Gå til innhold

Avlyse USA-turen? Muslimsk familie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at muslimer har lov til å drepe alle andre som ikke er muslimer (og helst skal gjøre det) er det jo ikke dumt å nekte dem innreise.

Det står i Koranen.  Følger du ikke Koranen er du ikke muslim. 

Anonymkode: 9609e...fb6

I det gamle testamentet står det at hvis en sønn motsier sin far, så kan far ta med seg sønnen utenfor bymuren å steine han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis Mohammed er født i utlandet, vil hans fødested stå oppført i passet og da kan man jo bli "avslørt" på den måten. Er han derimot født i Norge, vil det jo stå en norsk by, og da kan man ikke - så sant man ikke har et etternavn som sier noe om hvilket land han er i fra (da må jo samtidig den som undersøker passet inneha denne kunnskapen) vite hvor person har opphavet sitt fra. Noen bytter jo navn også, eller tar ektefellens navn.

Jeg tror USA er gode på registre, men de kan ikke har oversikt over alle. De har vel ikke tilgang til det norske folkeregister. I hvert fall ikke på lovlig måte. Men blir du utsatt for harde avhør, sier nok de fleste hvor foreldre og slekt kommer i fra..  Om du ikke mister retten til å komme inn, så er i beste fall en ubehagelig situasjon som du blir utsatt for på grunn av opphavet ditt. 

 

 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,  jeg skal ikke til usa uansett,  men jeg hadde iallfall avlyst om noe var planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange land som ikke frister å besøke, Dubai og Saudia Arabia som nevnt tidligere fordi jeg syntes ikke noe om slike steder hvor man kan havne i trøbbel for ting vi annser som trivielle her. For meg går det ut på at man skal være komfortabel, så jeg holder meg til land hvor jeg føler meg trygg. USA har også blitt ett av de landene som er på no-go listen min. Det har den vært en stund, selv før Trump fordi jeg syntes at blant annet autoritetene i USA er som autoriteter i mange utviklingsland, korrupte og og jævlige. Det har så klart ikke blitt bedre etter han ble prez, og det byr meg virkelig i mot å støtte et land som er så bakvendt som det USA er. Det er synd fordi det er mange steder jeg skulle likt å besøke der, men inntil videre velger jeg å si nei og heller besøke andre land. Så til TS, jeg anbefaler deg å ikke reise med mindre det er noe viktig, se heller til andre steder i verden. Det at du i det hele tatt må stille det spørsmålet gir deg svar på hva du kan forvente ved innreise til the land of the free

Anonymkode: 2dd67...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, January 29, 2017 den 11.37, Silfen skrev:

Men hvordan skal de egentlig vite hvor mohammed er fra om han kommer med norsk pass?  Skal alle mørke inn til avhør? 

Regner med dette kommer frem i visum prosessen 

Anonymkode: 20d91...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Regner med dette kommer frem i visum prosessen 

Anonymkode: 20d91...4f8

Om man er andre, tredje generasjons også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Silfen skrev:

Om man er andre, tredje generasjons også?

Lenge siden jeg har søkt visum. Men ikke usannsynlig. De spør i alle fall om du har vært i landene, så hvor foreldre og besteforeldre er fra kan jo også være en del?

Andre og tredjegenerasjon har jo vist seg å produsere enkelte radikale. Sitter nok en del fortvila foreldre og ser at ungene tar del i akkurat det de flyktet fra. 

Hele USA greiene er absurd. Det er bare litt over 3 år til neste valg. Det kan også hende Donald viser seg å bli en god president tross alt. 

 

Anonymkode: 20d91...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...