Gå til innhold

Bil lappen - LÅN!?


Equestrian

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, penny_ skrev:

Noen erstatningspenger? Er du sikker på at de ikke bare prøver å sparke deg ut av redet? 

Erstatningspenger kommer ikke daøende fra himmelen, til sommeren. 

Jeg gjentar spørsmålet, hvor mye har du utbetalt i lønn? Og når du ikke går på skole, hvorfor jobber du da bare noen få dager for uken? 

Jeg begynner å slite med å ta deg seriøst her.

Anonymkode: e2d73...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du vil ut hjemmefra, men du kommer deg ikke ut bare med lappen, du må ha mer jobb. Fortsett å spar alt du kan, og søk etter ny jobb med høyere stilling. 
Du vil uansett ikke ha råd til å ha bil, om du bare jobber noen få dager pr måned, og i tillegg skal betale skyhøyt forbrukslån. 

Dessuten, at foreldre ikke vil hjelpe til FØR du tar lån, det høres ut som foreldrene dine ikke har peiling på økonomi. Dem bør hjelpe deg slik at du ikke trenger lån! La oss si dem vil hjelpe deg med 1000,- pr mnd for å betale ned lånet, da kan dem heller hjelpe til med 1000,- pr mnd slik at du ikke må ta lån... 

Anonymkode: 965a5...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Erstatningspenger kommer ikke daøende fra himmelen, til sommeren. 

Jeg gjentar spørsmålet, hvor mye har du utbetalt i lønn? Og når du ikke går på skole, hvorfor jobber du da bare noen få dager for uken? 

Jeg begynner å slite med å ta deg seriøst her.

Anonymkode: e2d73...111

Nå har det seg slik at de erstanings pengene kommer ikke "døende" fra himmelen til sommeren, de kommer og det ligger en lang sak bak det.

Ser du gjentar hva jeg får utbetalt, men hva jeg får utbetalt i mnd angår dessverre ikke deg. Men det er noen tusenlapper fast og noen tusen utenfor.

Hvorfor jeg kun jobber noen få dager når jeg ikke går skole? Det har seg slik at jeg har en fast stilling, som ikke er veldig stor men den har faktisk økt siden jeg begynte der sent i august i fjor. Det har seg slik at jeg jobber "bare" noen få dager i uken fordi det også er andre folk ansatt.

Jeg er stolt av å kunne ha fått meg fast jobb den dag i dag, ettersom det er vanskelig å få seg jobb i disse tider.  Om du også er like nyskjerrig på hvor jeg jobber som du er i lønnen min så jobber jeg på en av Norges største dagligvare handels butikker.

 

Ta meg seriøst eller ikke, om du virkelig ikke klarer å ta meg seriøst ut fra hva jeg skriver så har du ingenting i denne tråden å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei, alle ..!

Tenkte og komme innom her med en liten oppdatering ettersom jeg først kom over tråden.

Jeg er utrolig takknemlig for at dere rådet meg til og ikke ta opp lån på lappen, når man ønsker seg noe så mye som jeg gjorde den gangen så blir man blind, og det er farlig. Jeg tenkte selvfølgelig gjennom det som en mulighet, men tenkte også på baktankene som ligger bak, renter etc.

Jeg har nå flyttet ut (for lengst) veldig fornøyd med det, og har hatt lappen i 2 år nå til vinteren. Det var litt av en prosess og komme seg gjennom alt av kjøretimer, men jeg besto med glans på første forsøk i et jævlig snøvær. Har til nå hatt 3 biler, siste kjøpte jeg nå for en måneds tid siden, 2005 modells Audi A4. -Denne har jeg da lite billån på, men dekkes godt og på en forsvarlig måte ettersom eg nå har fast jobb i en 70% stilling.

Noen lurer sikkert på disse erstatnings pengene som skulle komme, og som de skulle hjelpe meg og betale ned lånet på. Her fikk jeg 4.000 til lappen! Det hjalp jo såklart, men på et lån hadde det bare blitt rentene, hahaha...

 

Så hvis noen av dere som kommenterte for noen år tilbake ser dette, så - Tusentakk for rådene, og god sommer videre!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 17.13, Equestrian skrev:

siste kjøpte jeg nå for en måneds tid siden, 2005 modells Audi A4. -Denne har jeg da lite billån på,

Ser hvor din økonomiske sans kommer fra. Lån på en 14 år gammel bil, som atpåtil er en Audi, som er kjent for å være skrothauger når de har bikket 10 år? Nei, nei, nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, NBA said:

Ser hvor din økonomiske sans kommer fra. Lån på en 14 år gammel bil, som atpåtil er en Audi, som er kjent for å være skrothauger når de har bikket 10 år? Nei, nei, nei....

