Gå til innhold

SPOCAs skriblerier


SPOCA

Anbefalte innlegg

Vet du hve? Jeg vil bare sende deg en kjempeklem jeg! :klem:
For en uke du har hatt! Jeg krysser fingrene for deg, at øyet bli bedre og at alt annet ordner seg. Utrolig uproft å oppgi helt feil BMI på deg, men det må da virkelig bety at du får godkjent klagen i alle fall.. Blir det sendt en ny søknad hvis du klager da, eller vurderer de den gamle søknaden på nytt?

Håper du koser deg resten av helgen, at den verste hanglingen gir seg, og at du har det bra :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det! :)

Nei, jeg har to uker på meg til å klage på vedtaket. Får se hva jeg gjør, kjenner jeg blir oppgitt. Tror jeg skal ringe legen og kanskje be henne om å ta det, det er jo faktisk hun som har gjort feil og ikke jeg.

I dag våknet jeg opp og det var nesten ikke rusk i øynene, bare sånn litt som tilsvarer vanlig søvn i øyet. :hoppe: Endelig! Jeg begynner å bli så lei. Er fremdeles litt rød og sånn, så tar nok salve/dråper noen dager til (det skal man jo uansett selv om øynene har blitt friske). Men deilig altså, slippe å våkne med gjenklistrede øyne, utrolig irriterende! I går var det skikkelig utbrudd på venstre øye, så trodde kanskje ikke antibiotikaen hjalp, men siden høyre øye var nesten bra ble jeg usikker. Uansett, kan se ut som antibiotikaen presset fram bakteriene, for det er heeelt annerledes i dag. Joho! Tenk at man kan bli glad for noe så lite. ;) 

Ellers, jeg føler at våren er her, til tross for mye snø ute. Det er nok noe med sola som titter fram, og jeg synes det føles litt varmere, i dag måtte jeg faktisk sette opp en del av vinduene fordi det ble for varmt inne. Og kattene våre synes tydeligvis det er deeeilg, for de sitter i vinduskarmen og ser ut til å nyte det. De har mye pels så litt luft er nok ikke å forakte. :) 

Håh, i går gikk jeg gjennom kjolene mine. Noen har klesfetisj, vel, jeg har også det, men jeg har kjolefetisj. Jeg vet seriøst ikke hvor mange kjoler jeg har, vi snakker nok flere hundre av dem. Jeg har, for å si det sånn, i walk-in-closetet, en egen del bare dedikert kjoler. Og jeg får vel ikke plass til 1/3 engang. Og den stanga er lang. Men det er litt sånn: noen bruker penger på snus, andre på festing, andre på alkohol, og jeg elsker kjoler. Og jeg bruker egentlig ikke så mye penger, jeg handler jo egentlig bare på salg.

Anyway, i går fant jeg fram en kjole som jeg kjøpte i sommer/høst, kjøpt for liten fordi det har vært målet mitt å komme inn i den. I går kom jeg inn i den! :danse: 

Nå sitter jeg her og nyter to ostesmørbrød og slapper av. Skal i møte klokken 16, må reise her rundt klokka 15, men deilig å ha god tid altså. Kunne pusle litt og ikke stresse før man drar. Jeg skal lede en diskusjon, så det blir nok spennende. Har laget meg 3 sider med notater, så får vi se om vi får brukt dem. :) 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanvittig klønete av legen! Håper virkelig dere får ordnet opp i dette så fort som mulig. 

Må være utrolig motiverende å komme inn i den kjolen. Har jo sett bilder av mange av kjolene dine og er litt misunnelig må jeg innrømme. Veldig flotte kjoler. Skulle ønske jeg var like stilsikker som deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var fantastisk altså! :) 

Tja, føler meg egentlig ikke så stilsikker, men ettersom jeg har blitt eldre har jeg vel kanskje funnet ut hva som er meg og ikke. Og jeg liker jo det litt "quirky" og artige da. 

Æsj. Hodet har vært bomull både i går og i dag, helt jævlig på jobb. Så utrolig slitsomt, jeg begynner å bli så lei! Og liksom ikke syk nok til å være hjemme heller. Meh. Jeg vil ha vår! Og sommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min skaper. Jeg har altså hetetokter herfra til h.. Har ikke feber, så det er ikke det, er bare kroppen som er heeeelt ute og kjører. Jeg er helt klissvåt av svette her jeg sitter på jobb. Jezus. :sjokkert:

Og det hjelper ikke at de har slått av ventilasjonsanlegget her for å skifte ut noen deler. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hetetoktene har ikke noe å gjøre med den turen til Køben da? :sjenert: 

Flere hundre kjoler, wow! :hoppe: Men hva gjør du med kjolene som har blitt for store da, må jo være noen av dem etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Har ikke orket å oppdatere her av ulike årsaker.

Det gikk ikke denne gangen heller. Spontanabort og så videre. Men kom meg raskt til hektene igjen og ny eggløsning er rett rundt hjørnet. Venter nok en måned eller to før jeg drar tilbake til Danmark. Sukk. Hvorfor skal det være så lett å bli gravid og så vanskelig å beholde? Frusterende for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere, setter veldig pris på klemmer.

Det går vel. Vel, greit. Nummen liksom. Det er vondt. 

Prøver å glede meg over sola og varmen som snart kommer. Gleder meg til å gå i kjoler. Noe må man jo se fram til. :sjenert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, takk dere.

Det går greit altså. Eller, greiere. Jeg har heldigvis et positivt sinn, så jeg prøver å ikke tenke for mye på det vonde.

Har ryddet hele helgen, dvs i klærne mine. Har gitt vekk 9 poser med tøy til Fretex, samt at jeg har ryddet ut og funnet to poser med klær og en stor pose med sko som jeg skal prøve å selge. Ting som er ganske fine og en del lite brukt, og som jeg tror jeg kan få litt penger for (spesielt Zizzi-klær osv). I fjor passet mye av dette ikke i det hele tatt, nå har det blitt altfor stort. Det er jo selvsagt hyggelig, men litt rart også.

Og så var det skatten da. Står at jeg skal få igjen 46 800 kr, men gleden var ikke langvarig.  Eller, jeg får jo igjen, spørsmålet blir hvor mye. Arbeidsgiver har rapportert inn både feil lønn OG skatt/forskuddstrekk. Jeg kontaktet kemnern i Oslo som bekrefter dette. Så arbeidsgiver må rapportere inn på nytt, de hadde nemlig kun rapporert inn til og med november. Jeg har jo så mye forskuddstrekk fra før, så for meg gjør det ingenting, og det står jo feil ift skatten, jeg har jo betalt inn mer enn det som er rapportert inn. Lønn avviker jo blant annet en del også.

Kjenner jeg blir så oppgitt fordi det gjelder ganske mange av oss. Argh! Det blir til at arbeidsgiver må rapportere på nytt og vi må føre opp riktig lønn i skattemeldingen. Jippi. Får vel ikke pengene før i oktober tenker jeg. Meh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig at arbeidsgiver har rota. Det var jo usedvanlig klønete og kjedelig at det kanskje får konsekvenser for når du får pengene. Det er jo en veldig stor sum du skal få igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 12.39, Nori skrev:

Æsj, så kjedelig at arbeidsgiver har rota. Det var jo usedvanlig klønete og kjedelig at det kanskje får konsekvenser for når du får pengene. Det er jo en veldig stor sum du skal få igjen. 

Ja, veldig kjedelig! Jeg får litt mindre, men over 40 000 kr, tror jeg. Litt vanskelig å vite eksakt, men det er heldigvis ikke så ille for min del. Men kjedelig er det!

-----

Helt andre nyheter:

OMG OMG OMG! :hoppe:

"Du har fått time ved Avdeling for gynekologi, Barnløshet poliklinikk, Ullevål."

Har fått time allerede i mai.

Dette betyr at avslaget jeg fikk pga gynekologens feil har blitt omgjort. Jeg er så lettet og glad! Endelig får vi hjelp fra det offentlige! Det er også egentlig opp til 16 ukers ventetid, men vi har tydeligvis hoppet i køen og må bare vente i 6 uker. Gynekologen sa at det nok kunne skje, da mannen er født steril og vi får derfor prioritet. 

En gledens dag på alle måter! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...