du forsøke å få en kosmetisk operasjon? Eller vil du stille deg på bakbena fordi du har en bestemt oppfatning av kroppspress og reklamer? Dersom noen velger å "stille seg på bakbena" og la være å operere seg basert på en bestemt oppfatning av kroppspress og reklamer, er det i såfall galt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #342 Del Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, End skrev: Det var for å understreke hvor latterlig hele diskusjonen om reklame var. At ikke du skjønte det sier en del om hvor kort du tenker. Haha, nei, det var det åpenbart ikke. Dårlig redning, og det som er latterlig her er vel at du tyr til personangrep når jeg påpeker hvor ulogisk innlegget ditt er. Her er det åpenbart ikke jeg som tenker kort. Anonymkode: 4ad47...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 3. februar 2017 #343 Del Skrevet 3. februar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, nei, det var det åpenbart ikke. Dårlig redning, og det som er latterlig her er vel at du tyr til personangrep når jeg påpeker hvor ulogisk innlegget ditt er. Her er det åpenbart ikke jeg som tenker kort. Anonymkode: 4ad47...7b4 Nei vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 3. februar 2017 #344 Del Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, Ardwinna skrev: Jeg har ingen intensjon om å styre andres ønsker og følelser, men når dette temaet blir tatt opp så benytter jeg sjansen til å si hva jeg mener. Andre har selvbestemmelsesrett over egen kropp og jeg har ytringsfrihet. Sånt blir det debatt av Forøvrig synes jeg ikke det andre du ramser opp er stort bedre enn leppe-operasjoner heller. Jeg har inntrykk av at de fleste som bestemmer seg for å ta kosmetiske operasjoner (ikke fødselsskader, mye løs hud etter vektnedgang o.l. skader som kan dekkes av det offentlige), går rett til privatpraktiserende plastiske kirurger. Det finne både seriøse og useriøse. De privatpraktiserende plastiske kirurgene lever av andres ønske om å fikse på kroppen, så et hvert nei til å utføre en operasjon er penger tapt. Hvor grensene går for hvor ille noe må være før de opererer varierer nok en god del fra kirurg til kirurg. Noen tenker kun penger og opererer bare pasientene betaler, mens andre sier nei dersom de mener problemet ikke er ille nok. Et interessant spørsmål er jo også hvordan folk reagerer dersom de får et godt begrunnet nei fra en kirurg. Godtar de et nei eller går de videre til de finner en kirurg som er villig til å operere? Jeg tror de fleste er såpass bestemt at de går videre til neste. Hvor mange unge vokser opp uten å prøve et eneste rusmiddel da? Selvsagt blir man påvirket av foreldrene sine. Det nytter ikke å si at ungene skal holde seg unna røyk og alkohol hvis man selv drikker og røyker. På samme måte nytter det ikke å fortelle ungene sine at de er fine som de er og ikke må ta plastiske operasjoner hvis man selv har tatt plastiske operasjoner for å justere på ting man har komplekser for. Selv om barn og unge klarer å tenke selv, og noen faktisk lar være å gjøre som foreldrene, så er det en kjensgjerning at alle barn blir påvirket av det foreldrene gjør, på godt og vondt. Dersom noen velger å "stille seg på bakbena" og la være å operere seg basert på en bestemt oppfatning av kroppspress og reklamer, er det i såfall galt? Jeg har ikke sagt at det er galt. Jeg har sagt at jeg skjønner at noen velger å gjennomføre slike operasjoner. Jeg akter ikke å dømme alle nord opp og ned pga det. Så får andre gjøre som dem vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #345 Del Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, wintergirl skrev: Er du besatt av å prakke dine tanker og holdninger på andre? Jeg føler ikke at jeg er stygg nedentil etter og ha lest denne tråden ihvertfall. Man kan fint operere seg for EGEN del jo. Man kan faktisk det! Det er ikke bare de som tar en operasjon som er egoistisk heller. Det er nok av egoistiske personer i denne verden som aldri ville latt seg operere. Skal man føler seg dårlig hver gang noen gjør noe så får man nesten skaffe seg hjelp! Jeg tror ikke du skjønner noe av hva jeg skriver hvor har du det fra at egoister operert seg men ikke de andre? Det var en litt snodig vinkling Jeg snakker om påvirkningskraft andre har. Spesielt på usikre mennesker Anonymkode: 09c19...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #346 Del Skrevet 3. februar 2017 Denne bloggen her var helt på sin plass nå http://m.geriatriks.blogg.no/1486038652_en_mann_forelsker_seg_ikke_i_kjnnsleppa_di.html Anonymkode: 09c19...