Gå til innhold

SPOCAs skriblerier


SPOCA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk!

Jeg er så lettet og glad, men samtidig veldig nervøs! Jeg er veldig redd for at de skal synes jeg er for stor, at jeg ikke passer ytterligere kriterier osv. Mine prøver jo normale, jeg fikk dem i mars, og legen var veldig fornøyd med dem - heldigvis. Men det er litt den "passer jeg i flysetet-følelsen" jeg går rundt med. Er jeg slank og tynn nok osv. Jeg har jo gått ned mye, men jeg klarer ikke alltid å se det selv, spesielt nå som jeg snart skal ha mensen. Da er liksom alt galt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter" Jeg skal hvertfall krysse alle fingre for at du "passer inn" i avhakingsboksene deres :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere! :hjerte:

I dag har jeg bestilt meg ny bunadskjorte, 1300 kr gitt! Bunaden har ikke passet på et par år, og nå er jeg bare noen millimeter fra den skal passe, så jeg SKAL få den på til 17. mai. ;) Men godt med ny skjorte altså, for jeg har blitt litt større rundt brystet siden jeg fikk bunaden til konfirmasjonen, så ny skjorte måtte uansett til. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bunad!  :rodmer: Syns det er kjempefint på andre, men jeg har aldri hatt bunad og trodde ikke jeg var en bunadsperson. Men nå ser det ut som jeg kanskje "får" en kystbunad. Spent på den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad, ja :rodmer: Husker jeg ble spurt om det når jeg stod til konfirmasjon, men da ville dumme meg ikke ha.. Basert på en potensielt teit grunn, men det var nå så. Har en stakk som må tilpasses, men blir nok enda et år den henger i skapet.. Har mest lyst på "ordentlig" bunad da :) 

Men 1300kr var ikke ille! Venninna mi må ha ny ho og, og den koster flere tusen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig glad i bunaden min, og jeg har brukt den ganske mye opp gjennom. Veldig kjekt plagg å ha liksom. Har Vest-Oppland-bunad, synes det er litt fint med en bunad som kanskje ikke absolutt alle har. For all del: det er mange superflotte der ute, men jeg synes det er stas med en som ikke absolutt alle har, slik som de nydelige Telemarks-bunadene. 

Neida, 1300 kr for bunadskjorte var ikke så verst altså, er spent på hvordan den er på, og gleder meg til å prøve. Det blir spennende å se om jeg kommer inn til 17. mai. ;) 

Siden jeg skal til sykehuset dagen etterpå, tenkte jeg faktisk å lage en liten intensivplan for å stramme opp og sånn, for å være best mulig form til den 18., og det vil muligens hjelpe ift å få bunaden til å sitte perfekt. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser ikke ut som jeg får på meg bunaden, den er sånn ca et par millimeter for liten i livet, og jeg orker ikke å gå rundt og holde inne magen altså. Det får bare være, men litt surt. Nåvel. 

Endelig helg!

Har vært trøtt og sliten denne uka. Vi har begynt å bruke vårt nytt system på jobb, og det har vært slitsomme dager. Overtid og sene kvelder.

 

Vi fikk levering med mat på døra fra Meny i dag, har handlet for 3 uker, deilig å få det unnagjort. Så nå er både fryser og kjøleskap fylt. I dag blir det nok chili con carne til middag, eller biff stroganoff, samt ferske berlinerboller til dessert. Kjøper alltid berlinerboller, skoleboller og skillingsboller når vi handler fra Meny, siden vi alltid får levering lørdager OG det er jo bare hver andre til hver tredje uke. Omnomnom.

Jeg burde vel kanskje gjort mer i dag. Har bare ryddet på plass varer og lagt på plass litt tøy. Og vasket en maskin. Men ikke gjort så mye. Vært giddalaus. Og sliten. Jeg la meg 12 i går kveld og sov til 11, så tydelig at jeg både manglet søvn og var sliten. Lå og leste en time på senga før jeg orket å bevege skrotten ut av senga.

------

Ellers gruer jeg meg veldig til 18.mai. Veldig. Faktisk noe helt inn i granskauen mye. Jeg hater sånne vurderinger, og jeg føler at gjennom prosessen med å prøve å få barn så har jeg blitt gransket og gjennomsøkt så mye og til de grader at jeg merker at man føler seg nesten litt.. tja. vet ikke hva riktig ord er, men.. eksponert? Jeg har til nå gått gjennom 15 innvendige ultralyder, og jeg er i utgangspunktet ganske sjenert og synes dette er ganske forferdelig. 10 inseminasjoner i tillegg til dette, så da må man jo bare kle av seg da også. I tillegg utallige målinger og utspørringer.

