Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om din egen mor sa dette til deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Beatbox
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ser her er at moren er nok lei av at TS trekker "men jeg var voldtatt" kort når det passer ts.  Ingen oppegående mor sier dette til datteren uten grunn (ja ja, skjønner at det er aldri god grunn, men om ts bruker voldtekten hele tiden i krangler ville jeg nok ha blitt lei av dette også). 

Anonymkode: d1f36...bcd

Da hadde det vært bedre å si noe om nettopp det istedet for å legge skylden på dattern for voldtekten. Og dattern hadde nok sikkert ikke brukt *det kortet* dersom moren ikke anklaget henne men forsto henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, brownbrown skrev:

tenker du på i ettertid eller ? at man blir voldtatt er jo ikke hennes feil. det har med hvem man henger med. hjelper selvfølgelig ikke bedre å kle seg som en hore. regner med at man tar littforbehold etter slike ting har hendt. men det er ikke ts sin feil. kan godt hende hun var uheldig og traff de feile personene på feil tid 

Hadde du sagt dette foran meg så hadde jeg søren meg gitt deg en aldri så liten bitch slap 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
1 minutt siden, -lykke- skrev:

Hadde du sagt dette foran meg så hadde jeg søren meg gitt deg en aldri så liten bitch slap 

Argumentet hans er like holdbart som ..ingenting! Det hjalp ikke korguttene i de katolske kirkene å henge med prestene heller..for de barna ble voldtatt de også..dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her jeg har aldri dratt frem "voldtektskortet" før noensinne i en diskusjon til de av dere som tror det.

Anonymkode: d0b8a...998

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, -lykke- skrev:

Det er sånne som deg som gjør det vanskeligere å være kvinne. I forhold til voldtekt/overgrep skal det aldri (!) ha noe å si hvordan en kvinne kler seg. Man overfører skylden fra overgriperen til offeret, og det sier seg selv at det blir fullstendig feil. Den ENESTE som er ansvarlig i slike situasjoner er den som begikk overgrepet.

Og folk må få lov til å kle seg akkurat slik de selv vil. Det er det faktisk ingen som har noe å si på, og man burde holde seg for god for slikt. Kle seg anstendig og være forbilde? For noe piss. Hvordan hun kler seg har da ingenting å si for hvorvidt hun er et forbilde for barna sine  (eller hvem enn andre du mener hun skal være et forbilde for). Jeg er selv alenemor og liker å pynte meg. Når jeg drar på byen blir det noen ganger dype utrigninger og tettsittende kjoler. Jeg er ikke noen dårligere mor eller noe dårligere forbilde for det. Jeg prøver å være et forbilde for datteren min når det gjelder hvordan jeg behandler andre mennesker og oppfører meg generelt. Videre viser jeg henne at jeg er en selvstendig dame som kan ta vare på meg selv og henne uten å måtte være avhengig av noen andre.

Nettopp!

absolutt ikke . som mor skal du være rollemodell for dine barn. så du mener det er helt ok å gå rundt som dette når du er mor til unge barn som er lett påvirkende ? selvfølgelig har det noe å si.

ingen lov som stpper deg med å gå med det du vil av klær. men litt sunn fornuft regner jeg med folk som allerede er foreldre har !!

hva du går med på byn er noe annet. tenkte på rundt barna

clothing-rave-gggg10-dd416lneonlime.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
3 minutter siden, brownbrown skrev:

absolutt ikke . som mor skal du være rollemodell for dine barn. så du mener det er helt ok å gå rundt som dette når du er mor til unge barn som er lett påvirkende ? selvfølgelig har det noe å si.

ingen lov som stpper deg med å gå med det du vil av klær. men litt sunn fornuft regner jeg med folk som allerede er foreldre har !!

hva du går med på byn er noe annet. tenkte på rundt barna

clothing-rave-gggg10-dd416lneonlime.jpg

Hva er det du ikke forstår med  at ET NEI ER ET NEI UANSETT!..? Og i det ligger også det faktum at burkakledde kvinner blir voldtatt, menn blir også voldtatt..uansett hva man kler seg i så blir mennesker voldtatt. Jeg har en venninne som ble voldtatt, hun gikk kledd i joggebukser, diger boblejakke og lue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her jeg har aldri dratt frem "voldtektskortet" før noensinne i en diskusjon til de av dere som tror det.

