Gå til innhold

Avlyse USA-turen? Muslimsk familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som ikke skjønner en dr..? Jeg trodde han måtte ha støtte fra senatet. Men han driver jo og gir ordre etter ordre om ditten og datten og bestemmer alt alene. Kan han bare holde på slik?

Anonymkode: 47026...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidde å reise til USA i det heile tatt ?   

Anonymkode: e1fbf...26d

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg som ikke skjønner en dr..? Jeg trodde han måtte ha støtte fra senatet. Men han driver jo og gir ordre etter ordre om ditten og datten og bestemmer alt alene. Kan han bare holde på slik?

Se denne, det er det han gjør. Det betyr ikke at det nødvendigvis vil bli slik han ønsker. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han utsteder såkalte President dekreter, så sant det ikke er noe som er vedtatt av kongressen har han ganske frie fullmakter. Han kan muligens og stanse ting vedtatt av kongressen med da kun midlertidig isåfall. 

• Liker 1
Skrevet

Da denne nyheten kom mente jeg at jeg leste at det også skulle gjelde midlertidig for en rekke andre muslimske land også, men finner ikke tilbake til dette nå. Noen som leste det samme og har en lenke? Jeg lurer veldig på hvilke andre land det dreier seg om, hvis det stemmer. 

Er dere (altså de som skriver i tråden her) også sikre på at det er tilstrekkelig med norsk pass? Eller vil de kunne nekte på grunn av opphav? 

Skrevet
12 minutter siden, Newroz skrev:

Er dere (altså de som skriver i tråden her) også sikre på at det er tilstrekkelig med norsk pass? Eller vil de kunne nekte på grunn av opphav? 

Jeg leste at det var økt oppmerksomhet mot visum fra en rekke muslimske land, og land med en høy andel muslimer.  Norge og Sverige var nevnt i denne sammenhengen. Det får meg til å tro at det fokuseres på opprinnelse, ikke på bostedsland.

Jeg finner ikke tilbake til siden nå, men det sto i en amerikansk avis, siden jeg fikk tipset fra en amerikansk venninne.

Anonymkode: ccb20...601

Skrevet

Med tanke på at muslimer har lov til å drepe alle andre som ikke er muslimer (og helst skal gjøre det) er det jo ikke dumt å nekte dem innreise.

Det står i Koranen.  Følger du ikke Koranen er du ikke muslim. 

Anonymkode: 9609e...fb6

Skrevet
På 1/26/2017 den 19.36, Rosalie skrev:

Dette. Jeg er hverken muslim eller skeiv, men å reise til USA og legge igjen penger i det landet, er fullstendig uaktuelt slik den politiske situasjonen er.

Ja, ikke sant.  Du burde ikke reise ut av Norge i det hele tatt slik at alle pengene dine kan bli her i landet. Det trengs, fordi du er nødt til å betale for alle de nye gimmegrants som strømmer inn konstant.  

16 timer siden, Newroz skrev:

OH NO!!!  Nå kan ikke amerikanere reise til Iran!  De blir nok helt KNUST!  Det er den amerikansk drøm å reise til Iran og nå er denne drømmen knust for alltid LOLOL!  Stakkars.....  

--- Typisk venstre radikaler som klarer ikke å sette dere inn for å se hva han virkelig gjør, istedenfor, som er typisk for dere nordmenn, tror dere på alt du leser fra de sosialistiske mediahusene som publisere propaganda...du vet, samme hus som brukte et bilde av et dødt barn i vannkanten for å hjelpe AP til å vinne.  

Dette er hva må til for å rett og slett ordne i roten som de venstre demokratene har lagd de siste 8 år.  Betyr ikke nekt på alltid - de må bare få ting på plass som hjelpe dem å vet virkelig hvem det er som kommer til landet.  For sikkerhet.  Kanskje hvis de moderne muslimer gikk ut på fakkeltog for å vise sin misnøye når andre muslimer kjører lastebiler inn til folk eller drepe med selvmordsvester ville det ikke vært så mye hat mot dem i 2017. 

Anonymkode: 9b67e...80c

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at det var økt oppmerksomhet mot visum fra en rekke muslimske land, og land med en høy andel muslimer.  Norge og Sverige var nevnt i denne sammenhengen. Det får meg til å tro at det fokuseres på opprinnelse, ikke på bostedsland.

Jeg finner ikke tilbake til siden nå, men det sto i en amerikansk avis, siden jeg fikk tipset fra en amerikansk venninne.

Anonymkode: ccb20...601

Det er det jeg er litt redd for også, at det ikke kommer til å holde med det norske passet... 