Jeg merker at jeg begynner å bli veldig lei. Jeg skulle ønske det bare klaffet snart, at jeg slapp dette. Jeg synes faktisk at det å miste er enklere enn å gå gjennom disse granskningene og spørringene gang på gang på gang. Har du undersøkt deg? Finner man noen grunn til at du mister? 

Jeg føler jeg går med stor skrift i panna som sier: HER ER DET NOE GALT. Og jeg føler det er mer skjemmende enn når man ligger på baderomsgulvet og skjelver av smerter pga siste spontanabort. 

Jeg føler kanskje også man er ute etter å finne noe galt fordi det er bedre å finne at noe er galt, slik at man har svar, enn å ikke få svar. Min fastlege er litt oppgitt over hele, for som han sier: mine prøver er normale, jeg er nå undersøkt så grundig at hadde det vært noe galt burde man ha funnet noe til nå.

Det er fortvilende, jeg skulle ønske at jeg hadde noen svar å gi, og det høres fælt ut, men jeg skulle ønske jeg kunne slengt i bordet: jeg får ikke eggløsning, eller jeg kan ikke bli gravid eller lignende. For jeg kan bli gravid jeg. Jepp, jeg blir gravid, og så mister jeg. Og så sitter man der i etterkant og lurer: men hvorfor det? Hva er det som gjør at din kropp ikke klarer å holde på fosteret? Men trenger det å være min kropp?

Og det man sitter igjen med er en følelse av at det er noe galt men en selv, man vet bare ikke hva, og man vet heller ikke hva man kan gjøre for å endre på situasjonen.

-

Jeg skal egentlig være med i tog og frokost på 1.mai, men jeg tror ikke jeg orker. Jeg orker bare ikke. Jeg er for sliten. Jeg orker ikke. Jeg har ikke lyst. Jeg vil ikke være sosial. Og ja, jeg vil unnslippe gravide venninner som strutter av lykke. Jeg unner dem det beste, men nå, akkurat nå, når jeg er litt nedfor, så orker jeg ikke. Jeg klarer ikke å forholde meg til det.

Og ingenting vondt ment mot andre gravide, jeg mener det ikke personlig, dette handler mer om at dette går i bølgedaler hvor jeg kan gå fra å være superlykkelig på vegne av venninner til å føle stor sorg for det jeg selv ikke har oppnådd. 

Meh. Sånn går nå dagene. Er det ihvertfall noe jeg føler meg rustet til, så er det ihvertfall å gå gjennom prøvingen via det offentlige. Så mange opp- og nedturer vi har opplevd så føler jeg vel jeg kan takle det meste.

Nei, får vel ta ut av tørketrommelen.

God helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er helt lov å unngå gravide venninner akkurat i den situasjonen du er i nå. Herregud, det er ikke rart at du ikke klarer å utelukkende glede deg på deres vegne! Jeg var supersjalu og begynte å gråte da to stk i vennegjengen vår annonserte graviditet i samme helg, fordi A ikke var helt klar til å få barn enda. En veldig mye dårligere grunn enn den du har, men det er så utrolig sterke følelser involvert i akkurat dette. Så hvis du ikke orker så orker du ikke, så kan du heller bli med neste år - forhåpentligvis med baby på slep i vogn eller i magen. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, juliane skrev:

Vet du, det er helt lov å unngå gravide venninner akkurat i den situasjonen du er i nå. Herregud, det er ikke rart at du ikke klarer å utelukkende glede deg på deres vegne! Jeg var supersjalu og begynte å gråte da to stk i vennegjengen vår annonserte graviditet i samme helg, fordi A ikke var helt klar til å få barn enda. En veldig mye dårligere grunn enn den du har, men det er så utrolig sterke følelser involvert i akkurat dette. Så hvis du ikke orker så orker du ikke, så kan du heller bli med neste år - forhåpentligvis med baby på slep i vogn eller i magen. :klem: 

Takk!

