Gå til innhold

Min kjønnsleppeoperasjon -i bilder.

Kjønnsleppa

Anbefalte innlegg

Gjest canacas
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg sier ikke at du angrer, jeg sier at det er en psykisk barriere for deg å tenke at du tok feil. Du er allerede psykologisk investert i ville tro på den meningen du har nå, da alternativet medfører seg mye ubehag. Det er ikke bare fornuft og rasjonalitet som forhindrer deg i å tenke at du kan ta feil, det er psykiske mekanismer der som gjør at det skal mye til for at du skal innrømme ovenfor deg selv at du kan ha tatt feil om hva som var nødvendig eller mulig.

Jeg har en kamerat som var deprimert i 15 år før han endelig forstod hva som skulle til for å komme seg ut av det. At du ikke selv fant ut av hvordan du skulle håndtere egne tanker betyr ikke at det ikke er mulig. Det kan være ekstremt vanskelig å finne nøkkelen til eget sinn og følelser, det er ikke alltid noe man lærer av seg selv. Hadde det vært så enkelt å forstå seg på hadde ikke så mange vært deprimerte

Man trenger ikke føle seg normal eller være normal for å ha et avslappet forhold til egen kropp og person. Du gikk hele tiden etter feil mantra. Du trengte ikke høre at du var normal, du trengte å lære deg en måte å tenke på og forholde deg til deg selv og egne følelser. Du gikk i 10 år og var på feil spor når du lette etter en psykisk løsning.

Anonymkode: c26ca...520

Enig. Det handler om å akseptere. Og leve med. Det vil være å motarbeide seg selv om man må lete andre steder etter en løsning for et problem som finnes kun i ditt eget hode (og da mener jeg ikke at psykolog og sånt er tull, ikke misforstå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg fikk mye stygge kommentarer på små pupper for 10-15 år siden. Og fikk komplimenter for "stor" rumpe. Husker vi gikk med store innlegg i bhn på den tiden også :) men enig at det har blitt enda verre. 

Anonymkode: 38fef...38a

Ville bare frem til at det har blitt mye verre enn hva det var for 10-15 år siden. Det har alltid vært litt kroppspress, men i dag er det virkelig ille.

Anonymkode: 0b757...ec9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier ikke at du angrer, jeg sier at det er en psykisk barriere for deg å tenke at du tok feil. Du er allerede psykologisk investert i ville tro på den meningen du har nå, da alternativet medfører seg mye ubehag. Det er ikke bare fornuft og rasjonalitet som forhindrer deg i å tenke at du kan ta feil, det er psykiske mekanismer der som gjør at det skal mye til for at du skal innrømme ovenfor deg selv at du kan ha tatt feil om hva som var nødvendig eller mulig.

Jeg har en kamerat som var deprimert i 15 år før han endelig forstod hva som skulle til for å komme seg ut av det. At du ikke selv fant ut av hvordan du skulle håndtere egne tanker betyr ikke at det ikke er mulig. Det kan være ekstremt vanskelig å finne nøkkelen til eget sinn og følelser, det er ikke alltid noe man lærer av seg selv. Hadde det vært så enkelt å forstå seg på hadde ikke så mange vært deprimerte

Man trenger ikke føle seg normal eller være normal for å ha et avslappet forhold til egen kropp og person. Du gikk hele tiden etter feil mantra. Du trengte ikke høre at du var normal, du trengte å lære deg en måte å tenke på og forholde deg til deg selv og egne følelser. Du gikk i 10 år og var på feil spor når du lette etter en psykisk løsning.

Anonymkode: c26ca...520

Du klippet jo vekk den delen av innlegget mitt som forklarer hvorfor jeg ikke tror jeg angrer hverken bevisst eller ubevisst!? :P

Så kanskje jeg kommer til å angre en dag, men tenk så mange deilige år med avslappet hverdagsliv og fantastisk sex jeg har fått oppleve! :) Det er uansett for sent å angre. Og jeg har ikke for vane å flykte fra problemene mine, så jeg tror dette skal gå fint. 

Takk for at du bryr deg. :) Det er alltid bra med folk som har bena godt plantet på jorda slik du har.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare frem til at det har blitt mye verre enn hva det var for 10-15 år siden. Det har alltid vært litt kroppspress, men i dag er det virkelig ille.

Jeg har seriøst aldri vært klar over hvor viktig det er at allmennheten aksepterer kjønnsorganet ditt, før jeg entret KG. Så vi kan trygt si at dette forumet bidrar sterkt til dette presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Hvorfor er det så viktig å se så jævlig lekker ut der nede? Hvor mange er det som kommer til å se det, egentlig? Dersom folk kunne beholde håret der nede, så ville heller ikke alt vises like godt. Men det er klart, at når alt av hår fjernes, så vil alle detaljer komme frem, og det ser ikke alltid like flatterende ut.

