Gå til innhold

Bil lappen - LÅN!?


Equestrian

Anbefalte innlegg

1 hour ago, NBA said:

Nope, det er det ikke. Seriøse banker har grense på 10 år.

Sparebank 1 har kaskofritt billån til eldre biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 1/26/2017 at 2:14 PM, Equestrian said:

Hei, jeg er ei jente på 18 år som har påbegynt lappen.

Har moped lappen fra før, så har jo tatt trafikalt grunnkurs og mørkekjøring mm.

Jeg har fast jobb på en dagligvare butikk to fredager og to lørdager i mnd, min mor og stefar vil jeg skal ta opp lån på 10-15.000 for å kunne få lappen litt kjapt også tilbake betale, og de skulle hjelpe meg om jeg fikk lån. Men jeg er skeptisk til lån, for jeg hater å låne penger og vil ikke ha noen gjeld på meg. Stefar vil jeg skal låne opp til 20.000!

Hva ville dere gjort? Jeg vil ikke ha lån, men vil ha lappen og. Legger av alt av penger jeg får til lønn, men de mener det vil ta lang tid noe som også er litt sant.

Helt enig i at lån er en uting som blir sett på som største selvfølge, men egentlig er det moderne slaveri nøye uttenkt av slavedriverne her på jorda - banksterne m/ familie.
Hvis du klarer å spare/vente til du har nok penger så blir du stoltere.
Eventuelt får din stefar låne deg pengene 😉


Edit: Ser nå at tråden er gammel...
Men det er aldri for sent å lære folk om hvordan lån er det nye slavesystemet. Gjeld = moderne slaveri.
Penger lånes ikke ut, de skapes i utlånsøyeblikket fordi bankene for lov til å bedrive denne sleipe gesjeften - for å sette fart i all business, så biene i samfunnet skal summe og generere inntekter i alle retninger.
De store og mektige tjener nemlig penger på alt, fordi de eier så mye.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar penger og øvelseskjør mye. Når du har spart opp nok, vil det gå fort til du får lappen. Selv er jeg 30 år og holder på med lappen nå. Du har god tid! 

Anonymkode: 84a22...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ du ha lappen for å fungere i det daglige? Om ikke, drit i å få lån og ta det heller etter hvert som du har råd eller har spart opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, misslinn1985 skrev:

MÅ du ha lappen for å fungere i det daglige? Om ikke, drit i å få lån og ta det heller etter hvert som du har råd eller har spart opp. 

Hvis du leser lenger opp så har jeg hatt lappen i snart 2år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whoisthere

og ta et lån for en bil som er så jævla gammel er idiotisk.. Da kunne du heller spart opp og kjøpt den.

Du gjorde iallefall en stor tabbe der. Men du vet jo best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Fyttrakkern så frekke folk er her. Du kan være stolt over deg selv. Du har tatt tak i livet ditt,   jobbet for dette med egne penger. Å bruke språk , valg av bilmerke og sosial status mot noen som har nådd målet sitt og har all grunn til være superfornøyd med seg selv, er lavmål eller at de har lav selvfølelse. Jeg brukte selv lang tid på å finne jobb og ta lappen og det kostet meg enormt med ressurser og penger, så det er noe jeg kjenner meg igjen i. Og jeg kjører Audi, riktignok svigers sin da 😉 men den har holdt koken i 17 år og holder det forsatt gående 

Anonymkode: b787f...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...