Dette var gode ord å høre. Jeg føler meg egentlig ganske fæl, fordi jeg ønsker dem jo absolutt alt godt, men barneønsket er så sterkt at i perioder begynner jeg nesten å gråte bare jeg ser en baby. Eller disse reklamene på Youtube for Clearblue digitaltester. Midt i fleisen. Litt sånn: takk for den liksom. :( 

Næh. Det høres jo ut som jeg sutrer masse, og i bunn og grunn har jeg det ganske bra nå, men det er dette barneønsket som ligger der i bakhodet og vaker. Innimellom vaker disse tankene opp til overflaten før de "gjemmer seg" igjen. Så skal det sies at disse tankene også har en tendens til å bli ekstra sterke i perioder hvor jeg er sliten, trøtt osv. Typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Juliane. Det er lov unngå andre gravide når du har et så stort ønske om å få barn men ikke har fått det enda. Jeg håper og krysser alle fingre og tær at du blir gravid og føder et barn fordi det unner jeg deg. Men i mellomtiden har du lov til å være lei deg. Det må være så frustrerende når ingen kan si deg hvorfor du klarer å bli gravid men mister det. Jeg aner ikke hvordan det er men jeg håper at dere får svar og hjelp sånn at dere kan få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere, dere er gull!

Og siden jeg nå skal prøve å komme på bedre tanker (nytter ikke å sitte inne og sture) så har jeg gått gjennom kjolene mine. Snaaaart kan alle brukes, jeg venter på sommer! :hoppe:

Anyway. Jeg har nå tatt fram en del kjoler som jeg synes passer til tynne strømpebukser. Jeg nekter å lufte mine likbleike legger før varmen tar skikkelig tak, så det blir tynne strømpebukser i blått og svart (altså, ikke sammen, hver for seg :fnise:). Så jeg fant fram en haug med kjoler. Mannen synes jeg er gal, men jeg koser meg jeg. I går dillet jeg med dette frem til 23, da jeg fant ut at jeg ikke hadde spist lørdagsgodtet mitt engang! :sjokkert: Uansett, jeg er der at hvis jeg er glad på utsiden så blir jeg glad på innsiden, så får vi håpe det fungerer. :ler: 

Forresten, mannen og jeg var og så standup-showet til han Terje Sporsem (Religion) for litt siden. Steike, det var bra. Det var liksom en god blanding av alvorlig og god humor, men jeg ble imponert. Spesielt når han helt seriøst pratet om kjønnslemlestelse av kvinner og hadde problemer med å holde seg fordi han tok til tårene. Jeg ble helt rørt jeg. Det er ikke ofte en standup-show får til det liksom. Han tok opp mange temaer som kanskje er litt tabubelagte, og han sparket godt til omtrent samtlige religioner, og selv om jeg er agnoister må jeg si jeg lo ekstra godt da han sparket litt til humanetikere (les: HEF). Ikke at jeg har noe spesielt i mot HEF, men han tok vel en del på kornet som jeg ikke hadde regnet med.

Forestillingen gikk også sånn ca 20 minutter på overtid fordi han improviserte en del etter at han fikk massiv respons fra publikum. Det ble stående applaus faktisk, for han tok ting på strak arm. Jeg koste meg glugg ihjel. Og det var veldig godt å kunne sitte og le i 1 1/2 time og kose seg. Glemme verden og i det hele tatt. :) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.5.2017 den 17.41, MissStiles skrev:

Hvordan går det med deg?

Det går sånn høvelig.

Svigerfar døde forrige uke, så det har vært litt vemodig og vond stemning i heimen. Mannen har ikke hatt et altfor enkelt forhold til han, så det er vanskelig. Begravelsen er denne uken, så det blir en del styr. I tillegg har vi jo timen på sykehuset 18. mai. Gleder meg til denne uka er ferdig rett og slett. Vi reiser også til sørlandet den kommende helgen, så det blir en styrete uke.

I dag har jeg vært hjemme fra jobb. Jeg fikk mitt heftigste migreneanfall i natt, og har vært sengeliggende fram til nå. Er nå endelig på bedringens vei, men det har vært helt jævlig for å være ærlig. Jeg tror det er en blanding av pollenallergi som gjør at det tetter seg i en blanding med at jeg har asmta, som igjen gir spenninger eller noe slikt. I tillegg til alt som har skjedd den forestående uka. 

Kan vi ikke bare spole framover til neste uke? 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...