Prøv heller å sette ting litt i perspektiv, og vær takknemlig for at dere er friske og ikke lider av alvorlig sykdom eller handicap. For en syk trend dette er! :frustrert:

Anonymkode: 7098b...6f6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært underlig å informere en evt datter med slik privat informasjon? Jeg har silikon og kommer neppe til å fortelle barna mine om det. 

Selvbildet handler vel om mer enn kjønnslepper og bryster? Jeg synes ikke TS gir inntrykk av å ha en sunn tankegang når det gjelder selvbilde, eller syn på kropp og psyke.

Anonymkode: c9f55...5a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært underlig å informere en evt datter med slik privat informasjon? Jeg har silikon og kommer neppe til å fortelle barna mine om det. 

Dette er jo virkelig ille! Barna dine skal altså vokse opp og tro at du har helt naturlige pupper? Slik at de vil ødelegge eget og eventuelle partneres selvbilde, fordi de tror silikonbryster er som vanlige? Har man fikset på noe så får man da ihvertfall fortelle ungene om det, så ikke de går rundt og gransker seg selv og tror de ser "stygge og unaturlige" ut, fordi mor selv har så perfekte pupper. 

Anonymkode: ae33b...0ea

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det ville kroppshysteriet kan gi seg snart. Ting var mye bedre for 10-15 år tilbake. I dag har det gått over stokk og stein, og det er ikke rart så mange har dårlig selvtillit når man ser på de overoprerte kjendisene. Det er jo bare trist. En "perfekt" kvinne skal ha små indre kjønnslepper, store pupper, stor rumpe, flat mage, smal midje, fyldig lepper, høye kinnbein, oversminket og kritthvitetenner. Jeg er ufattelig glad jeg ikke er tenåring i dag og har jenter som Sophie Elise og Kylie Jenner å se opp til. Da jeg var tenåring, så hadde vi sunne og bra forbilder. Jeg begynte på ungdomsskolen i 98 og da visste vi så vidt hva silikon var for noe. Selvfølgelig var litt kropps og utseendepress, men det kan ikke sammenlignes med hysteriet i dagens samfunn. Nesten så jeg gruer meg til mine døtre på 4 og 7 kommer i tenårene. Huff :( 

Men voksne mennesker må gjøre som de vil med sine kropper, men det er ufattelig trist at noen føler de må operere underlivet sitt.

Støtter dette innlegget. Å ødelegge noe så naturlig vakkert er ikke bra. Utviklingen  nå til dags er skremmende. Nå må man lete lenge etter noe naturlig. Om noen år vil menn bli så vante med den standarkroppen der alt er fikset på at de vil drømme om den ekte. Hvorfor skal alle være lik? Ja til naturlige kvinnekropper, såfremt det ikke er medisinsk eller fysisk plage selvsagt. Det blir noe annet!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ganske lange indre kjønnslepper. Er 21 år, har bare hatt sex med en person (kjæresten min, vært sammen i 5 år). Og helt ærlig, så tenkte jeg mye på dette før jeg hadde sex for første gang.. Syns jeg var stygg nedentil og gruet meg veldig.

Men har som sagt hittil bare hatt sex med en person, og han misliker det ikke (Han har ikke sagt noe om det i alle fall...) Så i løpet av årene har jeg ikke tenkt over det en gang. Har ikke syntest at jeg ser pen ut nedentil - men har ikke vært et stort problem for meg heller. 

Men etter den nye serien på NRK der de hadde en episode om dette så har jeg begynt å tenke mer på det. Og når det kommer opp sånne tråder som dette.. Så jeg syns nesten det er litt slemt av deg (hvis jeg kan få si det sånn) at du velger å komme ut med det. Er nettopp pga sånne her tilfeller unge jenter blir mer og mer usikker. Man blir obs på et problem man egentlig ikke har helt tenkt over. Man normaliserer en operasjon som faktisk er helt bak mål. 

Anonymkode: 3a007...77e

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvbildet handler vel om mer enn kjønnslepper og bryster? Jeg synes ikke TS gir inntrykk av å ha en sunn tankegang når det gjelder selvbilde, eller syn på kropp og psyke.

Anonymkode: c9f55...5a5

Ja, jeg har ikke sagt noe annet :) men tviler på at mødre viderefører slik informasjon, så ser ikke poenget med å blande inn barn. Jeg har ræva selvtillit, men bruker mye tid på og bygge opp selvtilliten til barna mine, det er viktig for meg. Generelt sett syns jeg det er en uting at man skal blande inn barn for hva mødre velger å gjøre for seg selv så lenge de holder det privat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva jeg vil kalle et vellykket resultat, musa di er innbydende og vakker nå! Skjønner deg veldig godt hvorfor du var musfornøyd, min subjektive mening er at underlivet ditt var stygt og "slengete" før. Hilsen kvinne

Anonymkode: 966ff...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ganske lange indre kjønnslepper. Er 21 år, har bare hatt sex med en person (kjæresten min, vært sammen i 5 år). Og helt ærlig, så tenkte jeg mye på dette før jeg hadde sex for første gang.. Syns jeg var stygg nedentil og gruet meg veldig.