Hvorfor mente du at det var relevant i diskusjonen deres? Moren din trodde vel antagelig at det var noe du fant på fordi du ikke hadde et ordentlig argument å komme med. 

Anonymkode: d9527...19b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Beatbox skrev:

Hva er det du ikke forstår med  at ET NEI ER ET NEI UANSETT!..? Og i det ligger også det faktum at burkakledde kvinner blir voldtatt, menn blir også voldtatt..uansett hva man kler seg i så blir mennesker voldtatt. Jeg har en venninne som ble voldtatt, hun gikk kledd i joggebukser, diger boblejakke og lue...

hva er det du ikke forstår egentlig ? jeg har da ALDRIG sagt at det er greit å voldta noen fordi de går letkledd....HERREGUD. screenshot det . å vis meg. hvor jeg har sagt  det er fritt frem for de som kler seg slikt. for det har jeg ALDRIG sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mente du at det var relevant i diskusjonen deres? Moren din trodde vel antagelig at det var noe du fant på fordi du ikke hadde et ordentlig argument å komme med. 

Anonymkode: d9527...19b

Ts her igjen, moren min kjenner til voldtekten, fortalte om den ca 1 år etter hendelsen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
Akkurat nå, brownbrown skrev:

hva er det du ikke forstår egentlig ? jeg har da ALDRIG sagt at det er greit å voldta noen fordi de går letkledd....HERREGUD. screenshot det . å vis meg. hvor jeg har sagt  det er fritt frem for de som kler seg slikt. for det har jeg ALDRIG sagt

tenker du på i ettertid eller ? at man blir voldtatt er jo ikke hennes feil. det har med hvem man henger med. hjelper selvfølgelig ikke bedre å kle seg som en hore. regner med at man tar littforbehold etter slike ting har hendt. men det er ikke ts sin feil. kan godt hende hun var uheldig og traff de feile personene på feil tid 

Dette! Hele holdningen din og argumentene dine tilsier at man må regne med å bli voldtatt dersom man kler seg slik eller sånn..Nei ingen skal regne med å bli voldtatt..ferdigsnakka! Og det å si noe så lavmål som* hjelper selvfølgelig ikke bedre å kle seg som en hore*...det sier ganske mye. For når du på innpust ref til det med horeantrekk for så på utpust sier at det ikke er ts sin feil...Hva vil du egentlig med argumentene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Beatbox skrev:

tenker du på i ettertid eller ? at man blir voldtatt er jo ikke hennes feil. det har med hvem man henger med. hjelper selvfølgelig ikke bedre å kle seg som en hore. regner med at man tar littforbehold etter slike ting har hendt. men det er ikke ts sin feil. kan godt hende hun var uheldig og traff de feile personene på feil tid 

Dette! Hele holdningen din og argumentene dine tilsier at man må regne med å bli voldtatt dersom man kler seg slik eller sånn..Nei ingen skal regne med å bli voldtatt..ferdigsnakka! Og det å si noe så lavmål som* hjelper selvfølgelig ikke bedre å kle seg som en hore*...det sier ganske mye. For når du på innpust ref til det med horeantrekk for så på utpust sier at det ikke er ts sin feil...Hva vil du egentlig med argumentene dine?

nei det er ikke ts sin feil. men om man kler seg lettkledd så er det større risiko for at man blir voldtatt regner jeg med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
2 minutter siden, brownbrown skrev:

nei det er ikke ts sin feil. men om man kler seg lettkledd så er det større risiko for at man blir voldtatt regner jeg med 

OMG...så enhver kvinne som pynter seg og kler seg i lårkort kjole eller skjørt f.eks står i større fare for å bli voldtatt mener du? For aller siste gang: det er aldri offerets feil om vedkommende blir voldtatt..uansett bekledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Beatbox skrev:

OMG...så enhver kvinne som pynter seg og kler seg i lårkort kjole eller skjørt f.eks står i større fare for å bli voldtatt mener du? For aller siste gang: det er aldri offerets feil om vedkommende blir voldtatt..uansett bekledning!

nå overdriver du. selvfølgelig har kvinner som kler seg mer utfordrene større sjangse for å bli voldtatt enn de som ikke gjør det . det er jo logisk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beatbox
3 minutter siden, brownbrown skrev:

nå overdriver du. selvfølgelig har kvinner som kler seg mer utfordrene større sjangse for å bli voldtatt enn de som ikke gjør det . det er jo logisk

Nei den som overdriver her er faktisk du som legger ved det bildet som du gjorde. Hvor mange kvinner/jenter kjenner du som kler seg slik når de går ut i helgen f.eks? Eller når de går på butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, -lykke- skrev:

Det er sånne som deg som gjør det vanskeligere å være kvinne. I forhold til voldtekt/overgrep skal det aldri (!) ha noe å si hvordan en kvinne kler seg. Man overfører skylden fra overgriperen til offeret, og det sier seg selv at det blir fullstendig feil. Den ENESTE som er ansvarlig i slike situasjoner er den som begikk overgrepet.