Jeg kjørte en 25 år gammel audi med null feil, og nå eier jeg en som er 17 år, med null feil. Så nei, audi er ikke skrothauger. Det som blir skrothauger av, er biler som ikke blir tatt vare på eller får regelmessig service. 

Anonymkode: b5faf...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, NBA skrev:

Ser hvor din økonomiske sans kommer fra. Lån på en 14 år gammel bil, som atpåtil er en Audi, som er kjent for å være skrothauger når de har bikket 10 år? Nei, nei, nei....

Ja, kom hit og vær frekk i kjeften ;) 

Jeg har jævlig god økonomisk sans, bilen min er ikke første gangs registrert før i 2008 og har vært på jevnlig service opp gjennom årene, og er i super stand. 

Tror du skal vite litt mer om både bilen, meg og kanskje hvor mye lånet er på før du slenger med kjeften? :) 

Kjøpte heller en bil som man kan fikse litt selv på, en å gå for de nyere modellene som bare er møkk, og har dritt motorer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte en 25 år gammel audi med null feil, og nå eier jeg en som er 17 år, med null feil. Så nei, audi er ikke skrothauger. Det som blir skrothauger av, er biler som ikke blir tatt vare på eller får regelmessig service. 

Anonymkode: b5faf...229

Så jævlig sant 🙌🏼

Anonymkode: ae1e5...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Equestrian skrev:

Ja, kom hit og vær frekk i kjeften ;) 

Jeg har jævlig god økonomisk sans, bilen min er ikke første gangs registrert før i 2008 og har vært på jevnlig service opp gjennom årene, og er i super stand. 

Tror du skal vite litt mer om både bilen, meg og kanskje hvor mye lånet er på før du slenger med kjeften? :) 

Kjøpte heller en bil som man kan fikse litt selv på, en å gå for de nyere modellene som bare er møkk, og har dritt motorer ;) 

Man låner ikke på 14 år gamle biler. Si meg, hvem har gitt deg det lånet egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Equestrian skrev:

Ja, kom hit og vær frekk i kjeften ;) 

Jeg har jævlig god økonomisk sans, bilen min er ikke første gangs registrert før i 2008 og har vært på jevnlig service opp gjennom årene, og er i super stand. 

Tror du skal vite litt mer om både bilen, meg og kanskje hvor mye lånet er på før du slenger med kjeften? :) 

Kjøpte heller en bil som man kan fikse litt selv på, en å gå for de nyere modellene som bare er møkk, og har dritt motorer ;) 

Det er helt tydelig, av flere grunner, at du er oppvokst i et resurssvakt hjem. Språket ditt bærer preg av det også.

Og å påstå at du har "jævlig god økonomisk sans" når du har tatt opp lån på en 14 år gammel bil... Vel, da må det sannsynligvis være et forbrukslån her også og da kan du ikke skryte av den økonomiske sansen din. 

Anonymkode: 5dc16...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å vente med å ta lappen til du har alle pengene klare. Hvis ikke så drar det ut, og blir dyrere. Holder ikke å ha kjøretime en gang hver 14. Dag. Spar pengene, så begynn på kjøreskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, wahaj skrev:

Anbefaler deg å vente med å ta lappen til du har alle pengene klare. Hvis ikke så drar det ut, og blir dyrere. Holder ikke å ha kjøretime en gang hver 14. Dag. Spar pengene, så begynn på kjøreskolen.

Tråden er gammel. Hun har jo allerede hatt lappen i snart to år.

Anonymkode: 5dc16...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, NBA skrev:

Man låner ikke på 14 år gamle biler. Si meg, hvem har gitt deg det lånet egentlig?

Jo, det er det mange som gjør ;) En av Norges største banker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt tydelig, av flere grunner, at du er oppvokst i et resurssvakt hjem. Språket ditt bærer preg av det også.

Og å påstå at du har "jævlig god økonomisk sans" når du har tatt opp lån på en 14 år gammel bil... Vel, da må det sannsynligvis være et forbrukslån her også og da kan du ikke skryte av den økonomiske sansen din. 

Anonymkode: 5dc16...d42

Nå skriver jeg jo ikke slik, med mindre folk er frekke i kjeften mot meg da 🙄 

Ja, som ikke er førstegangs registrert i 2008 og som er i super stand. Jeg har også BIL LÅN og ikke noe forbrukslån 👊🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Equestrian skrev:

Jo, det er det mange som gjør ;) En av Norges største banker :) 

Er du singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Er du singel?

Nei, er ikke det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Equestrian skrev:

Jo, det er det mange som gjør ;) En av Norges største banker :) 

Nope, det er det ikke. Seriøse banker har grense på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...