Men har som sagt hittil bare hatt sex med en person, og han misliker det ikke (Han har ikke sagt noe om det i alle fall...) Så i løpet av årene har jeg ikke tenkt over det en gang. Har ikke syntest at jeg ser pen ut nedentil - men har ikke vært et stort problem for meg heller. 

Men etter den nye serien på NRK der de hadde en episode om dette så har jeg begynt å tenke mer på det. Og når det kommer opp sånne tråder som dette.. Så jeg syns nesten det er litt slemt av deg (hvis jeg kan få si det sånn) at du velger å komme ut med det. Er nettopp pga sånne her tilfeller unge jenter blir mer og mer usikker. Man blir obs på et problem man egentlig ikke har helt tenkt over. Man normaliserer en operasjon som faktisk er helt bak mål. 

Anonymkode: 3a007...77e

Da beklager jeg veldig! Min hensikt var å informere om hva et slikt inngrep går ut på. Jeg håpet å være informativ, vise hva kvinner faktisk må igjennom dersom de velger å operere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett etter-bilde som viser den ovenfra, så man kan se klitoris, siden du nevnte den i HI. 

Synes også dette var en unødvendig operasjon estetisk sett, siden den var finere før. 

Anonymkode: 11df1...59c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er hva jeg vil kalle et vellykket resultat, musa di er innbydende og vakker nå! Skjønner deg veldig godt hvorfor du var musfornøyd, min subjektive mening er at underlivet ditt var stygt og "slengete" før. Hilsen kvinne

Takk for din tilbakemelding. :) Er heldigvis enig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

TS: jeg har null problem med å forstå at noe man mer misfornøyd med, og som plager en, må gjøres noe med. Jeg har også gjort noe med tilsvarende utgangspunkt. I ettertid ser jeg hvor ufattelig dumt det var for min egen del.

Godt du er fornøyd, men jeg syns det er synd at (unødvendig) intimkirurgi markedsføres slik på et så stort forum. For jeg vil ikke at denne trenden skal vedvare.

Jeg er 100 prosent enig med deg @canacasDenne "problematikken" som i prinsippet handler om at alle skal se like ut, burde blitt tiet ihjel. Dette er en del av kvinneundertrykkelse, og den trenden om at musa til damer skal se ut som de er  glattbarberte, ikke kjønnsmodent underliv. Grotesk og bekymringsfullt.

Anonymkode: 72dbe...81e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett etter-bilde som viser den ovenfra, så man kan se klitoris, siden du nevnte den i HI. 

Synes også dette var en unødvendig operasjon estetisk sett, siden den var finere før. 

Hvordan se klitoris? Klitoris gjemmer seg bak de ytre når jeg står. :) Man ser litt av klitorishetta på toppen, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Kjønnsleppa skrev:

Hvordan se klitoris? Klitoris gjemmer seg bak de ytre når jeg står. :) Man ser litt av klitorishetta på toppen, men ikke mer enn det.

Jeg mener et bilde fra samme vinkel som det i midten på nedre linje, i den første collagen din. Jeg vil bare se om det ble forandret i noe særlig grad av operasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene som viser hvordan det så ut like etter operasjonen var smertefulle å se på:erter: Bra du er fornøyd med resultatet TS, og takk for at du deler. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor noen får seg til å si at du så mye bedre ut før? Jeg ser ca ut som på etter-bildet ditt, og jeg synes det er utrolig frekt at folk sier at det ser "barnslig" ut med slik mus og at en sånn er styggere enn de som har store kjønnslepper. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk91 skrev:

De bildene som viser hvordan det så ut like etter operasjonen var smertefulle å se på:erter: Bra du er fornøyd med resultatet TS, og takk for at du deler. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor noen får seg til å si at du så mye bedre ut før? Jeg ser ca ut som på etter-bildet ditt, og jeg synes det er utrolig frekt at folk sier at det ser "barnslig" ut med slik mus og at en sånn er styggere enn de som har store kjønnslepper. 

Helt enig, mange liker å snakke nedsettende om underliv med små kjønnslepper, men tror i hovedsak ser er jenter som selv har lange for da døler de seg bedre selv. Kan ikke skjønne hvorfor de nevner at man ser ut som et barn da ihvertfall 50% av damer har ikke synlige kjønnslepper. Like normalt som at de synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...