Skrevet
3 minutter siden, Newroz skrev:

Det er det jeg er litt redd for også, at det ikke kommer til å holde med det norske passet... 

Det er i så fall helt vilt.  Uansett så er det like greit å boikotte hele usa.  Mange andre supre steder i verden. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Det er i så fall helt vilt.  Uansett så er det like greit å boikotte hele usa.  Mange andre supre steder i verden. 

Ja, kan man fatte det. Tenk å nekte verdens mest krigerske religionsfølgere innreise. Det er jo idiotisk. Vi bør heller støtte land som er på vei mot å bli muslimske! Som Sverige, f.eks. De har jo knela helt, respekt!

Anonymkode: 9609e...fb6

Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Jeg fant noe, men litt usikker på om det stemmer og om det gjelder statsborgerskap også. 

It also applies to people who originally hail from those countries but are traveling on a passport issued by any other nation, the statement notes. That means Iraqis seeking to enter the U.S. on a British passport, for instance, will be barred, according to a U.S. official. British citizens don’t normally require a visa to enter the U.S.

http://www.zerohedge.com/news/2017-01-28/homeland-confirms-trump-immigration-ban-will-include-green-card-holders

Skrevet

Kommer til å bli hyggelig å reise inn til USA fremover om du ikke er hvit og kristen:  

"We're going to have extreme vetting in all cases. And I mean extreme. And we're not letting people in if we think there's even a little chance of some problem."

http://www.firstpost.com/world/not-visa-ban-extreme-vetting-for-pakistan-afghanistan-saudi-arabia-president-trump-3223890.html

Det er ikke bare turister som reiser inn til USA, det er mange som reiser dit i forretningssammenheng og på jobbreiser, og noen er vel bare innom for mellomlandinger også. Jeg kan ikke helt forstå at dette skal kunne stå seg på sikt. Ser for meg at de Saudiske prinsene vil bli ganske forbannet om de blir tafsa for mye på og opplever harselering, og dermed kan et par gode avtaler gå i vasken. Vanlige folk, og flyktninger, bryr de vel seg ikke om, men når det gjelder forretninger må det jo telle. 

Skrevet

Så spørs det hvor langt tilbake folk skal forfølges.  Gjelder dette om man er tredje generasjons iraker med norsk pass for eksempel... 

Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Så spørs det hvor langt tilbake folk skal forfølges.  Gjelder dette om man er tredje generasjons iraker med norsk pass for eksempel... 

Jeg kan jo egentlig ikke se for meg at de skal kunne ha lov til å nekte noen adgang fordi foreldrene dine er fra Irak feks, eller at du selv har bodd der i en lengre eller kortere periode. Har man et annet statsborgerskap så må det jo være det som teller? All logikk tilsier jo det, men neimen om jeg vet at det er logikken det her vil gå på... 

Det jeg bekymrer meg mest for nå er nesten behandlingen om man får visum, hva vil møte deg når du skal inn i USA? Timelange avhør med trusler om vannbøttetortur (det ble jo nettopp gjeninnført)? 

Off, merker jeg blir både trist og skremt av dette her. 

Skrevet

Men hvordan skal de egentlig vite hvor mohammed er fra om han kommer med norsk pass?  Skal alle mørke inn til avhør? 

Skrevet
På 26.1.2017 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Malmø for eksempel.

Anonymkode: b0276...e0d

Malmø er en fin by det, men man drar ikke på ferie i 14 dager til Malmø. Det blir kanskje litt i overkant kjedelig, men det er jo rundt 30 min kjøring til Køben. Så man kan jo dra på dagstur til tivoli.

Skrevet
Sitat

President Donald Trump skrev fredag under på en presidentordre med formål om å «holde radikale, islamistiske terrorister» ute av USA.

Presidentordren innebærer blant annet at folk fra flere muslimske land ikke får reise til USA. Forbudet har skapt kaos på mange amerikanske flyplasser.

Reisende som var i luften da presidenten signerte ordren, er blitt anholdt på flyplassen i påvente av utsendelse.

Nå har imidlertid en føderal dommer i Brooklyn avgjort at to irakiske menn med gyldig visum ikke skal sendes ut av landet. I stedet er de innvilget midlertidig opphold i USA.

Avgjørelsen vil gjelde alle andre saker hvor folk har kommet til landet med det som i utgangspunktet var gyldige visum, ifølge ABC News.

Domstol blokkerer Trump-ordre: Reisende får bli tross forbud

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Silfen skrev:

Men hvordan skal de egentlig vite hvor mohammed er fra om han kommer med norsk pass?  Skal alle mørke inn til avhør? 

Mulig tidligere nasjonalitet ligger som info i det elektroniske passet? :vetikke: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...