Gå til innhold

Avlyse USA-turen? Muslimsk familie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reuters er da et anerkjent nyhetsbyrå? Er det blitt sånn at alt man ikke liker er fake-news?

Anonymkode: 01a02...f71

Nei, men uavhengig av byrået som leverer nyheten når man ser på innholdet at det er forvrengt og har massiv politisk slagside er det passende å kalle det fake-news

Anonymkode: f7dc3...25c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest canacas
1 time siden, dillyduzit skrev:

Har dere ikke norske pass da? Hva er problemet? Så lenge visumet er ok, så er det ingenting å utsette. 

Men det hadde jo blitt noe overskrifter verden rundt med "Norsk familie nektet innreise på grunn av religion" 

 

TS: unner dere en fin reise, men jeg håper nesten det jeg har uthevet her er realiteten. Så alle skjønner hvor håpløs denne politikken til Trump faktisk er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else-Britt
21 minutter siden, canacas skrev:

TS: unner dere en fin reise, men jeg håper nesten det jeg har uthevet her er realiteten. Så alle skjønner hvor håpløs denne politikken til Trump faktisk er! 

Lol! Så du håper at noe som ikke er realiteten allikevel er realiteten, sånn at du kan få bekreftet det du tror er realiteten, men som du ikke har noen reelle holdepunkter for. Er det ikke mye mer logisk å tilpasse meningene sine etter fakta, heller enn å satse på at fakta skal tilpasse seg meningene dine?

Endret av Else-Britt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2017 den 14.34, Orientalsk skrev:

Reis heller til et annet sted! Ingen vits å støtte dette landet etter at de har valgt en slik klovn til sin president.

Dette. Jeg er hverken muslim eller skeiv, men å reise til USA og legge igjen penger i det landet, er fullstendig uaktuelt slik den politiske situasjonen er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/26/2017 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår Saudi Arabia. Rene paradiset. Faktisk forbudt med andre religioner der. Muslimers drømmedestinasjon. Jeg har vært der ved flere anledninger selv, men det var definitivt ikke stedet for meg. Men som sagt et paradis for Muslimer, de tilbyr mye bra underholdning, bl.a offentlige halshugginger og piskinger. Men vær litt obs på at damer ikke har lov til å sykle der.....

Anonymkode: b35f9...b0a

Jeg er en ikke-religiøs kvinne og det er også min drømmedestinasjon :)

Dubai eller Abu Dhabi hadde vært deilig nå!

Anonymkode: 211d2...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ikke-religiøs kvinne og det er også min drømmedestinasjon :)

Dubai eller Abu Dhabi hadde vært deilig nå!

Anonymkode: 211d2...d9c

Men de er i emiratene, ikke i saudi arabia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2017 den 15.40, canacas skrev:

TS: unner dere en fin reise, men jeg håper nesten det jeg har uthevet her er realiteten. Så alle skjønner hvor håpløs denne politikken til Trump faktisk er! 

Du har jo ikke greie på politikk. Du er bare en fjott som leser overskriftene på vg og dagbladet og tror du har kunnskap om politikken i usa. Gå tilbake til seoghør heller, sikkert noe om Paris Hilton der.

Anonymkode: 40a5e...96d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke greie på politikk. Du er bare en fjott som leser overskriftene på vg og dagbladet og tror du har kunnskap om politikken i usa. Gå tilbake til seoghør heller, sikkert noe om Paris Hilton der.

Anonymkode: 40a5e...96d

Jeg har sjekket. Det var ikke noe om Paris Hilton der denne uken.

Anonymkode: b0276...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke greie på politikk. Du er bare en fjott som leser overskriftene på vg og dagbladet og tror du har kunnskap om politikken i usa. Gå tilbake til seoghør heller, sikkert noe om Paris Hilton der.

Anonymkode: 40a5e...96d

Haha, hvem faan er Paris Hilton nå for tida :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig delt. 

1) Reis! Ikke fanken om de skal få vinne den kampen. Forslaget om å nekte visum til enkelte land har ikke trådd i kraft, så sånn sett bør dere ikke støte på noen problemer. Det er heller ikke sikkert at det faktisk går igjennom. Jeg tror ikke det kommer til å gå igjennom, jeg håper i det minste ikke det. 

2) Men samtidig: Vil dere egentlig legge igjen pengene i et land hvor det er en president som ikke vil ha muslimer? Jeg tenker slik om mange land, og jeg tenker nå sånn om også USA. Vil jeg faktisk reise dit, legge igjen pengen mine? Men igjen, samtidig: Vil det faktisk ha noen effekt? Det er jo så mange som vil reise til USA uansett, så om jeg ikke reiser, vil ikke akkurat USA sin økonomi gå under... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i deres situasjon, hadde jeg ikke reist til USA akkurat nå. Trump skaper nok av hat blant "sinte, hvite menn" der borte (les: bondesamfunnet). Det er en grunn til at Trump vant for å si det sånn.

Hvis dere i så fall skal dra, så dra heller til de større byene hvor venstreorienterte folk er litt i flertall (Washington, New York, Los Angeles). I Orlando er det flere småsamfunn, for ikke å snakke om at Trump gjorde det bra i Florida.