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 3. februar 2017 #347 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du skjønner noe av hva jeg skriver hvor har du det fra at egoister operert seg men ikke de andre? Det var en litt snodig vinkling Jeg snakker om påvirkningskraft andre har. Spesielt på usikre mennesker Anonymkode: 09c19...d5e Jeg tror ikke du skjønner at andre tenker annerledes enn deg. Selv om det er en del som er påvirket, så betyr ikke det at alle er det. Det handler om selvfølelse, selv om de ellers har fått enormt mye skryt av andre Endret 3. februar 2017 av wintergirl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #348 Del Skrevet 5. februar 2017 På 3.2.2017 den 20.31, wintergirl skrev: Jeg tror ikke du skjønner at andre tenker annerledes enn deg. Selv om det er en del som er påvirket, så betyr ikke det at alle er det. Det handler om selvfølelse, selv om de ellers har fått enormt mye skryt av andre Jeg skjønner veldig godt at andre tenker annerledes enn meg og jeg synes det er trist at folk ikke er fornøyde med seg selv til tross for at de er helt normale Dette har jeg påpekt flere ganger allerede Anonymkode: 09c19...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 5. februar 2017 #349 Del Skrevet 5. februar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner veldig godt at andre tenker annerledes enn meg og jeg synes det er trist at folk ikke er fornøyde med seg selv til tross for at de er helt normale Dette har jeg påpekt flere ganger allerede Anonymkode: 09c19...d5e Nei, det har du faktisk ikke Men, men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #350 Del Skrevet 5. februar 2017 Jeg har tatt en slik operasjon for mange år siden, beste jeg noen gang har gjort. Var et helvete å moe seg opp til å dra dit og faktisk vise frem underlivet sitt, forstår enda ikke at jeg turte, men det er det absolutt beste jeg kunne gjort for meg selv - angrer ikke et sekund. Og for dere som lever med lange kjønnslepper og trives med det; det er helt fantastisk! Men ikke døm dem som har så store komplekser for det at man faktisk velger å gjøre noe av det mest skremmende (ihvertfall for meg) som finnes, nemlig å dra til en klinikk der flere personer vet at du er der for å operere dine lange kjønnslepper. Kan man velge å "snu" tankegangen sin til at man kan begynne å like det er jo det flott, men for mange sitter det så dypt at det ikke går. Prøv å ha litt forståelse, folkens. Anonymkode: 9a7f2...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #351 Del Skrevet 5. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt en slik operasjon for mange år siden, beste jeg noen gang har gjort. Var et helvete å moe seg opp til å dra dit og faktisk vise frem underlivet sitt, forstår enda ikke at jeg turte, men det er det absolutt beste jeg kunne gjort for meg selv - angrer ikke et sekund. Og for dere som lever med lange kjønnslepper og trives med det; det er helt fantastisk! Men ikke døm dem som har så store komplekser for det at man faktisk velger å gjøre noe av det mest skremmende (ihvertfall for meg) som finnes, nemlig å dra til en klinikk der flere personer vet at du er der for å operere dine lange kjønnslepper. Kan man velge å "snu" tankegangen sin til at man kan begynne å like det er jo det flott, men for mange sitter det så dypt at det ikke går. Prøv å ha litt forståelse, folkens. Anonymkode: 9a7f2...109 Jeg prøver, virkelig. Men jeg er nysgjerrig på når du begynte å tenke at underlivet ditt måtte fikses. Hadde du fysisk vondt? Så du underlivet til andre kvinner og tenkte ditt ikke var pent? Jeg lurer oppriktig. Jeg er 28 år og hørte om disse operasjonene for kanskje 2-3 år siden, hadde aldri tenkt tanken på at det var noe folk gjorde. Tror jeg omtrent ikke hadde sett på min egne indre, men konkluderte med at de var ganske usymmetriske. Heldigivis har det aldri plaget meg, og jeg vil heller aldri la en mann sin mening om mitt innerste få noe betydning for meg selv. Tror det hjalp å være såpass oppe i 20-årene for min del, jeg har blitt mye tryggere med årene. Anonymkode: 1cde8...abf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #352 Del Skrevet 10. juli 2017 Noen har så store fysiske plager samtidig som idealet er små, at noen velger å operere. Anonymkode: 24828...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #353 Del Skrevet 10. juli 2017 Det var jo smart å redigere HI. Nå vet jo ingen hvorfor du opprettet tråden. Jeg er kvinne og har store kjønnslepper og kjenner så langt inn i ryggmarger at det er ikke noe jeg driter mer i enn hva som er idealet. Anonymkode: cc68f...1b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #354 Del Skrevet 10. juli 2017 På 1/29/2017 den 13.28, Kjønnsleppa skrev: Da jeg før leste stygge kommentarer om lange indre kjønnslepper, begynte jeg nesten å grine. Nå er det sånn at jeg gir blanke i kommentarene Å være så trygg på seg selv føles godt. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke angrer hverken bevisst eller ubevisst. Hvor leste du det? Tror nesten jeg aldri har lest noe sånt. Anonymkode: cc68f...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #355 Del Skrevet 18. september 2017 Når man velger å operere har man gjerne gått gjennom en lang tenkeprosess, det er ikke som å gå til frisøren. Anonymkode: 24828...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå