Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om din egen mor sa dette til deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sugemerke

Hvem slenger ut av seg slikt i en krangel? Og da snakker jeg om Ts. Skal man fortelle om voldtekt så gjør man det på en skikkelig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vet bare den ene siden av samtalen her. Kan ligge noe i det moren sa.

Anonymkode: 505c3...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Antoinette skrev:

Svært mange kvinner blir voldtatt og det er grusomt men alle har valget om de vil være et offer eller ikke. Når det er ÅTTE år siden er det på tide og komme seg videre og ikke la det gnage og gnage på seg selv og alle andre. 

Ikke vær "hun som ble voldtatt". Du må finne tilbake til deg selv og evt. forsøke terapi.

Skjønner hva du mener, er viktig å ta makten tilbake. Men synes måten du formulerer deg på er svært uheldig og kynisk. Du kunne formulert deg på en måte som hjelper istedet for på en måte som gjør ting verre enn verst. Det er mange som snakker i den tonen uansett hva det gjelder og det har det vært mye av i det siste. Har til og med lest artikler fra psykologer og diverse autoritære/profesjonelle som taler på den måten og jeg blir ikke annet enn dårlig. Da har man bare ikke evne og dømmekraft til å uttale seg om og ha mening om andre/diverse situasjoner. Og råd som fører andre i selvmord. Er ikke å bare ta seg sammen. Noen mennesker er født med gull og trenger ikke jobbe hardt for suksess, de har generelt sett ikke hatt utfordringer, de finnes de og. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - nei, du burde få lov å gå i hva du vil uten å ble voldtatt.  DU BURDE.  Mannfolk som voldtar bryr seg fullstendig ikke om hva er PC og hva er riktig.  

Vi kvinner BURDE få lov å gå ned en mørk gate i Oslo etter kl 0200 uten å tenke på det, men hvis du ikke vil ta sjansen gjør du ikke det.  Sann er det når du har drittsekk mannfolk der ute som er psykopater.  

Anonymkode: d1f36...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet bare den ene siden av samtalen her. Kan ligge noe i det moren sa.

Anonymkode: 505c3...c84

Nei. Man sier rett og slett ikke sånt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2017 den 12.57, Arabella skrev:

Unnskyld min uvitenhet, men hva er en grilldress?

Har du allmennutdanning?

Anonymkode: dc421...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.1.2017 den 8.39, AnonymBruker skrev:

Jeg og moren min kranglet, å jeg sa at "du vet ikke hvordan jeg har det, du vet at jeg har blitt voldtatt av to menn (skjedde for ca 8 år siden, men det påvirker meg ennå) å at jeg sliter med kjærlighetssorg (samboeren min gikk fra meg og sønnen min rett før jul) å i tillegg har sønnen min flere diagnoser. Moren min svarte "er ikke rart du har blitt voldtatt slik som du går kledd å i tillegg går rundt med falske vipper og negler" Jeg ble rasende og ikke minst utrolig såret. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: d0b8a...998

Dette: Trykk her.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/25/2017 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Jeg og moren min kranglet, å jeg sa at "du vet ikke hvordan jeg har det, du vet at jeg har blitt voldtatt av to menn (skjedde for ca 8 år siden, men det påvirker meg ennå) å at jeg sliter med kjærlighetssorg (samboeren min gikk fra meg og sønnen min rett før jul) å i tillegg har sønnen min flere diagnoser. Moren min svarte "er ikke rart du har blitt voldtatt slik som du går kledd å i tillegg går rundt med falske vipper og negler" Jeg ble rasende og ikke minst utrolig såret. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: d0b8a...998

Hvordan er forholdet mellom deg og din mor til vanlig? Har hun alltid vært typen til å si slike ufølsomme ting? Eller har forholdet deres endret seg etter voldtekten? Eller er dette første gangen det har skjedd og at dere ellers har et fint og kjærlig forhold?

Om du ikke får profesjonell hjelp til å takle voldtekten, så synes jeg du skal tenke på å gjøre det. Du skriver jo at du sliter med det fortsatt 8 år senere! Hvis din mor ikke har vært slik alltid, så kan det hende at hun også sliter med dette som har skjedd. Kanskje hun har skyldfølelse, at hun ikke passet godt nok på deg, at hun ikke gjorde sitt for å unngå at noe slikt kunne skje. At hun tenker at det kunne ha vært unngått hvis hun hadde overtalt deg til å gå med andre klær/sminke, er en helt ærlig tanke. Selv om skylden ikke ligger hverken hos din mor eller deg. Kanskje dere begge to sammen kunne gått til lege. Eller noe familieterapi eller lignende (har ikke erfaring med slikt). Hvis du vil redde forholdet mellom dere. Hvis dette ikke har vart hele livet, så synes jeg du skal prøve å redde forholdet deres, og ikke bare kutte henne ut.

Anonymkode: f3335...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, January 25, 2017 den 10.57, -lykke- skrev:

Hadde du sagt dette foran meg så hadde jeg søren meg gitt deg en aldri så liten bitch slap 

ØREFIK!!! Hvorfor må ufordragelig oppførsel kjønnes og henges på kvinner? Hvorfor skal vi importere dumme, kvinneforaktende begreper fra USA, som ligger milevis bak oss i likestilling?

Anonymkode: d10ac...941

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ØREFIK!!! Hvorfor må ufordragelig oppførsel kjønnes og henges på kvinner? Hvorfor skal vi importere dumme, kvinneforaktende begreper fra USA, som ligger milevis bak oss i likestilling?

Anonymkode: d10ac...941

En skal aldri ty til vold, uansett. En skal snu ryggen til og fjerne seg fra situasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hvem du er. Og du er nydelig dame! Ikke finn deg i slik behandling av din mor!!

Anonymkode: 84ad0...586

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmt at en mor kan si slikt. 
Du trenger ikke bære skammen av å bli fortalt slikt av din egen mor, for hun er åpenbart ikke en mor om hun kan si sånt. Kutt båndene, ordene hennes vil forgifte deg om du fortsetter å ha kontakt med denne kvinnen som tror hun har rett til å si hva hun vil til deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf? O.O Hadde mora mi sagt noe sånt hadde jeg kuttet kontakten tvert. 

Vet ikke om jeg orker å svare på den andre skiten i tråden. Jeg mister troen på menneskeheten når jeg leser sånt. Fader meg ikke rart voldtektsofre sliter etterpå når de blir møtt med sånne holdninger. Lurer på om dere hadde sagt det samme om dere satt face to face med et voldtektsoffer...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2017 den 10.16, skruf skrev:

Mener du virkelig at ts høres ut som ei førkje som fortjente å bli voldtatt pga hvordan hun kler seg og hvilke negler hun har?? 

For et førkje betyr ei jente som ikke har det beste ryktet, det er av nedsettende betydning

Tror hun mener at moren er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt fly forbannet!  :angry: Tenk at hun kan si noe sånt til sin egen datter? Kvalmt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brimi skrev:

Wtf? O.O Hadde mora mi sagt noe sånt hadde jeg kuttet kontakten tvert. 

Vet ikke om jeg orker å svare på den andre skiten i tråden. Jeg mister troen på menneskeheten når jeg leser sånt. Fader meg ikke rart voldtektsofre sliter etterpå når de blir møtt med sånne holdninger. Lurer på om dere hadde sagt det samme om dere satt face to face med et voldtektsoffer...

Mest sannsynlig er de bare tøffe når de kan gjemme seg bak tastaturet. Jeg tviler sterkt på de hadde sagt sånt til en venninne som hadde blitt voldtatt ;) 

Endret av LeilaS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LeilaS skrev:

Mest sannsynlig er de bare tøffe når de kan gjemme seg bak tastaturet. Jeg tviler sterkt på de hadde sagt sånt til en venninne som hadde blitt voldtatt ;) 

Problemet er at det finnes faktisk folk som lirer av seg det greiene der. Kanskje de ikke vet at en eller flere av personene i rommet har blitt utsatt for voldtekt, men det er ikke greit å si sånt uansett. Men ja, mange er tøffere når de gjemmer seg bak tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brutt kontakten med henne og ville ikke hatt noe med mamma å gjøre. Sånt sier man bare ikke! :nei:  Det er noe av det verste du kan si til et voldtektsoffer. Hun må mangle noen skruer der oppe. Håper hun virkelig angrer på hva hun sa.

Anonymkode: c60d2...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...