Og folk må få lov til å kle seg akkurat slik de selv vil. Det er det faktisk ingen som har noe å si på, og man burde holde seg for god for slikt. Kle seg anstendig og være forbilde? For noe piss. Hvordan hun kler seg har da ingenting å si for hvorvidt hun er et forbilde for barna sine  (eller hvem enn andre du mener hun skal være et forbilde for). Jeg er selv alenemor og liker å pynte meg. Når jeg drar på byen blir det noen ganger dype utrigninger og tettsittende kjoler. Jeg er ikke noen dårligere mor eller noe dårligere forbilde for det. Jeg prøver å være et forbilde for datteren min når det gjelder hvordan jeg behandler andre mennesker og oppfører meg generelt. Videre viser jeg henne at jeg er en selvstendig dame som kan ta vare på meg selv og henne uten å måtte være avhengig av noen andre.

Ikke lyv til deg selv, hvordan man er kledd har noe å si. Man kan prøve å hindre voldtekt fra å skje, akkurat som andre kriminelle handlinger. Selvsakt vil du ikke få dette ned på null, men man kan påvirke dette med sine handlinger og hvordan man er kledd har noe å si!

Har du på deg løse klær? Da er det enkelt å få et godt grep på vedkommende.

Har du på deg høyhælte sko? Da vil du ikke klare å løpe fra dem.

Er du lettkledd? Jo, da tiltrekker du deg oppmerksomhet.

Et eksempel på når man ikke har nor med hvordan man er kledd å gjøre, skal du gå inn i et kriminelt strøk hvor det er mørt? 

Folk har rett til å kle seg slik de vil men alt har komsekvenser og man kan prøve å forebygge voldtekt som alle andre kriminelle handlinger.

Hvordan hun er kledd er med på å påvirker hvordan hun er et forbilde for barna sine, det er ikke bare noe "pysj". Disse tingene påvirker barn også.

Hvordan du er med dine barm bryr jeg meg ikke om. Men rette på dine løyner er noe som burde gjøres, ting du sier øker risikoen for voldtekt og er feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, brownbrown skrev:

Du sier at hun er delskyldig i å bli voldtatt jo. Ellers er det ikke noe poeng i å fremheve at hun var lettkledd. Hadde hun unngått voldtekten om hun hadde på seg grilldress?

Hvorfor er det relevant hva hun har på seg? 

Anonymkode: 1bdcd...a8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, skruf skrev:

Og her blir det brukt om unge jenter som er løse på tråden.. 

Hvor jeg bor og er førkje det samme som purkete. Kan fort bli litt misforståelser I språket😮

Hadde blitt så såret om min mor sa noe slik og kunne ikke snakke med henne på leeeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Beatbox skrev:

Nei den som overdriver her er faktisk du som legger ved det bildet som du gjorde. Hvor mange kvinner/jenter kjenner du som kler seg slik når de går ut i helgen f.eks? Eller når de går på butikken?

kjenner flere som går i samme stil som det der . med puppen ut og skjørtet halveis ned på rumpen med barnet til stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at hun er delskyldig i å bli voldtatt jo. Ellers er det ikke noe poeng i å fremheve at hun var lettkledd. Hadde hun unngått voldtekten om hun hadde på seg grilldress?

Hvorfor er det relevant hva hun har på seg? 

Anonymkode: 1bdcd...a8f

det sier jeg ikke . jeg sier at sjangsen er større . nå kverulerer du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja..jeg mener på ettertid.  Hun har blitt voldtatt og nå går rundt lettkledd.  Dette er merkelig oppførsel fra en som har blitt voldtatt ja. 

Anonymkode: d1f36...bcd

Nei, det er det ikke. Det er faktisk en veldig vanlig reaksjon. 

Anonymkode: 6dcdf...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...