Her er et kart som viser hvilke stater som stemte hva. Unngå Trump-stater.

http://www.270towin.com/maps/clinton-trump-electoral-map 

Anonymkode: 33106...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, canacas skrev:

Haha, hvem faan er Paris Hilton nå for tida :laugh:

Les deg opp, det er iallefall mer i din gate. Politikk driter du deg bare ut på.

Anonymkode: 40a5e...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, January 26, 2017 den 15.34, AnonymBruker skrev:

Nei, men uavhengig av byrået som leverer nyheten når man ser på innholdet at det er forvrengt og har massiv politisk slagside er det passende å kalle det fake-news

Anonymkode: f7dc3...25c

Du virker litt paranoid?

Anonymkode: 01a02...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ikke-religiøs kvinne og det er også min drømmedestinasjon :)

Dubai eller Abu Dhabi hadde vært deilig nå!

Anonymkode: 211d2...d9c

Er Saudi Arabia din drømmedestinasjon? Du vet at du ikke slipper inn der en gang? Og om du gjør det så pisker de deg fordi du ikke er muslim. Ja ja.. Lykke til!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i USA i september med helt nytt pass, de bare nikket og ønsket meg et fint besøk etter at fingeravtrykk var unnagjort. Jeg var innom USA forrige uke på et møte, har har siden september samlet stempler fra emiratene og sør-afrika i passet mitt. Det resulterte i fem minutters utspørring om hva jeg hadde gjort der. 

Jeg har reist fast til USA over mange år, og aldri opplevd så mye overvåking og spørsmål som nå siden 2002-03. Men samtidig er det et land med mange nasjonaliteter, det ser jeg også hver gang jeg er gjennom imigration der borte, så trur ikke dere har noe å bekymre dere for, selv om det selvfølgelig kan oppstå situasjoner man oppfatter som ubehagelige. 

9 minutter siden, clyde skrev:

Er Saudi Arabia din drømmedestinasjon? Du vet at du ikke slipper inn der en gang? Og om du gjør det så pisker de deg fordi du ikke er muslim. Ja ja.. Lykke til!

Det er uproblematisk å reise ut og inn av Saudi Arabia. Man viser selvfølgelig respekt for kulturen, lover og regler. Og blir behandlet med respekt tilbake selv om man er kvinne, kristen og skandinavisk. Snakk om meningsløse påstander, spredning av fremmedfrykt og motsatt rasisme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Athene skrev:

Jeg var i USA i september med helt nytt pass, de bare nikket og ønsket meg et fint besøk etter at fingeravtrykk var unnagjort. Jeg var innom USA forrige uke på et møte, har har siden september samlet stempler fra emiratene og sør-afrika i passet mitt. Det resulterte i fem minutters utspørring om hva jeg hadde gjort der. 

Jeg har reist fast til USA over mange år, og aldri opplevd så mye overvåking og spørsmål som nå siden 2002-03. Men samtidig er det et land med mange nasjonaliteter, det ser jeg også hver gang jeg er gjennom imigration der borte, så trur ikke dere har noe å bekymre dere for, selv om det selvfølgelig kan oppstå situasjoner man oppfatter som ubehagelige. 

Det er uproblematisk å reise ut og inn av Saudi Arabia. Man viser selvfølgelig respekt for kulturen, lover og regler. Og blir behandlet med respekt tilbake selv om man er kvinne, kristen og skandinavisk. Snakk om meningsløse påstander, spredning av fremmedfrykt og motsatt rasisme. 

Ah, så Saudi Arabia respekterer kvinner nå altså? Si meg, hvordan blir kvinnene der behandlet? Kan de kjøre bil? Får de gå ut uten å dekke seg til? Kan de gå ut uten en mann? Har de lov til å bli kristne eller ateister om de vil bli det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ikke-religiøs kvinne og det er også min drømmedestinasjon :)

Dubai eller Abu Dhabi hadde vært deilig nå!

Anonymkode: 211d2...d9c

 

16 timer siden, Silfen skrev:

Men de er i emiratene, ikke i saudi arabia.

Joda, godt og varmt, og sykt luksuriøse hoteller og turistområder, men som kvinne risikerer man f.eks. å bli fengselet for utenomekteskapelig sex dersom man blir voldtatt: https://www.nrk.no/urix/britisk-kvinne-risikerer-straff-etter-a-ha-blitt-voldtatt-i-dubai-1.13233162

Anonymkode: 06594...82b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ferie i et land jeg ikke følte meg velkommen til, Kanskje risikere bli stoppet eller få problemer med myndighetene? Nei takk....

Anonymkode: 0b010...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, clyde skrev:

Ah, så Saudi Arabia respekterer kvinner nå altså? Si meg, hvordan blir kvinnene der behandlet? Kan de kjøre bil? Får de gå ut uten å dekke seg til? Kan de gå ut uten en mann? Har de lov til å bli kristne eller ateister om de vil bli det? 

Jeg besvarte bare dine kommentarer, som var følgende - 1) kvinner slipper ikke inn 2) om de gjør det pisker de deg fordi du ikke er muslim. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...